Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 22:45   #1641
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nogmaals, dit is helemaal geen bewijs dat er eten tekort is.
Nee, de foto's noch het feit dat ze genomen zijn als illustratie van de voorbereidingen voor het Offerfeest zijn inderdaad geen bewijs van een voedseltekort.

De wetenschappelijke studies van de John Hopkins University, van UNWRA, van Unicef en ngo's zijn dat wel.

Daaruit blijkt dat
- meer dan 40% van de mannelijke bevolking werkloos is
- een gezin meer dan 60% van zijn inkomen besteedt aan eten wat wijst op schaarste en dus erg hoge prijzen
- meer dan de helft van de vrouwen en kinderen chronisch ondervoed is.

Citaat:
Als er op de dag voor een feestdag zoveel eten beschikbaar is, zal er op de overige dagen ook wel voedsel genoeg zijn.
Mijn koelkast ziet er twee dagen voor Kerstmis of Nieuwjaar niet hetzelfde uit als drie weken later. Als er op de dag voor een feest veel eten in mijn huis is, wil dat niet zeggen dat er de overige dagen evenveel eten is.

Overigens: als mensen hamsteren en extra sparen voor een feestdag, dan betalen ze daar voordien en achteraf voor. Zo is dat met feesten: mensen stellen de bevrediging van hun behoeftes uit in afwachting van een andere vorm van bevrediging. Ze sparen eten uit hun mond zodat ze met de familie kunnen feesten en voor een ogenblik in overvloed de ellende kunnen vergeten.

Zoals mijn ouders het tijdens WOII deden en zonder twijfel veel mensen in moeilijke tijden.

I
Citaat:
k blijf die foto's en link trouwens posten
Bij gebrek aan valabele argumenten waarschijnlijk. U doet maar.

U overtuigt er niemand mee van uw gelijk, behalve uzelf. Dat dat een idiote bezigheid is, hoef ik hopelijk niet uit te leggen.

Citaat:
omdat er hier blijkbaar nog altijd mensen in de illusie leven dat er een voedseltekort zou zijn in de Gaza regio.
Lees misschien eens wat rapporten in plaats van je blind te staren op prentjes. Of heb je die leeftijd nog niet bereikt?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 juni 2010 om 22:48.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 22:46   #1642
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Is het onlogisch om voorzorgen te nemen, rekening houdend met het agressief en intolerant karakter van het huidige zionisme?

zoveelste vorm van damage control door de zionstaat. eerst was het een paradijs in gaza, dan was enkel de eerste boot aangevallen, dan was het enkel zelfverdediging, nu zijn de activisten "gebruikt"
De wereldwijde reacties beginnen door te dringen bij de joodse fundi's en ze weten niet meer hoe er mee om te gaan.
de zionpropaganda is compleet kinds en wereldvreemd geworden. Finkelstein stelt ook dat israel een lunatic state is geworden.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 2 juni 2010 om 22:52.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 22:46   #1643
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Is het onlogisch om voorzorgen te nemen, rekening houdend met het agressief en intolerant karakter van het huidige zionisme?
Als je dat vindt en je wilt dáármee rekening houden geef dan eens antwoord: Als jij een actie ging houden waarvan je weet dat hij gewelddadig uit de hand kan en gaat lopen, neem jij dan moeders met baby's aan boord?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 22:49   #1644
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als die mensen hun plaatsje voor een beter leven op een normale manier zoeken, en netjes betalen voor dat plekje, en hun buren het leven niet zuur maken, zie ik geen enkele reden om ze af te schieten.

We weten echter allebei dat die kolonisten op de West Bank niet op een 'normale' manier functioneren, hé, net zoals er ook wel een aantal inwoners van ons land niet op een 'normale' manier functioneert.

Het voordeel van ons land is, dat we hier veiligheidsdiensten hebben die doorgaans hun uiterste best doen om niet-normaal functionerende landgenoten zo snel mogelijk bij de lurven te vatten om zo te verhinderen dat ze nog verder onheil aanrichten. Het is dus niet eens nodig dat ik op die moeilijkdoeners begin te schieten. Gelukkig maar.

Op de West Bank worden de 'niet-normaal functionerenden' echter door veiligheidsdiensten BESCHERMD, en zijn het de slachtoffers van die gekken die goed moeten oppassen of ze worden door diezelfde 'veiligheidsdiensten' om het hoekje geholpen.

Ik ben een vreedzaam mens, maar mocht ik in zo'n dorp in Palestina wonen, zo vlak bij zo'n heuveltop waarop een delegatie van het Uitverkoren Volk zich is komen installeren, dan zou ik echt niet kunnen garanderen dat ik niet vroeg of laat door het lint ga, zoals zovele van mijn dorps- en streekgenoten voor mij dat ook al deden.
Die kolonisten zijn brave mensen, en er is daar plaats genoeg. Tegenwoordig zijn er trouwens veel die daar weg willen, maar hun huis niet verkocht krijgen...Dus blijven ze maar, ondanks de aanvallen van Palestijnse commando's, mortiervuur, moorden enz enz.
Maar wat je daar zei over " ons land " , en de veiligheidsdiensten aldaar, en al het uiterste best dat die doen enzo om ons te beschermen, daar heb ik toch zo mijn bedenkingen over...Mischien zit je daar op de West Bank wel veiliger als in België in bepaalde wijken/steden.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 22:50   #1645
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
U overtuigt er niemand mee van uw gelijk, behalve uzelf. Dat dat een idiote bezigheid is, hoef ik hopelijk niet uit te leggen.

hasbara regel : blijf leugens herhalen , er zal wel iets blijven hangen.

Maar zelfs een propagandist als Goebbels zou beseffen dat Israel zo veel gelogen heeft dat het nu absurd geworden is.

wat minder domme zionisten ontkennen nu hun walgelijkse misdaden ook niet meer 100 % maar beginnen ze wat af te zwakken.
.
Oud 2 juni 2010, 22:50   #1646
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Dus , JIJ ZEGT, we zijn allemaal antisemieten.
Allemaal, dat weet ik niet...Jij alvast wél !
Oud 2 juni 2010, 22:52   #1647
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de actievoerders schoten hebben gehoord voor de commando's aan boord waren, kan kloppen. Dat is ook wat ik heb gehoord, hier aan mijn scherm gekluisterd. Ik veronderstel tot nu toe dat die schoten van de commando's kwamen. Dat is ook wat de getuigen wier verklaring ik heb gelezen zeggen.

Als je met 'getuigen' bedoelt de Israëlische commando's aan de ene kant en de activisten aan de andere kant, dan spreken ze elkaar zeker tegen. Verder wil ik graag alles lezen wat getuigen verklaren, dus links zijn welkom.

Net als jij ben ik zeer benieuwd. Ik vrees dat Israël een behoorlijk grote stommiteit heeft begaan en ik mag hopen dat de regering er internationaal maar ook binnenlands wordt op afgerekend. Al ziet het er voorlopig zo niet uit.
Ik heb de interviews en de achtergrondreportages uit de NRC van vandaag. Meestal zetten ze pas een dagje later die artikelen online maar zodra ik ze online vind zal ik ze meteen plaatsen. Okay?

Neen, ook de verklaringen van de opvarenden spreken elkaar tegen.

Het lijkt er nu op dat er tussen de actievoerders mensen zaten die er op uit waren het tot een gewelddadig treffen te laten komen en het incident wilden laten escaleren.

De stommiteit die Israel heeft begaan is dat ze niet heeft ingezien dat ze in een PR-val is getrapt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 22:52   #1648
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht

Gaza krijgt miljoenen van ons belastinggeld. Gaza krijgt alle aandacht van NGO's uit EU en van de VN. Gaza krijgt van Israel goederen die gecontroleerd worden, 15.000 TON per week. Gaza krijgt uit Israel geleverde stroom en water. Maar men heeft de obsessie rond Gaza terwijl in andere landen de bevolking mag sterven of mensen elkaar uitmoorden. Want daar is Israel niet de schuld.
Israel krijg MILJARDEN. +60.000 TON is NODIG.
Al die misdaden die jij opnoemt worden niet veroorzaakt door een zelfverklaarde democratie die nog maar net HETZELFDE ONDERGING (so help god should we dare to forget)
Burgers, kinderen en vrouwen afslachten is geen probleem omdat er ergens anders op de wereld ook honger is of gruweldaden worden gepleegd?

2 WRONGS DON'T MAKE A RIGHT
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 22:53   #1649
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Al lang gebeurd ...wie regeert Rotterdam?
Al vast en zeker de joden niet.
Oud 2 juni 2010, 22:54   #1650
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Een verschil is wel dat de kolonisten luisteren naar de Joodse wetten en niet naar de Palestijnse. Of wil je met die opmerking zeggen dat imigranten enkel moeten gehoorzamen aan het land van herkomst? Dus Iraniërs in België moeten onze wetten niet gehoorzamen maar enkel die van Iran?
Want de immigranten gehoorzamen aan de Belgische wetten ?!!?
Oud 2 juni 2010, 22:55   #1651
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Die kolonisten zijn brave mensen, en er is daar plaats genoeg. Tegenwoordig zijn er trouwens veel die daar weg willen, maar hun huis niet verkocht krijgen...Dus blijven ze maar, ondanks de aanvallen van Palestijnse commando's, mortiervuur, moorden enz enz.
Maar wat je daar zei over " ons land " , en de veiligheidsdiensten aldaar, en al het uiterste best dat die doen enzo om ons te beschermen, daar heb ik toch zo mijn bedenkingen over...Mischien zit je daar op de West Bank wel veiliger als in België in bepaalde wijken/steden.
Jij verzint het echt ter plekke eh ...
Oud 2 juni 2010, 22:56   #1652
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Als een land meld dat je niet mag binnenvaren, dan moet je dat als skipper niet gaan proberen. Zoeits is strafbaar, zelfs in Belgie krijg je een interventie op uw schip...

Als je dan de vraag om uw schip te controleren op wapens dan nog eens beantwoord door met stokken aan te vallen... tja...

Kom er dan meteen voor uit dat het eigenlijk een wredemissie was tegen Israel.
ZO simpel is dat zie...
Oud 2 juni 2010, 22:56   #1653
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat denk ik ook. Net zoals je in Gaza stukken beter leeft qua infrastructuur, hulp, voedselvoorziening, gezondheidszorg, dan in al die achterlijke islamitische diktaturen zoals Marokko, Algerije, Iran, Irak, Afghanistan, waar mensen NOOIT electriciteit of stromend water hebben.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 22:57   #1654
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, de foto's noch het feit dat ze genomen zijn als illustratie van de voorbereidingen voor het Offerfeest zijn inderdaad geen bewijs van een voedseltekort.

De wetenschappelijke studies van de John Hopkins University, van UNWRA, van Unicef en ngo's zijn dat wel.

Daaruit blijkt dat
- meer dan 40% van de mannelijke bevolking werkloos is
- een gezin meer dan 60% van zijn inkomen besteedt aan eten wat wijst op schaarste en dus erg hoge prijzen
- meer dan de helft van de vrouwen en kinderen chronisch ondervoed is.
Nogmaals, allemaal heel betreurenswaardig, maar het kan veel erger. In zowat elk arm Aziatisch of Afrikaans land is het veel erger.

Citaat:
Mijn koelkast ziet er twee dagen voor Kerstmis of Nieuwjaar niet hetzelfde uit als drie weken later. Als er op de dag voor een feest veel eten in mijn huis is, wil dat niet zeggen dat er de overige dagen evenveel eten is.

Overigens: als mensen hamsteren en extra sparen voor een feestdag, dan betalen ze daar voordien en achteraf voor. Zo is dat met feesten: mensen stellen de bevrediging van hun behoeftes uit in afwachting van een andere vorm van bevrediging. Ze sparen eten uit hun mond zodat ze met de familie kunnen feesten en voor een ogenblik in overvloed de ellende kunnen vergeten.
Wel ja, dat kan best zo zijn, maar als ze er werkelijk met een permanent voedseltekort te kampen hadden zouden ze niet zoveel kunnen bijeensparen voor een feestdag en het dan vrij op markten staan te verkopen.

Citaat:
Bij gebrek aan valabele argumenten waarschijnlijk. U doet maar.

Lol, en dat van iemand die er hier op los zit te hoaxen met allerlei berichten die van iedereen kunnen komen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 22:59   #1655
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ZO simpel is dat zie...
nee hoor, uw zionistische joodse terreurstaat is NIET heer en meester of eigenaar over internationale wateren of het buitenland.

Maar ja, ze zijn onlangs nog betrapt op een moordcommando te sturen naar Dubai met vervalste europese paspoorten.

Israel is een terroristische fundamentalistische zionwaanzinnigenstaat. en steeds meer mensen beseffen het.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 2 juni 2010 om 23:04.
Oud 2 juni 2010, 23:01   #1656
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nogmaals, allemaal heel betreurenswaardig, maar het kan veel erger. In zowat elk arm Aziatisch of Afrikaans land is het veel erger.
Alleen gaat het daar niet over en zijn hun buren geen dictators die hen omringen met een muur.

Citaat:
Wel ja, dat kan best zo zijn, maar als ze er werkelijk met een permanent voedseltekort te kampen hadden zouden ze niet zoveel kunnen bijeensparen voor een feestdag en het dan vrij op markten staan te verkopen.
Jij hebt dat berekend, allemaal van die foto's?
Oud 2 juni 2010, 23:02   #1657
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Dat denk ik ook. Net zoals je in Gaza stukken beter leeft qua infrastructuur, hulp, voedselvoorziening, gezondheidszorg, dan in al die achterlijke islamitische diktaturen zoals Marokko, Algerije, Iran, Irak, Afghanistan, waar mensen NOOIT electriciteit of stromend water hebben.
Blijf bij het onderwerp!
Niet bewust over iets anders beginnen!
Op dit forum werkt de zionistische trukkendoos niet meer!

Het leugenachtige, verdraaien van feiten, over iets anders beginnen en uiteindelijk beginnen schelden heeft zo een kinderlijke proporties aangenomen dat zelfs een peuter van 5 het doorziet !!!

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 23:03   #1658
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom zouden ze zich wél iets van Darfur moeten aantrekken, als ze zich niks van de West Bank mogen aantrekken?

(ik ben voor interventie - een overname van het bestuur - in beide gevallen, laat dat wel duidelijk zijn).
En als je nu eens zou beginnen met je druk te maken over wat in jouw Eigen Land gebeurd , in plaats je te bemoeien met joodse aangelegenheden, en hun manier om te pogen overleven temidden van een enorm grote multinationale vijandige mensenmassa, zou d�*t niet beter zijn ?
Kuis voor je eigen voordeur !
Oud 2 juni 2010, 23:03   #1659
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Blijf bij het onderwerp!
Niet bewust over iets anders beginnen!
Op dit forum werkt de zionistische trukkendoos niet meer!

Het leugenachtige, verdraaien van feiten, over iets anders beginnen en uiteindelijk beginnen schelden heeft zo een kinderlijke proporties aangenomen dat zelfs een peuter van 5 het doorziet !!!
hasbara trolls he ! al dan niet betaald ervoor.
.
Oud 2 juni 2010, 23:10   #1660
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
En als je nu eens zou beginnen met je druk te maken over wat in jouw Eigen Land gebeurd , in plaats je te bemoeien met joodse aangelegenheden, en hun manier om te pogen overleven temidden van een enorm grote multinationale vijandige mensenmassa, zou d�*t niet beter zijn ?
Kuis voor je eigen voordeur !

Inderdaad! Als alle landen dat nu eens zouden doen, en in de eerste plaats België (maar ook Turkije bijvoorbeeld).... dan zouden we misschien

- 2 gemeenschappen kunnen hebben die met elkaar zouden praten. Op dit moment lacht de hele wereld zich een kriek om de absurde Frans/Vlaams komedie

- een economie hebben die zou draaien en bedrijven die Belgisch zouden blijven ipv failliet gaan of verkocht worden aan buitenlandse bedrijven/investeerders

- nuttige jobs scheppen voor de 25% werklozen in Brussel en de sociale brandhaard die daar broeit met o.a politiek extremisme, islamisme en jihadisme en cultuur barbarij, ipv ZESTIG ministers en hun kabinetten te financieren voor politiek die niet functioneert.

Remember: België is het meest verkwistende EU land voor wat betreft regering en administratie.

De wereld bescheurt zich om de Belgenmop genaamd Belgikistan, maar men gaat Israel de les spellen.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be