Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2010, 20:11   #61
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Ja waar moete ze naar toe dan, naar 't Sportpaleis?
Heb ff op google maps gezien en lijkt me geen plaats om aan 50km voorbij te vliegen. Met kinderen altijd rekening houden en op die leeftijd kunnen ze het wel theoretisch wel weten, maar hebben geen verkeersinzicht.
Dus auto altijd fout en zeker die gast die er zelf ferm zijn botten aan geveegd heeft, met zo mentaliteit.
Dat ga je mij niet horen zeggen. Hoe reed je zelf op 23?

Sportpaleis? WTF? Parken genoeg in Antw als je wil shotten.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 08:03   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Nja maar brother paul heeft wel beetje gelijk hier.
Zo had ik gisteren weer een nitwit met een A5 die zich superieur acht; reed 80 om de E19 op te rijden in Kontich maar het ging niet rap genoeg voor meneer dus effe langs links voorbij en dan maar ineens doorsteken tussen de andere autos ZONDER richtingsaanwijzing en schaamte naar het derde baanvak.

Lijkt mssch geen verkeersagressie maar in ieder geval zit er al vrij dicht tegen, op zijn minst is het arrogant en onverantwoord rijgedrag.
Al naargelang het verkeer, is 80 per uur om de autostrade op te rijden, inderdaad te traag, ze maken die inloopstroken op belze autostrades niet voor niets zo lang, ge moet zorgen dat ge de snelheid rijdt van de auto`s die op de autostrade rijden.

In Italie zijn die inloopstroken meer dan de helft korter, als ge daar niet accelereert dan geraak je nooit de autostrade op, ge moet juist opletten dat ge u niet in ne camion boort, of niet voor zijn wielen komt rijden, dus tegen 120 de autostrade op, Ik kan u verzekeren dat ik al doodsangsten heb uitgestaan, door van die pipo`s die net u voor u aan 60 - 70 blijven kachelen, voor ze de autostrade oprijden, in hun gat gaan ze niet rijden, wel in dat van mij.

Ah en ik rij niet met nen A5 by the way, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 08:12   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Het probleem is dat heel wat mensen met de wagen rijden die :

- arrogant zijn alsook egoïstisch(meestal personen van dure merken BMW en mercedes op kop)
- onder invloed van drank of drugs
- niet kunnen rijden
- angst hebben in het verkeer
- kikcken op snelheid

ik heb mij nog nooit opgejaard voor iemand die soepel rijd en de reglementen volgt maar ik jaag mij wel op bij de volgende (meestal gekende fenomenen)

- het oud omake of opake dat met meer dan 10km/h onder de toegelaten snelheid zit te bollen
- mensen die hun pinker opzetten 500 meter voordat ze afdraaien en als ze dan afdraaien dit doen op een manier alsof ze met een bus moeten indraaien
- arrogante chauffeurs die vinden dat hun dure wagen voorrang moet krijgen op u
- bestuurders die voor u invliegen als ze van een zijstraat uitkomen en dan 50m verder opnieuw moeten afdraaien en dan meestal moeten stoppen hiervoor en u hinderen
- mensen die traag rijden onder het reglement en als je ze wilt voorbijsteken gaan versnellen

maar waar ik mij het meest in hinder is de achterlijke visie van talrijke gemeente, overheden en verkeersdeskundige

ok ik begrijp dat nieuwe wegen geld kosten maar gemeente steken miljoenen euro's in herinrichtingen van de dorpskernen en maken mooie parkjes en dergelijke maar denken totaal niet na over de verkeersdoorstromingen in hun gemeente en toekomstige problemen.
Gemeente willen allemaal verkeer weren in hun kernen en in een land waar gewestwegen belangrijke aders zijn verplichten we de mensen die snel 2 gemeenten verder willen zijn de autostrades te nemen met als gevolg dichtslibben van de autostrades en monsterfiles

ieder logisch mens ziet dit maar niet diegene die miljoenen euro's geven aan gemeentes voor domme ronde punten, omwegen, verkeerslichten en zomeer

gemeentes en de overheid moeten investeren in wegen die lokaal en doorstromend verkeer begeleiden. eventueel lokale wegen afsluiten die op belangrijke gewestwegen uitkomen vooral in de dorpskernen.
scholen praktisch afsluiten van gewestwegen
kortom zorgen dat de hindernissen op gewestwegen minder worden en sneller het verkeer kunnen begeleiden en eventueel ondertunnelingen in dorpen waar omwegen niet meer kunnen

kortom het is allemaal makkelijk en perfect mogelijk met de juiste visie op de juiste plaats

neem nu even diepenbeek in limburg 840 000 euro voor een nieuw kruispunt, dit is nu eindelijk af maar doordat de gemeente diepenbeek het spartacusprogramma(sneltram) heeft goedgekeurd moet ditzelfde kruispunt opnieuw hermaakt worden gevolg 840 000 euro belastingsgeld gewoon weggegooid
Ge moet u dan maar voorstellen, dat ge geen autostrade hebt om die 2 of 3 dorpen verder te rijden...

Toen ik een jaar of 10 geleden 7 dorpen verder moest zijn en ook het water over moest. koste me dat `s avonds maximum een half uurtje, ik heb diezelfde rit, vorige maand nog eens gedaan, geen verkeer op de baan, op ons gemakske cruisen, overal groen, en we deden dat ook op een goed half uur. Maar ik mag er dus niet aan denken dat ik dat overdag moet gaan rijden, en zeker al niet als ik daar op tijd moet zijn, want dan gaat het gegarandeerd mis, reken dan maar op 45 minuten minimum, welke weg ik ook neem want ik heb meerdere opties.
Oud 7 juni 2010, 09:44   #64
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge moet u dan maar voorstellen, dat ge geen autostrade hebt om die 2 of 3 dorpen verder te rijden...

Toen ik een jaar of 10 geleden 7 dorpen verder moest zijn en ook het water over moest. koste me dat `s avonds maximum een half uurtje, ik heb diezelfde rit, vorige maand nog eens gedaan, geen verkeer op de baan, op ons gemakske cruisen, overal groen, en we deden dat ook op een goed half uur. Maar ik mag er dus niet aan denken dat ik dat overdag moet gaan rijden, en zeker al niet als ik daar op tijd moet zijn, want dan gaat het gegarandeerd mis, reken dan maar op 45 minuten minimum, welke weg ik ook neem want ik heb meerdere opties.
Vroeger vroeger had je paard en kar.
Op tijd zijn = op tijd vertrekken. Zo simpel is dat.
Oud 7 juni 2010, 15:30   #65
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Vroeger vroeger had je paard en kar.
Op tijd zijn = op tijd vertrekken. Zo simpel is dat.
Voilá se, das de ultieme oplossing tegen verkeersagressie en mijn rij principe. Nooits geen stress meer, alles op uw gemak, benzine besparend rijden, enz...
Ik sta bekend als degene die minstens 15min of een 1\2u overal te vroeg is op afspraken zakelijk als privé.
Oud 7 juni 2010, 15:38   #66
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voilá se, das de ultieme oplossing tegen verkeersagressie en mijn rij principe. Nooits geen stress meer, alles op uw gemak, benzine besparend rijden, enz...
Ik sta bekend als degene die minstens 15min of een 1\2u overal te vroeg is op afspraken zakelijk als privé.
Meeste tewerkstellingen hebben wel geen stal om uw paard in te stallen he.
Oud 8 juni 2010, 12:36   #67
elespeetje
Vreemdeling

elespeetje's schermafbeelding

Standaard

-mensen die u met alle mogelijkheden willen voorbijsteken en eens dat gelukt is gaan ze 20 Km/u trager rijden, zodat je ze zelf weer voorbij moet steken.
- mensen die u voorbijsteken en dan de pas afsnijden door bruusk naar rechts af te draaien.
- mensen die langs u komen rijden zodat u de weg verhinderd is om tragere voorliggers voorbij te steken.
- race piloten die tegen de dubbele toegelaten snelheid in uw gat komen hangen om dan agressief met de lichten flikkerend niet kunnen wachten tot u tijdig aan de kant schuift om hen door te laten.

En ook ik schep er af en toe reuze plezier in om die pestkoppen een koekje van eigen deeg te geven.
"Zolang je met die lichten flikkert blijf ik doen alsof ik jou niet gezien heb."

Maar ik ben heus geen onmens.

Bij het ritsen en aan de opritten van autostrades hou ik genoeg afstand zodat mijn mede mobilisten eveneens de baan kunnen gebruiken.

hoezeer het me ook kan amuzeren om eem kwaaie wegpiraat te zien die niet zijn willetje krijgt, doet het mij toch veel meer plezier als ik na een vriendelijke actie ' de afwisselend rechtse en linkse richtingsaanwijzer' zie ontsteken van een dankbaar persoon die het fijn vind dat ik rekening met hem houd en visa versa natuurlijk.

elespeetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 13:27   #68
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elespeetje Bekijk bericht
-mensen die u met alle mogelijkheden willen voorbijsteken en eens dat gelukt is gaan ze 20 Km/u trager rijden, zodat je ze zelf weer voorbij moet steken.
- mensen die u voorbijsteken en dan de pas afsnijden door bruusk naar rechts af te draaien.
- mensen die langs u komen rijden zodat u de weg verhinderd is om tragere voorliggers voorbij te steken.
- race piloten die tegen de dubbele toegelaten snelheid in uw gat komen hangen om dan agressief met de lichten flikkerend niet kunnen wachten tot u tijdig aan de kant schuift om hen door te laten.
en in 90% van de gevallen staan bovenstaande "mensen" net voor u, voor hetzelfde rode licht.
Oud 8 juni 2010, 16:09   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ben ook zo, ik vertrek op tijd, maar t mag wel wat rijden ook he.

Allee, ik zie dat altijd zo, ik kom van hier en rij naar Belgie, dat is 1100 km... die eerste 900 km is dat lekker cruisen, ja juist in dat klote zwitserland dat qua debiele snelheidsbeperkingen en camera`s niet voor den belgiek moet onderdoen, maar kom het rijd daar nog, buiten Bazel dan, ..

Dan Duitsland binnen, anything goes, lekker vlammen tegen 160 - 170 nu ook niet te zot doen, toch voor een tijdje want dan snelheidsbeperking, ... in de shwarzwald mag er zo laag niet gevlogen worden, ... en dan komt ge aan de belze schreve, en alles staat stil...

ongelofelijk maar het is zo, nog 200 km death slow om er te geraken, frustrerend, ik kan het niet anders beschrijven.
Oud 12 juni 2010, 22:29   #70
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Eens kijken:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...lation_density
Pikken Maltezen elkaar dan dood? België staat maar op 33ste plaats hier.

Macau, Monaco, Singapore, Hong Kong, Gibraltar en Vaticaanstad zijn stadstaten en tellen dus al niet mee. Of denk je dat stadsbewoners minder agressief zijn van nature en die reflex niet hebben? Mogelijk. 't Kan ook dat mensen die verhuizen van lage bevolkingsdichtheid naar grote bevolkingsdichtheid anders reageren dan zij die opgroeiden in hoge bevolkingsdichtheid, maar wie groeide op in 't Vaticaan?

Malta, Bangladesh, Bahrain, Malediven, Bermuda, Guernsey, Jersey staan in de top van die lijst. Bermuda heeft nogal zware misdaadcijfers, idd.
De Maltezers hebben hun geloof om zich over elke situatie heen te helpen, zelf meegemaakt in Malta, een busschauffeur die een rij wagens inhaalt in een onoverzichtelijke bocht bergop met tweerichtingsverkeer; en ik zat als passagier in die bus, da's even slikken.
Trouwens elke verkeersregel is op Malta eerder een 'suggestie', inclusief rijvakken e.d. In de praktijk rijdt gewoon iedereen aan de kant waar de schaduw is en oh ja, als een toerist iets tegenkomt is't altijd zijn fout; ongeacht de situatie...
Oud 13 juni 2010, 01:06   #71
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Al naargelang het verkeer, is 80 per uur om de autostrade op te rijden, inderdaad te traag, ze maken die inloopstroken op belze autostrades niet voor niets zo lang, ge moet zorgen dat ge de snelheid rijdt van de auto`s die op de autostrade rijden.

In Italie zijn die inloopstroken meer dan de helft korter, als ge daar niet accelereert dan geraak je nooit de autostrade op, ge moet juist opletten dat ge u niet in ne camion boort, of niet voor zijn wielen komt rijden, dus tegen 120 de autostrade op, Ik kan u verzekeren dat ik al doodsangsten heb uitgestaan, door van die pipo`s die net u voor u aan 60 - 70 blijven kachelen, voor ze de autostrade oprijden, in hun gat gaan ze niet rijden, wel in dat van mij.

Ah en ik rij niet met nen A5 by the way, ...
Ik vermoed dat je die bocht van de N177 naar de E19 in kontich wel kent... je mag daar eigenlijk zelfs maar 70 dacht ik..
Trouwens ik rij al lang en genoeg met de tuut om te weten hoe ik veilig een autostrade op rijd.
Dit voorbeeld is maar een van de vele die ik zo kan geven of meemaak.
Ik kar zelf al eens graag tegen meer dan 130 (of 190) maar op een openbare weg is dat meestal niet verantwoord. Er is echter een verschil tussen hard rijden (kan iedereen in principe) en goed of verantwoord rijden; ik kan mijn richtingsaanwijzers nog aanzetten bij 190km/u bv maar zal niet tegen die snelheid zigzaggen tussen andere auto's of in gat gaan hangen om te hangen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 21:45   #72
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
(...)
maar waar ik mij het meest in hinder is de achterlijke visie van talrijke gemeente, overheden en verkeersdeskundige

ok ik begrijp dat nieuwe wegen geld kosten maar gemeente steken miljoenen euro's in herinrichtingen van de dorpskernen en maken mooie parkjes en dergelijke maar denken totaal niet na over de verkeersdoorstromingen in hun gemeente en toekomstige problemen.
Gemeente willen allemaal verkeer weren in hun kernen en in een land waar gewestwegen belangrijke aders zijn verplichten we de mensen die snel 2 gemeenten verder willen zijn de autostrades te nemen met als gevolg dichtslibben van de autostrades en monsterfiles
(...)
Het basisprobleem in dit land is dat dit land wel heel veel wegen heeft maar buiten het autowegennet geen wegennetwerk heeft.
Er is gewoon geen overkoepelende visie.
Dat komt omdat de bevoegdheden over de wegen hopeloos verdeeld zitten tussen gemeentes, provincies, gewest en rijk, en omdat er geen coördinatie is. Het gevolg is dat elk beleidsniveau gewoon zijn eigen weg gaat zonder zich iets aan te trekken van de anderen.
Daar komt dan nog bovenop dat verkeersdoorstroming sowieso voor al die overheden niet belangrijk is. Het beleid gaat er op alle niveaus vanuit dat autoverkeer moet worden ontraden en dus onaantrekkelijk moet worden gemaakt.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 18:27   #73
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Neusbreuk na ruzie over voorrang tussen autobestuurders
maandag 08 augustus 2011, 17u08
Bron: Belga
Auteur: dar

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110808_142

vekeeersaggressie omuw ongelijk toe tegeven !!!!
!!!! Halloooow !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 19:28   #74
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Neusbreuk na ruzie over voorrang tussen autobestuurders
maandag 08 augustus 2011, 17u08
Bron: Belga
Auteur: dar

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110808_142

vekeeersaggressie omuw ongelijk toe tegeven !!!!
!!!! Halloooow !!!!
Had het ook net gelezen. Het wordt hoe langer, hoe gezelliger in het verkeer!
Oppassen als je volgende keer uw voorrang van rechts neemt
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 20:26   #75
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hoe komt het volgens u dat er zoveel verkeersagressie is?
Omdat er 4 van de 10 voorliggers niet kunnen rijden.
Omdat ze u te dikwijls de pas afsnijden en hunne voorrang opeisen.
Omdat ze te traag voor u plakken op een baan wanneer ge er niet voorbij kunt.

Gisteren bijna zwaar accident met mijn dochter erbij. Ik had die vrouw uit haren autostoel kunnen sleuren en ze is goe op haar plaats willen zetten. Maar dat ging niet, he... Mijn dochter zat erbij.
Ik rij op een baan waar ge 70 moogt, vijf meter verder schiet er één uit haar parkeerplaats achteruit zonder te zien. Ikke alles toe, ik kap naar links... Als er toen een tegenligger was had het garantie prijs geweest.
Joenges, ik stond vies!
Oud 12 augustus 2011, 23:26   #76
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de mensen niet meer op café gaan en daar hun frustratie kwijt kunnen in hun gezuip of sporadisch geknok. Dat verplaatst zich naar een andere setting: 't verkeer.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 08:33   #77
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Omdat het verkeer niet meer vlot.
En dat ligt aan diverse oorzaken. Maar 1 daarvan is dat vele bestuurders echt onnodig traag reageren en voor veel te veel zaken halt houden.
Echt zoiets kan op een mens zijn systeem inwerken.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 20:51   #78
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Iedere dag zijn er talloze voorbeelden, waarbij het zelfs tot situaties komt waarbij wapens bovengehaald worden. Onlangs was er op het nieuws een voorbeeld waarbij een mevrouw wat te traag reed volgens een andere automobilist. Deze laatste reed haar daarop klem opende haar deur en gaf haar prompt een aantal klappen in het gezicht.
Volgens mij zijn er verschillende oorzaken voor verkeersagressie. Ten eerste : veel mensen kruipen opgefokt, gehaast en gestressed achter het stuur. Op't allerlaatste nippertje vertrekken en owee wie de pech heeft daar met z'n wagen voor te rijden.
Ten tweede: overschatting van de relatie snelheid-afstand. Dagelijks zie ik van die egoïsten die toeterend en met de lichten knipperend iedereen voorbijsteken, meestal nog gevolgd door obscene gebaren als ge niet vlug genoeg opzij gaat. Maar wat winnen ze daar uiteindelijk mee behalve het risico geflitst te worden?Of erger: zwaargewond te raken? Mss 1 of 2 minuten over vele km's waarin ze zowel zichzelf als anderen in gevaar brengen. Domme mensen dus: wie een beetje kan rekenen weet toch dat je nauwelijks tijd wint met zulke agressieve rijstijl. Ikzelf vertrek altijd 10 minuutjes te vroeg. Uit gewoonte. Ook naar mijn werk. Tenslotte: nadat een schoonzus van mij door zo nen agressieveling aangevallen werd heb ik mijn voorzorgen genomen. Den eerste die zou proberen mijn portier open te trekken staat een leuke verrassing te wachten. Zal hij nooit meer proberen denk ik.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 18:46   #79
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Nog een mooie;

http://www.gva.be/antwerpen/zandhove...d.aspx?cmt=all
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 18:49   #80
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Den eerste die zou proberen mijn portier open te trekken staat een leuke verrassing te wachten. Zal hij nooit meer proberen denk ik.
Hopelijk is het geen hulpverlener na een ongeval die uw deur open trekt om u te helpen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be