![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sportpaleis? WTF? Parken genoeg in Antw als je wil shotten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Italie zijn die inloopstroken meer dan de helft korter, als ge daar niet accelereert dan geraak je nooit de autostrade op, ge moet juist opletten dat ge u niet in ne camion boort, of niet voor zijn wielen komt rijden, dus tegen 120 de autostrade op, Ik kan u verzekeren dat ik al doodsangsten heb uitgestaan, door van die pipo`s die net u voor u aan 60 - 70 blijven kachelen, voor ze de autostrade oprijden, in hun gat gaan ze niet rijden, wel in dat van mij. Ah en ik rij niet met nen A5 by the way, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik een jaar of 10 geleden 7 dorpen verder moest zijn en ook het water over moest. koste me dat `s avonds maximum een half uurtje, ik heb diezelfde rit, vorige maand nog eens gedaan, geen verkeer op de baan, op ons gemakske cruisen, overal groen, en we deden dat ook op een goed half uur. Maar ik mag er dus niet aan denken dat ik dat overdag moet gaan rijden, en zeker al niet als ik daar op tijd moet zijn, want dan gaat het gegarandeerd mis, reken dan maar op 45 minuten minimum, welke weg ik ook neem want ik heb meerdere opties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op tijd zijn = op tijd vertrekken. Zo simpel is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik sta bekend als degene die minstens 15min of een 1\2u overal te vroeg is op afspraken zakelijk als privé.
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Vreemdeling
|
![]() -mensen die u met alle mogelijkheden willen voorbijsteken en eens dat gelukt is gaan ze 20 Km/u trager rijden, zodat je ze zelf weer voorbij moet steken.
- mensen die u voorbijsteken en dan de pas afsnijden door bruusk naar rechts af te draaien. - mensen die langs u komen rijden zodat u de weg verhinderd is om tragere voorliggers voorbij te steken. - race piloten die tegen de dubbele toegelaten snelheid in uw gat komen hangen om dan agressief met de lichten flikkerend niet kunnen wachten tot u tijdig aan de kant schuift om hen door te laten. En ook ik schep er af en toe reuze plezier in om die pestkoppen een koekje van eigen deeg te geven. "Zolang je met die lichten flikkert blijf ik doen alsof ik jou niet gezien heb." Maar ik ben heus geen onmens. Bij het ritsen en aan de opritten van autostrades hou ik genoeg afstand zodat mijn mede mobilisten eveneens de baan kunnen gebruiken. hoezeer het me ook kan amuzeren om eem kwaaie wegpiraat te zien die niet zijn willetje krijgt, doet het mij toch veel meer plezier als ik na een vriendelijke actie ' de afwisselend rechtse en linkse richtingsaanwijzer' zie ontsteken van een dankbaar persoon die het fijn vind dat ik rekening met hem houd en visa versa natuurlijk. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allee, ik zie dat altijd zo, ik kom van hier en rij naar Belgie, dat is 1100 km... die eerste 900 km is dat lekker cruisen, ja juist in dat klote zwitserland dat qua debiele snelheidsbeperkingen en camera`s niet voor den belgiek moet onderdoen, maar kom het rijd daar nog, buiten Bazel dan, .. Dan Duitsland binnen, anything goes, lekker vlammen tegen 160 - 170 nu ook niet te zot doen, toch voor een tijdje want dan snelheidsbeperking, ... in de shwarzwald mag er zo laag niet gevlogen worden, ... en dan komt ge aan de belze schreve, en alles staat stil... ongelofelijk maar het is zo, nog 200 km death slow om er te geraken, frustrerend, ik kan het niet anders beschrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens elke verkeersregel is op Malta eerder een 'suggestie', inclusief rijvakken e.d. In de praktijk rijdt gewoon iedereen aan de kant waar de schaduw is en oh ja, als een toerist iets tegenkomt is't altijd zijn fout; ongeacht de situatie...
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens ik rij al lang en genoeg met de tuut om te weten hoe ik veilig een autostrade op rijd. ![]() Dit voorbeeld is maar een van de vele die ik zo kan geven of meemaak. Ik kar zelf al eens graag tegen meer dan 130 (of 190 ![]()
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er is gewoon geen overkoepelende visie. Dat komt omdat de bevoegdheden over de wegen hopeloos verdeeld zitten tussen gemeentes, provincies, gewest en rijk, en omdat er geen coördinatie is. Het gevolg is dat elk beleidsniveau gewoon zijn eigen weg gaat zonder zich iets aan te trekken van de anderen. Daar komt dan nog bovenop dat verkeersdoorstroming sowieso voor al die overheden niet belangrijk is. Het beleid gaat er op alle niveaus vanuit dat autoverkeer moet worden ontraden en dus onaantrekkelijk moet worden gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neusbreuk na ruzie over voorrang tussen autobestuurders
maandag 08 augustus 2011, 17u08 Bron: Belga Auteur: dar http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110808_142 vekeeersaggressie omuw ongelijk toe tegeven !!!! ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oppassen als je volgende keer uw voorrang van rechts neemt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Omdat ze u te dikwijls de pas afsnijden en hunne voorrang opeisen. Omdat ze te traag voor u plakken op een baan wanneer ge er niet voorbij kunt. Gisteren bijna zwaar accident met mijn dochter erbij. Ik had die vrouw uit haren autostoel kunnen sleuren en ze is goe op haar plaats willen zetten. Maar dat ging niet, he... Mijn dochter zat erbij. Ik rij op een baan waar ge 70 moogt, vijf meter verder schiet er één uit haar parkeerplaats achteruit zonder te zien. Ikke alles toe, ik kap naar links... Als er toen een tegenligger was had het garantie prijs geweest. Joenges, ik stond vies! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de mensen niet meer op café gaan en daar hun frustratie kwijt kunnen in hun gezuip of sporadisch geknok. Dat verplaatst zich naar een andere setting: 't verkeer.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat ligt aan diverse oorzaken. Maar 1 daarvan is dat vele bestuurders echt onnodig traag reageren en voor veel te veel zaken halt houden. Echt zoiets kan op een mens zijn systeem inwerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten tweede: overschatting van de relatie snelheid-afstand. Dagelijks zie ik van die egoïsten die toeterend en met de lichten knipperend iedereen voorbijsteken, meestal nog gevolgd door obscene gebaren als ge niet vlug genoeg opzij gaat. Maar wat winnen ze daar uiteindelijk mee behalve het risico geflitst te worden?Of erger: zwaargewond te raken? Mss 1 of 2 minuten over vele km's waarin ze zowel zichzelf als anderen in gevaar brengen. Domme mensen dus: wie een beetje kan rekenen weet toch dat je nauwelijks tijd wint met zulke agressieve rijstijl. Ikzelf vertrek altijd 10 minuutjes te vroeg. Uit gewoonte. Ook naar mijn werk. Tenslotte: nadat een schoonzus van mij door zo nen agressieveling aangevallen werd heb ik mijn voorzorgen genomen. Den eerste die zou proberen mijn portier open te trekken staat een leuke verrassing te wachten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |