![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daar heb ik nu eens niks aan toe tevoegen op het trekken van de lessen door mijzelf na.
![]() |
#42 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De kans is dus even groot dat je uiteindelijk Brussel kwijt speelt waar je het net wilde binnen halen door de evolutie. De belangrijkste les daaruit is de taktiek van de VU. Ik kan dat niet genoeg herhalen, maar uiteindeijk is het toch maar zo ver gekomen dat die partij instemde met de gewestvorming van Brussel. Worst case is dan ook dat Brussel de reden zal worden dat wij afsteven op een confederalisme met 3 ipv met 2. Boer let dus op Uw ganzen.
![]() |
#44 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Derhalve vind ik het behoorlijk naïef te denken dat je zonder stok achter de deur, door het vriendelijk te gaan vragen, Brussel als gewest kunt afschaffen want dan stel je vriendelijk de vraag bij wie Brussel wil gaan horen. De arrogantie van een Maingain is maar het topje van de ijsberg denk ik. Vriendelijke vragen en hun antwoorden kennen we. Nu is het echter een crisis zonder voorgaande. Het voorbestaan van België is al vaak bedreigd geweest maar nooit was die bedreiging zo levensvatbaar als vandaag. 't zal een heel korps ontmijners kosten omdat nog te kunnen tegenhouden. Dus moeten wij eerlijk naar Brussel durven gaan en hen ook uitleggen waarom wij weg willen uit Belziek, en vooral ook waarom wij weg moeten. Dan moeten we hun een akkoord aanbieden en vertellen wat ze kunnen krijgen in ruil voor België.
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je SZ splits dan denk ik dat er bij de modale Brusselaar al een serieuze golf van paniek uitbreekt. Misschien zelfs zijn er heel veel van die 'Brusselaar' die dan al hun valieske pakken richting tropischere oorden ![]()
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Binnen 3 jaar: geen n-va en geen VB meer. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Enige oplossing voor VL = zonder BRU; maar dan is het de moeite niet. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
En dan moet de hele VL administratie tweetalig zijn; want dan moeten alle Brusselaars in het FR kunnen bellen. Zelfs de website van de lijn gebuikt nu al geen FR; alhowel ze ook in BRU rijden. |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Ik heb echt niet de indruk dat Bracke een N-VA'er is...
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 9 juni 2010 om 06:24. |
![]() |