Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 juni 2010, 10:26   #21
oligo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puingeest SN Bekijk bericht
LDD stelt niets voor en heeft een voorzitter die nog voor de stembusgang de handdoek in de ring gooit.
Vind ik wel spijtig, want hun partijprogramma is op zich niet slecht.
oligo is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:27   #22
Puingeest SN
Vreemdeling

Puingeest SN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jovad Bekijk bericht
Wat vind je zelf belangrijk? Wat zijn jouw prioriteiten en hoe kijk je naar de wereld: links (de rijken moeten de crisis betalen) of rechts (iedereen moet een duit in het zakje doen, te beginnen bij de overheid). Doe misschieen eens een stemtest op de Standaard ofzo
Die stemtests zijn te algemeen.
Puingeest SN is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:27   #23
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van die stem? Nee, op zich niet. Maar wat die partij nu op tafel legt van voorstellen voor een sociaal-economisch beleid doet me huiveren.
Ik huiver meer over wat la belgique ons te bieden heeft.

Het worden harde tijden, en harde maatregelen zullen nodig zijn.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:28   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Wel bouw mee aan het alternatief, www.v-sb.net

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 9 juni 2010 om 10:28.
Pelgrim is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:28   #25
Puingeest SN
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik zou u aanraden om NV-A te stemmen. Groen? Een daadkrachtige regering is zowiezo al moeilijk, laat staan als men 4 partijen nodig heeft voor een Vlaamse meerderheid, wat toch het doel is hoop ik.O-VLD en CD&V, deze proberen nu hun handen in onschuld te wassen en alle schuld op een ander af te schuiven. Wie heeft echter Fortis, Electrabel,... voor een appel en een ei verkocht, ze verkopen staatsgebouwen en huren deze terug in volle economische groei "want het staat zo mooi op de begroting". Sp-A heeft een paar deftige mensen, daar niet van, maar ze durven gewoon niet ingaan tegen de PS en als je "recht in de ogen" (of heo het programma ook heet) weet je dat ze geen commentaar moeten geven op de NV-A als het over meewerken gaat. VB...heeft een deel goede punten maar zal spijtig genoeg niet mogen meedraaien tenzij VB, NV-A en LDD de rangen sluiten, zet zichzelf teveel in een issolement door hun racisme en discriminatie (al wat verbeterd tav vroeger maar nog veel werk). De NV-A is zeker niet perfect en een regering vormen zal moeilijk zijn en enkele compromissen vergen, laten we ons daar geen illusies over maken, maar BDW legt tenminste wat kracht aan de dag en knielt niet zoals de CD-V voor de postjes.
Wat telt is natuurlijk wat N-VA van voorstellen op tafel legt. Ik kan me heus in heel wat terugvinden, maar het fundamentele, het cruciale, is dat sociaal-economische luik. En daar bots ik tegen.
Puingeest SN is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:29   #26
Puingeest SN
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik huiver meer over wat la belgique ons te bieden heeft.

Het worden harde tijden, en harde maatregelen zullen nodig zijn.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Maar dat roept weerstand in me op.
Puingeest SN is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:30   #27
Puingeest SN
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wel bouw mee aan het alternatief, www.v-sb.net
V-SB? Nog nooit van gehoord. Ik zal die site eens bekijken, maar leg eerst eens kort uit wie dat is en waarvoor die staat.
Puingeest SN is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:30   #28
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Op welk deel stuit je? Ik weet dat een deel van hun programma als des duivels wordt voorgesteld maar een tijdelijke werkloosheidsuitkering heeft in andere landen de werkzaamheidsgraad opgedreven wat toch het doel moet zijn...Ik heb zelf ook mijn twijfels bij delen maar ik heb liever hun programma dan een status quo dat ik zou krijgen bij de traditionele partijen...
Gwyndion is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:32   #29
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je gelijk hebt. Maar dat roept weerstand in me op.
Alsof de NVA dat plan met plezier gaat uitvoeren.
(lees: sinterklaas spelen is plezanter)

Het is nodig om drastisch in te grijpen of het is naar de vaantjes voor ons allen.

"De mensen" meer blijven beloven en "het geld gaan halen waar het zit", is niet meer dan honing om daarna met grote honger te zitten.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:34   #30
grhluna
Burgemeester

Standaard

de belg is vandaag voor een dag intelligent
de vrt staakt
grhluna is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:34   #31
Puingeest SN
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Op welk deel stuit je? Ik weet dat een deel van hun programma als des duivels wordt voorgesteld maar een tijdelijke werkloosheidsuitkering heeft in andere landen de werkzaamheidsgraad opgedreven wat toch het doel moet zijn...Ik heb zelf ook mijn twijfels bij delen maar ik heb liever hun programma dan een status quo dat ik zou krijgen bij de traditionele partijen...
Een tijdelijke werkloosheidsuitkering heeft z'n goede en z'n slechte kanten. Mij gaat het meer om de idee van nog meer flexibilisering, nog meer responsabilisering van het individu, over van jobzekerheid naar werkzekerheid. Dat zijn allemaal mooie woorden voor wie een leuk diploma en een goeie baan heeft. Maar voor de gewone arbeider in de fabrieken is zoiets nefast. Het is in feite een totale onderwerping van de samenleving aan de grillen van de economie. En de politieke partijen, incluis N-VA, doen niets anders dan de samenleving schikken naar die economische grillen. Ik vraag me af wat het beleid vorm en inhoud geeft: de noden van de samenleving, of de eisen van internationaal georganiseerde economie?
Puingeest SN is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:40   #32
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Ik zou juist zeggen dat de NV-A voor minder verantwoordelijkheid is van het individu. Ze willen meer verantwoordelijkheid voor de gewesten en willen een veel betere begelijding van de werkzoekenden. Er moet ook verantwoordelijkheid zijn bij het individu, deze moet mee werk zoeken en zonodig een cursus volgen maar ik zou hopen dat dit niet meer dan evident is als je al 3 jaar thuis zit :S. Ik hecht persoonlijk juist meer geloof aan de NV-A omdat die eerlijk onpopulaire maatregelen aangeeft dan aan de SP-A die even doodleuk nog 100'en miljoenen extra uitgaven bespreekt maar zeer vaag is over een activeringsbeleid wat broodnodig is. Je moet kiezen wie je denkt dat de impact, en deze zal er komen, het beste kan helpen verwerken. Voor mij is dat de NV-A; De SP-A etc. zullen het proberen maar ik vrees dan voor Griekse toestanden...het gaat een tijdje goed maar dan krijg je een uitgestelde klap met intrest...

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 9 juni 2010 om 10:40.
Gwyndion is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:52   #33
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik weet nog altijd niet op wie ik ga stemmen zondag...

N-VA: te rechts-liberaal
SP.a, CD&V, OVLD: te systeembehoudend gericht
VB: zwalpend op zoek naar een houvast
Groen: te scoutsachtig
PVDA, LSP: te belgischgezind
LDD: op sterven na dood

Wie blijft er nog over?
uw kritiek op VB,¨Groen en LDD is het minst fundamenteel dus daartussen zal uw keuze het beste liggen.
jogo is nu online  
Oud 9 juni 2010, 10:55   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Het dilemma met de N-VA speelt nog wel bij meer mensen. Als ik een "raad" mag geven, gezien je keuze bij de vorige verkiezingen: bekijk de lijst van de N-VA eens goed en bekijk welk profiel van welke kandidaten je wel aanstaat. En geef die mensen een kopstem.

ps: excuses voor mijn eerste felle reactie, die was dom.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 9 juni 2010, 10:57   #35
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
uw kritiek op VB,¨Groen en LDD is het minst fundamenteel dus daartussen zal uw keuze het beste liggen.
Als de N-VA al te rechts-liberaal blijkt, wat moet LDD dan voorstellen? Trouwens, het is niet omdat Puingeest's kritiek op VB en Groen niet ideologisch getint is als de kritiek op de andere partijen, dat die daarom minder fundamenteel zou zijn.

Het zou kunnen dat VB en Groen in Puingeest's ogen te weinig realistisch ofzo overkomen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 9 juni 2010, 13:27   #36
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, wie zich niet terugvindt in de partijen, moet z'n mond maar houden?
Yep, al die niet in het rijtje meelopen tellen niet mee. Die plaatsen zich buiten de maatschappij, die hebben vieze gedachten, die zijn achterlijk, dom, idioot,.... kortom geen recht van spreken. Allez dat is toch wat je kan opmaken op dit forum.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 9 juni 2010, 13:35   #37
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die stemtests zijn te algemeen.
En helpen je verre van een "goede" keuze te maken.
Kijk ik denk dat je eens goed en hard moet nadenken waarom we weer juist naar de stembus moeten tov pakweg 2007 of vroeger envenals over wat er toen beloofd was, op wie je toen gestemd had en wie en wat nu "de inzet" weer eens is van de verkiezingen.
Ik heb alvast daaruit besloten dat ik geen nut meer zie in als een spreekwoordelijke debiel de zondag op "de goei" te gaan stemmen om nog geen dag, maand of jaar later te moeten vaststellen dat we weer eens voor de zoveelste keer belogen zijn en onze keus of "afstraffing" water naar de zee dragen bleek.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 9 juni 2010, 13:39   #38
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Zolang hij niet CD&V, Sp-A, O-VLD, Groen! stemt kan ik al niet teveel klagen...mijn voorkeur gaat er naar uit dat hij Nv-A stemt maar goed. Hij moet stemmen op een partij die denkt de nodige besparingen het beste te kunnen doorvoeren.
Gwyndion is offline  
Oud 9 juni 2010, 14:27   #39
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet nog altijd niet op wie ik ga stemmen zondag...

N-VA: te rechts-liberaal
SP.a, CD&V, OVLD: te systeembehoudend gericht
VB: zwalpend op zoek naar een houvast
Groen: te scoutsachtig
PVDA, LSP: te belgischgezind
LDD: op sterven na dood

Wie blijft er nog over?
Troost u ge zijt niet alleen...Ik heb eveneens geen flauw benul op wie ik zou stemmen. Ik had beter hun programma's niet gelezen
Loki is offline  
Oud 9 juni 2010, 18:42   #40
Puingeest SN
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Yep, al die niet in het rijtje meelopen tellen niet mee. Die plaatsen zich buiten de maatschappij, die hebben vieze gedachten, die zijn achterlijk, dom, idioot,.... kortom geen recht van spreken. Allez dat is toch wat je kan opmaken op dit forum.
En toch denk ik dat "we" met meer zijn dan het aantal mensen dat wel weet waarop te stemmen.
Puingeest SN is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be