![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mijn frans is niet vlekkeloos maar voldoende maar wanneer iemand mij in Vlaanderen in het frans aanspreekt dan negeer ik die gewoon, als dit in Brussel gebeurt dan antwoord ik in het nederlands en als dit in Wallonië gebeurt dan antwoord ik in het frans.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af of er enquetes zijn die de vraag stellen naar de mening van de vlamingen over financiële autonomie voor de regios. Ik vermoed dat een minderheid van de Vlamingen België wil splitsen (wegens liefde ervoor of de onzekerheid die dat zou kunnen meebrengen) maar dat tegelijk een meerderheid van de Vlamingen genoeg heeft van een 'gedwongen solidariteit' die steeds maar eenrichting is. De comunautaire discussie zorgt ervoor dat de energie van de bevolking verloren gaat, energie die niet gaat naar de verzekering van de toekomst van de kinderen. Het communautaire probleem moet van de baan. Financiële autonomie zou de gemoederen bedaren. Vlamingen hoeven niet meer het gevoel te hebben uitgezogen te worden, Walen kunnen terug fier zijn in plaats van zich profiteurs en tot zelfstandigheid onbekwaam te moeten voelen. België hoeft dan ook niet noodzakelijk meer als een hindernis tot rechtvaardigheid gezien te worden. Een mening van op afstand. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 juni 2010 om 05:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je van Zelzate naar Sas van Gent rijdt, dan zie je direct dat je in een ander land bent, alles is anders, behalve de taal (en dan nog). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wallonië was geïndustrialiseerd, Vlaanderen niet. Als Vlaanderen toen bij Nederland had gehoord, dan was het waarschijnlijk de achtergebleven regio gebleven die het was tot de 19de eeuw. De uitgebreide spoorweginfrastructuur bvb. kwam er grotendeels dankzij geld uit de Waalse industrie. De Waalse industrialisering zorgde er ook voor dat het bevolkingsoverschot in Vlaanderen opgevangen werd, gaf de aanzet voor de industrialisering van Vlaanderen en was een van de belangrijkste factoren die bijgedragen hebben aan de haven van Antwerpen (nog steeds een van de belangrijkste economische troeven van Vlaanderen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoel je eigenlijk met Nederlands? De Nederlanden? Daar hoorde Wallonië ook bij, bvb. de vorstendommen Henegouwen, Luik, Brabant worden steevast tot de Nederlanden gerekend door historici. Het vorstendom Vlaanderen strekte zich inderdaad tot diep in huidig Frankrijk uit. Maar dat vorstendom was niet uitsluitend Nederlandstalig, een van de hoofdsteden bvb. was Rijsel, een stad die nu nog erg Vlaams aandoet, maar waar Nederlands of een Vlaams dialect nooit de voertaal is geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkloosheidsgraad Vlaams Gewest, 2009: 6,48% Werkloosheidsgraad Limburg, 1987: 21,3% http://www.hbvl.be/limburg/werkloosh...e-limburg.aspx http://www.socmut.be/socmut/322/publ...rkstelling.htm
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En vroeger sprak men nederlands of de voorloper ervan tot in Rouen. Als je het niet weet liggen hoop ik dat je kan kaartlezen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron? Voor zover ik weet werd er nooit Nederlands of voorloper daarvan gesproken behalve in een beperkt deel van Frans Vlaanderen. Niet in Rijsel en nog veel minder in Rouen. Het klopt wel dat deze steden in de middeleeuwen tot het graafschaf Vlaanderen hoorden, maar dat was dan ook duidelijk een tweetalig graafschap, en de graven van Vlaanderen waren eentalig Franstalig. Dit klopt natuurlijk niet met de mythes die achteraf gecreëerd zijn, maar de historische waarheid heeft ook haar rechten vind ik.
Laatst gewijzigd door tomm : 10 juni 2010 om 02:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het prinsbisdom Luik (waar het huidige Belgisch Limburg tussen haakjes een deel van was) was officieel geen deel van de Bourgondische, Spaanse of Oostenrijkse Nederlanden, maar wordt door historici vandaag wel onder de noemer "zuidelijke Nederlanden" vermeld, omdat er cultureel, sociaal en economisch een sterke band was tussen de verschillende vorstendommen..
Laatst gewijzigd door tomm : 10 juni 2010 om 03:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |