Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2010, 22:21   #681
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
och ja joh? meen je dat nou echt? Ik heb iets HEEL ANDERS gelezen, maar ja DAT zetten ze niet in de Zulo boekjes!
Af en toe lees ik ook wel eens een (science) fiction boek.
Niks mis mee. Echt niet hoor.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2010, 22:24   #682
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Af en toe lees ik ook wel eens een (science) fiction boek.
Niks mis mee. Echt niet hoor.
leuk voor je. Maar goed, je suggereert hier dat het science fiction betreft maar dat is echt niet zo.
Wat mij eigenlijk altijd verbaasd over wetenschappers is hoe weinig kritisch ze naar zich zelf zijn. Veel van wat voor wetenschap doorgaat is maar de halve waarheid b.v.
Er zit nl een heel verhaal vast aan het Michelson and Morley experiment, en dat wordt nu juist nooit in de boekjes vermeld!
Maar goed, je reactie is ook weer achterlijk veelzeggend, want je wijst al af voor ik maar iets gezegd heb en dat is erg onwetenscahppelijk, onlogisch en dom. maar ja dat wisten we al.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 12 juni 2010 om 22:25.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2010, 23:45   #683
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
leuk voor je. Maar goed, je suggereert hier dat het science fiction betreft maar dat is echt niet zo.
Wat mij eigenlijk altijd verbaasd over wetenschappers is hoe weinig kritisch ze naar zich zelf zijn. Veel van wat voor wetenschap doorgaat is maar de halve waarheid b.v.
Er zit nl een heel verhaal vast aan het Michelson and Morley experiment, en dat wordt nu juist nooit in de boekjes vermeld!
Maar goed, je reactie is ook weer achterlijk veelzeggend, want je wijst al af voor ik maar iets gezegd heb en dat is erg onwetenscahppelijk, onlogisch en dom. maar ja dat wisten we al.
Weet je wat jouw probleem is?
Je blahahahahahahahahaaaaat altijd maar ipv de "info" te geven.
Terwijl je van "ons" (met name P) een hele uitleg krijgt MET vb. maar ipv er iets van op te steken, zoals ik doe, ga je geen ENKELE keer zelf in op de materie.
Telkens opnieuw bevestig je het vooroordeel : wat baten kaars en bril ...

Als IK (gtvrddme) dacht zo'n gelijk te hebben en dit te kunnen bewijzen was ik al lang een experiment aan't opstellen.
Wat doe JIJ?

Laatst gewijzigd door Cdude : 12 juni 2010 om 23:48.
Oud 13 juni 2010, 00:19   #684
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Het ontstaan van het heelal is nog steeds een mysterie waarvan nog met moeite een tip van de sluier is opgelicht door kritisch denken, onderzoek naar oorzaken en het maken van aannemelijke stellingen op basis van deze onderzoeken en bewijzen. Een andere naam is wetenschap. Het is een process dat steeds verandert en wanneer nieuwe bewijzen gevonden worden dat vaak ook nieuwe inzichten brengt. Soms worden weloverwogen hypotheses en theorieën bevestigd en soms weerlegd: leiden tot hernieuwde inzichten.

De rest is bashing met halve waarheden, verdraaingen en syllogistisch onlogische redenering door niet enkel de topicstarter alsook de aanehaalde youtube filmpjes.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 05:13   #685
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet je wat jouw probleem is?
Je blahahahahahahahahaaaaat altijd maar ipv de "info" te geven.
Terwijl je van "ons" (met name P) een hele uitleg krijgt MET vb. maar ipv er iets van op te steken, zoals ik doe, ga je geen ENKELE keer zelf in op de materie.
Telkens opnieuw bevestig je het vooroordeel : wat baten kaars en bril ...

Als IK (gtvrddme) dacht zo'n gelijk te hebben en dit te kunnen bewijzen was ik al lang een experiment aan't opstellen.
Wat doe JIJ?
ik snap niet wat je hier zeurt en zeikt hoor, maar er is nog veel meer te vertellen over het M & M experiment.
Ten eerste was er in eerste instantie helemaal geen null effect, en latere experimenten door anderen, met vele malen betere apparatuur hebben duidelijk aangetoond dat er wel een etherdrift is.
dus...
Oud 13 juni 2010, 05:15   #686
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Het ontstaan van het heelal is nog steeds een mysterie waarvan nog met moeite een tip van de sluier is opgelicht door kritisch denken, onderzoek naar oorzaken en het maken van aannemelijke stellingen op basis van deze onderzoeken en bewijzen. Een andere naam is wetenschap. Het is een process dat steeds verandert en wanneer nieuwe bewijzen gevonden worden dat vaak ook nieuwe inzichten brengt. Soms worden weloverwogen hypotheses en theorieën bevestigd en soms weerlegd: leiden tot hernieuwde inzichten.

De rest is bashing met halve waarheden, verdraaingen en syllogistisch onlogische redenering door niet enkel de topicstarter alsook de aanehaalde youtube filmpjes.
welnee joh, helemaal niet! Nieuwe bewijzenworden aan de kant geschoven als ze niet passen in de huidige dogma's!
Wetenschap lijkt, nu ja lijkt, wel aanbeden te worden, mar ja, dat is het ook, een religie!
Oud 13 juni 2010, 05:18   #687
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat doe JIJ?
bla bla bla bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.bla bla bla.
Ik bereid je langzaam voor , want je zit vast in het moeras van de wetenschappelijke dogma's en je papegaait wat kreten na.
Hier doe je alsof je heel wat info aanbrengt terwijl je meestal alleen achterlijk korte verdraaide boodschapjes geeft. Of je geeft wat korte nietszeggende
onwaardige kreetjes.
Kom aan!

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 13 juni 2010 om 05:20.
Oud 13 juni 2010, 06:22   #688
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en latere experimenten door anderen, met vele malen betere apparatuur hebben duidelijk aangetoond dat er wel een etherdrift is.
Haha, alle interferrometrische metingen moeten dus constant bijgeregeld worden tijdens het draaien van de aarde ! Ik zal dat eens zeggen aan de gast bij ons die via optische interferrometrie micromechanische metingen doet, dat zijn apparaat geregeld is om om 7 uur 's morgens te werken, maar dat het tegen de middag, door de etherdrift, ontregeld is en al zijn metingen verkeerd zijn

(ik weet al wat ge gaat zeggen, dat apparaat hercalibreert zichzelf enzovoort... maar gelooft gij echt twee seconden dat wat gij zegt ongemerkt kan blijven ?)
Oud 13 juni 2010, 07:49   #689
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

de oerknal was een orgasme van het vliegende spaghettimonster zoals iedereen weet
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 07:58   #690
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
ik snap niet wat je hier zeurt en zeikt hoor, maar er is nog veel meer te vertellen over het M & M experiment.
Ten eerste was er in eerste instantie helemaal geen null effect, en latere experimenten door anderen, met vele malen betere apparatuur hebben duidelijk aangetoond dat er wel een etherdrift is.
dus...
-Ik lees niks "meer".
-Ik lees niks over die "latere experimenten met vele malen beter app.".
Die zijn uiteraard uitgebreid gedocumenteerd?
Oud 13 juni 2010, 08:03   #691
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik bereid je langzaam voor , want je zit vast in het moeras van de wetenschappelijke dogma's en je papegaait wat kreten na.
Hier doe je alsof je heel wat info aanbrengt terwijl je meestal alleen achterlijk korte verdraaide boodschapjes geeft. Of je geeft wat korte nietszeggende
onwaardige kreetjes.
Kom aan!
Ik HOEF helemaal geen info te geven.
Ik ben niet degene die beweert alles te kunnen ontkrachten maar op geen enkele manier beschrijft HOE.
Oud 13 juni 2010, 08:04   #692
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
de oerknal was een orgasme van het vliegende spaghettimonster zoals iedereen weet
More like it's FART.
Oud 13 juni 2010, 09:46   #693
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Nieuwe bewijzenworden aan de kant geschoven als ze niet passen in de huidige dogma's!
Bijgevoegde afbeelding(e)

ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2010, 09:57   #694
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
yep, we zijn klaar nu!
Oud 13 juni 2010, 10:04   #695
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
More like it's FART.
Moet natuurlijk zijn "Its fart"
Oud 14 juni 2010, 13:09   #696
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

You Couldn't Make This Up' Dept: "Our Universe is 150 Billion Years Old"

Citaat:
A team of the British, American, and Hungarian astronomers have reported that the universe is crossed by at least 13 'Great Walls', apparent rivers of galaxies 100Mpc long in the surveyed domain of seven billion light years. They found galaxies clustered into bands spaced about 600 million light years apart that stretch across about one-fourth of the diameter of the universe, or about seven billion light years. This huge shell and void pattern would have required nearly 150 billion years to form, based on their speed of movement, if produced by the standard Big Bang cosmology.

Discovery of the Great Walls of galaxies and filamentary clumping of galactic mater has greatly upset the traditional notion that galactic matter should be uniformly distributed. If the universe began with a Big Bang 13.7 billion years ago, the awesome size of these large-scale structures is baffling because there is apparently not sufficient time available for such massive objects to form and to become organized.
Bron

en bron
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 13:34   #697
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Vroeger noemde men dat 'ether'.. Die oude onwetende knarren hadden dus toch gelijk op dat punt

Fred.
absoluut! ik heb ergens anders al vermeld dat het Michelson–Morley experiment in eerste instantie geen null effect had en een etherdrift aantoonde.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 14 juni 2010 om 13:35.
Oud 14 juni 2010, 13:40   #698
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
absoluut! ik heb ergens anders al vermeld dat het Michelson–Morley experiment in eerste instantie geen null effect had en een etherdrift aantoonde.
Pindaman krabbelt al terug
Oud 14 juni 2010, 13:45   #699
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
You Couldn't Make This Up' Dept: "Our Universe is 150 Billion Years Old"

Bron

en bron
Citaat:
This just proves you cannot describe a room by looking through the keyhole...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 13:45   #700
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Pindaman krabbelt al terug
nee hoor ik krabbel niet terug en jij leest blijkbaar niet.
ik zeg ook iets over latere experimenten, weliswaar in die andere post
maar geldt ook voor hier.

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 14 juni 2010 om 13:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be