![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Inhoudelijk geen enkele reactie maar oei, een schrijffout, waarmee je onmiddellijk een "intellectueel andersbegaafde" wordt! Van misplaatst superioriteitsgevoel gesproken! |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Minister-President
|
Ga in een hoekje huilen zielige kerel. Oh neen, een schrijffout, nu is mijn post compleet waardeloos! Oh wacht, dat is ze niet, je hebt tenslotte niet inhoudelijk gereageerd. Bedankt Alice, mogelijk moet ik mijn posts eens nalezen voor te posten maar Kalikles stoort me mateloos. Hij lijkt niet in staat te zijn inhoudelijk te reageren en valt dus maar personen aan...Als er 1 van ons 2 hier niet thuishoort is hij het wel. Lijkt me geen onterechte bedenking hoe we moeten omgaan met een religie waarvan een belangrijk deel, de sharia, haaks staat op onze cultuur.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 12 juni 2010 om 15:02. |
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=110 |
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar laten we eens samenvatten wat we tot nu toe van Sugar geleerd hebben. -Haar religie is voor haar nummer één. - werk zonder hoofddoek mag je weigeren en ondertussen heb je recht op een uitkering. - bedenkingen hierover zijn "aanvallen op haar en haar geloof". - Zij mag leven volgens haar religie steeds en overal omdat er Godsdienstvrijheid is. - Ze bestudeerd tawhied en is de sharia toegenegen. - Volgens haar hebben vrouwen binnen islam gelijke rechten. - Wie kritisch is over haar uitlatingen leest" selectief". Daaruit maak ik de volgende conclusie, Sugar bestudeert de islamitische regelgeving omdat zij als goede moslima weet dat islam het leven en alle situaties die zich hierin kunnen voordoen regelt van wieg tot het graf. Daarnaar wil zij leven, zij wil islam; omdat dit het belangrijkste is in haar leven als leidraad voor haar handelen en denken, het is de basis voor haar gedrag als burger, werkneemster, buur, dochter, zuster en echtgenote. Sugar vindt dit haar recht omdat hier vrijheid van religie is. En ze verwacht dat de samenleving ervoor zorgt dat haar geen strobreed in de weg wordt gelegd. Sugar respecteert volgens eigen zeggen de Belgische wetgeving. Mijn vraag voor Sugar, en wat indien een Belgische wet niet in overeenstemming is met wat je religie oplegt? Wat doe je dan, volg je dan onze wetten of je eigen Islam? Wat denken jullie? Mijn punt is gemaakt denk ik.... |
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zou je er de citaten; waaruit jij je besluiten trekt; kunnen bijzetten? Dan kan ieder zelf lezen hoe correct jij je samenvatting maakt. Wat het selectief lezen betreft. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=110 |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hupla, afdeling knip en plakwerk stelt haar eisen!
Even voor de Jippen en Jannekes onder ons, dit is MIJN CONCLUSIE waartoe ik uitnodig MEE TE DENKEN, wie dit niet kan vanwege houten plaat voor het hoofd mag gerust wat anders gaan doen! Ik verwacht dat wie REAGEERT ook de DISCUSSIE TUSSEN MEZELF EN SUGAR GEVOLGD HEEFT en dus WEET WAT ONZE STANDPUNTEN ZIJN. Jongens toch... Laatst gewijzigd door alice : 12 juni 2010 om 18:04. |
|
|
|
|
|
#127 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je voelt je blijkbaar aangesproken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de goede orde : de gewone sluier of hoofddoek (de hijab dus - correct me if I'm wrong) vind ik niet goed omdat hij afdoet aan de waardigheid van de vrije vrouw, maar als vrouwen hem willen dragen is dat hun keuze. Het enige dat ik vraag is dat ze hem dragen in de privésfeer en niet eisen dat het toegelaten wordt in bv klaslokaal of op de werkvloer. Niqaab en boerka zijn afschuwelijke dingen, elk weldenkend mens zal dat met me eens zijn. Het is net of die vrouwen altijd in hun kleine draagbare gevangenis rondlopen.
|
|
|
|
#129 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb de discussie gevolgd; en vind je samenvatting niet correct; vandaar dat ik vroeg : "Zou je er de citaten; waaruit jij je besluiten trekt; kunnen bijzetten? Dan kan ieder zelf lezen hoe correct jij je samenvatting maakt." En wat het selectief lezen betreft. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=110 |
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#131 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=113 |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daaag , Janneke!
|
|
|
|
|
|
#134 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik heb eerlijk gezegd geen behoefte om mijn tijd te verspillen aan het lezen van jouw reactie's. Ik heb gezegd wat ik wou zeggen. Jij hebt jouw opinie en ik heb de mijne. Als je problemen hebt met mijn hoofddoek en eist dat ik deze draag alleen in privésfeer dan is dat maar zo meid. Roep maar heel luid, ik heb er geen oren naar. Ik draag mijn hoofddoek waar IK wil!!! Met of tegen jouw zin.
|
|
|
|
|
#135 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#136 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#137 | |
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Als jij denkt dat je kan gaan en staan met je kopvod waar je maar wil dan heb je het dik mis en moet je nog veel bijleren
Laatst gewijzigd door Mcnab : 13 juni 2010 om 18:05. |
|
|
|
|
|
#139 | |
|
|
Hoezo ik ga en sta echt dagelijks waar IK wil met hoofddoek hoor. Kom je hem aftrekken dan?
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|