![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
trouwens, ik denk niet dat je een meerderheid hebt aan Vlaamse kant. edit, correctie, je komt idd aan 45 zetels, net een meerderheid
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 14 juni 2010 om 07:56. |
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar heeft de kiezer niet voor gekozen. |
|
|
|
|
|
#304 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, sommigen op dit forum zullen er wel in slagen om zichzelf in een soort roes te brengen (misschien met hash, paddo's of ander spul) en in een lang wit gewaad de straat opgaan om luidkeels te verkondigen dat "La Flandre n'est demandeur de rien!".
|
|
#305 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#306 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zei le francophone anversois...
|
|
#307 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, daar hadden sommigen moeten aan denken VOOR de emmer overliep, he. Ik ken er een paar die redelijk "onverzettelijk" waren ergens begin mei. Als ik zie dat men met de gepaste dosis onverzettelijkheid het ganse land al heeft kunnen blokkeren sinds 2003, dan is onverzettelijkheid blijkbaar niet meer ongepast, en de regel van 't spel. Dan spelen we het zo maar.
Koek van eigen deeg zou ik stellen. Het punt dat je moet beseffen is dat als men mensen zoals *IK* zover kan brengen, dat het ver gekomen is. Ik had persoonlijk veel liever een unitair, perfect tweetalig belgie gezien. Maar men kan niet van de twee taarten eten he: enerzijds de voordelen van een unitair tweetalig belgie, maar aan de andere kant alle voordelen van een federaal belgie, naargelang het uitkomt.
|
|
#309 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Vliegt de blauwvoet, Storm op zee!
Beste vrienden. Alle kritiek moet op de knieën en niet hoger dan dat. De Vlamingen hebben de kritiek niet geslikt en wij hebben dat duidelijk politiek vertegenwoordigd. Ik hoop dat men nu eens gaat luisteren. De daling aan VB geweld is hoop ik niet enkel net na de uitslag.
Laatst gewijzigd door Steben : 14 juni 2010 om 08:18. |
|
|
|
|
#310 | |
|
|
Citaat:
Die 2 moeten elkaar vinden. De vorige keer sukkelde de PS, nu cd&v het is wachten tot die 2 weer sterk genoeg staan in hun eigen regio. |
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Minister
|
Citaat:
niet dat u ongelijk heeft hoor
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We zullen alles op alles moeten durven zetten om een confederaal België uit de grond te stampen (ik weet het, er mensen zijn die denken dat het onmogelijk is 'omdat er geen historisch precedent is'), en daar is de tijd toch wel vrij rijp voor, me dunkt. Wat mij alvast oplucht is dat de 'vraie dimension' van Brussel in zicht begint te komen: een onder 'confederale' curatele geplaatst en flink 'afgeslankt' Hoofdstedelijk Gewest, waar ook Duits een officiële taal zou moeten worden, lijkt mij een betere denk-piste dan een bij voorkeur met een corridor uitgebreide "Région �* part entière", een onafhankelijk "Bruxelles - Capitale de l'Optimisme" of een rest-België dat de naam "WalloBrux" of zo zal krijgen. En misschien kan er ook een confederale kieskring zonder 'bijsturing' (alarmbellen, belangenconflicten en gegarandeerde vertegenwoordigingen en zo) worden gecreëerd; BDW is alvast niet tégen. Hopelijk blijft N-VA assertief
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 14 juni 2010 om 08:22. |
|
|
|
|
|
#313 |
|
|
Wij moeten de Vl partijen verenigen door middel van hun eigen belofte mbt Vlaamse resoluties.. Dat is de enige mogelijkheid.
|
|
|
#314 |
|
|
die resoluties gaan 1000 kilometer te ver voor de FR
|
|
|
|
|
#315 |
|
Minister-President
|
Willen de Walen dat Belgie blijft bestaan ,dan zullen ze toch ook moeten inbinden.
Gisteren hoorde ik de toespraak van Onkelinx. Kort samengevat hoorde ik enkel: " De Vlamingen moeten,moeten,moeten,......De Franstaligen willen,willen,willen.... "
|
|
#316 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aandoenlijk, echt waar! |
|
|
|
|
|
#317 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"Un kilomètre �* pied, ça use, ça use ..."
Tja, de FR zullen even op hun tanden moeten bijten, en stappen leren zetten. Tenzij ze het vliegtuig kunnen betalen. Veel minder dan die 1000 kilometer zit er hoe dan ook niet in.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
#319 | |
|
|
Citaat:
Zelfs Di Rupo begint het in te zien.
|
|
|
|
#320 |
|
Minister-President
|
Om nog wat meubelen uit de brand te kunnen slepen misschien ?