![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Moeten de Zuid-Nederlanders de Nederlandse identiteit verkrijgen? | |||
| De Noordelijke Nederlanden moet de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit aanbieden. |
|
32 | 36,78% |
| De Noordelijke Nederlanden moet zich op de zijlijn houden in dit conflict en het resultaat afwachten. |
|
29 | 33,33% |
| Voor geen geld ter wereld wil ik deel uit maken van de Verenigde Nederlanden. |
|
21 | 24,14% |
| Geen mening – Ik vaar wel mee met de stroom: Belg, Vlaming of Nederlander maakt echt niets uit. |
|
5 | 5,75% |
| Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#502 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#503 |
|
Europees Commissaris
|
En dan nu je echte antwoord, graag ...
Het begint met een f. |
|
|
|
|
|
#504 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Twe Nederlandstalige staten kunnen, misschien, meer bewerkstelligen dan een. |
|
|
|
|
|
|
#505 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#506 |
|
Staatssecretaris
|
Het lijkt mij toch simplistisch om de invloed van een (groep) land(en) in het aantal respectieve stemmen in een of ander EU-orgaan te meten. Een bankdirecteur heeft tenslotte ook meer invloed dan twee bankbedienden bij elkaar, al zijn ze allemaal gelijk voor de wet en zijn al hun stemmen even waard bij bv. parlementsverkiezingen. Iemand, die het niet eens is met deze stelling, zou ik willen voorstellen om te ijveren voor de splitsing van hun land in zo veel mogelijk bevriende(?) staten.
|
|
|
|
|
|
#507 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 juni 2010 om 11:13. |
|
|
|
|
|
|
#508 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#509 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
In het verkrachter-topic heb ik niet beweerd dat jij de dader was, Henri, alleen maar een vraagje gesteld.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
#510 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#511 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#512 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#513 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
![]() Denkt gij nu echt dat uw argumenten steek houden? Misschien toch eens een keer proberen uw posts in het verkrachter-topic eens nader te bekijken. Kijk eens waarom het geen steek kan houden voor ons...
|
|
|
|
#514 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Van de Waals-Bruxellse sabotage ben ik getuige geweest. Maar ik dacht dat de Nederlanders het niet door hadden. Ze hadden het door, maar begrepen het niet (dus mannelijk wel, maar vrouwelijk niet). Die Franstaligen deden zich bereidwillig voor en lagen gewoon dwars. Als ik daaraan terugdenk, ga ik weer wat anti-Belgischer denken. Misschien zal ik ooit om België rouwen zoals de Oost-Duitsers om de DDR: Ostalgie is niet het gemis voelen van iets wat ooit was, maar het gemis voelen van wat er volgens algemeen aanvaarde waanvoorstellingen had kunnen zijn, en weldra zou zijn. Een beetje zoals een democratische EU.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
#515 | |
|
Banneling
|
Citaat:
! |
|
|
|
|
|
|
#516 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik wil hier geen lans breken voor het ene of het andere, maar een ander argument om géén staatkundige eenheid te vormen is de verscheidenheid van het taalgebied. Ik weet het: de hindoes verdedigen met het argument verscheidenheid hun kastensysteem; dus het is maar waard wat het waard is. Cultureel, bij voorbeeld literair, steekt Nederland nog steeds met kop en schouders boven ons uit, ook als je de verschillende bevolkingsaantallen in je vergelijking verrekent. Het kan ook andersom: het kleine, en qua aantal Duitstaligen ook vroeger al kleinere Oostenrijk heeft toch maar de helft van de goede Duitstalige schrijvers voortgebracht. Cultureel wedt het Nederlandse taalgebied thans op drie paarden: NL, VL en Suriname. Dat biedt meer kansen op variatie in het cultuurleven, waarbij in barre tijden op de ene plek de fakkel kan worden doorgegeven naar de plek waar hij het meest licht kan geven.
|
|
|
|
|
|
#517 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#518 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het wordt wel tijd dat u zich ontdoet van uw minderwaardigheidscomplex in deze tegenover de Nederlanders. Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2010 om 09:45. |
|
|
|
|
|
|
#519 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|