Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2010, 18:37   #61
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
De klas splitsen?
Zal wel te duur uitvallen.
Helaas in mijn ervaring waren er, hoe hoger de klas (5e, 6e studiejaar) zo ontzettend veel tragere kinderen dat die de meerderheid vormden, ookal werd de klas gesplitst. Het jammere/onwetende was ook dat de klas volgens de directie gesplitst werd volgens turbulentie en lastigheid van de kinderen, en niet volgens niveau.

Het probleem van (hoog)begaafde kinderen wordt nog steeds veel te veel verzwegen want men heeft het steeds over de 'achtergestelden'. Zeer interessant sociaal 'probleem', de hoge intelligentie.

ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 18:44   #62
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Helaas in mijn ervaring waren er, hoe hoger de klas (5e, 6e studiejaar) zo ontzettend veel tragere kinderen dat die de meerderheid vormden, ookal werd de klas gesplitst. Het jammere/onwetende was ook dat de klas volgens de directie gesplitst werd volgens turbulentie en lastigheid van de kinderen, en niet volgens niveau.

Het probleem van (hoog)begaafde kinderen wordt nog steeds veel te veel verzwegen want men heeft het steeds over de 'achtergestelden'. Zeer interessant sociaal 'probleem', de hoge intelligentie.

Kan volgen en ben het er mee eens.
Kan je niets vinden bij Mensa?
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 18:54   #63
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
In Amerika is er véél minder atheïsme dan hier, toch zijn zij de westerse leiders qua economie, kennis (nobelprijzen en andere), enz. Beter onderwijs leidt helemaal niet tot minder gelovigen
Dat heeft daar niets mee te maken..trouwens het onderwijssysteem daar is asociaal...goedkope state schools van lage kwaliteit en duurdere universiteiten of high school van hoge kwaliteit..

In de Bible belt heeft het geloof ook een zeer sterke invloed op de maatschappij, er wordt daar massaal buitenschools religieus onderwijs gegeven..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 21:53   #64
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Daar ben ik ni mee akkoord. Ik werk op een freinetschool en de meeste leerlingen kiezen voor zedenleer. En in sommige klassen loopt het zo wat gelijk (helft zedenleer, helft godsdienst)
Jij werkt met een hoofddoek op een freinetschool???? Telkens hoop ik het laatste van de linkse bende en de islam gehoord te hebben. tuuuuut toch niet .....

Laatst gewijzigd door grimbergen : 18 juni 2010 om 21:55.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 22:32   #65
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Waarom geen katholieke godsdienst op islamitische scholen...?!!!!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 23:12   #66
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht

Omdat islam niet vlaamsch is
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 23:28   #67
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Omdat islam niet vlaamsch is
Euh.. ja.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2010, 23:34   #68
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Jij werkt met een hoofddoek op een freinetschool???? Telkens hoop ik het laatste van de linkse bende en de islam gehoord te hebben. tuuuuut toch niet .....
Goh, jij hebt nog niet veel gezien denk ik. Op hogeschool durfde ik wel eens opdagen met een jelaba en een lange hoofddoek. In uw ogen radicaal, in mijn ogen niet... Echt respect voor de docenten die om het uur naar hun horloge staarden en me lieten weten wanneer ik hun sleutel mocht nemen om het 'middaggebed' te verrichten.
Oud 18 juni 2010, 23:41   #69
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Misschien even beginnen met een paar basisvragen:

Hoeveel katholieken volgen les aan een islamitische school? 3, 4 leerlingen?

Hoeveel moslims zitten op een Katholieke school?
Oud 19 juni 2010, 07:30   #70
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En hoe komt dit?
Ligt dit aan de katholieken of aan de moslims?

De vraag stellen is ze beantwoorden.
Oud 19 juni 2010, 19:07   #71
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:

Zo moet ge nu niet afkomen.. ge hebt het punt (weer eens?) niet begrepen.
De islamitische scholen zullen nooit katholieke lessen geven omdat een islamitische school vanuit een totalitair geloof gestuurd wordt.
Trouwens waarom wel islam op een katholieke school als ze nog steeds als de pest zijn voor vrijzinnigen of niet-confessionele zedenleer?!
- Albert Einstein
Oud 19 juni 2010, 20:33   #72
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Goh, jij hebt nog niet veel gezien denk ik. Op hogeschool durfde ik wel eens opdagen met een jelaba en een lange hoofddoek. In uw ogen radicaal, in mijn ogen niet... Echt respect voor de docenten die om het uur naar hun horloge staarden en me lieten weten wanneer ik hun sleutel mocht nemen om het 'middaggebed' te verrichten.
Die docenten doen in hun broek voor de islamhaat. De geweld en veroveringscultuur van de islam kent geen grenzen. Natuurlijk dat die docenten braaf in het rijtje lopen. Die mensen willen savonds terug naar hun partners en kinderen. Die mensen ocharme willen de haat van de islam niet over zich krijgen. De bange vlaming geeft steeds maar weer toe. Stereotyp gedrag van die mensen. Diep medelijden met die mensen dat ze met extremisten moeten omgaan. Hopelijk zal een nieuwe rechtse maatschappij een einde maken aan de veroveringspolitiek van de islam. Bij mij moeten hoofddoek dragende moslims niet af komen. Ze tonen zo aan dat ze zich niet normaal willen gedragen of integreren. Diep medelijden met alle mensen die naar de pijpen van de moslims moeten dansen omwille van de linkse bendevorming. BDW uw achterban rekent op je. Doe er iets aan !

By the way ik heb al veel meegemaakt met de islam. Ik schrik zo snel niet van je schrijfsels. Mijn gedacht over de islam is er alleen mee versterkt. Ik vind het bijzonder aangenaam dat je roept dat je niet extreem bent. Als men leest wat je schrijft dan zullen vele zich afvragen wat dan wel extreem is.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 20:59   #73
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Zo moet ge nu niet afkomen.. ge hebt het punt (weer eens?) niet begrepen.
De islamitische scholen zullen nooit katholieke lessen geven omdat een islamitische school vanuit een totalitair geloof gestuurd wordt.
Trouwens waarom wel islam op een katholieke school als ze nog steeds als de pest zijn voor vrijzinnigen of niet-confessionele zedenleer?!
Excuseer? 'Weer eens'?

Waarom geen islam en zedenleer op katholieke scholen? Omdat gij het zegt? Het idee komt van een katholiek dus dat zegt in mijn ogen genoeg.
Oud 19 juni 2010, 21:02   #74
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Die docenten doen in hun broek voor de islamhaat. De geweld en veroveringscultuur van de islam kent geen grenzen. Natuurlijk dat die docenten braaf in het rijtje lopen. Die mensen willen savonds terug naar hun partners en kinderen. Die mensen ocharme willen de haat van de islam niet over zich krijgen. De bange vlaming geeft steeds maar weer toe. Stereotyp gedrag van die mensen. Diep medelijden met die mensen dat ze met extremisten moeten omgaan. Hopelijk zal een nieuwe rechtse maatschappij een einde maken aan de veroveringspolitiek van de islam. Bij mij moeten hoofddoek dragende moslims niet af komen. Ze tonen zo aan dat ze zich niet normaal willen gedragen of integreren. Diep medelijden met alle mensen die naar de pijpen van de moslims moeten dansen omwille van de linkse bendevorming. BDW uw achterban rekent op je. Doe er iets aan !

By the way ik heb al veel meegemaakt met de islam. Ik schrik zo snel niet van je schrijfsels. Mijn gedacht over de islam is er alleen mee versterkt. Ik vind het bijzonder aangenaam dat je roept dat je niet extreem bent. Als men leest wat je schrijft dan zullen vele zich afvragen wat dan wel extreem is.
Goh zo bang zijn die mensen niet. Ik noem ze liever: tolerant en enorm respectvol. Daar kunnen velen eens een voorbeeld aan nemen.

Ik ben zeker en vast matig in mijn religie. Wat maakt van mij een radicale volgens jou dan?
Oud 19 juni 2010, 21:48   #75
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Excuseer? 'Weer eens'?

Waarom geen islam en zedenleer op katholieke scholen? Omdat gij het zegt? Het idee komt van een katholiek dus dat zegt in mijn ogen genoeg.

Idd .... verdraagzaamheid heet dat .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 21:57   #76
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Idd .... verdraagzaamheid heet dat .
Een mooie bijdrage tot een multiculturele samenleving. Der is niks mooiers dan dat!
Oud 19 juni 2010, 22:22   #77
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
zullen vele zich afvragen wat dan wel extreem is
"grimbergen".

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2010 om 22:23.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 22:40   #78
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En de katholiek 9 km verderop zegt misschien hetzelfde over die gemeenschapsschool.

Maar ik geef je gelijk: eigenlijk feitelijk zouden we enkel gemeenschapsscholen nodig hebben (die de verschillende godsdienstlessen aanbieden). Maar ik vind het belangrijker dat onze kinderen kwalitatief en betaalbaar onderwijs krijgen, dan de discussie over het al dan niet ophangen van een kruisbeeld in het klaslokaal. En een nieuwe schooloorlog zal veel meer schade veroorzaken, dan dat het bijbrengt. Er zijn andere prioriteiten in het onderwijs.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En de katholiek 9 km verderop zegt misschien hetzelfde over die gemeenschapsschool.
Behalve dat in die gemeenschapschool wél godsdienstles(sen) én niet-confessionele zedenleer in het lessenpakket staan, in de "Vrije" school is het enkel katholieke eenheidsworst, pardon godsdienst.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2010 om 22:41.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 07:28   #79
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Excuseer? 'Weer eens'?

OK het is waar die 'weer eens' zijn geen stoute schoentjes meer maar een hele schoenwinkel ervan. Bij deze trek ik het ook terug.

Net zoals Links en Rechts achterhaalde stigma's zijn en die dringend achterwege mogen gelaten worden is het net zo met scholen. Prive of staats, katholiek of 'Vrij' het is niet meer van onze tijd.
Ik heb nooit beweerd dat het nooit zou kunnen maar in de huidige realiteit alvast niet. Zolang de Islam een totalitair geloof blijft dat haaks op de westerse wereld staat is er tussen die 2 werelden geen sprake van integratie.
Dat het voorstel van een katholiek komt wil niets zeggen; die mens heeft het ook niet altijd bij het rechte eind.
- Albert Einstein
Oud 20 juni 2010, 08:28   #80
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals Links en Rechts achterhaalde stigma's zijn en die dringend achterwege mogen gelaten worden is het net zo met scholen. Prive of staats, katholiek of 'Vrij' het is niet meer van onze tijd.
Ik heb nooit beweerd dat het nooit zou kunnen maar in de huidige realiteit alvast niet. Zolang de Islam een totalitair geloof blijft dat haaks op de westerse wereld staat is er tussen die 2 werelden geen sprake van integratie.
"de Islam" en "de westerse wereld" zijn achterhaalde stigma's die dringend achterwegen mogen gelaten worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be