Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2010, 08:04   #41
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Op die manier kunnen we nooit vooruit, dus inhoudelijk reageren is een must. Als je dat niet kan, dan hoef je ook niet te reageren, zo simpel.
En gij reageert dan wél alleen inhoudelijk ofwat? Komaan niet zeveren.
Kijk he gast, ik ga niet met u cirkeltjes dansen hier om gelijk te krijgen dus ik ga het hier bij laten en u gelijk geven; jij wint voor mijn part dit debat.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 08:08   #42
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
En gij reageert dan wél alleen inhoudelijk ofwat? Komaan niet zeveren.
Kijk he gast, ik ga niet met u cirkeltjes dansen hier om gelijk te krijgen dus ik ga het hier bij laten en u gelijk geven; jij wint voor mijn part dit debat.
Ik vind dat gij gewonnen hebt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 08:11   #43
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik baseer mij op de wetenschap (cfr. Professor Vermeulen), gij op uw buikgevoel.
Indien jij je op wetenschap baseert kan je ongetwijfeld een bron met link geven voor die wetenschap.
Citaat:
30 jaar geleden hadden we hier hoegenaamd geen miserie met moslims; de miserie nam echter exponentiëel toe zodra hun aandeel in de bevolking steeg.
Wel , daarom wil ik de verdere verspreiding van de islam helpen beletten (door te stemmen op parijen die dat onrechtsstreeks in hun programma hebben staan).
U ziet het bovenvermelde niet, of u wil het niet zien. Wel, dan moet u maar stemmen op diegenen die het ook niet willen zien.
Neen; 30 jaar geleden hadden we geen miserie met Moslims; maar we hadden wel miserie. Of wens je dat te ontkennen/negeren?

Vertel eens; welke partijen hebben wat in hun programma staan om tegen te gaan dat een Moslimtandarts weigert om een vrouw zonder hoofddoek te behandelen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 08:13   #44
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Niet bij post #7; maar eventjes bij post #93.
http://forum.politics.be/showthread....60#post4389560

Daarom dat de habituées van I&I daar nauwelijks iets gepost hebben.
Het onderwerp zal hen niet aangesproken hebben.

"Vergelijk dat met dit forum. Grote fraudeschandalen en dergelijke zaken worden niet of amper besproken. Zaken als hoofddoekenverboden hebben draden die meer dan duizend reacties hebben."
http://forum.politics.be/showthread....50#post4389550
Gelijk heb je. Komt gewoon omdat men niet graag over fraude en dergelijke spreekt en nadenkt want men ziet dan te snel de gaten, wantoestanden, zelfbedrog en wat er nog allemaal in dat stinkend potje zit. Dan is iets wat dichter bij de dagelijkse leefwereld geacht wordt een gemakkelijker onderwerp.
Echter ook hier vervalt men al snel in het "bashen" omdat ook daar snel alles gezegd is en het enkel nog een heen en weer geroep wordt tussen pro en contra, blinden en alarmbel luiders...
Maar zowat de concensus van elk topic is uiteindelijk ..dat er geen is. In feite draagt het forum -inclusief voor mezelf- enkel bij tot het ventileren van allerlei meningen en gedachten zonder tot inzicht te komen.
Enkel de ene gelijkgestemde vindt een andere terug hier op het forum en daar stopt het.
- Albert Einstein
Oud 20 juni 2010, 08:15   #45
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vind dat gij gewonnen hebt.
Dank u voor de vote of confidence
- Albert Einstein
Oud 20 juni 2010, 08:22   #46
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien jij je op wetenschap baseert kan je ongetwijfeld een bron met link geven voor die wetenschap.

Neen; 30 jaar geleden hadden we geen miserie met Moslims; maar we hadden wel miserie. Of wens je dat te ontkennen/negeren?

Vertel eens; welke partijen hebben wat in hun programma staan om tegen te gaan dat een Moslimtandarts weigert om een vrouw zonder hoofddoek te behandelen.
Meisje, Professor Vermeulen is hier wel al 100 keer aan bod gekomen. Als u nu nog niet weet wat zijn stellingen zijn, is dat om te lachen ;hij wordt beschouwd als deskundig (anders zou hij geen professor in dit vakgebied geworden zijn) en als u überhaupt over dit onderwerp zou willen discuteren zou u op zijn minst zijn stellingen moeten kennen.
Als u het gevaar niet wil zien, dan is dat maar zo, blijf dan blind.

En terzijde : de kwestie van de hoofddoek is hier zelfs niet ter sprake geweest, wel het feit dat bepaalde moslims hun vrouw niet willen laten behandelen door mannelijke artsen.
Oud 20 juni 2010, 08:31   #47
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Meisje, Professor Vermeulen is hier wel al 100 keer aan bod gekomen. Als u nu nog niet weet wat zijn stellingen zijn, is dat om te lachen ;hij wordt beschouwd als deskundig (anders zou hij geen professor in dit vakgebied geworden zijn) en als u überhaupt over dit onderwerp zou willen discuteren zou u op zijn minst zijn stellingen moeten kennen.
Als u het gevaar niet wil zien, dan is dat maar zo, blijf dan blind.
Ik had toch graag een link naar die "wetenschap"; waarop jij en prof. Vermeulen zich baseren.

Citaat:
En terzijde : de kwestie van de hoofddoek is hier zelfs niet ter sprake geweest, wel het feit dat bepaalde moslims hun vrouw niet willen laten behandelen door mannelijke artsen.
Dat beweerde ik toch niet. Wat beweerde ik wel a.d;h.v. een citaat?
"Vergelijk dat met dit forum. Grote fraudeschandalen en dergelijke zaken worden niet of amper besproken. Zaken als hoofddoekenverboden hebben draden die meer dan duizend reacties hebben."
Oud 20 juni 2010, 08:38   #48
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had toch graag een link naar die "wetenschap"; waarop jij en prof. Vermeulen zich baseren.

Dat beweerde ik toch niet. Wat beweerde ik wel a.d;h.v. een citaat?
Zoek het op, aan de herkauwing van datgene wat al 100 keer aan bod geweest is doe ik niet mee. Hoe kan u trouwens ernstig over dit onderwerp discuteren als u Vermeulen niet eens kent ?

En fraude moet evenzeer bestreden worden; ik heb dat nooit ontkend.
Oud 20 juni 2010, 08:41   #49
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoek het op, aan de herkauwing van datgene wat al 100 keer aan bod geweest is doe ik niet mee. Hoe kan u trouwens ernstig over dit onderwerp discuteren als u Vermeulen niet eens kent ?

En fraude moet evenzeer bestreden worden; ik heb dat nooit ontkend.
Ik vraag niet naar wat hij vertelt; dat gaf je al weer.
Ik vraag naar de wetenschappelijke basis die jij zo roemt.
Er is toch een wetenschappelijke basis voor zijn uitspraken?
Oud 20 juni 2010, 08:51   #50
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag niet naar wat hij vertelt; dat gaf je al weer.
Ik vraag naar de wetenschappelijke basis die jij zo roemt.
Er is toch een wetenschappelijke basis voor zijn uitspraken?
Zijn boeken. Koop er eens één. Hij spreekt vloeiend Arabisch en wordt beschouwd als "de ismamdeskundige" in Vlaanderen . Vroeger mocht hij regelmatig zijn uitleg doen op de VRT maar zijn stellingen waren niet "politiek correct" en nu mag hij niet meer komen, nogthans bleef hij even deskundig als voorheen.
Ik heb Vermeulen nog gekend als docent aan de faculteit Letteren en Wijsbegeerte van de KUL., ik heb er wel geen les van gehad.
Oud 20 juni 2010, 08:58   #51
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn boeken. Koop er eens één. Hij spreekt vloeiend Arabisch en wordt beschouwd als "de ismamdeskundige" in Vlaanderen . Vroeger mocht hij regelmatig zijn uitleg doen op de VRT maar zijn stellingen waren niet "politiek correct" en nu mag hij niet meer komen, nogthans bleef hij even deskundig als voorheen.
Ik heb Vermeulen nog gekend als docent aan de faculteit Letteren en Wijsbegeerte van de KUL., ik heb er wel geen les van gehad.
Het enige dat jij kan aangeven als "wetenschappelijk basis" voor zijn stellingen is zijn kennis van het Arabisch; zijn titel en "docent aan de faculteit Letteren en Wijsbegeerte van de KUL"
Oud 20 juni 2010, 09:01   #52
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige dat jij kan aangeven als "wetenschappelijk basis" voor zijn stellingen is zijn kennis van het Arabisch; zijn titel en "docent aan de faculteit Letteren en Wijsbegeerte van de KUL"
Hij is professor in de islamistiek.
Dat u dat niet wist , verbaast mij.
Al uwe zever verwijst hij naar de prullebak.
Ik zou zeggen lees eens iets van hem.
Oud 20 juni 2010, 09:04   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zou het kunnen
Nee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 09:09   #54
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij is professor in de islamistiek.
Dat u dat niet wist , verbaast mij.
Al uwe zever verwijst hij naar de prullebak.
Ik zou zeggen lees eens iets van hem.
Er zijn nog andere professoren voor hetzelfde vakgebied die een andere mening hebben; en andere voorspellingen doen.
Daarom had ik zo graag een link gekregen naar die wetenschappelijke basis. Of is zijn basis enkel zijn interpretatie van de Koran?

Welke van mijn zever verwijst hij naar de prullenbak?

Laatst gewijzigd door artisjok : 20 juni 2010 om 09:09.
Oud 20 juni 2010, 09:31   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ok, de stand van zaken is duidelijk, wie professor Vermeulen aanhaalt moet aantonen wat de basis is voor zijn boeken en de bronnen van Vermeulens uitspraken ( een regelrechte giller, maar soit)
Wie kritiek heeft moet zwijgen omdat je eerst moet achterhalen wat kritiek betekent,anders moet je dus je mond houden, wie hier op het forum kritiek heeft is een basher, maar ondertussen lukt het niemand te weerleggen wat Pat Condell zegt!
Kleine correctie, ondertussen lukt het ook Arti niet te weerleggen war Pat Condell zegt!

Laatst gewijzigd door alice : 20 juni 2010 om 09:44.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 09:39   #56
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ok, de stand van zaken is duidelijk, wie professor Vermeulen aanhaalt moet aantonen wat de basis is voor zijn boeken en de bronnen van Vermeulens uitspraken ( een regelrechte giller, maar soit)
Als Pericles beweert dat hij zich op wetenschap baseert om zijn mening te vormen; kan hij ongetwijfeld een link naar die "wetenschap" geven. Is dat alweer te veel gevraagd?

Citaat:
Wie kritiek heeft moet zwijgen omdat je eerst moet achterhalen wat kritiek betekent,anders moet je dus je mond houden, wie hier op het forum kritiek heeft is een basher,
Waar lees jij dat?

Citaat:
maar ondertussen lukt het niemand te weerleggen wat Pat Condell zegt!
Omdat jij blijkbaar niet begrijpt wat "Moslimbashen" betekent.

In het filmpje vertelt hij dat er een Moslimtandarts is die een vrouw weigerde te behandelen omdat ze geen hoofddoek draagt.
Dat zal wel waar zijn zeker?
Er zijn inderdaad Moslims waar problemen mee zijn; die onverdraagzaam zijn.
Maar waarom vertelt hij dit? Hij wil zijn publiek doen geloven dat de grote meerderheid zo is. Hij zegt dit niet expliciet; maar door te focussen op alleen deze voorbeelden; geeft hij wel die indruk.
http://forum.politics.be/showthread....78#post4829478
Oud 20 juni 2010, 09:48   #57
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Pericles beweert dat hij zich op wetenschap baseert om zijn mening te vormen; kan hij ongetwijfeld een link naar die "wetenschap" geven. Is dat alweer te veel gevraagd?

Waar lees jij dat?

Omdat jij blijkbaar niet begrijpt wat "Moslimbashen" betekent.

In het filmpje vertelt hij dat er een Moslimtandarts is die een vrouw weigerde te behandelen omdat ze geen hoofddoek draagt.
Maar waarom vertelt hij dit? Hij wil zijn publiek doen geloven dat de grote meerderheid zo is. Hij zegt dit niet expliciet; maar door te focussen op alleen deze voorbeelden; geeft hij wel die indruk.
http://forum.politics.be/showthread....78#post4829478
Dat wordt helemaal niet beweerd door P, hij verwees naar professor Vermeulen en diens uitspraken, prompt zever jij dat hij de "bronnen van Vermeulen" moet aantonen, waanzin ten top!
Zo verleg je weer eens de focus binnen een discussie, die gaat over wat Pat Condell zegt en daarbij komt u niet verder dan het gebruikelijke, het is allemaal niet zo erg, het betekent niets, er is niets aan de hand en wie anders beweert is een basher!
Merci uw molentje is grijs gedraaid!
Blijft over dat u juist niets weet te weerleggen!

Laatst gewijzigd door alice : 20 juni 2010 om 09:49.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 09:57   #58
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat wordt helemaal niet beweerd door P, hij verwees naar professor Vermeulen en diens uitspraken, prompt zever jij dat hij de "bronnen van Vermeulen" moet aantonen, waanzin ten top!
Zo verleg je weer eens de focus binnen een discussie, die gaat over wat Pat Condell zegt en daarbij komt u niet verder dan het gebruikelijke, het is allemaal niet zo erg, het betekent niets, er is niets aan de hand en wie anders beweert is een basher!
Merci uw molentje is grijs gedraaid!
Blijft over dat u juist niets weet te weerleggen!
Hij beweerde wel dat hij zich op "wetenschap" baseert.
Citaat:
Ik baseer mij op de wetenschap (cfr. Professor Vermeulen), gij op uw buikgevoel.
Zo verdraai jij alweer andermans woorden; en verleg jij de discussie van de inhoud naar de personen die deelnemen aan de discussie.

Onderwijl hoef je niet te reageren op wat ik wel schreef
"Omdat jij blijkbaar niet begrijpt wat "Moslimbashen" betekent.

http://forum.politics.be/showthread....78#post4829478"
"
Oud 20 juni 2010, 11:03   #59
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yes Sir!

Okay, at ease.

Citaat:
Ik heb twee antwoorden. Een is privé, is van mij en is islamitisch. Tweede mogelijke antwoord zal gebaseerd zijn op wat je zelf denkt en gelooft, welk kies jij dan?
Uw eigen mening, uw eigen gedachten...
Oud 20 juni 2010, 11:16   #60
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet al te moeilijk, wat ik niet kan inzien is wat hij juist zegt, dat mag je uiteraard uit die video halen. Kritiek is geen condoom, iedereen kan die krijgen en aandoen. Kritiek vergt contextueel onderzoek, disciplinair denken en veel meer, en dan natuurlijk rekening houden met jouw doelgroep, je moet ervoor zorgen dat je de juiste taal spreekt. Kritiek is altijd gericht op aspecten van het wereldbeeld en bijgevolg op alle concepten die daaruit voortvloeien. Simone van der Burg, in zijn doctoraatschrift "in kritisch gezelschap" aan de vrije universiteit A'dam, voegt er nog andere factoren (zoals traditie) aan toe:
Kritiek is altijd gericht op aspecten van een manier van denken over de wereld, dus op onderdelen van een traditie, nooit op de traditie als geheel. Om dat uit te leggen gebruikt McDowell de metafoor van Otto Neurath: kritiek op de traditie is volgens hem als een schip repareren terwijl men vaart op de open zee. Van het schip kun je nooit alle onderdelen tegelijk vervangen, want dan zinkt het; op dezelfde manier is het onproductief om een kritiek te formuleren die alle onderdelen van een traditie tegelijk kritiseert, want zo’n kritiek ondermijnt ook precies wat die persoon in staat stelt om te kritiseren.
Wanneer iemand als Noam Chomsky kritiek op Saudi Arabia geeft, dan proberen we om dat als kritiek te respecteren en zijn mening te waarderen, zelfs wanneer we het niet eens zijn met hem, want dat is iemand die tenminste weet waar hij over spreekt en wat die moet zeggen en hoe hij met stellingen en uitspraken omgaat. En Pat Condellje? Wa'ss da?

Het lijkt erop dat iedereen alles mag proberen, een leerling uit het basis onderwijs probeert ook een artikel over geneeskunde op wikipedia te zetten, waarom niet? Iemand die niets van 'kritiek' begrijpt, behalve de letters k, r, t, i en e, mag ook "kritiek" roepen, en dat kan hij echt waar ook nog in een zinsbouw zetten en "je kan niet tegen kritiek" schreeuwen. Dat kan maar spreek een duidelijke taal, communicatieve taal alleen is niet voldoende, referentiële taal moet ook duidelijk en ondubbelzinnig zijn om een juiste communicatie tot stand te brengen. Als je het over bijvoorbeeld "vrijheid" en "onderdrukking" wilt hebben, dan moet de ontvanger van jouw boodschap dat kunnen verwerken, dat wil zeggen dat die in staat moet zijn om "vrijheid" te vatten zoals je het zelf bedoelt, als de ontvanger totaal iets anders onder vrijheid begrijpt, dan is er geen sprake van communicatie, dan is jouw doel gewoon verveling bestrijden door laaggeschoolden en arroganten op youtube met jouw onzin bezig te houden, en wat geluk en rust zoeken in het lezen van reacties en zeker zoiets als "ohey, u'r the best !"

Ongelooflijk !!
Enkel ter info : Simone van der Burg is een vrouw.
http://www.google.be/imgres?imgurl=h...26tbs%3Disch:1

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be