![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#5461 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5462 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Bekijk bericht Vandaag, 11:07
Dit bericht is verborgen omdat Khwajagan op jouw negeerlijst staat.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#5463 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5464 |
|
Vreemdeling
|
Ik vraag me iets af, maar heb er geen bron voor, het is veeleer een hersenspinsel van me.
Wat stel ik vast? de wetenschappers baseren zich voor wat de opwarming betreft slechts op 2 elementen, de temperaturen, en de hoeveelheid co2/m³lucht. Toch zijn er zaken die ze niet kunnen verklaren, bvb de enorme toename van de temperatuursstijging, en vooral het minder snel opwarmen van de aarde de laatste 12 of 13 jaar. Ik denk een oorzakelijk verband te zien hier. Er is in de jaren 70 een gat ontdekt in de ozonlaag, dat gat is nu veel kleiner geworden. Wat doet de ozonlaag? Die houd de schadelijke UV straling van de zon tegen of filtert dat. Wat doe je als je een veranda hebt en je wil de warmte buiten houden? tegenwoordig zijn en UV-reflecterende folie in de handel om de warmte buiten te houden. Nu zijn in de jaren 80 de productie van schadelijke gassen aan banden gelegd, sinds de jaren 90 is de ozonlaag aan het herstellen, op de zuidpool word het gat kleiner, maar ik ben overtuigd dat de ozonlag op de rest van de planeet ook terug dikker word. Daarom is de stijging van de temperatuur wat geminderd volgens mij, en zal het scenario van onleefbare planeet tegen eind deze eeuw niet kloppen. |
|
|
|
|
|
#5465 |
|
Banneling
|
wel, het meeste wat je over de ozonlaag leest klopt niet en is bang makerij.
Dat geldt ook voor de UV straling |
|
|
|
|
|
#5466 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Probleem is dat de AFBRAAK van ozon wel vermindert maar dat, door de lange levensduur van de CFK's dit pas later stabiliseert alvorens deze weer kan aangroeien. Niks mis met uw redenering. Ze is alleen gebaseerd op foutive info Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 17 juni 2010 om 18:44. |
||
|
|
|
|
|
#5467 | |
|
|
En het blijft warmer worden.
Citaat:
|
|
|
|
#5468 |
|
Banneling
|
welnee man, het koelt juist af! Kijk maar naar de afgelopen winter.
Die officiele cijfers zijn er om ons voor te liegen, kijk bv maar naar het IPCC |
|
|
|
|
|
#5469 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Meteocijfers : voorgelogen. Geesten : bestaan Afterlife : bewezen Dokters, wetenschappers, ... allemaal gecontroleerd door shapeshifting reptielen. Hij zelf is een multidimensioneel wezen (géén grap, hij denk dat echt!!! Laatst gewijzigd door Cdude : 17 juni 2010 om 20:00. |
|
|
|
|
|
|
#5470 | |
|
|
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/2652/Extree...rrecords.dhtml
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 17 juni 2010 om 21:56. |
|
|
|
|
|
|
#5471 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het is typisch voor een beginnende ijstijd dat het NH afkoelt en het ZH opwarmt. http://www.whoi.edu/page.do?cid=9986&pid=12455&tid=282 Globaal mag het dan wel opwarmen maar hier zitten we dan met de bevroren peren.
|
|
|
|
#5472 |
|
|
Ehm, ja, inderdaad, daar gaat het hier over in deze draad.
|
|
|
#5473 |
|
Europees Commissaris
|
Nee, deze draad gaat over GW-hysterie.
|
|
|
#5474 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het was inderdaad geen al te warme winter, al zijn er al heel wat koudere geweest. Het feit dat er opnieuw geen elfstedentocht geweest is wijst er toch op dat het al heel wat kouder geweest is in de lage landen. Ik ben deze winter ook eens down under geweest en ik kan je verzekeren, het was daar verschrikkelijk heet. Maar goed op basis daarvan ga ik alvast niet beweren dat het opwarmt. Ik mag dus waarschijnlijk ook besluiten dat jij je niet baseert op een relatief koude winter om te stellen dat de aarde afkoelt. Mag ik daar je bron dan eens voor? Laatst gewijzigd door fox : 18 juni 2010 om 09:44. |
|
|
|
|
|
|
#5475 |
|
Minister
|
Kunnen we Yellowstone National Park niet kunstmatig laten uitbarsten en een super storm in gang zetten boven onze halfronden? Dan zijn we ineens van de "hysterie" en andere lastige zaken vanaf. Is dat geen goed plan?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
#5476 |
|
|
Het gaat over Global Warming 'hysterie', niet over lokaal weer 'hysterie'
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 juni 2010 om 13:18. |
|
|
|
|
|
#5477 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5478 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5479 | |
|
Minister
|
Citaat:
Echter als men dingen negeert waarom trekt men dan zo hard van leer om het gelijk te bewijzen? Anderen toch maar trachten te overtuigen dat het niet waar is... Ach ja als het eigen geweten maar gesust is en we selectief de ogen kunnen sluiten zeker? De holocaust heeft volgens sommigen ook nooit plaatsgevonden en in die tijd wist men dat ook niet "zogezegd" dat ie plaats vond...
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 21 juni 2010 om 14:47. |
|
|
|
|
|
|
#5480 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|