Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2010, 19:06   #141
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja blijkbaar zoekt men ook niet meer spontaan achter werk hé?
Anders zou het geen nieuwsitem zijn.
Terwijl er zoveel werklozen alle dagen zo naarstig op zoek zijn is dat toch wreed eigenaardig.
Het was blijkbaar de bedoeling dat de aanwervingen via 2 interimkantoren gebeuren. Je kan als werkzoekende daar binnenstappen en vragen "is er werk" maar als die u niet zeggen dat ge voor volvo kunt solliciteren kunt ge dat ook nie ruiken eh. Of is het soms de bedoeling dat ne mens dagelijks voor alle bedrijven solliciteert omdat den interim eventjes vergeten is dat men daar volk zoekt?
Het komt op 't nieuws (precies een goedbewaard geheim dat uitkomt), en hop, ze worden overspoeld.
Waar is de schuld van de werkloze hierin?
Oud 21 juni 2010, 19:06   #142
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Maak je geen zorgen Mambo. Ik heb Reynders net op tv horen zeggen dat het begrotingstekort tot 100% mag oplopen en dat dat geen groot probleem vormt want er staat toch meer dan genoeg geld op de belgische spaarboekjes. Amaai, wat een geruststelling

Nogal pretentieuze zakskes daar op de schoolbanken. Een heel jaar feesten en dan 2 maanden alles geven, nipt hun diploma behalen en dan nog zo een loon eisen. Moesten hier psychologische testen voor bestaan....dat zijn er die hun werk later ook niet al te serieus nemen, als het werk maar af is op een zo simpel mogelijke manier, zonder te veel moeten nadenken.
http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie...oog-loon.dhtml
Tja met al onze eeuwige staatsschulden zal er nog veel en lang moeten gewerkt worden aan kleine loontjes.

Naar mijn schatting....hmm ongeveer tot we allemaal al 100 jaar dood zijn. Minstens!
Oud 21 juni 2010, 19:09   #143
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het was blijkbaar de bedoeling dat de aanwervingen via 2 interimkantoren gebeuren. Je kan als werkzoekende daar binnenstappen en vragen "is er werk" maar als die u niet zeggen dat ge voor volvo kunt solliciteren kunt ge dat ook nie ruiken eh. Of is het soms de bedoeling dat ne mens dagelijks voor alle bedrijven solliciteert omdat den interim eventjes vergeten is dat men daar volk zoekt?
Het komt op 't nieuws (precies een goedbewaard geheim dat uitkomt), en hop, ze worden overspoeld.
Waar is de schuld van de werkloze hierin?
Ik weet niet in hoeveel bochten je u nu al gewriemeld hebt om aan te tonen dat een werkloze geen luiaard is die niet solliciteert.

Normaal gezien ga je als werkloze idd alle bedrijven langs om te vragen of er werk is ja. En als dat via een interim is zullen ze u dat daar wel zeggen.

Maar als je het niet gaat gaan vragen moet je niet verwachten dat je het zal weten.

Ik weet niet goed wat er tegenwoordig aan de hand is met de mensen, maar blijkbaar draait één en ander toch niet zo goed meer rond in dat kopeke.
Oud 21 juni 2010, 19:16   #144
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet in hoeveel bochten je u nu al gewriemeld hebt om aan te tonen dat een werkloze geen luiaard is die niet solliciteert.

Normaal gezien ga je als werkloze idd alle bedrijven langs om te vragen of er werk is ja. En als dat via een interim is zullen ze u dat daar wel zeggen.

Maar als je het niet gaat gaan vragen moet je niet verwachten dat je het zal weten.

Ik weet niet goed wat er tegenwoordig aan de hand is met de mensen, maar blijkbaar draait één en ander toch niet zo goed meer rond in dat kopeke.
't is hier nu net bij de interimkantoren dat het communicatieprobleem zat. interimkantoren zijn er niét in geslaagd werkzoekenden op de hoogte te brengen van de aanwervingen.
Als ik solliciteer begin ik trouwens eerst bij de bedrijven waarvan ik weet dat ze volk zoeken, niet bij de bedrijven die geen volk zoeken (of die volk zoeken maar waarvan het niet geweten is). En ertussen wat spontane sollicitaties ja, maar die eindigen toch altijd in 'nee', 'k vind dat maar tijdverlies zenne.
mijn ex kreeg ook regelmatig mensen over de vloer die vroegen naar werk. da's gewoon irritant na een tijd, ze zoeken niemand en ze zullen niet rap iemand zoeken ook.
Oud 21 juni 2010, 20:27   #145
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't is hier nu net bij de interimkantoren dat het communicatieprobleem zat. interimkantoren zijn er niét in geslaagd werkzoekenden op de hoogte te brengen van de aanwervingen.
Als ik solliciteer begin ik trouwens eerst bij de bedrijven waarvan ik weet dat ze volk zoeken, niet bij de bedrijven die geen volk zoeken (of die volk zoeken maar waarvan het niet geweten is). En ertussen wat spontane sollicitaties ja, maar die eindigen toch altijd in 'nee', 'k vind dat maar tijdverlies zenne.
mijn ex kreeg ook regelmatig mensen over de vloer die vroegen naar werk. da's gewoon irritant na een tijd, ze zoeken niemand en ze zullen niet rap iemand zoeken ook.

Tja...als interim en andere kantoren eerst naar de werklozen toe moeten gaan om te zeggen dat er werk ligt...dan is het plaatje rond nietwaar?

In normale (en vroegere) omstandigheden stonden de werklozen bij de kantoren (of interims) te wachten tot er werk binnenkwam op de stoep zelfs, of op een stoel binnen als het regende. En gingen bij de bedrijven langs ook als er niemand gevraagd werd en vroegen ze een formulierke en vulden dat in als spontane sollicitatie.
Die bedrijven leggen dan die papiertjes op een kast tot er een cm stof op lag en als ze dan iemand nodig hadden pakten ze die stapel eens door om te zien wie nog steeds vrij was.

Zoek de 7 verschillen.

Tegenwoordig wacht ieder van zijn kant op de andere kant. Of hoogstens een emailtje met als afzend adres ;[email protected]. of "[email protected]
Oud 21 juni 2010, 20:44   #146
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja...als interim en andere kantoren eerst naar de werklozen toe moeten gaan om te zeggen dat er werk ligt...dan is het plaatje rond nietwaar?

In normale (en vroegere) omstandigheden stonden de werklozen bij de kantoren (of interims) te wachten tot er werk binnenkwam op de stoep zelfs, of op een stoel binnen als het regende. En gingen bij de bedrijven langs ook als er niemand gevraagd werd en vroegen ze een formulierke en vulden dat in als spontane sollicitatie.
Die bedrijven leggen dan die papiertjes op een kast tot er een cm stof op lag en als ze dan iemand nodig hadden pakten ze die stapel eens door om te zien wie nog steeds vrij was.

Zoek de 7 verschillen.

Tegenwoordig wacht ieder van zijn kant op de andere kant. Of hoogstens een emailtje met als afzend adres ;[email protected]. of "[email protected]
Ik denk dat de werkwijze die je hier beschrijft "In normale (en vroegere) omstandigheden" niet erg efficiënt en effectief is.
En?
http://forum.politics.be/showthread....12#post4832512
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 20:44   #147
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zoek de 7 verschillen.

Ja jong tijden veranderen zeker?
De laatste keer dat ik een interimkantoor van de binnenkant heb gezien was het van "ok uw gegevens zijn genoteerd, u kunt gaan". Bel je op of ze eindelijk al iets hebben is het gepikeerd van "we zullen u wel contacteren hoor, we hebben uw gegevens". Ne mens zou er bijna niet meer van durven. Ooit eens in de plaats van een cliënt (met autisme) gebeld naar een interimkantoor, mijn neus was er zowat afgebeten.
Op de verschillende plekken waar ik gewerkt heb wordt er NIETS gedaan met spontane sollicitaties. In het beste geval worden die in een map gestoken en wordt een standaardbriefje gestuurd dat er geen werk is, maar �*ls er dan nieuwe vacature was werd daar toch niet naar gekeken. Er komen toch genoeg mensen op zo'n vacature af, waarom zou je je dan de moeite doen als werkgever om nog wat extra mensen te gaan opbellen uit die map???
Ik vind dat allemaal schoon wat ge zegt zenne, moest ne mens zo onmiddellijk of toch rap aan een job geraken zou dat prachtig zijn. De realiteit is wel iets anders
Oud 21 juni 2010, 21:33   #148
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste keer dat ik een interimkantoor van de binnenkant heb gezien was het van "ok uw gegevens zijn genoteerd, u kunt gaan". Bel je op of ze eindelijk al iets hebben is het gepikeerd van "we zullen u wel contacteren hoor, we hebben uw gegevens". Ne mens zou er bijna niet meer van durven. Ooit eens in de plaats van een cliënt (met autisme) gebeld naar een interimkantoor, mijn neus was er zowat afgebeten.
Op de verschillende plekken waar ik gewerkt heb wordt er NIETS gedaan met spontane sollicitaties. In het beste geval worden die in een map gestoken en wordt een standaardbriefje gestuurd dat er geen werk is, maar �*ls er dan nieuwe vacature was werd daar toch niet naar gekeken. Er komen toch genoeg mensen op zo'n vacature af, waarom zou je je dan de moeite doen als werkgever om nog wat extra mensen te gaan opbellen uit die map???
Ik vind dat allemaal schoon wat ge zegt zenne, moest ne mens zo onmiddellijk of toch rap aan een job geraken zou dat prachtig zijn. De realiteit is wel iets anders
de ondertussen wel gekende handel in cv's
Oud 21 juni 2010, 22:50   #149
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
joat de realiteit is tegenwoordig dat het eerst in de gazet en op vtm moet zijn.
Dan gaan ze eens gaan kijken.

Mochten vertegenwoordigers hun producten proberen te verkopen op de manier zoals de werklozen solliciteren, ze zouden allicht zelf werkloos zijn wegens niks verkocht te krijgen nietwaar?

De realiteit is er op afgaan.
Verkopers krijgen ook veel "nee's" alvorens er één "ja" zegt.
Oud 21 juni 2010, 22:51   #150

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's nu net wat ze wel moeten doen. Toen ik ... lang geleden van school kwam en werk zocht ging ik wekelijks langs de RVA (toen nog samen met de VDAB). Die gaven me een aantal adressen om me te gaan aanmelden. Ze gaven me er tevens een woordje uitleg bij. Op minder dan een maand had ik werk.

Citaat:

Neen hoor ... na een maand of twee worden die formulierkes gewoon in de prullenbak gegooid ... zelf gezien ... en men gaat over tot een nieuwe wervingsreserve ...

Laatst gewijzigd door Karma : 21 juni 2010 om 22:53.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 22:51   #151
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's zever eh. Mocht jij een nieuw personeelslid zoeken en er dienen zich 10 kandidaten aan die aan de minimumvereisten voldoen, dan wil je de beste van die 10, niet degene die het langst werkloos is.

Mijn punt is juist dat je onmogelijk kan 'meten' wie nu die beste is, zeker niet op basis van psychotechnische tests.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 22:55   #152
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Mijn punt is juist dat je onmogelijk kan 'meten' wie nu die beste is, zeker niet op basis van psychotechnische tests.
Nog minder op basis van de lengte van de werkloosheid.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 22:55   #153

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
joat de realiteit is tegenwoordig dat het eerst in de gazet en op vtm moet zijn.
Dan gaan ze eens gaan kijken.
Inderdaad straf ... en geeft falen van interimkantoors dik aan ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 22:56   #154
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Da's nu net wat ze wel moeten doen. Toen ik ... lang geleden van school kwam en werk zocht ging ik wekelijks langs de RVA (toen nog samen met de VDAB). Die gaven me een aantal adressen om me te gaan aanmelden. Ze gaven me er tevens een woordje uitleg bij. Op minder dan een maand had ik werk.

Neen hoor ... na een maand of twee worden die formulierkes gewoon in de prullenbak gegooid ... zelf gezien ... en men gaat over tot een nieuwe wervingsreserve ...
Voila je kreeg adressen en je ging en je had werk.
Nu moet je zelf adressen zoeken en dat lukt niet meer want dat is te lastig geworden.

En ja je moet geregeld opnieuw je gaan aanmelden, en ook dat doen ze niet meer.

Wachten en blijven wachten over het algemeen, tot ze gebeld worden.
Oud 21 juni 2010, 22:59   #155
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila je kreeg adressen en je ging en je had werk.
Nu moet je zelf adressen zoeken en dat lukt niet meer want dat is te lastig geworden.

En ja je moet geregeld opnieuw je gaan aanmelden, en ook dat doen ze niet meer.

Wachten en blijven wachten over het algemeen, tot ze gebeld worden.
Om dan te melden dat ze net iets anders van plan waren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 22:59   #156
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Inderdaad straf ... en geeft falen van interimkantoors dik aan ...
Ja de interims moeten met een megafoon op hun auto door de straten rijden zeker?
VOLVO ZOEKT ARBEIDERS...VOLVO ZOEKT ARBEIDERS..

Als er geen of te weinig arbeiders ingeschreven staan in hun klantenbestand gaan ze er ook geen kunnen verwittigen.
Laat staan dat de profielen kloppen van wie wel ingeschreven is.
De meesten zouden nog verontwaardigd zijn ook nog eens, dat ze lastig gevallen worden voor op fabriek te gaan werken.
Oud 21 juni 2010, 23:08   #157
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja de interims moeten met een megafoon op hun auto door de straten rijden zeker?
VOLVO ZOEKT ARBEIDERS...VOLVO ZOEKT ARBEIDERS..

Als er geen of te weinig arbeiders ingeschreven staan in hun klantenbestand gaan ze er ook geen kunnen verwittigen.
Laat staan dat de profielen kloppen van wie wel ingeschreven is.
De meesten zouden nog verontwaardigd zijn ook nog eens, dat ze lastig gevallen worden voor op fabriek te gaan werken.
Neen, als er iemand binnenkomt om zich in te schrijven of belt of langsgaat met de vraag of er werk is, moeten ze weten welk werk er is, en kijken of er gepast werk is. Waarvoor dienen die mensen anders? Wat moet ge doen, hen van hun bureau snokken en zelf in hun pc gaan kijken? Waarvoor worden die dan anders betaald?

Het is precies of ge kunt het écht niet verkroppen dat er mensen zijn die wél willen werken eh? Nee, het moét allemaal per sé zo zijn dat iemand die werkloos is dat is omdat hij het zelf zo wil.
Of zijn het in uw ogen gewoon losers, die mensen die werk zoeken maar er niet meteen vinden?
Oud 21 juni 2010, 23:09   #158
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nog minder op basis van de lengte van de werkloosheid.
Wat ook niet de bedoeling is, het zou de werkloosheid doen verminderen. Het is ook een meer menselijk criterium, degenen die het werk het hardst nodig hebben (want reeds het langst zonder job), krijgen de voorkeur.

Beter dat dan stigma's creëren en tegelijkertijd zagen dat er zoveel werklozen zijn.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 23:11   #159
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, als er iemand binnenkomt om zich in te schrijven of belt of langsgaat met de vraag of er werk is, moeten ze weten welk werk er is, en kijken of er gepast werk is. Waarvoor dienen die mensen anders? Wat moet ge doen, hen van hun bureau snokken en zelf in hun pc gaan kijken? Waarvoor worden die dan anders betaald?

Het is precies of ge kunt het écht niet verkroppen dat er mensen zijn die wél willen werken eh? Nee, het moét allemaal per sé zo zijn dat iemand die werkloos is dat is omdat hij het zelf zo wil.
Of zijn het in uw ogen gewoon losers, die mensen die werk zoeken maar er niet meteen vinden?
Tja mijn schuld niet dat ze de openbare omroep nodig hebben om een paar arbeiders op te trommelen hé?

T' is zoals het is en niet anders.
Wetenschappelijk bewezen zou men zelfs kunnen zeggen.
Oud 21 juni 2010, 23:12   #160
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn ma haar school was nog niet eens afgewerkt of ze was al aangesproken door 3 werkgevers die haar in dienst wilden nemen... Sja, zo is het makkelijk om werk te vinden eh.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be