![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles dus afschaffen? Jij hebt geen controle over GSM, TV, INTERNET,... jij hebt geen controle over deze dingen en wat anderen ermee doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging over misbruik ervan.
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() Jj haalt het woord misbruik hier totaal uit de context.
Maar geen probleem, ik heb geen zin jou Nederlands te leren. Ik ga een openbaar zwembad "misbruiken" ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 28 juni 2010 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu net het probleem: mensen beginnen die indringing in hun privé-leven steeds meer als iets "alledaags" te zien en zien stilaan geen reden meer om zich daar tegen te verzetten...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100628_055 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Banneling
|
![]() Nee..mensen beginnen in te zien dat de gedoemde privacy invasie gewoon een slechte SF film was..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wanneer grote broer over hun schouder meekijkt, en denigrerende opmerkingen maakt omwille van dat pintje en sigaretjes zal je iets zien. Ze zullen wel uit hun zetel schieten. Maar tegen dan heeft oompje staat zoveel informatie dat niemand nog uit zijn zetel zal durven schieten. Laatst gewijzigd door giserke : 28 juni 2010 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Wat sommigen toch niet zeggen om rond de pot te draaien...man man man. Ga maar een zwembad misbruiken ja. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik mij afvraag, op de autostrades waarom ze zonodig ongeveer op elke kilometer nu een camera hangen hebben, en als je nog verder kijkt, waarom die camera's dienen die per rijstrook volgens mij uw nummerplaat kunnen lezen,
Als je zo van kortrijk naar antwerpen rijdt kom je een 100tal camera's tegen, een 5tal flitspalen, een 3tal nummerplaatcontroles kan het nog erger ? ja natuurlijk, door via een rfid uw nummerplaat als bewegend object te volgen door uw GSM nummer die getrakt wordt door al die GSM masten sommig kiezen ervoor volledig traceerbeer met hun iphone door het leven te gaan... dus ja privacy... laten we privacy nu eens gewoon als volgende definitie zoeken: wanneer informatie verzameld via camera's of informaticasystemen die wordt vrijgegeven buiten de wil van de persoon en vooral tot 'schade' van die persoon. Dan denk ik eerlijk gezegd, als het concept schade erbijkomt er echt wel niemand moet lullen over die camera's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een dictatuur ontstaat niet door camera's op de openbare weg.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze doen het volgens de methode die officieel geloof ik 'gradualisme' heet. Steeds een stukje verder zonder tegenspurtelen en je komt waar je wezen moet, maar als je in een keer het hele stuk afgelged had, dan was de oppositie te groot. Als ze bv in een dorp waar geen enkele camera hangt, opeens 100 camera's hangen zijn de poppen aan het dansen. Gebruik je eerst echter een klein voorval (zie ook hageliaanse dialectiek) en je hangt er een camera neer;geen probleem. En nog een keer en nog een keer, en uiteindelijk hangen die 100 camera's daar zonder enige tegenstand, en mischien wel meer medestanders. Zie ook bv systematische desensitisatie uit de gedragstherapie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- OVERAL camera's - Rfid paspoorten - Geheime lijsten - Verplicht bewaren en controle van ALLE INTERNETVERKEER - Meer en meer gebruik maken van "bijzondere opsporingsmethodes" voor "NIET bijzonder misdrijven, zonder dit te melden - ... Bits Of Freedom Laatst gewijzigd door Cdude : 28 juni 2010 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Banneling
|
![]() Er zijn landen waar men het verplicht bij hebben van een identiteitskaart een zware aantasting van de privésfeer vindt...gossie
In België vindt iedereen dit normaal ( die zonder boter op hun hoofd ) en zelfs gewenst omwille van de voor de hand liggende misbruiken... Er is zeker en vast een relatie tussen een nultolerantie tegenover controles en angst voor 'betrapping'... |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |