![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als we dat doen zijn we 'fucked' In Great Britain is er al een wet dat de staat je kinderen mag afpakken,maar dan ga je de wet toch niet volgen? Als je me niet snapt bekijk dan het werk van Brian Gerrish op youtube: Citaat:
Laatst gewijzigd door Khwajagan : 29 juni 2010 om 11:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben dienst gedaan voor een fijne vol-au-vent. ![]() Misschien is het echt wel fundamenteel en begrijpt illwill zelfs niet wat mensenrechten zijn. Tja, dan is het een beetje zoals de werking van een airco proberen te verklaren aan een eskimo. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 29 juni 2010 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de wet op de privacy afgeschaft wordt, dan worden meteen ook enkele basisrechten geschonden en bijgevolg is dat dus onmogelijk. Dit gezegd zijnde vind ik niet dat cameras in uitgaansbuurten een schending van dit recht inhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat alles in de wereld continu record linked zou zijn. Dus als je op een camera voorbijwandelt,d at daar onmiddellijk uw rijksnummer zo bijkomen... En stel dat je dit allemaal begint op te slaan in databases. Tenzij de immense overflow aan informatie wat zou dat voor voor of nadelen kunnen geven ? Stel dat je met uw maitresse rondloopt in stad, en die informatie wordt gelekt naar uw vrouw... dan is dit een schending van die privacy Maar anders zie ik geen enkele reden waarom dit ook maar enig vorm van schending kan zijn ? Zelfs al wordt dat ongevraagd opgeslagen... Kijk mensen zijn gevoelig voor het onderwerp omdat ze daar continu wilde cowboy stories over horen. Het principe moet zijn dat wanneer je iemand daarmee schade toebrengt dat het schending van privacy is. Omgekeerd, stel dat je beschuldigt wordt van diefstal, enje kunt terugvallen op die tapes, bewijs je gewoon waar je zat op dat moment;.. Is dan toch inse een bewijs dat alles ook in uw voordeel kan gebruikt worden. En een Unattended, continue registratie is de beste manier om zeker die shot's te hebben die je nodig hebt om uw 'crimineel' vast te leggen. Het impliceert inderdaad dat je continu gefilmd wordt, maar zoals gezegd, het heeft geen belang als je daar niets uitspookt die niet mag. Zelfs al sta je daar een joint te paffen, heeft het geen belang. De beelden kunnen maar bewijzen wat ze bewijzen: je steelt iets, je valt iemand aan, je handelt in verdovende middelen of dat zijn de dingen die je wel kunt vastleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat er wetten bestaan zoals deze in de sharia beschreven zijn. Het is niet door het recht, nee, het is wettelijk beschreven. Jij vind misschien jouw opinie irrelevant...ik vind de mijne alvast het belangrijkste wat er is...je vind jezelf dus een schaapje.
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er een wet komt die zegt dat verzamelen, bewaren en verwerken van beelden mag...dan ben je plots voorstander van camera`s?
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Leer eerst eens het verschil tussen een recht en een wet en kom dan terug. Hier de vereenvoudigde vorm van de uvrm voor je. Snap je dit? Lees eens artikel 12. Snap je dit? Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 29 juni 2010 om 12:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vraag aan Rafke: Waarom ben JIJ tegen camera`s?
Antwoord Rafke: Omdat het in de wet staat dat het niet mag. Mijn vraag aan Rafke: Als de wet dan zou veranderen ben JIJ dan voor camera`s? Antwoord Rafke: Persoonlijke aanvallen samen met vriendjes...kippen zijn slimmer...blablabla...
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mag ik je PB nu al plaatsen of ga je dat blijven negeren ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rechten zijn rechten. De universele rechten van de mensen worden als bron gebruikt voor wetten. U aanziet de rechten als zijnde een wet op zich en dat is niet zo. Het zijn grondbeginselen, noem het de axiomas van het recht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Parci:
1° mag je zeggen tegen de zus, uw zuster is hier klant 2° mag je zeggen tegen de zus, uw zus koopt hier botjes ? 3° uw zus heeft hier een kortingskaart, ik zal uw aankoop op haar naam zetten? 4° mag je zeggen tegen de zus, uw zus heeft hier vorige week dat rood kleedje met die frullekes gekocht ? 5° mag je zeggen tegen de zus, de vrouw van Bart De Wever heeft hier vorige week dat kleedje gekocht ? Er moet toch ergens een grens zijn die mag en niet mag. Volgens mij gaat het over informatie verspreiden die schade kan toebrengen. Hier al klik je dus over de aankoop van haar zus, uiterst zelden een geval waar je elkaar schade aanbrengt... Integendeel Met te stellen dat een camera nooit ongevraagd iemand mag filmen bij wijze van spreken, is netzoerg als zeggen, dat je zelfs geen kleedje van uw zus mag gaan afhalen... of dat je de aankoop van uw zus niet mag bespreken, of dat je de historische aankoopgedrag van uw zus niet mag bespreken. Moest ik Bart dewever zijn, dan zou ik niet gediend zijn met het imago dat ik altijd dikke vette porties frieten zit te vreten,zoals gepropageerd door zijn frituur ? En toch is daar geen klacht.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 juni 2010 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is dus wel zeker een spanningsveld tussen wat nuttig is en wat mag. Je dient wel uit te gaan van het preventie-principe omdat schade relatief is en afhankelijk van de persoonlijke interpretatie. In ieder geval is de privacy-wetgeving zeker terecht en veel uitgebreider dan de meeste denken. Het is uiteraard moeilijk om alle situaties in te schatten en soms is het inderdaad met een kanon naar een mug schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze artikelen zelf natuurlijk! Wat zijn deze artikelen volgens jou? Waar haal jij ze van?
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat doe ik niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwoord Rafke: Omdat het in de wet staat dat het niet mag. Mijn vraag aan Rafke: Als de wet dan zou veranderen ben JIJ dan voor camera`s? Antwoord Rafke: Persoonlijke aanvallen samen met vriendjes...kippen zijn slimmer...blablabla...
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze hebben geen enkele vorm van afdwingbaarheid in Belgie of in gelijk welk land omdat het hier over (mensen)rechten gaat. Niet over wetten uiteraard. Maar enfin, dat moet je toch weten? Laatst gewijzigd door parcifal : 29 juni 2010 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |