![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In de realiteit gebeurt dat zelden/nooit maar dat verandert niets aan dat het kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#702 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, maar toch blijft privacy en internet een hot issue, maar ik stel voor dat iemand daar een nieuw topic over maakt als hij het daar over wenst te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Volgens onze vriend is dat wel een probleem. Kortom, iedereen zijn mening erover maar concreet betekend dit dat mensenrechten geschonden kunnen worden en dat camera`s gehangen mogen worden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, in sommige gevallen vind ik de schending van de mensenrechten geen probleem. En ja concreet betekent dit dat in sommige gevallen de mensenrechten geschonden kunnen worden en dat camera's gehangen mogen worden, bv in metro's of op plaatsen waar de openbare orde serieus in het gedrang komt. Wat jij daar grappig aan schijnt te vinden begrijp ik niet zo goed. Het heeft gewoon alles te maken met het spanningsveld tussen individuele rechten en de orde binnen de maatschappij. Soms slaat de balans door naar de individuele rechten en soms naar de maatschappij. Als je je op de lijn tussen de 2 bevindt dan zal dat voor de ene doorslaan naar de maatschappij en voor de andere naar het individu. Iedereen heeft daarbij recht op zijn eigen mening. Raf zijn mening is waarschijnlijk dat camera's in de metro ok zijn maar niet op de oude markt. Die respecteer ik ook al ben ik het daar niet mee eens. Misschien moet je ook maar eens andermans mening beginnen respecteren in plaats van je gelijk trachten te halen via semantische spelletjes of via zaken waarvan je overduidelijk niet goed van op de hoogte bent. Laatst gewijzigd door fox : 30 juni 2010 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer eens, een klein beetje maar.
![]() |
![]() |
![]() |
#707 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#708 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is niks persoonlijks aan die reactie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#709 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, Raf zegt, geen camera`s want daar heeft niemand zaken mee. Ik respecteer zijn mening ook, waarom zou ik niet...maar ik mag hem toch wel uitvragen waarom dan niet zekers...en ja, als je dan meteen persoonlijk begint te worden en denegrerend blijft reageren...tja...dan krijg je weer situaties zoals nu. Kijk, het heeft niets met de discussie te maken...in alle onderwerpen zal hij zo tegen mij reageren hoor... ![]() Ik probeer mijn gelijk niet te halen, ik probeerde te achterhalen wat mensen hun probleem nu precies is door gefilmd te worden op straat terwijl de beelden door niemand word bekeken of misbruikt. En ik probeerde een concreet praktisch vb te achterhalen van onze tegenstanders welk misbruik dit dan zou kunnen zijn. Buiten reclamefolders in je bus en "het zijn hun zaken niet" heb ik niets gezien. Ze zijn er dus principieel op tegen, maar hebben geen idee welk misbruik er dan wel zou kunnen gebeuren...tja, dat vind ik een belachelijke uitspraak. Je bent erop tegen maar je weet eigenlijk niet waarom en dan zeg je maar om "principiele redenen". Wat dat betekent...dat weet geen kat. Er was hier niets waar ik niet van op de hoogte was...dat enkelen, zo te zien jij ook, het ervan wil maken...dat is jullie zaak, daar kan ik niets aan veranderen. Geef anders concreet een vb van iets waar ik niet van op de hoogte was...ik ben benieuwd.
![]() |
![]() |
![]() |
#710 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#711 |
Minister
|
![]() Och beste raf... Ik wou nog vriendelijk blijven met licht sarcasme maar uw zelfgenoegzaamheid neigt soms toch naar egotisme hoor. Het siert je intellect alvast niet. Vermoed dat jij ongeveer dezelfde mening aangedaan zult zijn naar mij en anderen hier toe hier dus dat is ook al van de tafel voor mijn part.
Wens dan ook verder niet meer te redetwisten over dit.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#713 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U was niet op de hoogte van het verschil tussen rechten en wetten. Na ettelijke berichten heb je nog steeds niet aangetoond dat je dat verschil ondertussen wel al snapt. Laatst gewijzigd door fox : 30 juni 2010 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marketing? Door bewakingscamera`s van politie, waarbij enkel in bepaalde omstandigheden door bevoegt personeel met toestemming, toegang hebben tot de beelden?
Ga je nu zeggen dat de Colruyt spionnen gaat inzetten om te gaan hacken in politie dossiers om dus deze beelden te bekomen waar ze vooraf niet eens weten of ze er iets mee kunnen doen? ![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 30 juni 2010 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
EDIT: anderzijds zijn alle discussies over dergelijke onderwerpen met jou verloren tijd: jij vindt immers ook dat de politie om het even waar en om het even wanneer willekeurige huiszoekingen mag doen. Ik vind basisrechten eigenlijk wel fijn, ongeacht wat jij daarvan vindt. Laatst gewijzigd door Steve_M : 30 juni 2010 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#716 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#717 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, waaruit leid jij af dat ik niet op de hoogte ben van het verschil tussen rechten en wetten? Omdat Raf dat zei? ![]() ![]() Dat heb ik hier trouwens niemand zien doen...is daarom dan iedereen (waaronder ook jij en Raf) dan niet op de hoogte van het verschil tussen beide? ![]() Ik ken het verschil wel...jij kent het niet... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#718 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#720 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geen idee wat Yasmine haar dossier hiermee te maken heeft? Jaja, ook jij met de zoveelste persoonlijke reactie... ![]() Nee, ik vind dat niet dat dat moet kunnen. Slaat gewoon nergens op. Ik vind basisrechten ook fijn. ![]()
![]() |
![]() |