![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://217.21.184.146/5388/index.php...9-cameras.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 |
Banneling
|
![]() Raf kan nog lang zoeken...er zijn toch geen absoluut negatieve rapporten te vinden..
Zoals je in de links kan lezen, zijn camera's niet zaligmakend, en ook niet op alle locaties even effectief maar ze hebben hun nut allang bewezen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#783 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gegevens van Groot-Brittannië spreken dat nochtans tegen. Daar zijn die camera's volstrekt nutteloos gebleken...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#784 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En laten we vooral niet uit het oog verliezen dat ze nog steeds een ernstige inbreuk op de privacy vormen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#785 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet belet dat ze massaal worden geplaatst. Drie in één bus van De Lijn. Of ik daar een probleem mee heb ? Ja. In die zin dat een tijd terug een camera nog een veilig gevoel moest geven door hun opvallendheid, en ook moest dienen als afschrikking om dezelfde reden. Nu worden ze massaal onopvallend geïnstalleerd, wat wijst op pure big brother praktijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#787 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#788 |
Vreemdeling
|
![]() In mijn jongere tijden (ja, dat zij mijn moeder ook altijd !) toch...
Voor den tweede oorlog (en tijdens) ging ik naar lager onderwijs (te voet, natuurlijk !). En, op mijn parcour, was er ALTIJD een politie agent die zich toonde, voldoende om iedereen kalm te houden. Maar vandaag (ik bedoel sinds decenies) is er geen enkele agent meer te zien ! Ja, par auto, met een blond meisje van 1,52m als "support"! Vroeger, in de Wetstraat, waren er twee motorijders die op en af reden, den helen dag door ! Werden afgelost, natuutlijk ! Als de autobaan naar Oostende af was, waren er ALTIJD motorijders van de gendarmerie ! Voldoende om de rijders kalm te houden. En den Touring Secour met moto en side-car, die ieder autorijder salueerde ! Is er iemand die mij kan zeggen waarvoor wij, vandaag, nog politie agenten nodig hebben (of zijn er geen meer ?) maar toch dik voor betalen ? Ze zijn allemaal bang van de vreemde luizen die wij met open armen verwelkomen ! Die vreemde luizen hebben wij te danken aan onze "zwakke" koning Baudouin, die zich continu liet overtuigen door de "heilige Fabi" ! Zijn woorden: Nous sommes ouverts �* l'immigration ![]() Ik wijs hem niet met de vinger, het is zijn fout niet, maar wel Léopold III. Mijnheer moest zelf de wagen sturen, en...de mooie en buitengewone goede prinses Astrid achterlaten door zijn te snel rijden! Baudouin was 4 jaar, en is als wezenkind koning geworden ! Moeilijk te assumeren. Wat ben ik blij mijn ouderdom te hebben. Het grootste probleem van mensen van mijn tijd, is dat wij niet kunnen vermijden steeds te "vergelijken" Tussen 1945 en 1965 waren jaren die NOOIT meer zullen bestaan ! Is er iemand om mij te steunen ? Groet, Jeanlou |
![]() |
![]() |
![]() |
#789 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#790 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu hangt er een camera, met zicht op de schoolpoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#791 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Mechelen loop je om de vijf minuten minstens één politiewagen tegen het lijf. En zeg mij niet dat het niet waar is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#792 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ken Mechelen en ja het is waar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#793 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het mij nog goed voorstaat, haalde Cdude daarnaast ook nog andere bronnen aan. Ik heb die bronnen nooit gecontesteerd zien worden door andere bronnen...
![]() |
![]() |
![]() |
#794 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is relevant voor deze discusie, omdat...?
![]() |
![]() |
![]() |
#795 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei, het kan zijn dat criminaliteit niet vermeden word, maar criminelen worden vaker gepakt. De overheid moet er dan voor zorgen dat die criminelen geen misdaden meer plegen. M.a.w. onrechtstreeks zorgen camera's wel voor minder criminaliteit, behoudens dat justitie goed werkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#796 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer zelfs, het aantal camera's stijgt er rechtevenredig met het aantal agenten. Binnenkort rij je Mechelen niet meer binnen zonder te worden gefimd door een camera met nummerplaatherkenning. Het station hangt vol met van die onopvallende camerakes. Ongelooflijk.
In Mechelen Bruul wordt iedere vierkante centimeter permanent gefilmd. Raar maar waar, de Mechelse oudjes vinden dit goed. Het kan hen niet schelen dat ze worden gefilmd. Zolang ze in de Bruul met een veilig gevoel hun koffieke of portoke kunnen drinken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#797 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#798 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb zelf vaak problemen gehad (ga geen groep noemen) in de Bruul. Ik zou graag hebben dat ze het toen gefilmd hadden. Dan zou ik nog enige kans op rechtvaardigheid hebben. Laatst gewijzigd door Snerror : 1 juli 2010 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |