Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 juli 2010, 13:59   #241
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er zijn nog vaste waarden.
wat vind je van : 'Bart heeft geen vetpotten nodig, Bart �*s de Vetpot' ?
Anna List is offline  
Oud 7 juli 2010, 14:49   #242
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Qu'importe?

Bwa, het staat eenieder vrij hier dagelijks welke frustraties dan ook te debiteren. Ik vind niet dat die de moeite waard zijn om onder de mat te vegen.

Vergis u niet, ik vind Bourgeois niet direct de meest betrouwbare NVA-er als het op het realiseren van ons doel aankomt.

De meest betrouwbare die er dan er vrij vlot in slaagt om juist het tegenovergestelde te doen na de verkiezingen dan hetgeen hij beloofde vóór de verkiezingen. In die zin is hij een vaste regelmaat en dus betrouwbaar. Maar helaas ...ook ondeugdelijk.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 15:08.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 14:52   #243
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Leuk hé? En binnenkort arriveert het einde van de Belgisch-Brusselse staat.
U doet maar net hetzelfde met de zogenaamde 'traditionele' partijen. Dus u vindt het blijkbaar ook leuk.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 14:57   #244
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wat een onnozele titel voor de populairste politcus van Vlaanderen. Een centurio voerde het bevel over een kleine 100 man. BDW is de vertegenwoordiger van liefst meer dan een miljoen soldaten. Zelf kan je het niet, maar je moet eens aan je patron Nationalistenjager system, de uitvinder van deze term, vragen er een nieuwe te verzinnen, eentje die de toekomstige President van Vlaanderen geeft waar hij recht op heeft.
Papieren soldaten dan. Of als u het liever in een kleutertaal wilt: tinnen soldaatjes. Maar of de nieuwe marsrichting zal slagen met zijn tinnen soldaatjes , is nog maar zeer de vraag. Deze van het VB in ieder geval liep uit op een ramp. Dewinter bleek dus uiteindelijk een papieren tijger te zijn en zijn bokshandschoenen bleken gemaakt uit karton.

Ik heb inderdaad iets tegen ovedreven nationalisme. Ook tegen overdreven Belgisch nationalisme. De BUB is niet aan mij besteed en de Belgische vlag op 21 juli hang bij mij niet uit. Maar ik hou wel van België ja. Dat klopt . En nog meer van Limburg misschien. En het kunstmatig Vlaanderen, ja dat mag er zeker zijn.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 15:16.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 15:21   #245
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Papieren soldaten dan. Of als u het liever in een kleutertaal wilt: tinnen soldaatjes. Maar of de nieuwe marsrichting zal slagen met zijn tinnen soldaatjes , is nog maar zeer de vraag. Deze van het VB in ieder geval liep uit op een ramp. Dewinter bleek dus uiteindelijk een papieren tijger te zijn en zijn bokshandschoenen bleken gemaakt uit karton.

Ik heb inderdaad iets tegen ovedreven nationalisme. Ook tegen overdreven Belgisch nationalisme. De BUB is niet aan mij besteed en de Belgische vlag op 21 juli hang bij mij niet uit. Maar ik hou wel van België ja. Dat klopt . En nog meer van Limburg misschien. En het kunstmatig Vlaanderen, ja dat mag er zeker zijn.
De benaming 'Limburg' is even kunstmatig als 'Vlaanderen'.
Herr Oberst is offline  
Oud 7 juli 2010, 15:21   #246
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Natuurlijk niet.
Maar hebben de mensen het daar nu beter ?
Als je een paar 100 meters weggaat van die voeltbalstadions zit je diep in de shit.
Ja de levensstandaard is er verhoogd.

U bent er al geweest dit jaar om daar uitspraken over te doen?
fox is offline  
Oud 7 juli 2010, 15:25   #247
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ja dat klopt wel voor een stuk, maar dat is al lang geleden. Terwijl de naam Vlaanderen als deelstaat toch nog niet zo lang bestaat. En de term 'Vlaanderen' is trouwens een zeer slecht gekozen naam om de Nederlandstalige bevolking van België aan te duiden. Dat doet de andere provincies onrecht aan.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 15:30.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 15:30   #248
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja dat klopt wel voor een stuk, maar dat is al lang geleden. Terwijl de naam Vlaanderen als deelstaat toch nog niet zo lang bestaat. En Vlaanderen is trouwens een zeer slecht gekozen naam om de Nederlandstalige bevolking van België aan te duiden. Dat doet de andere provincies onrecht aan.
laat me raden ... je hebt de laatste 40 jaar de evolutie in de B politiek en in de B staatskunde niet gevolgd ...
Anna List is offline  
Oud 7 juli 2010, 15:34   #249
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
laat me raden ... je hebt de laatste 40 jaar de evolutie in de B politiek en in de B staatskunde niet gevolgd ...
Ja maar ja, wat is 40 jaar?... België bestaat 175 jaar en daarvoor werd de bevoking in het zuiden ook al aangeduid als 'Belgen'. Ook de naam Limburg bestaat al langer en was toepasselijk op beide Limburgen.

Maar bij Limburg komt er nog iets bij. Het gekende 'Limburggevoelen' is vrij algemeen bij ons. Men kan het enigzins beschouwen als een uiterst zacht volksnationalisme dat een 'wij-gevoelen' uitstraalt. U moogt het ook Limburgs chauvinisme of 'particularisme' noemen voor mijn part. Ik vind daar niets pejoratiefs aan.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 15:36.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 15:38   #250
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat klopt wel voor een stuk, maar dat is al lang geleden. Terwijl de naam Vlaanderen als deelstaat toch nog niet zo lang bestaat. En de term 'Vlaanderen' is trouwens een zeer slecht gekozen naam om de Nederlandstalige bevolking van België aan te duiden. Dat doet de andere provincies onrecht aan.
De naam België doet evenzeer onrecht aan de gezamelijke Nederlanden, want dat was de benaming waaronder men onze streken kende.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 juli 2010, 15:46   #251
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
De naam België doet evenzeer onrecht aan de gezamelijke Nederlanden, want dat was de benaming waaronder men onze streken kende.
De gezamelijke Nederlanden hebben nauwelijks bestaan. Onder Karel V bestonden ze nauwelijks 20 jaar en onder Willem I 15 jaar. En toen waren ze kunstmatig bij mekaar geklutst na de Nederlaag van Napoleon als bufferstaat.

Let wel: de zuiderlijke Nederlanden waren de bufferstaat die de eventuele schok moesten opvangen van een eventuele oorlog met Frankrijk en de miserie die er mee gepaard ging. Niet de noordelijke Nederlanden. Die zaten veilig. Het is maar dat men het weet.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 15:47.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 15:50   #252
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar ja, wat is 40 jaar?... België bestaat 175 jaar en daarvoor werd de bevoking in het zuiden ook al aangeduid als 'Belgen'. Ook de naam Limburg bestaat al langer en was toepasselijk op beide Limburgen.

Maar bij Limburg komt er nog iets bij. Het gekende 'Limburggevoelen' is vrij algemeen bij ons. Men kan het enigzins beschouwen als een uiterst zacht volksnationalisme dat een 'wij-gevoelen' uitstraalt. U moogt het ook Limburgs chauvinisme of 'particularisme' noemen voor mijn part. Ik vind daar niets pejoratiefs aan.
ik kan u alleen maar aanraden daaruit te leren ... er is meer latent grootnederlands gevoel in gans 'vlaanderen' dan u kan vermoeden.
Anna List is offline  
Oud 7 juli 2010, 15:51   #253
system
Banneling

Standaard

Citaat:
ik kan u alleen maar aanraden daaruit te leren ... er is meer latent grootnederlands gevoel in gans 'vlaanderen' dan u kan vermoeden.
Daar geloof ik niet veel van. Ik heb de indruk dat u nogal graag mijmert over wat zou kunnen, maar eigenlijk niet kan.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 15:52.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 16:14   #254
EddyBal

Standaard

Citaat:
De gezamelijke Nederlanden hebben nauwelijks bestaan. Onder Karel V bestonden ze nauwelijks 20 jaar en onder Willem I 15 jaar. En toen waren ze kunstmatig bij mekaar geklutst na de Nederlaag van Napoleon als bufferstaat.

Let wel: de zuiderlijke Nederlanden waren de bufferstaat die de eventuele schok moesten opvangen van een eventuele oorlog met Frankrijk en de miserie die er mee gepaard ging. Niet de noordelijke Nederlanden. Die zaten veilig. Het is maar dat men het weet.
Als ik spreek over die gezamelijke nederlanden onder de noemer Belgica of Belgium, dan spreek ik NIET over de 17 provinciën he, maar over de naam waaronder onze streken honderden jaren lang bekend stonden in het buitenland. Ik denk dat je daarmee wel kan akkoord gaan, niet?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 juli 2010, 16:16   #255
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik vrees voor U dat er hier bitter weinig te vinden zijn voor de oranjegekte van onze noorderburen.
EddyBal is offline  
Oud 7 juli 2010, 16:18   #256
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Als ik spreek over die gezamelijke nederlanden onder de noemer Belgica of Belgium, dan spreek ik NIET over de 17 provinciën he, maar over de naam waaronder onze streken honderden jaren lang bekend stonden in het buitenland. Ik denk dat je daarmee wel kan akkoord gaan, niet?
Ja goed maar qua politieke eenheid stelde dat niets voor.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 16:41   #257
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht

Bwa kwa kunstmatigheid worden ze beiden geklopt door het kunstmatige onding België
leuri is offline  
Oud 7 juli 2010, 16:44   #258
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Bwa kwa kunstmatigheid worden ze beiden geklopt door het kunstmatige onding België
Belgie is een goed land. Een land waar het prachtig is om in te leven. Kortom, Belgenland is godenland.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 16:44.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 16:44   #259
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgie is een goed land. Een land waar het prachtig is om in te leven. Kortom, Belgenland is godenland.
Als je een onderdanige lakei bent wel ja.
Oud 7 juli 2010, 16:46   #260
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als je een onderdanige lakei bent wel ja.
Als ge een beroepskritikaster zijt die al meer dan 30 jaar aan de kant zit te schreeuwen niet natuurlijk.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be