![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De meest betrouwbare die er dan er vrij vlot in slaagt om juist het tegenovergestelde te doen na de verkiezingen dan hetgeen hij beloofde vóór de verkiezingen. In die zin is hij een vaste regelmaat en dus betrouwbaar. Maar helaas ...ook ondeugdelijk. Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 15:08. |
|
|
|
|
|
#243 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb inderdaad iets tegen ovedreven nationalisme. Ook tegen overdreven Belgisch nationalisme. De BUB is niet aan mij besteed en de Belgische vlag op 21 juli hang bij mij niet uit. Maar ik hou wel van België ja. Dat klopt . En nog meer van Limburg misschien. En het kunstmatig Vlaanderen, ja dat mag er zeker zijn. Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 15:16. |
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Banneling
|
Ja dat klopt wel voor een stuk, maar dat is al lang geleden. Terwijl de naam Vlaanderen als deelstaat toch nog niet zo lang bestaat. En de term 'Vlaanderen' is trouwens een zeer slecht gekozen naam om de Nederlandstalige bevolking van België aan te duiden. Dat doet de andere provincies onrecht aan.
Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 15:30. |
|
|
|
|
#248 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar bij Limburg komt er nog iets bij. Het gekende 'Limburggevoelen' is vrij algemeen bij ons. Men kan het enigzins beschouwen als een uiterst zacht volksnationalisme dat een 'wij-gevoelen' uitstraalt. U moogt het ook Limburgs chauvinisme of 'particularisme' noemen voor mijn part. Ik vind daar niets pejoratiefs aan. Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 15:36. |
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Let wel: de zuiderlijke Nederlanden waren de bufferstaat die de eventuele schok moesten opvangen van een eventuele oorlog met Frankrijk en de miserie die er mee gepaard ging. Niet de noordelijke Nederlanden. Die zaten veilig. Het is maar dat men het weet. Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 15:47. |
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Banneling
|
Daar geloof ik niet veel van. Ik heb de indruk dat u nogal graag mijmert over wat zou kunnen, maar eigenlijk niet kan.
Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 15:52. |
|
|
|
|
#254 | |
|
|
Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#255 |
|
|
Ik vrees voor U dat er hier bitter weinig te vinden zijn voor de oranjegekte van onze noorderburen.
|
|
|
|
#256 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Banneling
|
Belgie is een goed land. Een land waar het prachtig is om in te leven. Kortom, Belgenland is godenland.
Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 16:44. |
|
|
|
|
#259 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je een onderdanige lakei bent wel ja.
|
|
|
|
#260 |
|
Banneling
|
|
|
|