![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Nu verbaas je me écht! Waar schreef ik ooit dat ik in een god geloof? (noem me gerust kofr of kafir. Laatst gewijzigd door filosoof : 16 juli 2010 om 00:11. |
||
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zie eerste 20 minuten http://www.youtube.com/watch?v=0aCbrGqhoBc Ik heb het hier over theïstische (af)god. Jij geloof, weer volgens mij en mijn wereldbeeld, ook in deistische (af)god: dat is het antwoord op de vraag: vanwaar is het bestaan gekomen? wij, de natuur, het leven en heelal. Het antwoord hierop is jouw deistische god. Betekenis van jouw theïstische god zie je in eerste 20 minuten van dat youtube filmpje. Ik begrijp dat het verwarrend is omdat ik, op basis van mijn islamitisch wereldbeeld, onder religie en god iets anders versta en ik benader deze twee begrippen dus ook anders, maar elkaar begrijpen over hoe wij naar het leven, onszelf en het bestaan kijken en hoe we die begrijpen enzovoort .. kan uiteindelijk een nuttig mikpunt zijn van een dialoog/// .. |
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Europees Commissaris
|
Nee, ik hou het bij een niet-moslim. Er is een verschil tussen kafir en niet-moslim. Niet-moslim is gewoon iemand die geen islam aanhangt, die zich niet vrijwillig verantwoord onderwerpt aan de wil van Allah, maar aan de wil van andere (af)goden (ego, vergoddelijkte mensen, vergoddelijkte natuurverschijnselen, vergoddelijkte idealen ...).
Kafir komt van het Arabische werkwoord kafara en dit betekent iets toedekken of iets verbergen. Een kaafir is iemand die de waarheid van de islam en over de islam kent, maar ervoor kiest om deze te verwerpen. Dus er is een groot verschil tussen kafir en niet-moslim. Ik heb geen bewijs dat je weet dat de islam de waarheid is, en vervolgens deze verwerpt en niet volgt, ik ga jou sowieso geen kafir noemen. Laatst gewijzigd door porpo : 16 juli 2010 om 00:23. |
|
|
|
|
|
#244 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Jij beslist dus -op basis van jouw geloof- wat ik denk en waar ik al dan niet in geloof? Jij mag dat uiteraard gerust geloven over mij (en ik zal er niet kwaad over worden) maar ik zal zélf wel bepalen in wat ik al dan niet geloof, zonder dat een ander me dat komt vertellen (en zonder er aan gelijk wie rekenschap over af te leggen uiteraard) Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 16 juli 2010 om 00:32. |
||
|
|
|
|
|
#245 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik geloof dat jij, volgens jou, niet in een (af)god gelooft. Ik geloof dat jij, volgens mij dus op basis van mijn wereldbeeld, in een (af)god gelooft. Ik geloof dat jij, volgens jou en jouw concepten, niet een religie aanhangt. Ik geloof dat jij, volgens mij en op basis van mijn eigen wereldbeeld, dat jij wel een religie aanhangt. Citaat:
Dat geloof ik wel, volgens jou begrip en concept van theos en dus theïst, maar niet volgens mijn begrippen en concepten. |
||
|
|
|
|
|
#246 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Kan bobke met mij naar de moskee gaan in st niklaas
![]()
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 16 juli 2010 om 00:36. |
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#249 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik begreep zéér goed wat je schrijft en gelooft (en ik vind dat het je volste recht is dat te geloven, ook over mij) Daarmee denk of zeg ik niet dat wat jij gelooft ook zo is. Jouw geloof, niet mijn realiteit. Even goede vrienden uiteraard, indien 't van mij afhangt. Laatst gewijzigd door filosoof : 16 juli 2010 om 00:47. |
|||
|
|
|
|
|
#250 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Ik geloof dat jij, volgens jou, niet in een (af)god gelooft. Hiermee denk of zeg ik niet dat wat jij gelooft ook zo is want: Ik geloof dat jij, volgens mij dus op basis van mijn wereldbeeld, in een (af)god gelooft. Nu is het meer dan duidelijk. Laatst gewijzigd door porpo : 16 juli 2010 om 00:56. |
||
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Minister
|
Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Denken dat God een wezen is dat net als mensen aan behoeftebevrediging doet, is een belediging voor God.
|
|
|
|
|
|
#253 | |
|
|
Waarom zou men dermee God beledigen als men zich houdt aan Zijn gestelde kledingsvoorschriften?
|
|
|
|
|
#254 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu komen we weer terug bij het eeuwenoude liedje: niet Hij heeft die kledingsvoorschriften voorgesteld, maar de mensen die beweren in Zijn naam te spreken.
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() PS, die man op de onderste foto rechts is een ongelovige hond en dient onverwijld gestenigd te worden, want dat behaagt immers god, ook wel bekend als Giorgio Armani. |
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#258 | |
|
|
Neen hoor, de woorden uit de koran zijn de woorden van God.
|
|
|
|
|
#259 |
|
Banneling
|
|
|
|