Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2010, 13:00   #1261
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Slaat nergens op.

Als niemand de beelden bekijkt...wat is je probleem daarmee...dat ze bestaan? Komaan e.
Inderdaad. Dat is op zich al een probleem. Het is zonder meer een schending van de privacy.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 13:01   #1262
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Graag in een taal reageren welke iedereen kan begrijpen hier...
http://en.wikipedia.org/wiki/Quis_cu...os_custodes%3F

In God, Google and Wikipedia we trust, (en ook nog wel in een paar andere dingen zoals, goeie scotch en duc tape. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 13:01   #1263
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, het systeem zelf.
Een systeem kan niet bewaken en zeker de bewakers niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 13:14   #1264
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Inderdaad. Dat is op zich al een probleem. Het is zonder meer een schending van de privacy.
Een schendig , maar een schending, waar je echt niet meer omheen kunt Raf. De realiteit is nu eenmaal zo dat je overal digitale broodkruimeltjes laat liggen.

Te veel om op te noemen, zelf teveel om door iemand te laten bekijken, ... alleen als ze willen weten wie Raf is, wat hij doet, wat hij wanneer gedaan heeft, geweest is, en eventueel nog gaat doen, gaan ze die info bij elkaar harken.

Zolang je dus niks misdoet, of van plan bent, of je niemand tegen zijn schenen stampt, is de kans relatief laag, dat iemand zomaar in al die hoop data gaat gaan grasduinen.

Ik ben zelf de "bewaker" van verschillende systemen, en ik kan op zo goed als iedereen zijn harddisk gaan rondsnuffelen, zien wie welke mail wanneer verstuurd heeft, naar wie en hoe lang er gebeld is, en wanneer, actief gaan zoeken op MP3 `s en vuile prentjes, ...

Maar dan ben ik de hele dag bezig met niks doen en wat heb ik eraan, ja als ik persoon x ne kloot zou willen aftrekken ja, dan kan ik mijn positie gaan misbruiken, maar wel met het risico dat ik buiten lig... ook wat ik doe wordt gemonitord, oh ik kan slim zijn en het in de machine zaal gaan doen, ... oeps daar hangt ook een camera, ... en een badge lezer, en de log files, ... en zelf het log van het deleten van de log files...

Trouwens ik weet ook dat het heel lullig is als uw privacy of diegene waarmee je communiceert gekraakt word, maar dat is nu eenmaal het risico, de dingen die je echt niet wil dat die naar buiten komen is maar een manier voor

Face to Face in het donker fluisterend vertellen in een bos of ondergronds vertrek waar geen satelieten overvliegen en veel omgevingsruis is, dat uw conversatie overstemd en waarbij het onmogelijk is dat camera`s hoe ver ze ook staan en ze al dan niet zijn uitgerust met infra rood etc... uw lippen niet kunnen zien bewegen.

Het gaat ver ja, ... maar ik ken dan ook gasten die superver in de beveiliging van hun huis gaan, ... en die camera`s hebben waarmee ze de nummerplaten kunnen lezen van de auto`s die in de hof bij hun geburen geparkeerd staan... ja ook de blote tieten van de buurvrouw behoren tot de mogelijkheid.

Dat is nu eenmaal hoe ver mensen gaan om hun eigendom en familie te beschermen, hoe ziekelijk het ook mag lijken en overheden doen dat ook.
Oud 26 juli 2010, 13:22   #1265
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Een schendig , maar een schending, waar je echt niet meer omheen kunt Raf. De realiteit is nu eenmaal zo dat je overal digitale broodkruimeltjes laat liggen.

Te veel om op te noemen, zelf teveel om door iemand te laten bekijken, ... alleen als ze willen weten wie Raf is, wat hij doet, wat hij wanneer gedaan heeft, geweest is, en eventueel nog gaat doen, gaan ze die info bij elkaar harken.

Zolang je dus niks misdoet, of van plan bent, of je niemand tegen zijn schenen stampt, is de kans relatief laag, dat iemand zomaar in al die hoop data gaat gaan grasduinen.

Ik ben zelf de "bewaker" van verschillende systemen, en ik kan op zo goed als iedereen zijn harddisk gaan rondsnuffelen, zien wie welke mail wanneer verstuurd heeft, naar wie en hoe lang er gebeld is, en wanneer, actief gaan zoeken op MP3 `s en vuile prentjes, ...

Maar dan ben ik de hele dag bezig met niks doen en wat heb ik eraan, ja als ik persoon x ne kloot zou willen aftrekken ja, dan kan ik mijn positie gaan misbruiken, maar wel met het risico dat ik buiten lig... ook wat ik doe wordt gemonitord, oh ik kan slim zijn en het in de machine zaal gaan doen, ... oeps daar hangt ook een camera, ... en een badge lezer, en de log files, ... en zelf het log van het deleten van de log files...

Trouwens ik weet ook dat het heel lullig is als uw privacy of diegene waarmee je communiceert gekraakt word, maar dat is nu eenmaal het risico, de dingen die je echt niet wil dat die naar buiten komen is maar een manier voor

Face to Face in het donker fluisterend vertellen in een bos of ondergronds vertrek waar geen satelieten overvliegen en veel omgevingsruis is, dat uw conversatie overstemd en waarbij het onmogelijk is dat camera`s hoe ver ze ook staan en ze al dan niet zijn uitgerust met infra rood etc... uw lippen niet kunnen zien bewegen.

Het gaat ver ja, ... maar ik ken dan ook gasten die superver in de beveiliging van hun huis gaan, ... en die camera`s hebben waarmee ze de nummerplaten kunnen lezen van de auto`s die in de hof bij hun geburen geparkeerd staan... ja ook de blote tieten van de buurvrouw behoren tot de mogelijkheid.

Dat is nu eenmaal hoe ver mensen gaan om hun eigendom en familie te beschermen, hoe ziekelijk het ook mag lijken en overheden doen dat ook.
De vraag is dan ook hoe je 'iets misdoen' interpreteert. Normale daden vandaag kunnen morgen misdaden zijn.

Zonder het onderwerp te willen ontsporen, even deze korte vergelijking: in Duitsland werd ook het omgaan met joden plots illegaal. Ik wil de discussie niet herleiden naar een over WOII, maar wel tot "wie garandeert dat politici niet iets ridicuul morgen illegaal zullen maken en dan die beelden (ge/mis)bruiken om de 'criminelen' te vinden?"

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 13:35   #1266
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
De vraag is dan ook hoe je 'iets misdoen' interpreteert. Normale daden vandaag kunnen morgen misdaden zijn.

Zonder het onderwerp te willen ontsporen, even deze korte vergelijking: in Duitsland werd ook het omgaan met joden plots illegaal. Ik wil de discussie niet herleiden naar een over WOII, maar wel tot "wie garandeert dat politici niet iets ridicuul morgen illegaal zullen maken en dan die beelden (ge/mis)bruiken om de 'criminelen' te vinden?"
Dat is inderdaad juist, ... de holocaust werd trouwens ook in grote mate mogelijk gemaakt door computers van IBM. Die de data voor de logistieke kant van de zaak verwerkten.

Maar men haalde ook veel "data" van overlopers, verraders , mensen die hun eigen vel wilden redden etc...

Als ze dus morgen alle nationalisten, of alle linksen willen willen pakken, doen ze dat, of door hun eigen info te gaan gebruiken...

Of door die info bij een ander te gaan stelen ze zullen dan de databanken die ze nodig hebben wel in beslag nemen.

Het probleem is, dat je echt niet meer kan leven zonder in een of ander systeem te zitten... Het enige alternatief is ergens als kluizenaar in een of ander ondoordringbaar woud, waar je volledig zelfstandig, van bessen, paddestoelen en beesten in het bos kunt leven.
Oud 26 juli 2010, 16:46   #1267
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Zoals het systeem dat de politie nu hanteert voor persoonsgegevens?
Werken zij met key-fob's dan?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 16:47   #1268
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Doet zo denken aan van die amerikaanse toestanden van FBI controleert CIA en vice versa
Nee, net niet. Jij hebt het over mensen welke andere mensen controleren...nee, ik heb het over een systeem waar op verschillende vlakken toestemming voor nodig is voor je er iets mee kan doen.
Oud 26 juli 2010, 16:51   #1269
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm, als IT'er ken ik dat idd niet

Je verwart een efficient bedrijf ibv centrale servers met een openbare dienst en camera's dorheen het land.
1) Waar zeg ik dat je IT'er moet zijn?
2) Ik vergelijk geen bedrijven met iets anders. Het gaat mij om het systeem. Maar blijkbaar wil je gewoon wat tegenwerken ipv concreet te antwoorden en te discussieren.
3) En sinds wanneer kan de overheid geen centrale servers hebben?
4) Openbare dienst?
5) Dergelijk key-fob systeem is nu net een systeem wat je over de hele wereld kan gebruiken. Bedrijven doen dit over heel de wereld, maar in Belgie alleen zou niet kunnen volgens jou?
Oud 26 juli 2010, 16:53   #1270
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Bart De Wever Latijnse uitdrukkingen mag gebruiken, waarom ik dan niet? Dat heeft niets met intelligent proberen overkomen, dat heeft te maken met cultuur. Latijn zit vervat in onze cultuur, dat jij het associeert met intelligentie terwijl je zelf geen Latijn kent, zegt veel over je zelfbeeld
1) Wat heeft Bart de wever hier mee te maken?
2) Waar zeg ik dat je dat niet mag?
3) Cultuur...laat me dan eens weten hoeveel mensen latijn kunnen
4) Ik associeer het niet met intelligentie, ik zeg dat sommigen het gebruiken om intelligenter over te komen. Je toont idd aan dat latijn dus daar niet aan te linken is
Oud 26 juli 2010, 17:00   #1271
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De overheid krijgt je vertrouwen niet, maar ze mogen wel op alle mogelijke en onmogelijke plaatsen camera's installeren, mensen filmen, gegevens verzamelen en gebruiken (of misbruiken... en wees gerust: misbruiken ZULLEN ze ze)... Begrijpe wie begrijpen kan...

En je sleutelcodes zijn misschien wel leuk in IT-kringen, maar ze werken niet. Geen enkel systeem is waterdicht.
Wie is "ze" hier?
Ik heb nergens gezegt dat ze overal camera's mogen hangen.
Wie gaat dit dan volgens jouw misbruiken en op welke manier met behulp van wie om wat te doen? Heb je enig idee wat en wie je nodig hebt om dergelijk systeem te kraken?

Ze werken niet? Ah, en adhv wat maak je die conclusie?
Waterdicht niet, maar je hebt allesinds veel middelen en mensen nodig op de juiste plaats om het te kraken.
Oud 26 juli 2010, 17:01   #1272
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Quis_cu...os_custodes%3F

In God, Google and Wikipedia we trust, (en ook nog wel in een paar andere dingen zoals, goeie scotch en duc tape. )
Zullen we allemaal dan maar een andere taal gaan gebruiken hier...en iedereen maar alles vertalen via google...
Het forum zal snel leeglopen.
Oud 26 juli 2010, 17:03   #1273
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een systeem kan niet bewaken en zeker de bewakers niet.
Discussier mee als je kennis hebt over het systeem waar ik het over heb...anders heeft het geen zin schatje.
Oud 26 juli 2010, 17:06   #1274
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar jij snuffeld dan op specefiek iemand locatie. Wat gaat iemand doen in een terra-bytes van beelden welke overal in Belgie op straat gemaakt zijn? Daar is niemand niets mee. Behalve als je weet waar je moet zoeken om te filteren...vb...er is vandaag in die straat op dat uur een overval gepleegd...awel, dan kan je daar precies op filteren. Maar anders...wat ga je doen? Met 1.000.000 personen kan je al die beelden niet eens bekijken van een dag.
Oud 26 juli 2010, 17:07   #1275
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Doet zo denken aan van die amerikaanse toestanden van FBI controleert CIA en vice versa
De FBI oefent voor zover ik weet geen enkele controle uit over de CIA. Het omgekeerde is al helemaal niet het geval. Ik nodig je graag uit om me (liefst met bronnen) van het tegendeel te overtuigen. Theoretisch heeft de CIA alleen bevoegdheid buiten het grondgebied van de VS en is de FBI alleen bevoegd op het grondgebied van de VS.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 17:09   #1276
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Waar zeg ik dat je IT'er moet zijn?
2) Ik vergelijk geen bedrijven met iets anders. Het gaat mij om het systeem. Maar blijkbaar wil je gewoon wat tegenwerken ipv concreet te antwoorden en te discussieren.
3) En sinds wanneer kan de overheid geen centrale servers hebben?
4) Openbare dienst?
5) Dergelijk key-fob systeem is nu net een systeem wat je over de hele wereld kan gebruiken. Bedrijven doen dit over heel de wereld, maar in Belgie alleen zou niet kunnen volgens jou?
Aangezien jij de oplossing blijkt te kennen maar die om onduidelijke redenen uit onze mond wil horen, stel ik voor de verandering eens een vraag :

Waarin verschilt een FK met het systeem van paswoord en login naam
Hoe kan dit toegepast worden om het camerasysteem.

Laatst gewijzigd door Cdude : 26 juli 2010 om 17:10.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 17:12   #1277
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar jij snuffeld dan op specefiek iemand locatie. Wat gaat iemand doen in een terra-bytes van beelden welke overal in Belgie op straat gemaakt zijn? Daar is niemand niets mee. Behalve als je weet waar je moet zoeken om te filteren...vb...er is vandaag in die straat op dat uur een overval gepleegd...awel, dan kan je daar precies op filteren. Maar anders...wat ga je doen? Met 1.000.000 personen kan je al die beelden niet eens bekijken van een dag.
Systeem niet nodig als elke winkel camera's heeft.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 17:40   #1278
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Omdat politici geen toegang hebben tot dit systeem.
Oud 26 juli 2010, 17:43   #1279
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien jij de oplossing blijkt te kennen maar die om onduidelijke redenen uit onze mond wil horen, stel ik voor de verandering eens een vraag :

Waarin verschilt een FK met het systeem van paswoord en login naam
Hoe kan dit toegepast worden om het camerasysteem.
Dit is geen oplossing van mij, dit is gewoon een bestaand systeem. En mijn vraag is wat je daar op tegen zou hebben. Dat is alles. Als je blijft bij je stelling...dat de beelden er zijn is al om erop tegen te zijn...tja dan houd het op, maar dat is gewoonweg een belachelijke reden.

Wat is FK? Pas dan kan ik op je vraag antwoorden.
Oud 26 juli 2010, 17:45   #1280
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Systeem niet nodig als elke winkel camera's heeft.
Jawel, want elke winkel met een camera zorgt niet voor de beveiliging van opgenomen bestanden. Ik heb het trouwens enkel over camera's op straat, nergens anders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be