![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vb: Iemand word verkracht...men weet niet wie het gedaan heeft maar het is wel gefilmd omdat er een camera op die plek hing. Awel, dan heeft men bv de code nodig van de onderzoeksrechter en van een commissaris en advocaat nodig om in het systeem te kunnen...heb je die 3 keyfob codes niet...dan kun je er simpelweg niet in. Vele zeggen hier dat politici het systeem gaan misbruiken...ok...politici heeb alvast geen keyfob want zij hebben niets te maken met criminele feiten. Waarom zouden een advocaat, onderzoeksrechter en commissaris hun job en toekomst op het spel gaan zetten door hun keyfob code te geven zodat een minister in het systeem kan gaan neuzen? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik niet vind dat de overheid toezicht moet hebben over prive terrein.
![]() |
![]() |
![]() |
#1443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou er makkelijker zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#1444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nochtans de essentie van het recht op privacy. Dat recht werd in verscheidene (grond)wetten en verdragen vastgelegd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1446 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1447 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, want jij hebt het hier maar over 1 partij...ik had er zoals je kan zien al 3 partijen vernoemd, hierdoor controleren zij automatisch mekaar. Ik heb het niet over "of", ik heb het over "en". Misschien moeten er nog meer bij zelfs...alleen heb ik geen kennis wie er allemaal betrokken partij kunnen zijn bij criminele zaken.
![]() |
![]() |
![]() |
#1449 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1450 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind niet dat de boerenbond camera's op straat behoort te hangen om mijn handelingen te controleren en ik zie geen reden om een uitzondering te maken voor 'de overheid'? En jij betaalt de overheid niet: de overheid neemt. Jouw geld, jouw rechten en, nu ook, jouw privacy. De inefficiëntie van de overheid en democratie is een voordeel, geen nadeel.
![]() |
![]() |
![]() |
#1451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het staat jij en alle andere mensen die die mening hebben vrij om te investeren in hun persoonlijke camera, die hen, en hen alleen, volgt. Als er dan iets misgaat, dan zal het op camera staan, maar dan hebben wij daar geen last van, oke?
![]() |
![]() |
![]() |
#1452 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De discussie over het prijskaartje is een andere, men hoeft natuurlijk niet van vandaag op morgen heel het land vol te hangen met camera's. Persoonlijk wil ik gerust wat meer geld geven aan meer veiligheid dan aan wat ze jaarlijks besteden aan kunst waar ik geen boodschap aan heb. Hightech? Ook niet overdrijven liefst ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1453 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar ok, ik begrijp nu tot welk 'kamp' je hoort en kan je reactie plaatsen. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is het al zover gekomen dat men totaal vervreemd is geworden van dat recht.... de meesten weten niet eens wat het inhoudt en zien het als perfect synoniem voor hunnen privé onder de broeksriem. Best grappig eigenlijk, daar het nog steeds zowat de meest belangrijke peiler vormt en net aan de basis ligt van de vele ( vaak zeer ingewikkelde ) reglementeringen inzake camera's en andere middelen Laatst gewijzigd door praha : 2 augustus 2010 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1455 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nog geen post later ! Neen, net omgekeerd dus ! In het feite is het al ver gekomen dat jij of een ander zegt : 'Eigenlijk is het al ver gekomen dat 'met rust laten' als een recht beschouwd wordt' ... want dat bewijst nu net wat ik in die reactie aan Raf al zei : Blijkbaar is men het al zo gewoon geworden dat men mensen hun wandel en handel 24 op 24 als een open boek mag lezen Citaat:
Bovendien heiligt het doel hier niet eens de middelen daar al die camera's ed maar zéér weinig bijdragen aan het oplossen of vervolgen van misdaden en al helemaal niet preventief ( dat lijkt me toch wel het belangrijkste ) werken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1456 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( misschien kan je alvast voorbereiden hoe je dat weer na een 100-tal post gaat nuanceren ) En daaruit en uit je uitleg hierboven blijkt dus dat je dan sowieso met een privacy probleem zit voor al de anderen. Juist ? Citaat:
Motieven zat te bedenken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( blijkbaar een véél gemaakte vergissing ) btw het ging me helemaal niet over privé terrein hoor... nogal wiedes dat dat voor mij al zeker een onderdeel vormt van iemands privacy en wel eentje dat je als laatste wilt prijsgeven. Maar nu je er toch over begint .... Waarom niet ? Als je niks mispeutert is er toch geen probleem zou men eveneens kunnen stellen. Terug on topic Er is hier reeds het vb genoemd van een openbare toilet of waarom niet een privatieve toilet in een zaak die zich intensief wil beschermen door camera's.... maar er zijn evenwel nog wel wat andere zaken te bedenken... bv het afluisteren ( en bv ook 14 dagen bijhouden ) van heel der gesprekken in een eethuisje of drinkgelegenheid. Hoe zit dat dan ? Probleem voor jou ? Laatst gewijzigd door praha : 2 augustus 2010 om 00:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, er werd een voorbeeld aangehaald over een winkel waar het uiteindelijk niet de camera's zijn geweest die de doorslag hebben gegeven die diefstal op te lossen.
Toen zei jij : niet relevant wegens niet vergelijkbaar met jouw vooropgesteld systeem Ik vraag je nu _aangezien zo'n winkel toch wel een redelijk besloten geheel is en men al redelijk duidelijk wist wie men zowat in het oog moest houden_ of een zelfde soort crimineel feit in de openbare ruimte ( de straat bv dus ) met dat vooropgesteld systeem wel enig soelaas zou brengen. Laatst gewijzigd door praha : 2 augustus 2010 om 00:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongelofelijk hoe naïef sommige mensen zijn en hoe gewillig om elementaire rechten op te offeren voor zogenaamde "veiligheid". "Those Who Sacrifice Liberty For Security Deserve Neither", zei Benjamin Franklin en de mens had overschot van gelijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |