Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2010, 10:20   #221
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
beh neen... de moslimfanaten vragen aan de "anderen" om de Vlaamse cultuur te definiëren, de kenmerken ervan te geven. Maar zonder afdoend antwoord. En gezien niemand blijkbaar weet wat de Vlaamse cultuur is, kan je moeilijk vragen om mensen erin te integreren, hé.

Maar je moogt ook proberen hoor, dat noemt men "inhoudelijk reageren".
Die definitie werd anders wel gegeven, kan nu even een moslim uitleggen wat "Islamitische cultuur" is?
Ik beloof u een gedegen inhoudelijke reactie!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 10:29   #222
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Die definitie werd anders wel gegeven, kan nu even een moslim uitleggen wat "Islamitische cultuur" is?
Ik beloof u een gedegen inhoudelijke reactie!
Ja, als ik het goed begrepen heb, is Vlaamse cultuur varkenskoteletten eten, alcohol drinken, naar oude muziekrommel luisteren en oninteressante lokale anekdotes kennen. Tja...

Voor degenen die Frans spreken (of tenminste begrijpen), een reportage die onze huidige thread illustreert...
http://www.youtube.com/watch?v=6KkFb...ext=1&index=23
Oud 3 augustus 2010, 10:36   #223
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, als ik het goed begrepen heb, is Vlaamse cultuur varkenskoteletten eten, alcohol drinken, naar oude muziekrommel luisteren en oninteressante lokale anekdotes kennen. Tja...

Voor degenen die Frans spreken (of tenminste begrijpen), een reportage die onze huidige thread illustreert...
http://www.youtube.com/watch?v=6KkFb...ext=1&index=23
Nee en ik kan me niet voorstellen dat u dit niet weet? Cultuur is de geschiedenis van een volk of land waarvan het huidige tijdsbeeld een afspiegeling is, de schoolstrijd, arbeidersstrijd, emancipatie van vrouwen, holibirechten, scheiding kerk en staat, democratie behoren tot de Vlaamse cultuur die ingebed is in het breder verband van West Europa.

Onze grondrechten en wetgeving zijn een afspiegeling van die cultuur ookal wil u graag rediculiseren?
Kunt u zeggen waar de Islamitische cultuur voor staat?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 10:43   #224
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Marie gaf slechte voorbeelden? Blij dat u het toegeeft want als dat de 'vlaamse cultuur' moet voorstellen dan krijg ik de neiging om te lachen.

Volgens u ben ik dus een vlaamse? Oke mooi zo en nu mag iemand mij vertellen waar hij/zij het lef heeft gehaald om te stellen dat ik niet betrokken ben in deze samenleving?

Als u wilt geef ik u even een uiteenzetting over 'de verlichting' hoor. U dacht toch niet dat ik serieus inga op zulke uitdagende dikke zever die Marie aanhaalde.
Als ik dan toch niet betrokken ben bij de vlaamse samenleving: Zou ik mn tijd dan verdoen op dit vlaamse forum waar ik van de ene kant naar de andere kant geschopt word? Wat doe ik dan op al die vlaamse vergaderingen die ik wekelijks meemaak? Wat doe ik dan eigenlijk bij de vlamingen thuis? Of beter gezegd wat doen die vlamingen bij mij thuis? Ik denk hé dat ik me meer bezig hou binnen de vlaamse maatschappij dan de 'doorsnee vlaming'.. Weet je wat het probleem is, de islam dat is het probleem en het bruine tintje niet te vergeten.

Ik heb van kleinsaf mn studies serieus genomen, ik heb meer diploma's dan een 'doorsnee vlaming', ik werk, betaal belastingen en praat uw taal, zelfs binnen de 4 muren communiceer ik in uw taal. Wat willen jullie eigenlijk nog? Dat ik varkenskoteletten naar binnen speel en een pintje zuip? Als dat de eisen zijn dan zeg ik: vlaamse cultuur, mn voeten.
Citaat:
Dat dacht dus ook.

Nu heb al zoveel beschuldigingen naar mn hoofd gekregen maar een deftig antwoord op een eenvoudige vraag daar kan ik naar fluiten. En maar komen aandraven met stoofvlees, paling theorietjes.

Dat is nu net het verschil tussen mij en een ander. De vlaamse cultuur die ken ik niet, alé ik weet eerlijk gezegd niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Mijn vreemde cultuur die ken ik beter maar die volg ik niet, verre van zelfs. Is het eigenlijk nodig u aan te passen aan 1 of andere cultuur? Als dat zo is, dan richt ik me liever op de islamitische cultuur, met alle respect voor anderen die daar anders over denken.
Nochtans bent u in uw posts 179 en 190 uitvoerig ingegaan op "mijn dikke zever".
Als u nu echt nog geen benul hebt van wat de Vlaamse cultuur inhoudt - al geeft u voortdurend voorbeelden van uw "Vlaamse betrokkenheid" - dan wordt het toch tijd dat u daar iets aan doet ipv steeds de cultuur van uw gastland te willen kleineren.
A propos, wat is nu eigenlijk de islamitische cultuur? Is dat koekjes bakken, 5 keer per dag op een matje zitten en de sharia onderhouden? Of komt daar iets interessanters aan te pas?
Oud 3 augustus 2010, 10:48   #225
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet da?

Allé, omdat ik braaf ben:

- integratie: التكامل
- cultuur: ثقافة
en de definitie van integratie?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 10:50   #226
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
beh neen... de moslimfanaten vragen aan de "anderen" om de Vlaamse cultuur te definiëren, de kenmerken ervan te geven. Maar zonder afdoend antwoord. En gezien niemand blijkbaar weet wat de Vlaamse cultuur is, kan je moeilijk vragen om mensen erin te integreren, hé.

Maar je moogt ook proberen hoor, dat noemt men "inhoudelijk reageren".
Als er niets bestaat om te integreren, bestaat er ook niets waar men van wordt uitgesloten.
Oud 3 augustus 2010, 10:55   #227
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Geen idee, gezien integratie toch een hol begrip is.
Oud 3 augustus 2010, 11:05   #228
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Integratie betekent in eerste instantie integreren in een gemeenschap ( waarvan cultuur daar een onderdeel van is). Maar heel dat maatschappelijk integratie debat is effectief een nep debat. Integratie kan men nog opleggen nog stimuleren, dat is volledig afhankelijk van de wil van de persoon in kwestie.
Oud 3 augustus 2010, 11:11   #229
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee en ik kan me niet voorstellen dat u dit niet weet? Cultuur is de geschiedenis van een volk of land waarvan het huidige tijdsbeeld een afspiegeling is, de schoolstrijd, arbeidersstrijd, emancipatie van vrouwen, holibirechten, scheiding kerk en staat, democratie behoren tot de Vlaamse cultuur die ingebed is in het breder verband van West Europa.
Je geeft niks dat bijzonders is aan de Vlaamse cultuur, die zaken bestaan immers overal in Europe in min of meer mate. Trouwens, ik ben tegen vakbonden, ben ik dan gene Vlaming? VB'ers zijn doorgaans tegen holebirechten, zijn zij dan geen Vlaming?

Citaat:
Onze grondrechten en wetgeving zijn een afspiegeling van die cultuur ookal wil u graag rediculiseren?
Mag dat niet? Zijn de grondrechten en wetgeving dan Heilige Teksten die absoluut niet in vraag mogen gesteld worden?

Ik respecteer de wetten, en voor de rest doe ik wat ik wil en heeft niemand mij iets te vertellen. En omgekeerd: wie de wetten respecteert, doet wat hij/zij wilt, ik heb mij daar niet mee te bemoeien. Spuwt iemand op de Grondwet, dan is dat zijn probleem, volgt hij de grondwet niet na, dan is dat "mijn" probleem.
Al de rest in zever in pakskes.

Citaat:
Kunt u zeggen waar de Islamitische cultuur voor staat?
Ik weet al niet waar de Vlaamse cultuur voor staat, laat staan de Islamitische. Ik zou eigenlijk hetzelfde antwoord kunnen geven: er is geen antwoord op de vraag.
Oud 3 augustus 2010, 11:24   #230
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Cultuur die zichtbaar is in dagelijkse activiteit en in denken (bv polygamie tov monogamie) zijn culturele elementen die het meest relevant zijn in deze context zeg maar traditionele handelingen. Wat jij noemt zijn geen typische eigenschappen zijn van vlaamse cultuur maar westerse verworvenheden die zich manifesteren in deze tijd en voortkomen uit lessen van de geschiedenis. Ik denk dat in die zin de vlaamse cultuur zich vandaag idd manifesteert in een bierdrinkerscultuur, bij gebrek aan traditioneel handelen blijft er geen 'tastbare' cultuur over, sommige professoren zijn van mening dat traditie aan het verdwijnen is maar ik denk dat westerlingen dat stilaan missen; de zogenaamde 'reflexieve' mens zal opnieuw cultuur uitbouwen. Dat is denk ik ook de reden dat veel westerlingen zich tot de islam bekeren of aan yoga doen of iets 'exotisch' hindi-oosters-spiritueel-achtigs zoeken juist dat zoeken naar culturele identiteit dat dus verloren is gegaan bij de scheiding van kerk en staat en de ontkerkelijking van vlaanderen.
De typisch plat materialistische visie op cultuur, doordrongen van de onmiddellijke consumptiedrang. 'Ik zie iemand bier drinken dus dat is cultuur'. Volgens mij heeft dat niks met cultuur te maken. Ik vraag mij trouwens af met welke mensen jij in kontakt komt om op basis van je waarnemingen van bierdrinken algemene uitspraken te doen over cultuur. Ik denk dat je meer iets zegt over je eigen leefwereld dan over de Westerse cultuur. En de Vlaamse cultuur is nu eenmaal Westers, en is evengoed doordrongen van de ideeen van de Renaissance en de Verlichting. Het terugdringen van de kerk is daarvan een essentieel onderdeel. Ik zie nergens dat deze ideeeen verloren zijn, eerder een verlangen bij jou om deze ideeen te elimineren door ze dood te zwijgen. De rest van je analyse over professoren en bekeerlingen is niks anders dan algemeen gebabbel zonder enige grond van waarheid. Ik denk dat jouw wereld niks van cultuur heeft, tenzij je uiterlijke fenomenen voor cultuur neemt. Het is logisch dat jij weinig kaas hebt gegeten van westerse filosofie, ik denk dat de ideeen daar voor jou levensgevaarlijk zijn.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 11:58   #231
Yoyo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht

Ja, en graag de definitie in het nederlands.
Niet in arabisch.
(Waarom? welnu, in België/VLaanderen is arabisch nog steeds niet een officiële taal is. (ik betwijfel trouwens als arabisch WEL een officiële taal wordt of dan het nederlands nog wel aanvaard zal worden)

Graag dus definitie van 'integratie' in het arabisch woordenboek.
Yoyo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 12:09   #232
Yoyo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Echt onoorstelbaar. Wij hebben geen cultuur en integratie betekent niets.

We zullen het anders proberen.
Wat staat er in het arabisch woordenboek als definitie van 'respect'?

Mag ik in jouw plaats antwoorden?
Respect voor vlaamse cultuur is niet van toepassing vermits die toch niet bestaat.
Tevreden zo?

En jij wil (eist) dat ik u met open armen ontvang op dit vlaamse grondgebied????
En belastingen betaal omuw cultuur hier te promoten??? (begçrijp mij niet verkeerd. Moslims in belgie die werken betalen ook belasttingen, maar ik betaal ook belanstingen waar een stuk naar al dat multiculturele gaat. Dat is er mij teveel aan als jullie het woord cultuur, integereren en respect niet kennen of misbruiken.)

Laatst gewijzigd door Yoyo : 3 augustus 2010 om 12:15.
Yoyo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 12:31   #233
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoyo Bekijk bericht
Echt onoorstelbaar. Wij hebben geen cultuur en integratie betekent niets.
Inderdaad, je hebt het begrepen: er bestaat niet zoiets als "dé Vlaamse cultuur", zoals "dé Vlaming" niet bestaat.

Citaat:
We zullen het anders proberen.
Wat staat er in het arabisch woordenboek als definitie van 'respect'?
Geen idee, ik spreek geen Arabisch, en het interesseert mij ook niet.

Citaat:
Mag ik in jouw plaats antwoorden?
Respect voor vlaamse cultuur is niet van toepassing vermits die toch niet bestaat.
Tevreden zo?
Waarom zou ik respect moeten hebben voor de Vlaamse cultuur? Ik lees geen Vlaamse boeken (wel de gazet), luister niet naar Vlaamse muziek en kijk met moeite naar de Vlaamse televisie (behalve het sport, het nieuws en de politieke praattoneekstukken); ik eet ook bijna geen traditioneel "Vlaamse keuken", hoewel ne goeie stoemp-socis er zeker bij kan tussen de pasta's, pita's en andere sushi's. En geef mij maar een (Waals) Leffeke of een goede (buitenlandse) wijn om het allemaal door te spoelen.
Da's allemaal mijn goed recht en je hebt daar niks over te zeggen.

Citaat:
En jij wil (eist) dat ik u met open armen ontvang op dit vlaamse grondgebied????
En belastingen betaal omuw cultuur hier te promoten??? (begçrijp mij niet verkeerd. Moslims in belgie die werken betalen ook belasttingen, maar ik betaal ook belanstingen waar een stuk naar al dat multiculturele gaat. Dat is er mij teveel aan als jullie het woord cultuur, integereren en respect niet kennen of misbruiken.)
Ik zit hier nu eenmaal, waarom zou ik "ontvangen" moeten worden? En wees gerust hoor, "mijn cultuur" wordt bijna systematisch doodgezwegen, en als het dan eens in the picture komt te staan, dan is het om kapotgepraat te worden. Want ja, men spreekt er over bij moorden, brandstichtingen van kerken, en andere van die zaken. Dus veel belastingsgeld gaat er niet naartoe.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 3 augustus 2010 om 12:39.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 12:52   #234
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, je hebt het begrepen: er bestaat niet zoiets als "dé Vlaamse cultuur", zoals "dé Vlaming" niet bestaat.

Geen idee, ik spreek geen Arabisch, en het interesseert mij ook niet.

Waarom zou ik respect moeten hebben voor de Vlaamse cultuur? Ik lees geen Vlaamse boeken (wel de gazet), luister niet naar Vlaamse muziek en kijk met moeite naar de Vlaamse televisie (behalve het sport, het nieuws en de politieke praattoneekstukken); ik eet ook bijna geen traditioneel "Vlaamse keuken", hoewel ne goeie stoemp-socis er zeker bij kan tussen de pasta's, pita's en andere sushi's. En geef mij maar een (Waals) Leffeke of een goede (buitenlandse) wijn om het allemaal door te spoelen.
Da's allemaal mijn goed recht en je hebt daar niks over te zeggen.

Ik zit hier nu eenmaal, waarom zou ik "ontvangen" moeten worden? En wees gerust hoor, "mijn cultuur" wordt bijna systematisch doodgezwegen, en als het dan eens in the picture komt te staan, dan is het om kapotgepraat te worden. Want ja, men spreekt er over bij moorden, brandstichtingen van kerken, en andere van die zaken. Dus veel belastingsgeld gaat er niet naartoe.
Iemand die zo'n raar definitie geeft over democratie in zijn handtekening :' Democratie betekent dat 51% van de burgers het recht heeft om 49% van de burgers af te schieten.' Lijkt mij niet de aangewezen figuur om een correcte definitie te vragen over onderwerpen als :' Vlaamse cultuur, integratie enz.'
Oud 3 augustus 2010, 13:01   #235
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja, ironie zal dan ook geen deel uitmaken van de "Vlaamse cultuur" zeker.
Oud 3 augustus 2010, 13:14   #236
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, ironie zal dan ook geen deel uitmaken van de "Vlaamse cultuur" zeker.
In het Frans noemt men ironie wel eens "l'arme du faible".
Maar zelfspot kan ik wel smaken.
Oud 3 augustus 2010, 13:18   #237
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mag ik nu verder met jullie discussiëren, of sta ik nog steeds buitenspel?
Oud 3 augustus 2010, 13:25   #238
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu net het verschil tussen mij en een ander. De vlaamse cultuur die ken ik niet, alé ik weet eerlijk gezegd niet wat ik me daarbij moet voorstellen.
en je zult die ook nooit ontdekken ... blijf maar in je wereldje onder de (kerk) minaret toren en beperk het contact met de autochtone ongelovige honden tot een minimum
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 13:26   #239
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mag ik nu verder met jullie discussiëren, of sta ik nog steeds buitenspel?
Niemand houd U tegen.
Oud 3 augustus 2010, 13:36   #240
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dank u!

Maar denk maar niet dat ik nu ineens ga zeggen dat "de Vlaamse cultuur" bestaat, hé!

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 3 augustus 2010 om 13:37.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be