Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2010, 23:11   #381
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Kom, kom, dat is iets van de laatste jaren.
Grappig genoeg deden mijn criminele vriendjes dat tien jaar geleden al. Alleen zij, niemand anders in mijn vriendenkring deed dat toen. Nu wel, maar aan die zever doe ik niet mee. Ik zie niet in waarom.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 23:15   #382
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Grappig genoeg deden mijn criminele vriendjes dat tien jaar geleden al. Alleen zij, niemand anders in mijn vriendenkring deed dat toen. Nu wel, maar aan die zever doe ik niet mee. Ik zie niet in waarom.
Waarom dan zeiken over de moslims/joden/christenen die weigeren een hand te schudden. Jij en Txiki zijn toch ook vlamingen of zijn jullie afvalligen/verraders?
Oud 3 augustus 2010, 23:17   #383
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Kom, kom, dat is iets van de laatste jaren.
Kijk, Txiki daar bestaan veel opinies over. De opinie die ik gaf is er 1 van Peter M. Hall, niet dat dat veel uitmaakt uiteraard.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 3 augustus 2010 om 23:17.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 23:22   #384
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom dan zeiken over de moslims/joden/christenen die weigeren een hand te schudden. Jij en Txiki zijn toch ook vlamingen of zijn jullie afvalligen/verraders?
Zie jij mij hier nu ergens zeiken over lui die anderen geen hand willen geven? Ik geef wel handen, behalve tijdens het griepseizoen of als ik een ruimte binnenkom waar al een hele hoop volk rondloopt. Mensen kijken dan wel eens raar, maar daar lig ik niet wakker van. Anderzijds druist het weigeren van handjes te schudden (zeker wanneer iemand zelf het gebaar initieert) wel rechtstreeks in tegen de sociale beleefdheidsconventies hier. Het is dan ook niet verwonderlijk dat vele mensen dat allesbehalve fijn vinden.
Oud 3 augustus 2010, 23:23   #385
Steve_M

Standaard

Citaat:
Kijk, Txiki daar bestaan veel opinies over. De opinie die ik gaf is er 1 van Peter M. Hall, niet dat dat veel uitmaakt uiteraard.
Ik denk dat er enige verwarring is: Txiki had het over mannen die elkaar kussen, wat in Vlaanderen (in tegenstelling tot bijv. Frankrijk en Wallonië) een relatief nieuw gebruik is.
Oud 3 augustus 2010, 23:28   #386
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Zie jij mij hier nu ergens zeiken over lui die anderen geen hand willen geven? Ik geef wel handen, behalve tijdens het griepseizoen of als ik een ruimte binnenkom waar al een hele hoop volk rondloopt. Mensen kijken dan wel eens raar, maar daar lig ik niet wakker van. Anderzijds druist het weigeren van handjes te schudden (zeker wanneer iemand zelf het gebaar initieert) wel rechtstreeks in tegen de sociale beleefdheidsconventies hier. Het is dan ook niet verwonderlijk dat vele mensen dat allesbehalve fijn vinden.
Ge hebt gelijk, u heb ik hier niet zien zeiken. Mijn excuses, ik word soms nogal chagrijnig van zulke topics.
Oud 3 augustus 2010, 23:51   #387
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ge hebt gelijk, u heb ik hier niet zien zeiken. Mijn excuses, ik word soms nogal chagrijnig van zulke topics.
Dat kan ik me best voorstellen. Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die chagrijnig worden wanneer iemand hun uitgestoken hand weigert te schudden. De manier waarop zal ook wel een verschil maken, natuurlijk.

Ik heb het de eerste keer meegemaakt een jaar of tien geleden, toen ik als student bijkluste in Schaarbeek. Ik stond daar aan het hoofd van een 30-tal mensen, waaronder twee autochtonen. Toen ik de eerste dag kwam werken en mezelf voorstelde aan die groep, gaf ik iedereen een hand. Dat was geen probleem, behalve voor twee meisjes. Die legden vriendelijk uit waarom ze geen hand gaven en ik had daar dan ook geen enkel probleem mee.

Heel wat anders dan die imam in Nederland die ostentatief en pretentieus weigerde een politica een hand te geven. Ik kan me best voorstellen dat die vrouw zich daardoor beledigd voelde.
Oud 3 augustus 2010, 23:52   #388
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
er zijn al moslims die op vlaams belang stemmen, ik niet, ik heb nergens over baarmoeders gesproken, ja de toekomst in vlaanderen is islam maar niet door verovering wel door integratie
Ik noem mezelf niet gematigd hoor, ik ben fundamentele moslim u mag me noemen wat u wilt, ik ben als mens wel gematigd in die zin dat ik niet in extremisme geloof, geen nood aan heb en omdat de Koran dat ook voorschrijft. De islam is nu al cultureel erfgoed meer dan je denkt maar alleen is dat nog niet zichtbaar maar dat zal niet zolang meer duren wees gerust. En bekeren heb er net nog over gesproken gaat in crescendo; de islam verspreiden is een plicht van elke moslim eh, dwz informeren (zoals ik nu doe) mensen met vragen beantwoorden maar iemand dwingen ofzo dat mag niet.
Europa is het begin van de doodstrijd van de Islam. Gematigde Moslims (de meerderheid) zien in dat onze cultuur superieur is en beter aangepast aan de moderne tijd. Dat weten ook de fundi's en daarom zijn ze zo fanatiiek: ze voelen hun invloed, dus macht, wegglippen uit hun handen, en dat drijft hen tot extreem geweld.
Oud 4 augustus 2010, 00:02   #389
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
er zijn al moslims die op vlaams belang stemmen, ik niet, ik heb nergens over baarmoeders gesproken, ja de toekomst in vlaanderen is islam maar niet door verovering wel door integratie
Ik noem mezelf niet gematigd hoor, ik ben fundamentele moslim u mag me noemen wat u wilt, ik ben als mens wel gematigd in die zin dat ik niet in extremisme geloof, geen nood aan heb en omdat de Koran dat ook voorschrijft. De islam is nu al cultureel erfgoed meer dan je denkt maar alleen is dat nog niet zichtbaar maar dat zal niet zolang meer duren wees gerust. En bekeren heb er net nog over gesproken gaat in crescendo; de islam verspreiden is een plicht van elke moslim eh, dwz informeren (zoals ik nu doe) mensen met vragen beantwoorden maar iemand dwingen ofzo dat mag niet.
Ik vrees dat u die droom beter kunt opbergen. Natuurlijk zijn er bekeerlingen, meestal zijn ze verliefd en worden ze vanwege hun partner moslim, maar hoe dan ook bekeert slechts een absolute minderheid zich.
De meeste Vlamingen zijn redelijk geinformeerd over de Islam en zullen daar nooit voor kiezen,u schept hoogstens "apartheid" waarmee u collectief uw eigen kansen verpest, uw probleem en dan niet komen zeuren daarover.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 00:05   #390
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat kan ik me best voorstellen. Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die chagrijnig worden wanneer iemand hun uitgestoken hand weigert te schudden. De manier waarop zal ook wel een verschil maken, natuurlijk.

Ik heb het de eerste keer meegemaakt een jaar of tien geleden, toen ik als student bijkluste in Schaarbeek. Ik stond daar aan het hoofd van een 30-tal mensen, waaronder twee autochtonen. Toen ik de eerste dag kwam werken en mezelf voorstelde aan die groep, gaf ik iedereen een hand. Dat was geen probleem, behalve voor twee meisjes. Die legden vriendelijk uit waarom ze geen hand gaven en ik had daar dan ook geen enkel probleem mee.

Heel wat anders dan die imam in Nederland die ostentatief en pretentieus weigerde een politica een hand te geven. Ik kan me best voorstellen dat die vrouw zich daardoor beledigd voelde.
Klopt, degenen die weigeren een hand te geven zouden in principe op een vriendelijke manier toch wel even kunnen uitleggen waarom ze weigeren een hand te schudden. Maar met alle respect voor hun keuze.
Oud 4 augustus 2010, 00:06   #391
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb dat ook regelmatig meegemaakt en mij stoorde het wel.
Ik vond het wat surrealistisch aanvoelen dat een snotneus met jurk me even stond uit te leggen dat hij me onmogelijk een hand kon geven omdat ik mogelijk" onrein" was.
Dat vond ik beledigend en provocerend, en heb daarop ook aangesproken maar dan hoor je binnen de korste keren" mijn geloof schrijft me voor.." dat kan ik echt geen verrijking of blijk van integratie vinden.
Oud 4 augustus 2010, 00:08   #392
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, degenen die weigeren een hand te geven zouden in principe op een vriendelijke manier toch wel even kunnen uitleggen waarom ze weigeren een hand te schudden. Maar met alle respect voor hun keuze.
Neen. Omdat ik het als vrouw beledigend vindt om als "onrein" beschouwt te worden en die attitude regelrecht provocerend is, uiteraard weet ik waarom ik mogelijk onrein zou zijn, een krankzinnige opvatting!
Dat zeggen lost het probleem echt niet op, elimentaire beleefdheid en gewoon een hand geven zou dit wel doen.

Laatst gewijzigd door alice : 4 augustus 2010 om 00:08.
Oud 4 augustus 2010, 00:09   #393
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik heb dat ook regelmatig meegemaakt en mij stoorde het wel.
Ik vond het wat surrealistisch aanvoelen dat een snotneus met jurk me even stond uit te leggen dat hij me onmogelijk een hand kon geven omdat ik mogelijk" onrein" was.
Dat vond ik beledigend en provocerend, en heb daarop ook aangesproken maar dan hoor je binnen de korste keren" mijn geloof schrijft me voor.." dat kan ik echt geen verrijking of blijk van integratie vinden.
Daar geloof ik niets van.
Oud 4 augustus 2010, 00:10   #394
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Neen. Omdat ik het als vrouw beledigend vindt om als "onrein" beschouwt te worden en die attitude regelrecht provocerend is, uiteraard weet ik waarom ik mogelijk onrein zou zijn, een krankzinnige opvatting!
Dat zeggen lost het probleem echt niet op, elimentaire beleefdheid en gewoon een hand geven zou dit wel doen.
Met alle respect maar ik geloof jou niet. Ik denk niet dat iemand jou 'onrein' zou noemen.
Oud 4 augustus 2010, 00:10   #395
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar geloof ik niets van.
Wat geloof je niet? En waarom geloof je dit niet, ken je de middenweg of het vroegere jongeren voor islam?
Oud 4 augustus 2010, 00:11   #396
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Wat geloof je niet? En waarom geloof je dit niet, ken je de middenweg of het vroegere jongeren voor islam?
Ik ken die mensen heel goed. En toch geloof ik jou niet.
Oud 4 augustus 2010, 00:13   #397
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met alle respect maar ik geloof jou niet. Ik denk niet dat iemand jou 'onrein' zou noemen.
Dat gebeurt wel en als moslima hoor je te weten waarom. Mannen schudden enkel hun eigen vrouw de hand omdat zij van andere vrouwen niet weten of ze haar regels heeft, dan is ze onrein en mag je haar niet aanraken en dus geen hand geven.
Om dezelfde reden kreeg minister Verdonck geen hand van die imam, en dat weet u als moslima ook wat de reden daarvoor is.
Oud 4 augustus 2010, 00:14   #398
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken die mensen heel goed. En toch geloof ik jou niet.
Dat is dan jou probleem, dat maakt iets niet minder waar.
Oud 4 augustus 2010, 00:17   #399
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat gebeurt wel en als moslima hoor je te weten waarom. Mannen schudden enkel hun eigen vrouw de hand omdat zij van andere vrouwen niet weten of ze haar regels heeft, dan is ze onrein en mag je haar niet aanraken en dus geen hand geven.
Om dezelfde reden kreeg minister Verdonck geen hand van die imam, en dat weet u als moslima ook wat de reden daarvoor is.
Dat was toch niet de reden die ik te horen kreeg van die twee meisjes (ik heb dat later trouwens nog meegemaakt). Anders moet ik me zorgen gaan maken en tampons gaan inslaan

Vind ik als ongelovige die gebruiken eigenaardig en onlogisch? Uiteraard, maar niet meer of minder eigenaardig en onlogisch dan gedurende 24 uur geen elektrische toestellen bedienen, op vrijdag alleen maar vis eten of 7000 keer per dag 'Hare hare' zingen.
Oud 4 augustus 2010, 00:19   #400
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Een vrouw heeft het recht op het hand van een mahram, meid!

Zeker dat ge het jodendom niet verwart met de islam? Die onreinheid heeft daar niks mee te maken.

Raar, ik ken de gasten van JVI en ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets zouden zeggen. Ik geloof je echt niet.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 augustus 2010 om 00:20.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be