![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het zijn moslims zelf die beweren de zuivere islam te volgen en het als hun taka te zien broeders daartoe aan te zetten, kleine nuance! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb recht op een eigen mening en als u die niet aanstaat dat leest u gewoon verder. Ik geloof haar niet, punt ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | ||
|
![]() Citaat:
Mooi zo, ik mag geloven wat ik wil. Hou u daar dan aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het antwoord van o.a. porpo & Moslim! heb ik al...het verbaasde me geenszins !
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#428 |
Minister-President
|
![]() Deftig forumen? Voor mij valt daaronder persoonlijke aanvallen zoveel mogelijk vermijden, bronnen aanbrengen waar nodig, je mening onderbouwen, drogredeneringen uit de weg proberen te gaan om maar een paar zaken aan te halen. Om een concreet voorbeeld te geve:n x keer zeggen dat Alice liegt omdat ze een ervaring heeft gehad die jij niet hebt gehad vind ik maar twijfelachtig. Zij zegt dat het wel kan, jij niet, het verschil is dat jij in feite dan alle moslims zou moeten controleren (bij wijze van spreken) om haar verhaal als een leugen te bestempelen terwijl zij aan 1 ervaring genoeg heeft om te stellen dat het wel kan. Gezien dat er moslims zijn die die mening verkondigen is Alice haar verhaal geen leugen trouwens.
Je mag geloven wat je wilt...maar daarom mag je nog niet alles doen wat je gelooft. Je mag nog zo in de sharia geloven (gewoon een voorbeeld) maar deze is hier niet van tel, wel onze wetten. Er is een verschil tussen waarin je mag geloven en hoe je hierop mag handelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graag gedaan (ik antwoord in uw plaats hé, kwestie van niet te veel rond de pot te draaien).
![]() |
![]() |
#431 | ||
|
![]() Citaat:
Ik mag geloven wat ik wil? Oké, mooi zo. Als u niet aanstaat wat ik typ dan leest u mijn reacties beter niet of weet je, zet me op uw negeerlijst. Uw shariavoorbeeld slaat nergens op, maar dat wist je wel al zeker? Overigens vind ik toch wel dat ik een ander 'vaker' op een respectvolle manier benader dan omgekeerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 4 augustus 2010 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#434 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Minister-President
|
![]() Suqar ik heb dan ook niet beweerd dat jij alles schend wat ik aanhaal. ik heb gewoon enkele elementen die ik belangrijk vind aangehaald. En wat is er mis met het shariavoorbeeld? Moslims mogen er nog no zo in geloven in een rechtszaak als onze wetten A zeggen en de sharia B dan is het A dat telt. Attila dat bedoel ik ook, ze mogen de sharia volgen...tot een zekere hoogte, wanneer er een conflict is met onze wetten bvb dan hebben onze wetten prioriteit in uitvoering ook al geloven ze meer in de sharia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | ||
|
![]() Citaat:
Ik leef in België en volg de wetten van dit land. Ik volg geen sharia. Hoop dat mn antwoord zo een beetje duidelijk is.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 augustus 2010 om 16:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Minister-President
|
![]() Ik vermoed eerder dat je me verkeerd begrepen hebt. je vroeg wat ik als deftig forumen beschouw. Ik heb dan enkele elementen aangehaald, enkele waren zaken die ik je heb zien doen maar niet allen. Je menig onderbouwen bvb lukt je doorgaans. Sharia volgen was evenzeer gewoon een voorbeeld. Sharia volgen lijkt me zowiezo een erg rare bedoening, met al de regels denk ik dat een samenleving snel zou stagneren of absurde voorvallen zou zien.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 4 augustus 2010 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, laat het zitten.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 augustus 2010 om 16:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga niet zeggen dat ik daar achter sta, verre van zelfs, maar tot nader orde zijn die vragen niet onwettelijk. Uiteraard, indien er een "wet" (reglement) komt die bij voorbeeld bepaalt dat er geen hoofddoeken op school mogen gedragen worden, dan moet die wet opgevolgd worden, al hebben de betrokkenen dan nog steeds het recht om te roepen en te tieren dat zij niet akkoord zijn met de wet. Als maatschappij vind ik dat er niet meer gevraagd kan worden dan dat: de wetten van het land naleven. Dat is zelfs geen kwestie van aanpassing of integratie, dat is een absolute noodzaak voor wie in een maatschappij wilt verder leven. Daarom ook dat het niet naleven van de wet door een allochtoon niet erger of minder erg is dan het niet naleven van de wet door een autochtoon.
![]() |