Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2010, 10:47   #421
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Niet mee eens. Wat je hier doet is de extremen van het christendom en het judaïsme als uitwassen bestempelen, terwijl je de uitwassen van de islam de 'zuivere' islam noemt. Alle links die ik heb gepost bevatten "mensen" die hun opvatting als de zuivere interpretatie van hun geloof zien. Ik zie nog steeds niet wat een moslima als suqar, die wel zwemt met mannen, handen schudt en kussen geeft, daar allemaal mee te maken heeft. Nochtans, als je haar posts niet zou lezen en alleen maar de reacties erop, zou je denken dat je met een Al-Qaida-lid te maken hebt. In plaats van gematigde moslima's als haar te omarmen, lijkt het erop dat sommigen hier echt hun best doen hen te aliëneren. Ze lacht met de uitwassen van haar geloof, met de fundi's en lijkt mij - voor zover we dat kunnen afleiden uit dit forum - beter te functioneren in onze samenleving dan vele autochtonen. Maar dat zal dan vast wel "taqiyya" zijn, de eeuwige dooddoener als een moslim eens iets zegt dat niet in het plaatje van sommigen past.

Bovendien heb ik het grootste respect voor het joodse volk, ook voor de orthodoxen. Het enige verschil is dat ik niet alleen joods-orthodoxen respecteer, maar ook andere orthodoxen. Tot ze de wet overtreden, dan moeten ze gewoon gestraft worden. Tegelijk durf ik wel wat lacherig doen over alle orthodoxen, zo zit ik nu eenmaal in elkaar.
Sorry maar iemand die zegt zichzelf aan haar man te zullen onderwerpen, hem te gehoorzamen en bevelen op te volgen, het ermee eens te zijn dat ze een "corrigerende tik " krijgt,het woord van Allah boven alles zet, werk zou weigeren wanneer haar hoofddoek niet mag zie ik niet als gematigd!
En het zijn moslims zelf die beweren de zuivere islam te volgen en het als hun taka te zien broeders daartoe aan te zetten, kleine nuance!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 10:48   #422
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Bron; Marokko.nl forum
Blijkbaar kent Sugar de islam dan toch niet zo goed?
Oud 4 augustus 2010, 10:49   #423
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Suqar kan je aub een beetje deftig forumen in plaats van drogredeneringen te gebruiken? Het is niet omdat jij plaatsen kent waar zulke zaken niet gebeuren dat Alice haar verhaal automatisch een leugen is. Je zou bijvoorbeeld al eens kunnen reageren op de tekst van Marokko.nl . Het is weinig relevant of dit de gemiddelde moslim is, zodra er ook maar 1 moslim is die vrouwen daarom weigert en hand te geven kan alice haar verhaal kloppen.
Wat is dan wel deftig forumen? Blijven zitten en toekijken hoe mensen de islam en het jodendom verwarren en blijven verzinnen om hun gelijk te halen?

Ik heb recht op een eigen mening en als u die niet aanstaat dat leest u gewoon verder. Ik geloof haar niet, punt
Oud 4 augustus 2010, 10:52   #424
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat is dan wel deftig forumen? Blijven zitten en toekijken hoe mensen de islam en het jodendom verwarren en blijven verzinnen om hun gelijk te halen?

Ik heb recht op een eigen mening en als u die niet aanstaat dat leest u gewoon verder. Ik geloof haar niet, punt
Je mag geloven wat je wilt hoor maar het blijft ook zonder jou geloof een feit dat deze zaken gebeuren, niet enkel door Joden maar evengoed door moslims, en daar gaat ook de tekst van Marokko. nl over, maar daar wil je blijkbaar niet op reageren, ook dat is prima maar onthou je dan van commentaar.
Oud 4 augustus 2010, 10:55   #425
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je mag geloven wat je wilt hoor maar het blijft ook zonder jou geloof een feit dat deze zaken gebeuren, niet enkel door Joden maar evengoed door moslims, en daar gaat ook de tekst van Marokko. nl over, maar daar wil je blijkbaar niet op reageren, ook dat is prima maar onthou je dan van commentaar.
Commentaar geven is niet nodig. Jij leest toch maar wat je wilt lezen.

Mooi zo, ik mag geloven wat ik wil. Hou u daar dan aan.
Oud 4 augustus 2010, 11:18   #426
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet mee eens. Wat je hier doet is de extremen van het christendom en het judaïsme als uitwassen bestempelen, terwijl je de uitwassen van de islam de 'zuivere' islam noemt. Alle links die ik heb gepost bevatten "mensen" die hun opvatting als de zuivere interpretatie van hun geloof zien. Ik zie nog steeds niet wat een moslima als suqar, die wel zwemt met mannen, handen schudt en kussen geeft, daar allemaal mee te maken heeft. Nochtans, als je haar posts niet zou lezen en alleen maar de reacties erop, zou je denken dat je met een Al-Qaida-lid te maken hebt. In plaats van gematigde moslima's als haar te omarmen, lijkt het erop dat sommigen hier echt hun best doen hen te aliëneren. Ze lacht met de uitwassen van haar geloof, met de fundi's en lijkt mij - voor zover we dat kunnen afleiden uit dit forum - beter te functioneren in onze samenleving dan vele autochtonen. Maar dat zal dan vast wel "taqiyya" zijn, de eeuwige dooddoener als een moslim eens iets zegt dat niet in het plaatje van sommigen past.

Bovendien heb ik het grootste respect voor het joodse volk, ook voor de orthodoxen. Het enige verschil is dat ik niet alleen joods-orthodoxen respecteer, maar ook andere orthodoxen. Tot ze de wet overtreden, dan moeten ze gewoon gestraft worden. Tegelijk durf ik wel wat lacherig doen over alle orthodoxen, zo zit ik nu eenmaal in elkaar.
Wel Steve, stel dan deze vraag even aan je gematigde moslimina!
Het antwoord van o.a. porpo & Moslim! heb ik al...het verbaasde me geenszins !
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 11:21   #427
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat Sugar blijk geeft van hetzelfde gedachtengoed als jongeren voor islam en blijkbaar hun moskee kent aan de Sint Bernardse Steenweg, ze gaf trouwens ook toe die organisatie te kennen..mij is dat best hoor maar dan onmiddellijk zeggen dat je iets niet gelooft; omdat dit niet uitkomt.. Sugar ontkent dat dit gebeurt, het weigeren van handen te geven..en nee ik vind haar niet gematigd, iedere gelovige die zegt dat het woord van Allah boven alles staat zie ik niet als gematigd, maar als een fundamentalist. Dat hoeft daarom nog geen probleem te zijn om vreedzaam naast mekaar te leven, maar dan moet je de illusie van samenleven wel bijstellen.Je kunt de integratiesector combineren met gezond verstand hoor!

Als vrouw vind ik geen hand geven beledigend en provocerend ookal zijn deze moslims zoals u opmerkt gelukkig een minderheid!
Ik heb helemaal geen problematische relatie met organisaties maar wel met het gedachtengoed wat zij verspreiden, omdat dit een regelrecht conflictmodel is binnen deze samenleving.
Een gedeelte van de Joden leeft inderdaad volkomen in apartheid, wil dit dan zeggen dat dit ook wenselijk is voor grote groepen moslims? Enig idee hoeveel Orthokoxe Joden ze zijn op de totale Antwerpse bevolking?
Maar orthodoxe Joden accepteren ook de gevolgen van die keuze en houden zich afzijdig van de samenleving, kun kinderen vallen gene vrouwen lastig op straat, zorgen niet voor overlast, zijn niet oververtegenwoordigd in statestieken over schooluitval, sommige vormen van criminaliteit of werkloosheid en hun vrouwen zijn niet oververtegenwoordigd in vluchthuizen..

Vragen zij aparte zwemuren, artsen van hetzelfde geslacht, of komen zij met de eis in hun zwarte kleren( mannen) achter de balie van de ambtenarij te staan?
Uw vergelijking loopt mank vrees ik.
Dus als ik het goed begrijp is het een kwestie van aantallen: zouden er maar een paar duizenden Moslims rondlopen in djellabah, met ditto baard en muts, levend zoals in Saoedi-Arabië, maar die zichzelf volledig uitsluiten zonder evenwel voor enige "overlast" te zorgen, dan is dat in orde? Dan moeten zij zich niet integreren (in uw denkwereld hé)
Oud 4 augustus 2010, 11:22   #428
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Deftig forumen? Voor mij valt daaronder persoonlijke aanvallen zoveel mogelijk vermijden, bronnen aanbrengen waar nodig, je mening onderbouwen, drogredeneringen uit de weg proberen te gaan om maar een paar zaken aan te halen. Om een concreet voorbeeld te geve:n x keer zeggen dat Alice liegt omdat ze een ervaring heeft gehad die jij niet hebt gehad vind ik maar twijfelachtig. Zij zegt dat het wel kan, jij niet, het verschil is dat jij in feite dan alle moslims zou moeten controleren (bij wijze van spreken) om haar verhaal als een leugen te bestempelen terwijl zij aan 1 ervaring genoeg heeft om te stellen dat het wel kan. Gezien dat er moslims zijn die die mening verkondigen is Alice haar verhaal geen leugen trouwens.

Je mag geloven wat je wilt...maar daarom mag je nog niet alles doen wat je gelooft. Je mag nog zo in de sharia geloven (gewoon een voorbeeld) maar deze is hier niet van tel, wel onze wetten. Er is een verschil tussen waarin je mag geloven en hoe je hierop mag handelen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 14:58   #429
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp is het een kwestie van aantallen: zouden er maar een paar duizenden Moslims rondlopen in djellabah, met ditto baard en muts, levend zoals in Saoedi-Arabië, maar die zichzelf volledig uitsluiten zonder evenwel voor enige "overlast" te zorgen, dan is dat in orde? Dan moeten zij zich niet integreren (in uw denkwereld hé)
Volgens deze meneer is het alvast een kwestie van aantallen.
Oud 4 augustus 2010, 15:53   #430
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dank u voor deze bijdrage aan de discussie.

Graag gedaan (ik antwoord in uw plaats hé, kwestie van niet te veel rond de pot te draaien).
Oud 4 augustus 2010, 15:58   #431
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Deftig forumen? Voor mij valt daaronder persoonlijke aanvallen zoveel mogelijk vermijden, bronnen aanbrengen waar nodig, je mening onderbouwen, drogredeneringen uit de weg proberen te gaan om maar een paar zaken aan te halen. Om een concreet voorbeeld te geve:n x keer zeggen dat Alice liegt omdat ze een ervaring heeft gehad die jij niet hebt gehad vind ik maar twijfelachtig. Zij zegt dat het wel kan, jij niet, het verschil is dat jij in feite dan alle moslims zou moeten controleren (bij wijze van spreken) om haar verhaal als een leugen te bestempelen terwijl zij aan 1 ervaring genoeg heeft om te stellen dat het wel kan. Gezien dat er moslims zijn die die mening verkondigen is Alice haar verhaal geen leugen trouwens.

Je mag geloven wat je wilt...maar daarom mag je nog niet alles doen wat je gelooft. Je mag nog zo in de sharia geloven (gewoon een voorbeeld) maar deze is hier niet van tel, wel onze wetten. Er is een verschil tussen waarin je mag geloven en hoe je hierop mag handelen.

Ik mag geloven wat ik wil? Oké, mooi zo. Als u niet aanstaat wat ik typ dan leest u mijn reacties beter niet of weet je, zet me op uw negeerlijst.

Uw shariavoorbeeld slaat nergens op, maar dat wist je wel al zeker?

Overigens vind ik toch wel dat ik een ander 'vaker' op een respectvolle manier benader dan omgekeerd.
Oud 4 augustus 2010, 15:59   #432
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Vreemd, doorgaans bent u zéééér bedreven in het opvissen van allerlei linkjes en 'bewijzen'. U staat immers niet voor niets bekend als de Grote Linkjesplakker.
En nu heeft u opeens geen zin om even iets op te zoeken. Heel vreemd...
Jij beweert iets, dan moet jij 't ook maar sterk maken, anders ben je met een sofisme bezig. http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogred...van_bewijslast

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 augustus 2010 om 16:01.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 16:05   #433
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mmmh, niet volledig mee eens: in zoverre de Sharia niet indruist tegen onze wetten, mag je de Sharia volgen.
Oud 4 augustus 2010, 16:05   #434
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Indien het een kwestie van aantallen is, dan hebben alle hetzes over boerkini en boerka geen enkele zin in Europa.
Oud 4 augustus 2010, 16:27   #435
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Suqar ik heb dan ook niet beweerd dat jij alles schend wat ik aanhaal. ik heb gewoon enkele elementen die ik belangrijk vind aangehaald. En wat is er mis met het shariavoorbeeld? Moslims mogen er nog no zo in geloven in een rechtszaak als onze wetten A zeggen en de sharia B dan is het A dat telt. Attila dat bedoel ik ook, ze mogen de sharia volgen...tot een zekere hoogte, wanneer er een conflict is met onze wetten bvb dan hebben onze wetten prioriteit in uitvoering ook al geloven ze meer in de sharia.
Oud 4 augustus 2010, 16:31   #436
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Suqar ik heb dan ook niet beweerd dat jij alles schend wat ik aanhaal. ik heb gewoon enkele elementen die ik belangrijk vind aangehaald. En wat is er mis met het shariavoorbeeld? Moslims mogen er nog no zo in geloven in een rechtszaak als onze wetten A zeggen en de sharia B dan is het A dat telt. Attila dat bedoel ik ook, ze mogen de sharia volgen...tot een zekere hoogte, wanneer er een conflict is met onze wetten bvb dan hebben onze wetten prioriteit in uitvoering ook al geloven ze meer in de sharia.
Dat heb je wel beweerd, lees uw reactie eens opnieuw. Maar ik vergeef het je.

Ik leef in België en volg de wetten van dit land. Ik volg geen sharia. Hoop dat mn antwoord zo een beetje duidelijk is.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 augustus 2010 om 16:32.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 16:38   #437
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Ik vermoed eerder dat je me verkeerd begrepen hebt. je vroeg wat ik als deftig forumen beschouw. Ik heb dan enkele elementen aangehaald, enkele waren zaken die ik je heb zien doen maar niet allen. Je menig onderbouwen bvb lukt je doorgaans. Sharia volgen was evenzeer gewoon een voorbeeld. Sharia volgen lijkt me zowiezo een erg rare bedoening, met al de regels denk ik dat een samenleving snel zou stagneren of absurde voorvallen zou zien.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 4 augustus 2010 om 16:39.
Oud 4 augustus 2010, 16:42   #438
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik vermoed eerder dat je me verkeerd begrepen hebt. je vroeg wat ik als deftig forumen beschouw. Ik heb dan enkele elementen aangehaald, enkele waren zaken die ik je heb zien doen maar niet allen. Je menig onderbouwen bvb lukt je doorgaans. Sharia volgen was evenzeer gewoon een voorbeeld. Sharia volgen lijkt me zowiezo een erg rare bedoening, met al de regels denk ik dat een samenleving snel zou stagneren of absurde voorvallen zou zien.
Lees deze dan eens opnieuw:

Citaat:

Citaat:
Suqar kan je aub een beetje deftig forumen in plaats van drogredeneringen te gebruiken? Het is niet omdat jij plaatsen kent waar zulke zaken niet gebeuren dat Alice haar verhaal automatisch een leugen is. Je zou bijvoorbeeld al eens kunnen reageren op de tekst van Marokko.nl . Het is weinig relevant of dit de gemiddelde moslim is, zodra er ook maar 1 moslim is die vrouwen daarom weigert en hand te geven kan alice haar verhaal kloppen.

Maar goed, laat het zitten.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 augustus 2010 om 16:43.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 16:47   #439
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Oud 4 augustus 2010, 16:47   #440
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt hoor, maar (ik zeg niet dat jij dat doet, hé) waarom klaagt men dan als Moslims aparte zwemuren voor vrouwen vragen/krijgen, halalvoedsel in de gevangenis vragen/krijgen, een hoofddoek willen dragen, en van die zaken?

Ik ga niet zeggen dat ik daar achter sta, verre van zelfs, maar tot nader orde zijn die vragen niet onwettelijk. Uiteraard, indien er een "wet" (reglement) komt die bij voorbeeld bepaalt dat er geen hoofddoeken op school mogen gedragen worden, dan moet die wet opgevolgd worden, al hebben de betrokkenen dan nog steeds het recht om te roepen en te tieren dat zij niet akkoord zijn met de wet.

Als maatschappij vind ik dat er niet meer gevraagd kan worden dan dat: de wetten van het land naleven. Dat is zelfs geen kwestie van aanpassing of integratie, dat is een absolute noodzaak voor wie in een maatschappij wilt verder leven. Daarom ook dat het niet naleven van de wet door een allochtoon niet erger of minder erg is dan het niet naleven van de wet door een autochtoon.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be