Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2010, 07:53   #141
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik herken inderdaad die karaktertrek bij jou.
"België" heeft mij onheus behandeld en daarom moet iedereen die eraan meewerkt boeten.
da's iets anders he Jack, Belgie is een koloniaal systeem, en daarom moet elke Vlaming die daaraan collaboreerde 'heropgevoed' worden.

ieder zijn belgicistje.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 07:55   #142
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik heb een jaar ook staatsstront met beulingen moeten eten, mijn vergrijp was dat ik de eerstgeboren zoon was die in legerdienst moest gaan..
BS

die kost viel mee

en zoals steeds, ge haalt ze er zo uit diegenen die over de keuken klagen altijd en overal (op kamp, op school, tijdens de legerdienst, op verlof) ... ALTIJD diegenen die thuis alleen bokes met choco kennen ...
Oud 5 augustus 2010, 07:58   #143
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
da's iets anders he Jack, Belgie is een koloniaal systeem, en daarom moet elke Vlaming die daaraan collaboreerde 'heropgevoed' worden.

ieder zijn belgicistje.
België zit als metafoor van persoonlijke frustraties vooral tussen de oren van sommige Vlamingen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 08:03   #144
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Die mensen worden daar zo zot dat ze onmogelijk controle over zichzelf kunnen hebben, dat kan toch niet kwalijk genomen worden?
Idd, geef ze gewoon mayonaise, IPV pesterijtjes "omdat ze nu eenmaal die mach hebben".
Ik hoop dat die cipier een groot litteken heeft.
Men mag het een mens niet kwalijk nemen dat hij zijn zelfcontrole verliest, en agressief wordt, in de volgende stress-situaties:
- al gezegd: in 't gevang
- maar ook: in druk verkeer, bij lange file, zeker ingevolge wegwerkzaamheden
- in het huwelijk, maar niet meer dan drie maal per jaar en enkel tijdens de maandstonden van mevrouw.

Het zou helpen mocht men de gevangenen vetmesten, zodat binnen de kortste keren hun BMI flirt met de 35.
Kunnen ze niet meer ontsnappen, zijn ze niet meer zo flux om onverwacht agressief uit de hoek te komen ...

Maar dat jij wenst dat die cipier een groot litteken er aan over houdt, daarvoor vind ik jou walgelijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 08:07   #145
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik denk dat de gedetineerde dat wel beseft als hij zit te kakken terwijl er twee andere mannen op zitten te kijken.
Rare geest heb jij.

Ik zou juist zeggen dat die twee anderen op dat ogenblik eraan herinnerd worden dat ze gejost zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 augustus 2010, 08:21   #146
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
België zit als metafoor van persoonlijke frustraties vooral tussen de oren van sommige Vlamingen.
we zullen zien, maar ik denk niet dat er een omwenteling komt zonder bijltjesdag.
Oud 5 augustus 2010, 08:24   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is wel heel naief.

De 38% van de mensen in voorarrest die worden vrijgesproken, die hebben zich nochtans zoals je zei aan de wet gehouden en toch zitten ze daar soms jaren opgesloten.

Uw uitleg rammelt aan alle kanten en is typisch voor iemand die er helemaal niets van kent.
En van die 38:
- is er inderdaad één onschuldig;
- zijn er 37 wel schuldig, maar procedurefout, of bewijs niet erkend door wereldvreemde rechter ...

om nog maar te zwijgen van al die misdaden waarvoor zelfs niet één dader in voorhechtenis geraakt.

Oud 5 augustus 2010, 08:25   #148
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
En dus moet iedereen boeten, hoe typisch Vlaams.
Nee..gewoon niet zeuren...5-sterrenhotels daar moet je maar voor werken niet stelen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 08:26   #149
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En van die 38:
- zijn er 37 wel schuldig, maar procedurefout, of bewijs niet erkend door wereldvreemde rechter ...

om nog maar te zwijgen van al die misdaden waarvoor zelfs niet één dader in voorhechtenis geraakt.
gij maakt het nog gortiger ... die procedurefout (/'wereldvreemdheid vd rechter') is die mss de schuld van de beklaagde ???!!!
Oud 5 augustus 2010, 08:27   #150
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Niet voor het een of t ander, maar ge moogt nog blij zijn dat ge de dag ernaa geen hondenvoer gekregen hebt.

Ik kan mij zo voorstellen dat een of andere dude met gevoel voor humor, te veel vrije tijd, en een sadistische ingesteldheid, wel eens creatief zou kunnen worden met een blik Pal, ge zou het trouwens misschien nog niet eens gesmaakt hebben.
Best mogelijk dat de stoverij hondenbrokken waren.

ps; frituren doen dat ook dikwijls...kattenbrokken.
't is maar dat men het weet.
Oud 5 augustus 2010, 08:29   #151
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een nogal zware uitspraak. Je kan gelijk hebben voor zover je de nadruk legt op "jaren". Maar, wie ook maar één week onschuldig in voorhechtenis heeft gezeten wreekt zich vroeg of laat.
Ik zou toch wel eens de omstandigheden willen kennen waarmee iemand verkeerdelijk een week preventieve hechtenis aan zijn ballen genaaid krijgt.

Ge moet dan toch al een zekere levensstijl hebben, die flirt met de criminaliteit.

(doet me denken aan die mop waarom een T. zijn vrouw alle dagen moet slaan.
Als hij weet waarom, dan is het goed.
Als hij niet weet waarom ze vandaag een pak verdient, dan zal zij het wel weten ...)

Oud 5 augustus 2010, 08:29   #152
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
BS

die kost viel mee

en zoals steeds, ge haalt ze er zo uit diegenen die over de keuken klagen altijd en overal (op kamp, op school, tijdens de legerdienst, op verlof) ... ALTIJD diegenen die thuis alleen bokes met choco kennen ...
Niks BS...mischien dat jij op hotel zat maar tijdens de kampementen was het triestige brol..leef maar eens een paar weken op overlevingspakkettten van 30 jaar oud...
Oud 5 augustus 2010, 08:30   #153
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks BS...mischien dat jij op hotel zat maar tijdens de kampementen was het triestige brol..leef maar eens een paar weken op overlevingspakkettten van 30 jaar oud...
heb jij een paar weken op overlevingspakketten geleefd ?
Oud 5 augustus 2010, 09:35   #154
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herken inderdaad die karaktertrek bij jou.
"België" heeft mij onheus behandeld en daarom moet iedereen die eraan meewerkt boeten.
In tegendeel beste vriend. Als mensen hier soms zeggen dat de Belgen gaan boeten in een onafhankelijk Vlaanderen, dan ben ik de eerste om hen terecht te wijzen. Ik ben diegene die schrijft dat we de Belg niet gaan uithangen, als Vlaanderen onafhankelijk is moet de zever voorbij zijn.

Zodus, ik denk dat ge u vergist, en dapper.
Oud 5 augustus 2010, 09:36   #155
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
heb jij een paar weken op overlevingspakketten geleefd ?
In totaal bijna 2 maanden op pakketten en veldkeukens geleefd..
Oud 5 augustus 2010, 09:38   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En van die 38:

Neenee, dat zijn cijfers vrijgegeven door het parket ik denk in 2005 of 2006. Een goede 35% van de voorarresten wordt vrijgesproken, vrijgesproken, het gaat niet over procedurefouten. Het gaat over mensen, duizenden mensen per jaar die onschuldig in de gevangenis zitten.

Het parket vindt dat 35% onschuldig in de gevangenis een redelijk getal.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 augustus 2010 om 09:42.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 09:41   #157
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was eens op maneuver met een compagnie Lansiers, in 1980 denk, aan de Weser. We kregen overlevingsrantsoenen uit 1966, daar zaten sardienen in, roodverroest. Veertig man in het gasthuis met voedselvergiftiging.
Oud 5 augustus 2010, 09:43   #158
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
we zullen zien, maar ik denk niet dat er een omwenteling komt zonder bijltjesdag.
Na de persoonlijke frustraties, tijd voor persoonlijke afrekeningen?
Oud 5 augustus 2010, 09:44   #159
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
In totaal bijna 2 maanden op pakketten en veldkeukens geleefd..
laat me raden ... ge lust geen tong in madeirasaus ...
Oud 5 augustus 2010, 09:44   #160
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik was eens op maneuver met een compagnie Lansiers, in 1980 denk, aan de Weser. We kregen overlevingsrantsoenen uit 1966, daar zaten sardienen in, roodverroest. Veertig man in het gasthuis met voedselvergiftiging.
Niet halfdood begraven?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be