![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Dient de overheid de uitkeringen af te nemen van deze mensen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 33,33% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
26 | 66,67% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo goed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus je vraag is al beantwoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik.
Is het zo'n pijnlijke/rare vraag? 'k wil gewoon weten hoe oud je bent.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je mij eens een referentie geven waar ik een iets of wat wetenschappelijke beschrijving van deze analyse kan vinden? En iets of wat van empirisch bewijs?
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan natuurlijk zeggen dat een identiteit die niet volledig correleert geen identiteit is. Maar dan verwerp je wel een erg nuttig verklaringsschema.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 6 augustus 2010 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet van geen 'a priori' methode van politieke wetenschappen; zeker niet op de vraag welke belangen de staat dominant zal vertegenwoordigen, dus neen: ik haal veel uit de empirie. Maar wat je zegt, bewijst gewoon dat niemand nog de identiteit tussen staat en kapitaal ernstig neemt. Noem mij 1 iemand, die vandaag de dag schrijft, over welke belangen de staat verdedigt, die een identiteit tussen staat en kapitaal verdedigt. Ik denk niet dat je iemand (relevant) zal vinden.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op deze http://struggle.ws/ heb ik al veel van dit teruggevonden .En ook deze http://peterstormschrijft.wordpress....ie-communisme/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw persoonlijk verhaal is, natuurlijk, irrelevant als het gaat over instituties, he.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar volgens mij ben je niet op zoek naar boeken die de identiteit tussen staat en kapitalisten bevestigen. Je bent gewoon op zoek naar boeken die de werking van een staat (in het ancien régime), een koninklijke hofhouding (in het AR) of een handelscompagnie (in het AR) beschrijft. Dan zie je onmiddellijk dat die groepen in elkaar overlopen, dat kapitalisten opgenomen worden in de clientèlenetwerken van het hof, dat kapitalisten fondsen ter beschikking stellen voor vorsten en dat kapitalisten en vorst elkaar in sommige samenlevingen gewoon nodig hadden. In de zeventiende eeuw zou een kennis van die kapitalist mogen dienen als stalknecht in de koninklijke stallen (een belangrijke functie). Vandaag zou die kapitalist in de adelstand verheven worden, waarmee voor hem nieuwe deuren opengaan. Indien je zulke boeken wil, kan ik er je wel enkele aanraden. Merchants & Revolutions van Brenner bvb. Ik heb daarnaast ook wel enkele artikels liggen over de hofhouding van James II, die exact dat bespreken. Jammer genoeg steken die artikels ergens op zolder... Misschien moet je zo'n groepsanalyse gewoon zien als een aanvulling op een individuele analyse. Dat lijkt me in ieder geval zinvoller dan ze geheel te verwerpen omdat
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 6 augustus 2010 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval: ik had het over vandaag de dag. Wisord beweert dat vandaag de dag er nog een identiteit is tussen staat en kapitaal. En er is niemand die dat nog relevant neemt.
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 6 augustus 2010 om 22:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Staatssecretaris
|
![]() Vrije markt betekent immers dat de bedrijven de regels bepalen. Bedrijven bepalen hun regels afhankelijk van de winstmarge met uitzondering voor de ceo's. Ik als arbeider was wellicht nog rendabel voor het bedrijf ondanks de hoge loonkost. Nu ben ik ziek en is mijn rendabiliteit gedaald. Niet enkel voor het bedrijf waar ik voor werk maar ook voor de verzekering. Zonder de "sociale" uitkeringen zou mijn "balans" veel slechter uitvallen. Volledige privé markt? Ik doe m'n best en ben wellicht nog wel rendabel voor het bedrijf, rendabel genoeg? Weet ik niet maar wellicht niet. Voor de verzekeringsmaatschappij (vervanging van de sz) ben ik van de eerste dag ziekte een verliespost. Voor hun kosten te ver oplopen smijten ze me dus wel buiten. Als m'n werkgever op een of andere manier verplicht zou zijn om me te verzekeren kan hij natuurlijk niet anders dan me ontslaan als ik ziek ben.
Of je nu 20, 30, 50 of 60 jaar werkt voor een bedrijf of je premies hebt betaald bij de privemaatschappij, het maakt geen verschil. Wat je hen gisteren hebt opgebracht maakt niet uit als je vandaag iets kost lig je eruit. Zo simpel is het in de privé. Winst maken. Voor de verzekering is het simpel. Je betaald, of krijgt €10 minder loon voor je ziekteverzekering gedurende 10 jaar. De verzekering heeft dus 100 euro van je. Je bent hun klant, ze sturen brieven om je te feliciteren met je goede gezondheid en geven tips in kleurrijke brochures met foto's van mooie en lachende mensen. Maar ondanks die goede tips, die mooie brochures word je toch ziek en moeten ze 10 euro "uitkeren". Voor je het beseft lig je zonder werk en zonder verzekering. Het enige wat ik dus nog zou kunnen doen op m'n 45ste na 25 jaar werken en nog steeds werkend zoveel ik kan is creperen in de goot als het afhangt van die intelligente liberalen.
![]() |
#100 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En rendabel voor de markt? vandaag 10% morgen 11%? Op 9% lig je er dus al uit.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door George : 6 augustus 2010 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |