Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2010, 17:56   #121
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Iran zorgt voor onrust en niet Amerika.
Sure, de VS brengen de blijde boodschap.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 17:57   #122
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De VS en Israel zijn democratieen en Iran een totalitaire dictatuur.
Saoudi-Arabië is dat ook, nochtans de beste maatjes met de VS.

Citaat:
Oud 12 augustus 2010, 18:06   #123
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

De Amerikaanse-Israëlische strategie zorgt ervoor dat het niet meer dan normaal is dat Iran kernwapens probeert te bemachtigen. Als ge ziet wat ze daar de laatste 50 jaar uitgestoken hebben in de streek vind ik de Iraniërs nog gematigd. Dat vijandbeeld zorgt er ook voor dat broodnodige binnenlandse hervormingen niet kunnen plaatsvinden want er is een constante buitenlandse dreiging. Jammer.
Als Israël de vijandigheden begint, verliest dat land in mijn ogen haar bestaansrecht. Dan is ze een zodanig destabiliserende, vijandige en gevaarlijke factor dat ze mag verdwijnen.
Oud 12 augustus 2010, 18:07   #124
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is nochtans Amerika dat Irak en Afghanistan is binnen gevallen, niet omgekeerd. Het is Amerika dat verschillende staatsgrepen heeft gesteund. Iran zorgt nergens voor onrust, alleen in eigen land. De VS zorgt over de hele wereld voor onrust.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 18:09   #125
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
het is nochtans Amerika dat Irak en Afghanistan is binnen gevallen, niet omgekeerd. Het is Amerika dat verschillende staatsgrepen heeft gesteund. Iran zorgt nergens voor onrust, alleen in eigen land. De VS zorgt over de hele wereld voor onrust.
en dat terwijl de 9/11-terroristen voornamelijk Souadi's en Egyptenaren waren....

Citaat:
Oud 12 augustus 2010, 18:14   #126
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Saoudi-Arabië is dat ook, nochtans de beste maatjes met de VS.
hebben die ook plannen om Israel te nuken?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 18:45   #127
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en dat terwijl de 9/11-terroristen voornamelijk Souadi's en Egyptenaren waren....
²²²²²²²²²²²²²²²²²²²

Daar heb ik nog steeds geen uitleg voor gelezen.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 18:46   #128
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans is Iran nergens aan't vechten.
Heb je een verklaring voor die discrepantie?
Oud 12 augustus 2010, 18:51   #129
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

ik voorspel een nieuwe topic in 2011 "Israël maakt zich klaar om Iran te bombarderen... vanaf ..."
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 18:58   #130
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: Het zou hier niet om een 'echte oorlog' gaan.
Israel zou waarschijnlijk een aantal doelgerichte bombardementen uitvoeren op de vermeende installaties. Een landinvasie zou een te hoog dodentol met zich meebrengen voor beide zijden en heeft in feite slechts geen enkel nut.

Het enige echte gevaar voor burgers, en ik denk dat dit in een haaretz artikel stond, zou eruit bestaan dat bij zo een bombardement een klein tsjernobyl ontstaat. Hierover maak ik me dus zorgen.
Is er iemand die over dit laatste meer weet?
Dat is ook hetgeen mij verontrust. Niet enkel het gevaar dat er zou zijn bij bombardementen , maar eveneens de capaciteiten van Iran om met nucleaire installatie's om te springen. Rusland en Ukraïne zijn toch niet minder ontwikkeld als Iran ? En toch staan in die landen een hele hoop potentiële Tsjernobyl's te roesten, en stillekesaan uit elkaar aan het vallen...Waarom zou het er in Iran beter aan toe gaan, als zelfs hier, in de meest ontwikkelde landen, al de kerncentrale's stuk voor stuk mogelijke tijdbommen zijn...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 18:59   #131
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin. Iran is een land met religieuze extremisten aan het hoofd en slaat oorlogszuchtige taal uit. Het is buitengewoon gevaarlijk als een dergelijk land atoomwapens heeft.
De VS is een land met geldzuchtige extremisten aan het hoofd en slaat oorlogszuchtige taal uit. het is buitengewoon gevaarlijk dat een dergelijk land atoomwapens heeft.

Vergeten we natuurlijk maar het religieus evangelistisch fundamentalisme dat tegenwoordig broedt in de VS. Maar LiberaalNL is daar telkens selectief in.
Oud 12 augustus 2010, 19:03   #132
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dat is ook hetgeen mij verontrust. Niet enkel het gevaar dat er zou zijn bij bombardementen , maar eveneens de capaciteiten van Iran om met nucleaire installatie's om te springen. Rusland en Ukraïne zijn toch niet minder ontwikkeld als Iran ? En toch staan in die landen een hele hoop potentiële Tsjernobyl's te roesten, en stillekesaan uit elkaar aan het vallen...Waarom zou het er in Iran beter aan toe gaan, als zelfs hier, in de meest ontwikkelde landen, al de kerncentrale's stuk voor stuk mogelijke tijdbommen zijn...
Jaja...leg mij eens uit hoe een roestende(uit dienst zijnde) kercentrale een "potentiële Tsjernobyl'" kan worden?

Aan feiten stoor jij je echt niet eh? Al een linkje voor je ingespoten appelsientjes?
Oud 12 augustus 2010, 19:04   #133
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Is dat een reden om Iran een atoombom te gunnen? Zoekt u perse naar een tweede land dat een atoombom op burgers gooit?
'Nooit' gehoord van gewapende vrede? Misschien de enige echt realiseerbare vrede. De oorlogszucht van bepaalde landen zou er misschien wat op verminderen. U weet wel over welke landen ik het heb.
Oud 12 augustus 2010, 19:04   #134
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
'Nooit' gehoord van gewapende vrede? Misschien de enige echt realiseerbare vrede. De oorlogszucht van bepaalde landen zou er misschien wat op verminderen. U weet wel over welke landen ik het heb.
Citaat:
"I don't know much about politics, but I'll vote for president Bush because of his faith."
Oud 12 augustus 2010, 19:05   #135
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het lijkt me niet opportuun dat 2 vijanden over kernwapens beschikken. Tussen Rusland en Amerika is het bijna foutgelopen terwijl ze beiden ook heel goed op de hoogte waren van het MAD principe.

Aangezien de USA al over kernwapens beschikt, lijkt het me niet opportuun dat een gek als Ahmadinejad ook over kernwapens beschikt. Het is al erg genoeg dat Noord Korea er waarschijnlijk wel al heeft.
Mijn idee ! Hoe minder kernwapens hoe beter. En niet afkomen met " de US moet maar het goede voorbeeld geven, en volledig ontwapenen " , dat doen ze toch niet, want dan profiteren hun vijanden daar onmiddellijk van. Daarop antwoorden dat iedereen dan maar zijn atoombom(men) moet hebben is criminele onzin. Ga je vuurwapens aan een ontsnapte uit een krankzinnigengesticht geven, omdat de politie ook zulke wapens heeft ?
Oud 12 augustus 2010, 19:09   #136
den dinges
Banneling

Standaard

[quote=Cdude;4920572]non proliferatie ...wie heeft dat ook alweer niet getekend?

Trouwens, ik wacht nog steeds op uw bewijs dat men sinaasappels injecteert om ze langer te bewaren.
t'Zou me niet verbazen maar ik heb er nog niet van gehoord.[/
QUOTE]

Citaat:
Naast peren worden er nog andere vruchten ingevoerd. Ik denk aan de bananen, die in een bad van in ons land verboden pesticiden worden ondergedompeld. De sinaasappelen en andere citrusvruchten ondergaan een soortgelijk procédé. De appelen worden bedekt met een waslaag. Ik zwijg dan nog van de druiven, de nectarines en allerhande exotische vruchten. Voldoet al dat ingevoerd fruit aan de gezondheidsnormen
http://www.senate.be/www/?MIval=/pub...=vouid&LANG=fr
Juan Francisco Navarro Sanchez, VERO exportaciòn, Alquerias (Murcia), nous explique : " Quand les fruits arrivent depuis le verger, ils passent dans un drainage : nous les lavons et ajoutons un produit fongicide pour éliminer les moisissures. La machine fonctionne par injection sous contrôle informatique. Une fois que nous avons fait le traitement, les citrons avancent sur une ligne et passent sous des brosses, ensuite ils sont plongés dans de l'eau chaude avec un produit détergent. Ensuite, les citrons passent sous de l'air chaud et nous utilisons - sur la même ligne de production - un autre produit pour que le citron brille. "

http://www.tsr.ch/emissions/abe/1374...es-ameres.html

Je kan enorm veel van zulke informatie vinden. Google is daar voor je te dienen...
Een beetje offtopic je vraag. Maar voila.

Laatst gewijzigd door den dinges : 12 augustus 2010 om 19:10.
Oud 12 augustus 2010, 19:16   #137
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je vuurwapens aan een ontsnapte uit een krankzinnigengesticht geven, omdat de politie ook zulke wapens heeft ?
De meest oorlogszuchtige krankzinnige van allemaal heeft momenteel ook de meeste atoomwapens.
Oud 12 augustus 2010, 19:18   #138
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Elke religieus geinspireerde overheid is ergens wel gek, in die zin volg ik je.

Als je consequent was zou je dus de VS ook hun recht op kernwapens moeten misgunnen.
Vooral de VS onder die criminele ex-alcoholicus en full time believer GW Bush
.

Ik meen me niet te herinneren dat je daar toen zo'n punt van maakte....
Ik persoonlijk misgun ELK land atoombommen , maar degenen die er reeds hebben zijn toevallig niet bereid zich er van af te maken. Dat is nog lang geen reden om dan maar iedereen toe te laten om er te hebben. Dat is zo een beetje als de flikken en de bandieten : het is niet omdat flikken met een pistool mogen rondlopen, dat bandieten daar ook het recht toe hebben. Dat weerhoud hen echter niet om zich toch te bewapenen, en de politie probeert hen dit te beletten. Met hier in de rol van de flikken de USA, en in de rol der bandieten Iran. En stel jezelf bij deze rolverdeling de vraag waar je het liefst zou leven, moest je verplicht zijn te kiezen : USA of Iran ? Of een andere vergelijking : waar zou je het liefst leven, in een buurt waar veel flikken met hun familie wonen, of...in de gevangenis. Wat is het minste kwaad ?
Oud 12 augustus 2010, 19:19   #139
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dit is - weeral - geen antwoord.

Is er iets in mijn vraag dat u niet begrijpt? Of is uw gelul errond een manier om geen antwoord te moeten geven?

Iran tracht op dit moment een nucleaire macht te worden, en alle sancties die zijn ingevoerd laten ze koud. Moeten we ze laten doen tot ze een atoombom bezitten, JA of NEE?
NEE
Oud 12 augustus 2010, 19:21   #140
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik persoonlijk misgun ELK land atoombommen , maar degenen die er reeds hebben zijn toevallig niet bereid zich er van af te maken. Dat is nog lang geen reden om dan maar iedereen toe te laten om er te hebben. Dat is zo een beetje als de flikken en de bandieten : het is niet omdat flikken met een pistool mogen rondlopen, dat bandieten daar ook het recht toe hebben. Dat weerhoud hen echter niet om zich toch te bewapenen, en de politie probeert hen dit te beletten. Met hier in de rol van de flikken de USA, en in de rol der bandieten Iran. En stel jezelf bij deze rolverdeling de vraag waar je het liefst zou leven, moest je verplicht zijn te kiezen : USA of Iran ? Of een andere vergelijking : waar zou je het liefst leven, in een buurt waar veel flikken met hun familie wonen, of...in de gevangenis. Wat is het minste kwaad ?
Jij en je idiote vergelijkingskes.
De US flikken .....u wish but MY ASS
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be