Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2010, 13:00   #401
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
wat jij niet doorhebt is dat de slachtoffers Irakezen waren geen VS of coalitie troepen!
Waarom zou ik dat niet doorhebben? Ik kan wel lezen hoor. Maar dat doet niets ter zake. De door de VS geïnstigeerde oorlog is op sommige plekken verworden tot een halve burgeroorlog met technieken die daar van oudsher bijhoren zoals het executeren van vermeende collaborateurs.

Het zijn ook de VS die het land in handen van de Shiïten hebben gegeven door iedereen die van ver of dichtbij betrokken was bij de Baath-partij uit te sluiten en daarmee een heel deel van de Soenieten op stang en het verzet in hebben gejaagd.

Het zijn ook de VS die de staat hebben ontmanteld en daarmee de vrije hand hebben gelaten aan bendes allerhande waarvan niemand nog precies weet wat hun agenda is of hun bedoelingen zijn.

Het is overigens opmerkelijk om enerzijds moslims te beschouwen als een monolitische dreiging die het Westen willen overnemen en islamiseren en anderzijds vast te stellen dat ze onderling zo verdeeld zijn dat dat natuurlijk nooit mogelijk is.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 augustus 2010 om 13:01.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 13:07   #402
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Waarom zou ik dat niet doorhebben? Ik kan wel lezen hoor. Maar dat doet niets ter zake.
en wat is je excuus voor de landen waar geen bezettingsmacht is waar aanslagen zijn bvb Pakistan
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 13:24   #403
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en wat is je excuus voor de landen waar geen bezettingsmacht is waar aanslagen zijn bvb Pakistan
Ik heb geen enkel excuus nodig hoor, ik plan dat soort aanslagen niet, ik voer ze niet uit en ik praat ze niet goed. Ik probeer te begrijpen wat er aan de basis ligt en dat is oorlog.

Ik denk dat dat trouwens ook voor Pakistan geldt. Tenzij ik me vergis voeren Pakistan en de VS ook daar een oorlogje al is het niet helemaal duidelijk wie aan welke kant staat, vooral wat het ISI betreft.

Oud 18 augustus 2010, 13:37   #404
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkel excuus nodig hoor, ik plan dat soort aanslagen niet, ik voer ze niet uit en ik praat ze niet goed. Ik probeer te begrijpen wat er aan de basis ligt en dat is oorlog.

Ik denk dat dat trouwens ook voor Pakistan geldt. Tenzij ik me vergis voeren Pakistan en de VS ook daar een oorlogje al is het niet helemaal duidelijk wie aan welke kant staat, vooral wat het ISI betreft.
de VS voert juist niets uit in Pakistan en het gevalletje Oeganda ook de schuld van de VS zeker
Oud 18 augustus 2010, 13:42   #405
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de VS voert juist niets uit in Pakistan en het gevalletje Oeganda ook de schuld van de VS zeker
Zowel Pakistan als Uganda zijn trouwe bondgenoten van de VS.
Oud 18 augustus 2010, 13:45   #406
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Zowel Pakistan als Uganda zijn trouwe bondgenoten van de VS.
en dit heeft niets vandoen met aanslagen door moslims tegen andere moslims of anderen
Oud 18 augustus 2010, 13:58   #407
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en dit heeft niets vandoen met aanslagen door moslims tegen andere moslims of anderen
Ik reageerde op uw post, waarin u Uganda betrok in een discussie over "aanslagen door moslims tegen andere moslims of anderen". Als u insinueert dat de wantoestanden in Uganda niets van doen hebben met VS-steun aan Museveni, dan liegt u of bent u onwetend. Of allebei natuurlijk.

Geheel terzijde: In Uganda is de kwalificatie 'moslim' nogal zinloos. Religies lopen er sterk in elkaar over: syncretismen tussen christendom, islam en meer traditionele geloven.

Laatst gewijzigd door Andy : 18 augustus 2010 om 14:00.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 14:02   #408
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
de VS voert juist niets uit in Pakistan
u bent zeer slecht op de hoogte:

Citaat:
The United States government, led by the Central Intelligence Agency's Special Activities Division, has made a series of attacks on targets in Pakistan since 2004 using drones (unmanned aerial vehicles).[2] Under the George W. Bush administration, these controversial attacks were called a part of the US' "War on Terrorism" and sought to defeat the Taliban and Al-Qaeda militants who were thought to have found a safe haven in Pakistan.[2] Most of these attacks are on targets in the Federally Administered Tribal Areas in Northwest Pakistan.

These strikes are mostly carried out by unmanned aerial vehicles (UAVs) operated remotely from Creech Air Force Base and have continued under the Presidency of Barack Obama.[3][4] Generally the UAVs used are MQ-1 Predator and more recently MQ-9 Reaper firing AGM-114 Hellfire missiles. The drones have become a weapon of choice for the United States in the fight against al-Qaeda.[5] Some media refer to the series of attacks as a "drone war".[6][7] Pakistan's government publicly condemns these attacks but has secretly shared intelligence with Americans[8] and also allowed the drones to operate from Shamsi airfield in Pakistan.[9]

Year Number of Drone Strikes Total Killed
2004 1 5
2005 2 7
2006 2 23
2007 4 74
2008 33 296
2009 53 709
2010 51 478

Total 146 1,745
Projection for 2010
77 834

US drone attacks are highly controversial in Pakistan, fuelling the public's strong anti-American sentiment, says the BBC's Jill McGivering.

Citaat:
The Blackwater operatives also assist in gathering intelligence and help direct a secret US military drone bombing campaign that runs parallel to the well-documented CIA predator strikes, according to a well-placed source within the US military intelligence apparatus.
Citaat:
Washington is quietly preparing for a stepped-up military intervention in the crisis-ridden country.

According to the New York Times Monday, plans have been drawn up by the US military’s Special Operations Command for deploying Special Forces troops in Pakistan’s frontier regions for the purpose of training indigenous militias to combat forces aligned with the Taliban and Al Qaeda.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 augustus 2010 om 14:05.
Oud 18 augustus 2010, 14:06   #409
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geheel terzijde: In Uganda is de kwalificatie 'moslim' nogal zinloos. Religies lopen daar nogal sterk in elkaar over: syncretismen tussen christendom, islam en meer traditionele geloven.
http://www.nrc.nl/buitenland/article...lag_in_Oeganda

De Somalische radicaal-islamitische groepering Al-Shabaab heeft de aanslagen opgeëist.
Oud 18 augustus 2010, 14:08   #410
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u bent zeer slecht op de hoogte:
en hoeveel troepen VS troepen 'bezetten' Pakistan alweer?
Oud 18 augustus 2010, 14:20   #411
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.nrc.nl/buitenland/article...lag_in_Oeganda

De Somalische radicaal-islamitische groepering Al-Shabaab heeft de aanslagen opgeëist.
Daar waren wellicht andere redenen voor: troepen van Museveni die in Somalië gelegerd zijn als onderdeel van de missie van de Afrikaanse Unie, en het verlangen (zowel bij al-Shabab als in Uganda) om dat conflict te doen escaleren.

Bovendien zitten er VS-troepen in Somalië (special forces), patrouilleren er VS-schepen voor de Somalische kusten,... en steunen de VS en de EU minstens bij monde de missie van de Afrikaanse Unie in Somalië. De VS is bovendien een trouwe bondgenoot van Uganda. Als Somalisch verzet (waarvan we niet eens weten wie door wie juist gesteund wordt) zich dan wenst te wreken op bezetters, dan lijkt het me logisch dat Oegandezen, soldaten van de AU en zelfs Amerikanen geviseerd worden. Ik ga er dan wel van uit dat de VS geen banden zouden hebben met datzelfde Al-Shabab. (Zowel de VS als de EU steunen in Somalië zowel regering, de VN en de AU als enkele warlords die die regering, de VN en de AU bevechten.) Kortom: kan je me je punt wat duidelijker maken, want ik zie niet waar u met die aanslag heen wil.

Laatst gewijzigd door Andy : 18 augustus 2010 om 14:29.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 14:22   #412
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en hoeveel troepen VS troepen 'bezetten' Pakistan alweer?
U schreef: "de VS voert juist niets uit in Pakistan". Dat is klinkklare onzin. De troepen die de VS daar hebben zijn geen bezettingstroepen maar vooral CIA, Special Forces en private contracters zoals het van naam veranderde Blackwater. Ze beschieten de mensen via drones, voeren acties uit in West-Waziristan, trainen het Pakistaanse leger en werken met de geheime dienst ISI samen tegen binnenlandse opposanten. Ze creëren er dus een oorlogje. Maar dat hebt u klaarblijkelijk nog niet door.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 augustus 2010 om 14:23.
Oud 18 augustus 2010, 16:10   #413
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom: kan je me je punt wat duidelijker maken, want ik zie niet waar u met die aanslag heen wil.
lees dan de topic titel!
Oud 18 augustus 2010, 16:13   #414
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U schreef: "de VS voert juist niets uit in Pakistan". Dat is klinkklare onzin. De troepen die de VS daar hebben zijn geen bezettingstroepen maar vooral CIA, Special Forces en private contracters zoals het van naam veranderde Blackwater. Ze beschieten de mensen via drones, voeren acties uit in West-Waziristan, trainen het Pakistaanse leger en werken met de geheime dienst ISI samen tegen binnenlandse opposanten. Ze creëren er dus een oorlogje. Maar dat hebt u klaarblijkelijk nog niet door.
en jij hebt blijkbaar niet door dat dit op vraag is van het Pakistaanse regime!
Oud 18 augustus 2010, 16:15   #415
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en jij hebt blijkbaar niet door dat dit op vraag is van het Pakistaanse regime!
Doet dat iets terzake? Verandert dat iets aan de feiten? Verandert dat de dynamiek?

Oud 18 augustus 2010, 16:20   #416
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lees dan de topic titel!
Ach, het is u om het bashen te doen. Ik had het moeten weten. Somaliërs hebben natuurlijk geen recht om zich te verzetten tegen de Somalische regering, zelfs niet wanneer die regering niet representatief is, de belangen van buitenlandse kapitaalgroepen behartigt, aan de macht is gekomen door pogroms te organiseren tegen de stammen die nu niet mogen deelnemen aan het bestuur, buitenlandse bezettingstroepen (van de AU, van de VN) ontvangt,...

Nee, het zijn moslims die andere moslims doden. Daarmee is de kous natuurlijk af. Of je zou ook eens verder kunnen lezen: IGAD is misleading the world on Somalia
Oud 18 augustus 2010, 16:33   #417
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, het is u om het bashen te doen. Ik had het moeten weten. Somaliërs hebben natuurlijk geen recht om zich te verzetten tegen de Somalische regering, zelfs niet wanneer die regering niet representatief is, de belangen van buitenlandse kapitaalgroepen behartigt, aan de macht is gekomen door pogroms te organiseren tegen de stammen die nu niet mogen deelnemen aan het bestuur, buitenlandse bezettingstroepen (van de AU, van de VN) ontvangt,...

Nee, het zijn moslims die andere moslims doden. Daarmee is de kous natuurlijk af.
wat bashen ik had het kunnen weten dat je de topic niet snapt...
mooi verzet onschuldige mensen opblazen
Oud 18 augustus 2010, 16:50   #418
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier al een pagina terug beargumenteerd waarom de VS en bondgenoten erg slecht geplaatst zijn om over die burgerdoden te beginnen. Zij creëerden de wetteloosheid. Het waren ofwel zijzelf, ofwel hun naaste bondgenoten die de staat en dus ook de rechtstaat ontmantelden in zowel Somalië, Irak als Afghanistan. Als je elk internationaal recht aan uw laars lapt, en pertinent weigert gelijk welk rechtsbeginsel toe te passen, dan creëer je de wetteloosheid waarin terreur floreert. Je kan die chaos, die wetteloosheid en straffeloosheid maar op een manier oplossen, en dat is door consequent een bepaald recht te verdedigen. Door zich dus aan dezelfde wetten te houden die ze aan anderen willen opleggen. Je kan geen terroristen geloofwaardig aanklagen voor bomaanslagen als je zelf aanslagen pleegt, doodseskaders hebt rondlopen, of de wapens geleverd hebt aan de terroristen die je wil veroordelen.

Zolang de VS en de "vrienden van de VS" dat niet kunnen toegeven, is elke verontwaardiging over terreur en burgerdoden hypocriet gelul. De fameuze twee maten en gewichten: vol verontwaardiging reageren wanneer een schijnbare tegenstander van de VS een bomaanslag pleegt tegen een bondgenoot van de VS, maar zedig zwijgen wanneer die bondgenoot of de VS zelf alle wetten aan haar laars lapt. In zo'n scenario regeert de sterkste: nu weer de VS, dan weer een militie.
Oud 18 augustus 2010, 23:29   #419
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Dus omdat Moslims kiezen voor een Westerse levenstijl is een bedreiging die hun het recht geeft iedereen te vermoorden?
Ik doel niet op moslims die kiezen voor een westerse levensstijl , men vreest voor bezetting en onderdrukking .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 23:50   #420
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar dat is simpelweg toch ook wat Amerikanen doen , dus waarom veroordeel je hen niet voor het opblazen van mensen? Ik veroordeel beide.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be