![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Banneling
|
![]() [quote=pajoske;4940310]
Citaat:
Minder uren werken per week? Betere infrastructuur? trouwens, 't is maar normaal dat werkeloosheid in de tijd beperkt is zeker? Was het niet van de walen, twas hier al lang van datte (en wees maar zeker dat het van datte zal zijn als we arbeidsmarktbeleid volledig kunnen regionaliseren) |
|
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=pajoske;4940310]
Citaat:
betekende de vereniging met Vlaanderen concreet dat hij in één klap vier keer rijker werd. Later konen de hertogen nog vele gebieden aanhechten, maar Vlaanderen is altijd de grootste melkkoe gebleven. |
|
![]() |
![]() |
#344 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Idd voor de 45.000 met een werkonderbreking of thematisch verlof. Enz.... Daar gaan dan toch een pak Vlamingen zijn die achteraf heel groen gaan lachen. ![]() Voor mij niet gelaten. In mijn gezin (kinderen inclusief) werd er nog nooit één dag werkloosheidsvergoeding uitgekeerd. Uitg. verlofdagen voor pas afgestudeerden in hun eerste werkjaar. Laatst gewijzigd door pajoske : 24 augustus 2010 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
#345 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#346 | |
|
![]() Citaat:
Voor de opkomst van de steden was het gebied rond Luxemburg-Limburg-Westen van Duitsland eeuwenlang een zeer rijk gebied. Maar wat heeft Vlaanderen nu nog om de bevolking welstand te garanderen. Ze zullen al moeten beginnen met in het buitenland(Wallonië) dure zuivere lucht te kopen. Waarom denk je dat ze de inschrijvingstaks op oude dieselwagens drastisch willen verhogen? Dat is nog maar een begin. Laatst gewijzigd door pajoske : 24 augustus 2010 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 24 augustus 2010 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#349 | |
Vreemdeling
|
![]() [quote=vrijevlaming;4940365]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#350 | |
|
![]() Citaat:
![]() of zouden die dan naar ergens anders trekken? bvb +3 km ten zuiden van Brussel ![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 24 augustus 2010 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik dacht dat het in Zweden mogelijk is om constant een werkloosheidsvergoeding te krijgen, zolang je maar je inschrijft voor cursussen ofzo.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 24 augustus 2010 om 12:51. |
![]() |
![]() |
#352 | |
|
![]() Citaat:
Door het slechte Vlaamse beleid op gebied van decentralisering, infrastructuur en openbaar vervoer heeft iedereen die werkt hier een auto nodig. Denk jij dat alle Vlamingen het geld hebben klaarliggen om alle 5 jaren een nieuwe wagen van 20 �* 30.000 euro te kopen die beantwoordt aan de laatste technieken? Ter vergelijking: waarom moet ik via belasting/subsidie meebetalen aan de zonnepanelen van mijn buurman terwijl mijn buurman niet meebetaalt aan subsidie voor de aankoop van mijn milieuvriendelijke wagen? Laatst gewijzigd door pajoske : 24 augustus 2010 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de werkgraad in die landen is, indien ik mij niet vergis, ook hoger, en ik vermoed dat die cijfers een betere vergelijking mogelijk maken. ![]()
![]() |
#354 |
Vreemdeling
|
![]() Ja, ik weet het exacte arbeidsmarktbeleid van de 4 landen niet, maar ik weet dat er enkele zijn die een beperking stellen en dat de werkloosheidsgraad er veel lager is. Kijken we nog maar naar Duitsland waar er een beperking is tot 18 maanden.
|
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb het over de aanschaf van een tweedehandswagen die duurder wordt. maw, de gewone wagens worden niet duurder. dus als ik met mijn oude diesel nog 10 jaar rijd, dan zal ik niet meer moeten betalen. jij hebt het blijkbaar over een maatregel dat mensen zou verplichten om constant bij te betalen als er nieuwe technieken op de markt komt. heb je daar een bron over?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#356 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, ok, maar nadien komen die op de bijstand terecht. maw, ze krijgen nog altijd geld, alleen wat minder. wat is dan juist het verschil?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#358 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wie een diesel kan kopen, gaat sowieso niet voor de goedkopere wagen. je weet toch dat die duurder zijn?
![]() |
![]() |
#359 | |
|
![]() Citaat:
Iemand die naar het ocmw trekt krijgt bijstand. Maar hij zal dan eerst zijn eigen spaarcenten moeten aanspreken. En eventueel zijn huis verkopen. |
|
![]() |
![]() |
#360 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://aivpc41.vub.ac.be/standpunten...ndinavisch.pdf Het model bewijst toch wel dat het werken stimuleert, wat zich ook omzet in een hogere werkzaamheidsgraad. Bovendien is een uitkering bijna onvoorwaardelijk ( met moet ontslagen worden en werkloos zijn). Aan een leefloon kunnen wel voorwaarden worden opgelegd. Zoals bv. waar er in Rotterdam sprake van is (en ook Antwerpen dacht ik) dat leefloners een bepaald aantal uur in de week zullen moeten werken voor de gemeente. Dat is allesinds een middel dat leefloners ontmoedigd om werkloos te blijven. Laatst gewijzigd door Jonathandv : 24 augustus 2010 om 13:08. |
|
![]() |