Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2010, 02:03   #921
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

'k Dacht al dat ge uw posts serieus nam.

Laatst gewijzigd door Andy : 29 augustus 2010 om 02:03.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 08:47   #922
Wisord
Banneling

Standaard

@ gehuigert

Wat denk je nu bewezen te hebben ? Hoe denk je bvb een dokter te betalen , kledij te kopen , tandarts , medicijnen enz . Waarschijnlijk kan iemand met een leefloon geen wasmachine bekostigen dus het bezoek aan een wassalon hoort daar dan ook nog bij en of het kopen van waspoeder.

Waar gaan we dan op besparen beste gehuigert ? Op eten mss ?

Laatst gewijzigd door Wisord : 29 augustus 2010 om 08:48.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 08:54   #923
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
@ gehuigert

Wat denk je nu bewezen te hebben ? Hoe denk je bvb een dokter te betalen , kledij te kopen , tandarts , medicijnen enz . Waarschijnlijk kan iemand met een leefloon geen wasmachine bekostigen dus het bezoek aan een wassalon hoort daar dan ook nog bij en of het kopen van waspoeder.

Waar gaan we dan op besparen beste gehuigert ? Op eten mss ?
Een dokter is betaalbaar met een leefloon. Of denk je dat Txiki nooit ziek wordt?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 09:03   #924
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Een dokter is betaalbaar met een leefloon. Of denk je dat Txiki nooit ziek wordt?

Laat txiki voor zichzelf spreken , ik kan u verzekeren dat je met een leefloon geen menswaardig bestaan hebt en al heel snel overal geld moet gaan vragen om bvb een dokter of tandarts te betalen alsook naar de voedselbank zal gaan .Armoede is financieel tekort hebben .Arme mensen hebben het op dit vlak vaak zeer moeilijk: ze hebben een te laag inkomen, wonen in slechte huizen, vinden geen werk.... ze hebben eigenlijk te veel om dood te gaan en te weinig om van te leven.Armoede strekt zich uit over alle domeinen van het dagelijks leven. En op al deze domeinen halen armen niet het minimum om menswaardig te kunnen leven in onze samenleving. Arm zijn betekent dus ook dat je in de miserie kunt zitten op het vlak van onderwijs, gezondheid, welzijn, cultuur, rechtsbedeling of sociale dienstverlening. Het gaat over een ernstig tekort aan kansen op vele vlakken tegelijk en dit vaak over generaties heen. Vandaar het veel gebruikte woord kansarmoede.Iedereen heeft recht op een inkomen dat het mogelijk maakt om dagelijks te eten? Nochtans zijn veel mensen aangewezen op voedselbedeling ....Iedereen heeft recht op een woning waarin je gezond kunt leven? Nochtans wonen mensen vaak in woningen waar je door vocht en slechte isolatie ziek wordt ....is het niet vanzelfsprekend dat wie slaagt in zijn examens een diploma krijgt? Nochtans weigeren scholen een diploma uit te reiken zolang het gezin niet alle schoolrekeningen betaald heeft ....moet niet iedereen over gas en elektriciteit beschikken? Nochtans worden nog steeds gezinnen volledig afgesloten van deze nutsvoorzieningen ....

Laatst gewijzigd door Wisord : 29 augustus 2010 om 09:13.
Oud 29 augustus 2010, 09:05   #925
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Laat txiki voor zichzelf spreken , ik kan u verzekeren dat je met een leefloon geen menswaardig bestaan hebt en al heel snel overal geld moet gaan vragen om bvb een dokter of tandarts te betalen alsook naar de voedselbank zal gaan .
En ik kan u verzekeren dat je met een leefloon wel een menswaardig bestaan hebt, en nooit geld moet gaan vragen om bvb een dokter of tandarts te betalen, alsook je nooit naar de voedselbank moet gaan.

Natuurlijk als je op café gaat, gaat roken, overal broodjes op verplaatsing gaat kopen. Dan gaat het geld van de dokter vanzelfsprekend weg aan nodeloze uitgaven

Maar waarschijnlijk leid ik geen menswaardig bestaan want ik ga niet op café, krijg ik nu een leefloon?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 29 augustus 2010, 09:15   #926
Wisord
Banneling

Standaard

Dagelijks tekort hebben, dagelijks de kansen aan je neus zien voorbijgaan, brengt vrij vlug met zich mee dat je voor onze samenleving gewoonweg niet meer bestaat. Arm zijn wil dus ook zeggen dat je nauwelijks nog iets betekent voor anderen. Arme gezinnen leven vaak sterk geïsoleerd en nemen slechts terzijde deel aan het maatschappelijk en culturele leven.
Oud 29 augustus 2010, 09:22   #927
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dagelijks tekort hebben, dagelijks de kansen aan je neus zien voorbijgaan, brengt vrij vlug met zich mee dat je voor onze samenleving gewoonweg niet meer bestaat. Arm zijn wil dus ook zeggen dat je nauwelijks nog iets betekent voor anderen. Arme gezinnen leven vaak sterk geïsoleerd en nemen slechts terzijde deel aan het maatschappelijk en culturele leven.
Ze mogen gratis binnen bij bvb. het Gravensteen, las ik in het artikel. Als ze niet meer deelnemen aan het culturele leven zal dat dan toch aan hen liggen hoor. Als je natuurlijk liever 1€30 aan een broodje besteedt i.p.v. voor 30 cent zelf een broodje te maken en dan 1€ te besteden aan een museumbezoek...

Daarnaast kunnen ze altijd een job zoeken om niet meer dagelijks tekorten te hebben of kansen aan hun neus te zien voorbijgaan. Mijn vader stopte als 48'er 3 jaar geleden met zijn zelfstandige zaak en had ondanks het feit dat hij alleen maar een middelbaar diploma heeft reeds na 1 maand een job. Moet hij wel aan een laag loon werken en steeds met zware dingen sleuren.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 29 augustus 2010, 11:13   #928
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hele verhaal deed me wat denken aan Paris Hilton die de bak in moest voor een weekje. Veel gejank, veel gedramatiseer, en dat allemaal voor een prul.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 11:14   #929
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In welke zin is die blokkering van de welvaart dan ? En voor wie is die welvaart ? Welk kapitalistisch land kent geen armoede ? Gaat Belgie dan het eerste kapitalistische land zonder armoede worden ?
Die armoede is in kapitalistische landen veel kleiner dan in een landen met een niet-kapitalistische structuur.
Oud 29 augustus 2010, 11:15   #930
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewijs dat eens ?
Bewijs eens dat 1/6 kinderen in armoede leeft
Oud 29 augustus 2010, 11:18   #931
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze dan stoppen met arm te zijn en een job zoeken. Probleem opgelost.
Oud 29 augustus 2010, 11:33   #932
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze mogen gratis binnen bij bvb. het Gravensteen, las ik in het artikel. Als ze niet meer deelnemen aan het culturele leven zal dat dan toch aan hen liggen hoor. Als je natuurlijk liever 1€30 aan een broodje besteedt i.p.v. voor 30 cent zelf een broodje te maken en dan 1€ te besteden aan een museumbezoek...

Daarnaast kunnen ze altijd een job zoeken om niet meer dagelijks tekorten te hebben of kansen aan hun neus te zien voorbijgaan. Mijn vader stopte als 48'er 3 jaar geleden met zijn zelfstandige zaak en had ondanks het feit dat hij alleen maar een middelbaar diploma heeft reeds na 1 maand een job. Moet hij wel aan een laag loon werken en steeds met zware dingen sleuren.
Fantastisch voor je vader. Als 48-jarige beginnen met allerlei zware dingen sleuren heel de dag, dag in dag uit. Dan is binnen 5 jaar zijn rug naar de kloten. Dan heeft hij alles gewonnen...
En dat alles voor een laag loon natuurlijk...

Laatst gewijzigd door den dinges : 29 augustus 2010 om 11:34.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 11:39   #933
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Fantastisch voor je vader. Als 48-jarige beginnen met allerlei zware dingen sleuren heel de dag, dag in dag uit. Dan is binnen 5 jaar zijn rug naar de kloten. Dan heeft hij alles gewonnen...
En dat alles voor een laag loon natuurlijk...
Daarvoor was hij landbouwer. Hij is niet van de ene dag op de andere beginnen sleuren met zware dingen en zijn rug is nog in perfecte staat. Laag loon is er trouwens in beide gevallen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 29 augustus 2010, 12:17   #934
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat ze dan stoppen met arm te zijn en een job zoeken. Probleem opgelost.

Citaat:
Si les paysans n'ont pas de pain, qu'ils mangent de la brioche
Marie-Antoinette, laatse koningin van Frankrijk.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 16:40   #935
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat jij ooit zonder werk en geld gaat zitten .... kan je eens bezinnen en tot inzicht komen .
Altijd leuke discussies, als de andere je ongeluk begint toe te wensen omdat ze verder niets boeiend te vertellen hebben
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 16:51   #936
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik kan u verzekeren dat je met een leefloon wel een menswaardig bestaan hebt, en nooit geld moet gaan vragen om bvb een dokter of tandarts te betalen, alsook je nooit naar de voedselbank moet gaan.

Natuurlijk als je op café gaat, gaat roken, overal broodjes op verplaatsing gaat kopen. Dan gaat het geld van de dokter vanzelfsprekend weg aan nodeloze uitgaven

Maar waarschijnlijk leid ik geen menswaardig bestaan want ik ga niet op café, krijg ik nu een leefloon?
Vreemd dat ze er hier van blijven uitgaan dat je met een leefloon hetzelfde moet kunnen blijven doen als iemand die er alle dagen hard voor gaat werken.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 16:54   #937
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Vreemd dat ze er hier van blijven uitgaan dat je met een leefloon hetzelfde moet kunnen blijven doen als iemand die er alle dagen hard voor gaat werken.
Stel u voor dat ze geen menswaardig bestaan meer hebben zonder die nieuwste gsm waarmee ze kunnen mms'en en overal op internet mee kunnen. (ter informatie: mijn gsm kan geen van beide)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 29 augustus 2010, 18:38   #938
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hele verhaal deed me wat denken aan Paris Hilton die de bak in moest voor een weekje. Veel gejank, veel gedramatiseer, en dat allemaal voor een prul.

Als je dit maar voor 5 dagen voor hebt is het idd maar een prul .... als het maanden of langer gaat aanhouden is het armoede en geen prul.
Oud 29 augustus 2010, 18:39   #939
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Bewijs dat dan eens ?
Oud 29 augustus 2010, 18:42   #940
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Die armoede is in kapitalistische landen veel kleiner dan in een landen met een niet-kapitalistische structuur.

De levensverwachting in Cuba ligt hoger dan in veel kapitalistische landen , hoe verklaar je dat ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be