Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2010, 14:35   #101
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Dus de oplossing is: meer klagen op fora!

neen, gewoon alles wat moslim-gerelateerde overlast is door de vingers zien!
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 14:40   #102
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, daarin heb je gelijk.

Daarom roep ik op tot het niets aantrekken van deze wetgeving.

Als men een ondergrondse wapencultuur kan induceren in de bevolking, kan dit op lange termijn er misschien voor zorgen dat wapenbezig wel legaal kan worden gemaakt. Zoals met cannabis gebeurde in Nederland.
Voledig akkoord. Iedereen zou een verdedigingsmiddel op zak moeten hebben, want zelfs de best getrainde kan alleen niet op tegen een groep. Pepperspray, boksijzer, telescopische matrak zijn er een paar. Messen vind ik minder, want dan kan er al gauw een dode vallen, en dat is weer niet de bedoeling. Daar krijg je te veel last mee. Maar een stevige opdonder , en wat gebroken botten of tanden, dat kan zo een straatboef enkel maar tot voorzichtigheid aanzetten in de toekomst.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 14:48   #103
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Wat een idiote reactie. Wil je dan dat we zo gewelddadig worden als haatbaarden en kansentuig?
30 jaar geleden was het normaal om te kloppen als men u lastig viel. Ik vind dat vandaag nog. Maar veel domme ouders proberen die neigingen uit hun kinderen weg te krijgen door middel van een slechte opvoeding die lafheid tot een kwaliteit maakt . Allochtonen doen dat niet. Tel daar dan nog bij dat allochtonen meer kinderen maken, en dat ze dus talrijker zijn dan de autochtone kinderen, en je ziet waarom wie van wie slaag krijgt.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 15:19   #104
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de oplossing is: meer klagen op fora!

Neen, gewoon de waarheid vertellen. En als u het allemaal zo goed weet, vertel dan even hoe ik het moet aanpakken. In juli dit jaar was ik betrokken in een incident in de toiletten van een station waarbij allochtone jongeren eerst een brandende sigaret over de toiletmuur gooiden en daarna de deur bijna instampten (zie de thread 'Overlast door moslims' waar ik op 28 juli het verhaal vertel). Geef eens een ideetje hoe u het zou aanpakken als u met uw broek af op de WC zit en die sigaret landt daar op 5 cm van uw voeten. Halfgekleed over de deur springen of wat?
Oud 11 september 2010, 15:21   #105
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Omdat jij een dame op hogere leeftijd bent moeten wij ons allemaal gaan gedragen als een schichtige bejaarde?

Wees vooral braaf, volg altijd de wet, hoe absurd ze ook moge zijn, vecht zeker niet terug als men je aanvalt. Want de staat zal al je problemen wel oplossen.
Inderdaad, volg de wet!
Wat wilt u eigenlijk, dat alle Belgen zich als losgeslagen cowboys gaan gedragen? Dat we in een volslagen anarchie zullen terechtgekomen?
U bent toch niet zo onnozel te geloven dat u daarmee de problemen gaat oplossen!
Oud 11 september 2010, 15:37   #106
Specksnyder
Lokaal Raadslid

Specksnyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad, volg de wet!
Wat wilt u eigenlijk, dat alle Belgen zich als losgeslagen cowboys gaan gedragen? Dat we in een volslagen anarchie zullen terechtgekomen?
U bent toch niet zo onnozel te geloven dat u daarmee de problemen gaat oplossen!
Ja, laten we ons allemaal als gedienstige slaven gedragen, dat gaat de problemen zeker oplossen.
Oud 11 september 2010, 15:38   #107
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Voledig akkoord. Iedereen zou een verdedigingsmiddel op zak moeten hebben, want zelfs de best getrainde kan alleen niet op tegen een groep. Pepperspray, boksijzer, telescopische matrak zijn er een paar. Messen vind ik minder, want dan kan er al gauw een dode vallen, en dat is weer niet de bedoeling. Daar krijg je te veel last mee. Maar een stevige opdonder , en wat gebroken botten of tanden, dat kan zo een straatboef enkel maar tot voorzichtigheid aanzetten in de toekomst.
Wees gerust, die straatboeven zijn niet achterlijk, die schaffen zich ook al die dingen aan en daar staat u dan. Pepperspray tegen pepperspray, boksijzer tegen boksijzer enzovoort. De boef zal waarschijnlijk geen gewetensbezwaren hebben tegen een mes, dus 't is maar de vraag hoe dat afloopt. Ik hoor hier veel stoere praat vertellen maar tussen doen is zeggen is er wel een verschil, dunkt me.
Zou er niet beter wat meer sociale controle, wat meer politie en een serieuze bestraffing - dus geen excuses van we hebben geen plaats in de instellingen - komen? En ook alternatieve straffen, daar valt best wat van te leren.
Oud 11 september 2010, 15:41   #108
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
30 jaar geleden was het normaal om te kloppen als men u lastig viel. Ik vind dat vandaag nog. Maar veel domme ouders proberen die neigingen uit hun kinderen weg te krijgen door middel van een slechte opvoeding die lafheid tot een kwaliteit maakt . Allochtonen doen dat niet. Tel daar dan nog bij dat allochtonen meer kinderen maken, en dat ze dus talrijker zijn dan de autochtone kinderen, en je ziet waarom wie van wie slaag krijgt.
Kloppen met de blote vuist, daar kan ik inkomen. Maar ze hebben allemaal een mes op zak en 't is dikwijls twee of meer tegen één, wat haalt het uit dat u uw vuisten balt? Ook van autochtone meisjes die gepest worden omdat ze geen hoofddoek dragen wordt verwacht dat ze kloppen op die gasten? Naïeviteit ten top!
Oud 11 september 2010, 15:41   #109
Specksnyder
Lokaal Raadslid

Specksnyder's schermafbeelding

Standaard

Laten we een wetsvoorstel indienen dat iedere burger verplicht tot sociale controle. Weigering zal bestraft worden met een boete van ten hoogste duizend euro.
Oud 11 september 2010, 15:53   #110
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we een wetsvoorstel indienen dat iedere burger verplicht tot sociale controle. Weigering zal bestraft worden met een boete van ten hoogste duizend euro.
Denkt u nu echt dat ik die gasten voorspreek? Ik moet er even weinig van hebben als u. Maar uw voorstellen zijn absoluut onrealistisch. Ik voel er niets voor te leven in een losgeslagen samenleving waar niemand noch rekening houdt met god of gebod.
Kijk op straat om u heen. U bent waarschijnlijk een volwassen, sterke jonge man in de bloei van uw leven. Geloof me, u behoort tot een minderheid!!!
Wat met vrouwen die tegenover 2, 3 allochtonen staan. Ik geef u een simpel voorbeeld. Toen ik zo'n 38 jaar was, heb ik een cursus zelfverdediging voor vrouwen gevolgd. Er werd ons o.a. bijgebracht hoe men de handen kan loswrikken als die door een sterke man bij de polsen worden vastgehouden. In de les brachten we het er allemaal even goed vanaf. We probeerden bij elkaar en ieder van ons slaagde er na enkele pogingen in haar handen los te krijgen. Dan kwam ik thuis en vertelde wat we gedaan hadden aan mijn toenmalige vriend. D�*t moeten we eens proberen, lachte hij. Hij greep mijn polsen, en geloof me, het gelukte me niet, niet met spierkracht of truukjes. Wat in de les vanzelf ging, was in de praktijk bij een man onmogelijk. Niet dat ik geen praktische truukjes geleerd heb op die cursus, maar als het op spierkracht aankomt, mag een vrouw het wel vergeten.
Verder zijn er hoe dan ook tegenwoordig heel veel bejaarden, hoe moeten die tegen zo'n jonge mannen het winnen met een pepperspray waarmee ze er toch maar één tegelijk kunnen besproeien. Komaan, word eens wakker, zeg!
Oud 11 september 2010, 16:15   #111
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ok, wou even informeren. Je hebt die gegevens op basis van harde statistieken en daar hoef ik dus niet meer achter te vragen, wellicht?

Maar bon, ik kom ook wel eens in Brussel en zie wat ik zie. Alleen vind ik de titel nog altijd misleidend. Bij mij in 't dorp heb je dat ook, hangjongeren. Vervelende types, maar geen enkele allochtoon.
Kan, in Casa bv zijn ze autochtoon!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 16:18   #112
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja, laten we ons allemaal als gedienstige slaven gedragen, dat gaat de problemen zeker oplossen.
....en ons allemaal braafkes gaan bekeren voor de 'Islam'
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 17:07   #113
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
neen, gewoon alles wat moslim-gerelateerde overlast is door de vingers zien!
Concreet. Wat is je bedoeling, jij wetsgehoorzamende, brave man?

Dat mensen inzien dat de poco linkiewinkie de islam pampert, en dat ze massaal Gaan Stemmen op een partij die grote sterke mensen inhuurt om de boze allochtoon te verwijderen?
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 17:08   #114
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Denkt u nu echt dat ik die gasten voorspreek? Ik moet er even weinig van hebben als u. Maar uw voorstellen zijn absoluut onrealistisch. Ik voel er niets voor te leven in een losgeslagen samenleving waar niemand noch rekening houdt met god of gebod.
Kijk op straat om u heen. U bent waarschijnlijk een volwassen, sterke jonge man in de bloei van uw leven. Geloof me, u behoort tot een minderheid!!!
Wat met vrouwen die tegenover 2, 3 allochtonen staan. Ik geef u een simpel voorbeeld. Toen ik zo'n 38 jaar was, heb ik een cursus zelfverdediging voor vrouwen gevolgd. Er werd ons o.a. bijgebracht hoe men de handen kan loswrikken als die door een sterke man bij de polsen worden vastgehouden. In de les brachten we het er allemaal even goed vanaf. We probeerden bij elkaar en ieder van ons slaagde er na enkele pogingen in haar handen los te krijgen. Dan kwam ik thuis en vertelde wat we gedaan hadden aan mijn toenmalige vriend. D�*t moeten we eens proberen, lachte hij. Hij greep mijn polsen, en geloof me, het gelukte me niet, niet met spierkracht of truukjes. Wat in de les vanzelf ging, was in de praktijk bij een man onmogelijk. Niet dat ik geen praktische truukjes geleerd heb op die cursus, maar als het op spierkracht aankomt, mag een vrouw het wel vergeten.
Verder zijn er hoe dan ook tegenwoordig heel veel bejaarden, hoe moeten die tegen zo'n jonge mannen het winnen met een pepperspray waarmee ze er toch maar één tegelijk kunnen besproeien. Komaan, word eens wakker, zeg!
En wat is volgens jou de oplossing? Massaal Gaan Stemmen?
Oud 11 september 2010, 17:12   #115
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Zoals vaak zijn woorden, begrippen en symbolen slechte of ontoereikende dragers. Zo is dat woordje hangjongeren vrijwel onschuldig maar heeft evenzeer positieve als negatieve bijklanken.
Zo is het gedrag van de ene groep hangjongeren tegen de andere de bepalende factor. Wel is een feit dat tegenwoordig meer hangjongeren onspoort gedrag vertonen dan vroeger:
Vroeger was hangen op een plek een sociaal gebeuren waarin het puur ging om de fun onderling. Meer en meer is dat niet enkel dat de drijfveer maar door dus normvervaging, gebrek aan sociale controle en dus ook een stuk zelfbeheersing, krijgt het grotendeels terecht steeds meer een negatievere bijklank dus.

Het is dus niet dat negatief geladen label dat we moeten aanpakken, nee het is de mentaliteit, niet enkel die van die "probleem-jongeren" maar ook de eigen manier van kijken ernaar. perspectie is plots een accuraat woord dat de nood omschrijft.
Vaak wordt er van alles op een hoop gegooid en dan een begrip op geplakt.
Jongeren die iemand overvallen, zijn niet per definitie hangjongeren.

Jongeren die samen rondhangen in een publieke ruimte zijn hangjongeren.
Die kunnen voor overlast zorgen door het afval die ze achterlaten; omdat ze te luidruchtig zijn. (lees het geciteerde artikel in de OP)

Maar denken dat een vraag om je door te laten, de muziek zachter te zetten, of hun afval in de vuilbak de werpen, automatisch uitmondt in messen-getrek is er toch wel over.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 17:27   #116
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat is volgens jou de oplossing? Massaal Gaan Stemmen?
Meer sociale controle, meer blauw op straat, straffen die effectief uitgevoerd worden maar bij eerste of lichte misdrijven mogelijk werkstraffen of andere alternatieve straffen.
Wat was uw idee? Erop kloppen?
Oud 11 september 2010, 17:31   #117
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer sociale controle, meer blauw op straat, straffen die effectief uitgevoerd worden maar bij eerste of lichte misdrijven mogelijk werkstraffen of andere alternatieve straffen.
Wat was uw idee? Erop kloppen?
Mijn idee is de weerbaarheid van de bevolking opkrikken. Zoals het altijd al is geweest, voordat de bevolking vadsig, lui en laf werd en begon te bleiten over wetten en vernuft en vredeseconomie.

Zie je wat er gebeurt als je de regering vertrouwt met je veiligheid?

Juist. De regering laat je in de steek.

De volgende keer wanneer je weer schoenen tegen je ribben voelt, hulpeloos op straat, stel jezelf de vraag:

Wat doet wet en regering, terwijl je daar ligt? Zou een vuurwapen je niet beter helpen?
Oud 11 september 2010, 17:32   #118
Discobitch
Banneling

Standaard

Mensen vergeten, of zijn te dom om te beseffen, dat de crimineel de beste vriend is van de machtshebber.

Laatst gewijzigd door Discobitch : 11 september 2010 om 17:32.
Oud 11 september 2010, 17:41   #119
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn idee is de weerbaarheid van de bevolking opkrikken. Zoals het altijd al is geweest, voordat de bevolking vadsig, lui en laf werd en begon te bleiten over wetten en vernuft en vredeseconomie.

Zie je wat er gebeurt als je de regering vertrouwt met je veiligheid?

Juist. De regering laat je in de steek.

De volgende keer wanneer je weer schoenen tegen je ribben voelt, hulpeloos op straat, stel jezelf de vraag:

Wat doet wet en regering, terwijl je daar ligt? Zou een vuurwapen je niet beter helpen?
En hoe ziet u dat precies : de weerbaarheid van de bevolking opkrikken?
Kunt u dat even concreet beschrijven of zijn het maar woorden?
Oud 11 september 2010, 17:48   #120
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe ziet u dat precies : de weerbaarheid van de bevolking opkrikken?
Kunt u dat even concreet beschrijven of zijn het maar woorden?
Ik heb denk ik al een voorstel gedaan hier.

Voor de jongens: begin bij jezelf, en koop een busje pepperspray voor je vriendin.
Ja, pepperspray helpt minder goed tegen grote groepen, maar men heeft het op z'n minst op zak. Dit terwijl de politie er pas is na het incident.
Het is iets.
En als lastigvallend uitschot een paar keer pepperspray in hun ogen hebben gehad, zullen ze twee keer nadenken voordat ze nog eens wagen om iemand aan te vallen.
Tegenwoordig weten ze dat de bevolking laf is. Dus doen ze niets.

Wat ik doe? Ik probeer onder andere in mijn omgeving de negatieve stigma omtrent zelfverdedigingswapens op te heffen, alsook adressen te verspreiden van winkels in het buitenland waar zulke dingen legaal te verkrijgen zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be