![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat 'de mensen' zichzelf maar regeren, via het BROV. Eén man/één vrouw = één (strikt geheime) stem. Ingewikkelder dan dat hoeft het heus niet te worden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar in mijn overtuiging regeren de menen geen bal, ze hebben zelfs niet gestemd, en als ik de woorden van Noam Chomsky mag gebruiken: "de mensen krijgen twee satans (republiek en democraat) aangeboden, en ze mogen op het einde op één satan stemmen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het alleszins met u eens dat 'de mensen' veel te weinig te zeggen hebben. Vergeleken met de meeste andere landen valt het in een land als Zwitserland met de zeggenschap van het volk nog een beetje mee, maar ook daar kan het altijd beter.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Shura-cratie kan, volgens mij, democratie repareren. Er is klein beetje technocratie maar ook rationele democratie hoor (natuurlijk binnen de grenzen van eigen cultuurhistorische identiteit). Laatst gewijzigd door porpo : 18 september 2010 om 09:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we om te beginnen een beetje klaarheid scheppen: in geval van ziekte lijkt het me voor een mens alleszins niet onverstandig een bezoek aan de dierenarts niet eens te overwegen. Gewoonlijk volstaat een bezoek aan/van een gediplomeerd huisarts; die persoon is doorgaans wel in staat de zieke door te verwijzen naar de geschikte medische dienst, mocht dat nog nodig zijn. Geen haar op mijn hoofd denkt er aan die beslissing over te laten aan het oordeel van 'het volk'. Beslissingen over de inrichting van de samenleving zijn m.i. toch van een héél andere orde. Ik kan er écht niets aan doen dat ik mensen die ervoor pleiten de beslissingsmacht daaromtrent over te laten aan 'deskundigen' uit de grond van mijn hart wantrouw. Ik wijs de adviezen die 'experts' mij zouden kunnen geven niet bij voorhand af, maar dat is het dan ook zowat. Ik sluit niet uit dat dit te maken heeft met mijn 'cultuurhistorische identiteit'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echt niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op voorwaarde dat ze daar ook willen voor betalen, net als alle andere Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Grond is van iedereen, ophouden met dat kinderlijk bezitdenken zou al een veel aangenamere stap zijn naar de toekomst toe dan de angst die we nu zien.
![]() |
![]() |
#352 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Nee dank u, mijn grond is mijn eigendom, en dat wil ik graag zo houden. Als je je er beter bij voelt mag je gerust zigeuners en/of illegalen uitnodigen om in je tuin te komen wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het bezitdenken is een infantiele vorm van samenleven gebrand op het behouden van verschillende klassen (van uitgewrongen werkenden tot de veelbezittende profiteurs) en moord langzaam ons ras uit.
![]() |
![]() |
#355 |
Parlementslid
|
![]() Dat kan ik ook hoor. Allee, niet gratis natuurlijk
![]()
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze zelf voor hun afvalverwerking instaan hebt ge gelijk. Maar ik stel vast dat dit juist niet het geval is bij die groep. Ze trekken rond en nemen geschikte plaatsen in gebruik, ze trekken verder als de plaatsen vervuild of ongeschikt geworden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij lijkt liever anderen te laten werken en de vruchten van HUN arbeid te plukken. Wij noemen dat parasitisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe vér en hoe ruim wilt u gaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Kallikles
Altijd nog vriendelijker dan honden en varkens. Een naffer is een afkorting van noordafrikaan, maar dat wist u waarschijnlijk niet ...... En je bedoelt schuld t.o.v. hun voormalige koloniën? Ik denk dat ze die al aardig terugbetaald hebben. Getuige de afgehakte kinderhoofden gaat het momenteel bepaald niet beter in de Mahgreb, typisch dat de geweldspiraal altijd erger wordt wanneer een land aan eigen volk wordt teruggegeven. Maar dit is geheel off topic.
![]() |
#360 |
Banneling
|
![]() Voor een brave jongen als jij zal dat Oordeel wel meevallen zeker?
|
![]() |
![]() |