Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2010, 09:04   #341
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp, de mannen stelen en de vrouwen bedelen (in een hoofddoek ook nog) !? De politiek van Sarkozy is gewoon mislukt en dat is een feit dat hij wil verhullen met zijn boerkaverbod propositie en nu die affaire van illegalen (vooral zigeuners) !!

Daar heb je een van de nadelen van democratie, het moet een klein beetje aangepast worden door shura-cratie. Niemand mag met "ik" opkomen want dit is eigenschap van Satan, dus niemand mag zich kandidaat stellen maar personen moet verkozen worden door een groep van kenners die verstand hebben van zaken en deze zowel op nationaal als provinciaal niveau, deze leden van deze groep gaan zelf bepalen wie er mag uitgekozen worden als president, worden op hun beurt gekozen (dus zij ook mogen zich niet kandidaat stellen) en deze leden worden door gewone mensen gekozen op basis van wat ze voor de gemeenschap betekenen en wat ze allemaal goed gedaan hebben en aangeboden.
Satan kan de pot op.

Laat 'de mensen' zichzelf maar regeren, via het BROV.

Eén man/één vrouw = één (strikt geheime) stem.

Ingewikkelder dan dat hoeft het heus niet te worden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 09:10   #342
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Satan kan de pot op.

Laat 'de mensen' zichzelf maar regeren, via het BROV.

Eén man/één vrouw = één (strikt geheime) stem.

Ingewikkelder dan dat hoeft het heus niet te worden.
As you wish, djimi.
Maar in mijn overtuiging regeren de menen geen bal, ze hebben zelfs niet gestemd, en als ik de woorden van Noam Chomsky mag gebruiken: "de mensen krijgen twee satans (republiek en democraat) aangeboden, en ze mogen op het einde op één satan stemmen".
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 09:26   #343
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
As you wish, djimi.
Maar in mijn overtuiging regeren de mensen geen bal, ze hebben zelfs niet gestemd, en als ik de woorden van Noam Chomsky mag gebruiken: "de mensen krijgen twee satans (republiek en democraat) aangeboden, en ze mogen op het einde op één satan stemmen".
Ik bezit alvast geen auteursrechten op de woorden van Noam Chomsky, porpo. Wat mij betreft mag u diens woorden alvast naar hartelust gebruiken.

Ik ben het alleszins met u eens dat 'de mensen' veel te weinig te zeggen hebben.

Vergeleken met de meeste andere landen valt het in een land als Zwitserland met de zeggenschap van het volk nog een beetje mee, maar ook daar kan het altijd beter.

Oud 18 september 2010, 09:48   #344
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het alleszins met u eens dat 'de mensen' veel te weinig te zeggen hebben.
Nee, dat staat vast maar dat is ook niet wat ik bedoel. Ze hebben niet alleen niets te vertellen, maar ze stemmen gewoon niet. Ze kiezen niet wie er allemaal kandidaat mag zijn!!! Ze krijgen een paar satans naar voor, en ze kiezen eentje of een paar!
Citaat:
Vergeleken met de meeste andere landen valt het in een land als Zwitserland met de zeggenschap van het volk nog een beetje mee, maar ook daar kan het altijd beter.
Ze hebben daar ook niets te zeggen, nooit gehoord van een referendum rond grote beslissingen bijgehouden, en ook al gebeurt 't, als je alles open speelt, dan moet democratie zelf ook een kaartje worden, of misschien het buitenzetten van een subcultuur/groep? Noem maar op. En het grootste probleem is dat ze voorgeprogrammeerd worden met goedkope praatjes en valse media propaganda en noem maar op. Hoeveel recht kreeg NV-A op vtm en hoeveel recht voor pakweg LSP?? En dan nog een probleem: als je ziek bent ga je niet in de markt staan en roepen, heela! mensen a.u.b, willen jullie stemmen? Moet ik naar een huisdokter, psychiater of dierenarts??! Dat gaat niet hé. Ale, toch een beetje eerlijk?

Shura-cratie kan, volgens mij, democratie repareren. Er is klein beetje technocratie maar ook rationele democratie hoor (natuurlijk binnen de grenzen van eigen cultuurhistorische identiteit).

Laatst gewijzigd door porpo : 18 september 2010 om 09:49.
Oud 18 september 2010, 10:42   #345
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat staat vast maar dat is ook niet wat ik bedoel. Ze hebben niet alleen niets te vertellen, maar ze stemmen gewoon niet. Ze kiezen niet wie er allemaal kandidaat mag zijn!!! Ze krijgen een paar satans naar voor, en ze kiezen eentje of een paar!

Ze hebben daar ook niets te zeggen, nooit gehoord van een referendum rond grote beslissingen bijgehouden, en ook al gebeurt 't, als je alles open speelt, dan moet democratie zelf ook een kaartje worden, of misschien het buitenzetten van een subcultuur/groep? Noem maar op. En het grootste probleem is dat ze voorgeprogrammeerd worden met goedkope praatjes en valse media propaganda en noem maar op. Hoeveel recht kreeg NV-A op vtm en hoeveel recht voor pakweg LSP?? En dan nog een probleem: als je ziek bent ga je niet in de markt staan en roepen, heela! mensen a.u.b, willen jullie stemmen? Moet ik naar een huisdokter, psychiater of dierenarts??! Dat gaat niet hé. Ale, toch een beetje eerlijk?

Shura-cratie kan, volgens mij, democratie repareren. Er is klein beetje technocratie maar ook rationele democratie hoor (natuurlijk binnen de grenzen van eigen cultuurhistorische identiteit).
Zoals ik al zei: het kan altijd overal beter.

Laten we om te beginnen een beetje klaarheid scheppen: in geval van ziekte lijkt het me voor een mens alleszins niet onverstandig een bezoek aan de dierenarts niet eens te overwegen.

Gewoonlijk volstaat een bezoek aan/van een gediplomeerd huisarts; die persoon is doorgaans wel in staat de zieke door te verwijzen naar de geschikte medische dienst, mocht dat nog nodig zijn.

Geen haar op mijn hoofd denkt er aan die beslissing over te laten aan het oordeel van 'het volk'.

Beslissingen over de inrichting van de samenleving zijn m.i. toch van een héél andere orde.

Ik kan er écht niets aan doen dat ik mensen die ervoor pleiten de beslissingsmacht daaromtrent over te laten aan 'deskundigen' uit de grond van mijn hart wantrouw. Ik wijs de adviezen die 'experts' mij zouden kunnen geven niet bij voorhand af, maar dat is het dan ook zowat.

Ik sluit niet uit dat dit te maken heeft met mijn 'cultuurhistorische identiteit'.

Oud 18 september 2010, 11:08   #346
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen haar op mijn hoofd denkt er aan die beslissing over te laten aan het oordeel van 'het volk'.
Dat is zowat samenvatting van alles hier. Dat is juist nadeel van democratie, in plaats van: dierenarts, arts of psychiater in geval van ziekte, heb je zoveel sociale, economische, politieke en nog vele andere problematieken en beslissingen.
Oud 18 september 2010, 11:16   #347
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zowat samenvatting van alles hier. Dat is juist nadeel van democratie, in plaats van: dierenarts, arts of psychiater in geval van ziekte, heb je zoveel sociale, economische, politieke en nog vele andere problematieken en beslissingen.
Ik vind het geen goed idee er een amalgaam van te maken, porpo.

Echt niet.

Oud 18 september 2010, 11:21   #348
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het geen goed idee er een amalgaam van te maken, porpo.
Misschien heb je gelijk, maar ik zie geen reden om dan niet hierover verder en ruimer na te denken.
Oud 18 september 2010, 11:21   #349
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan er ook niks aan doen dat ik een boontje heb voor nomaden.

Als het aan mij lag kreeg de rondzwervende medemens de Vlaamse nationaliteit en een cursus Nederlands, en in elk Vlaams dorp een knusse verblijfplaats met sanitaire voorzieningen.
Geen slecht idee.
Op voorwaarde dat ze daar ook willen voor betalen, net als alle andere Vlamingen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 11:33   #350
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Kijk, zo leer ik nog eens wat.

Het probleem is dus waarschijnlijk een tekort aan terreinen.
Die kans is inderdaad groot in overbevolkte streken, zeker als zo een terrein onregelmatig gebruikt wordt.
Oud 18 september 2010, 12:20   #351
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Geen slecht idee.
Op voorwaarde dat ze daar ook willen voor betalen, net als alle andere Vlamingen.
een beter idee zou zijn dat de vlamingen ophouden met betalen.
Grond is van iedereen, ophouden met dat kinderlijk bezitdenken zou al een veel aangenamere stap zijn naar de toekomst toe dan de angst die we nu zien.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 14:33   #352
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Sodomis

Die Roma's struinen sinds mensenheugenis in Frankrijk rond. Frankrijk heeft een 'Rom' traditie. Ga maar naar Stes Maries de la Mer tijdens de feestelijkheden ter eren van de zwarte en de witte maagd en dan zie je dat de wagens bijna tot aan Arles staan.
Het was ooit een geweldig zigeunerfeest en ik heb de laatste staartjes nog meegekregen in de zestiger jaren.
Nu is het verworden tot een toeristenspektakel.

E.e.a. is niet helemaal te rijmen met Sarko's huidige benadering.
Als er bijzonder ongewenste groeperingen zijn, dan kan ik er wel een paar aanwijzen. Maar inderdaad zou dit leiden tot een weergaloze volksopstand als Sarko de Naffers naar huis zou (proberen) sturen.

Een feit is dat na de kanonnade van de dame de EU nu een vuist moet maken tegen La niet zo douce France.

En dat moet ik nog zien........
Frankrijk heeft veel ergere misdaden begaan t.o.v. wat jij in jouw fascistische jargon de Naffers noemt dan Nazi-Duitsland t.o.v. de Joden. Ooit zal ook deze schuld afgelost moeten worden. Niemand ontsnapt aan het Oordeel.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 14:34   #353
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Grond is van iedereen, ophouden met dat kinderlijk bezitdenken zou al een veel aangenamere stap zijn naar de toekomst toe dan de angst die we nu zien.
Euhm,... communisme?

Nee dank u, mijn grond is mijn eigendom, en dat wil ik graag zo houden. Als je je er beter bij voelt mag je gerust zigeuners en/of illegalen uitnodigen om in je tuin te komen wonen.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 14:51   #354
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Euhm,... communisme?

Nee dank u, mijn grond is mijn eigendom, en dat wil ik graag zo houden. Als je je er beter bij voelt mag je gerust zigeuners en/of illegalen uitnodigen om in je tuin te komen wonen.
't is niet omdat u denkt met geld alles te kunnen kopen dat alles te kopen is.
Het bezitdenken is een infantiele vorm van samenleven gebrand op het behouden van verschillende klassen (van uitgewrongen werkenden tot de veelbezittende profiteurs) en moord langzaam ons ras uit.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2010, 15:32   #355
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
ze konden de toekomst voorspellen
.
Dat kan ik ook hoor. Allee, niet gratis natuurlijk
Oud 18 september 2010, 16:40   #356
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is iedereen er ook voor verantwoordelijk dat die grond bewoonbaar gemaakt wordt en blijft.
Als ze zelf voor hun afvalverwerking instaan hebt ge gelijk.
Maar ik stel vast dat dit juist niet het geval is bij die groep.
Ze trekken rond en nemen geschikte plaatsen in gebruik, ze trekken verder als de plaatsen vervuild of ongeschikt geworden zijn.
Oud 18 september 2010, 16:48   #357
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't is niet omdat u denkt met geld alles te kunnen kopen dat alles te kopen is.
Het bezitdenken is een infantiele vorm van samenleven gebrand op het behouden van verschillende klassen (van uitgewrongen werkenden tot de veelbezittende profiteurs) en moord langzaam ons ras uit.
Bezitdenken is de enige manier om uw eigen arbeid te fixeren.
Jij lijkt liever anderen te laten werken en de vruchten van HUN arbeid te plukken.
Wij noemen dat parasitisme.
Oud 18 september 2010, 17:14   #358
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien heb je gelijk, maar ik zie geen reden om dan niet hierover verder en ruimer na te denken.
Daar ben ik altijd toe bereid en sta ik altijd voor open.

Hoe vér en hoe ruim wilt u gaan?

Oud 18 september 2010, 17:37   #359
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Kallikles

Altijd nog vriendelijker dan honden en varkens. Een naffer is een afkorting van noordafrikaan, maar dat wist u waarschijnlijk niet ......

En je bedoelt schuld t.o.v. hun voormalige koloniën? Ik denk dat ze die al aardig terugbetaald hebben. Getuige de afgehakte kinderhoofden gaat het momenteel bepaald niet beter in de Mahgreb, typisch dat de geweldspiraal altijd erger wordt wanneer een land aan eigen volk wordt teruggegeven. Maar dit is geheel off topic.
Oud 18 september 2010, 18:30   #360
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Frankrijk heeft veel ergere misdaden begaan t.o.v. wat jij in jouw fascistische jargon de Naffers noemt dan Nazi-Duitsland t.o.v. de Joden. Ooit zal ook deze schuld afgelost moeten worden. Niemand ontsnapt aan het Oordeel.
Voor een brave jongen als jij zal dat Oordeel wel meevallen zeker?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be