Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2010, 12:26   #21
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Gefrustreerd omdat anderen iets kunnen beweren (speekwoordelijk) wat jij niet kan?
Ik zou daar niet eens problemen mee hebben als degene die dit beweert tenminste zelf een noemenswaardige verdienste zou hebben en de andere verdienstelijken niet zou "vergeten" te vermelden. Alleen: in het verenigings- en bedrijfsleven en in de politiek zijn er teveel praatjesmakers die anderen eerst de risiko's laten nemen en de inspanningen laten doen, als het misgaat hun handen in onschuld wassen, en als het goed uitdraait degenen die het werk gedaan hebben grofweg aan de kant duwen en de Grote Meneer met andermans werk gaan uithangen. Dit is geen verdienstelijkheid meer, maar parasitisme.

Citaat:
Mens dat jij zoveel belang hecht aan onbelangrijke dingen.....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dat is toch zo immens onbelangrijk...
Indien het zou gaan om gelijkwaardige relaties en een evenredige inbreng in een gezamenlijke verwezenlijking zou dit inderdaad onbelangrijk zijn. Maar als het naar parasitisme begint te ruiken wordt dit wél belangrijk voor degenen die de inspanningen gedaan hebben. Het werkt zodanig demotiverend voor hen dat ze er vaak de brui aan geven. In het bedrijfsleven kost dit veel produktiviteit, en bij verenigingen en politieke partijen veel kapabele leden.

Citaat:
Iedereen weet toch dat anderen dat doen?
Of gaan we dan maar alle mannen die stoefen met "hun" proper huis taks gaan opleggen omdat hun vrouw alle eer ontloopt? Redenen genoeg maar wat ga je er aan doen?
Dus aanvaarden we dan maar de diktatuur van zo'n parasieten "omdat je er toch niks kunt aan doen"?

Citaat:
Als politiek niet uit woorden mag bestaan, moet je politiek afschaffen.
Woorden moeten niet worden afgeschaft, maar ze moeten de plaats krijgen die ze verdienen: een middel om gedachten uit te wisselen. En verdienste moet belangrijker zijn dan het woord.

Citaat:
Begin alvast met politiek in jouw hoofd af te schaffen.
Een praktisch probleem daarbij: zelfs als je je niet bemoeit met de politiek bemoeit de politiek zich wel met jou. Want zonder mensen om over te heersen heeft de politiek geen bestaansreden.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 17 mei 2010 om 12:37.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 12:54   #22
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik zou daar niet eens problemen mee hebben als degene die dit beweert tenminste zelf een noemenswaardige verdienste zou hebben en de andere verdienstelijken niet zou "vergeten" te vermelden. Alleen: in het verenigings- en bedrijfsleven en in de politiek zijn er teveel praatjesmakers die anderen eerst de risiko's laten nemen en de inspanningen laten doen, als het misgaat hun handen in onschuld wassen, en als het goed uitdraait degenen die het werk gedaan hebben grofweg aan de kant duwen en de Grote Meneer met andermans werk gaan uithangen. Dit is geen verdienstelijkheid meer, maar parasitisme.

Indien het zou gaan om gelijkwaardige relaties en een evenredige inbreng in een gezamenlijke verwezenlijking zou dit inderdaad onbelangrijk zijn. Maar als het naar parasitisme begint te ruiken wordt dit wél belangrijk voor degenen die de inspanningen gedaan hebben. Het werkt zodanig demotiverend voor hen dat ze er vaak de brui aan geven. In het bedrijfsleven kost dit veel produktiviteit, en bij verenigingen en politieke partijen veel kapabele leden.

Dus aanvaarden we dan maar de diktatuur van zo'n parasieten "omdat je er toch niks kunt aan doen"?

Woorden moeten niet worden afgeschaft, maar ze moeten de plaats krijgen die ze verdienen: een middel om gedachten uit te wisselen. En verdienste moet belangrijker zijn dan het woord.

Een praktisch probleem daarbij: zelfs als je je niet bemoeit met de politiek bemoeit de politiek zich wel met jou. Want zonder mensen om over te heersen heeft de politiek geen bestaansreden.
Ik raad je toch aan om een Suske en Wiske strip te lezen, veel minder frustraties.
Oud 17 mei 2010, 19:48   #23
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik raad je toch aan om een Suske en Wiske strip te lezen, veel minder frustraties.

Citaat:
En wat bewijst dit op praktisch vlak? Ik heb nog samengewerkt met ingenieurs die niet eens een vijs in een muur konden draaien. En omgekeerd heb ik ook al samengewerkt met niet-universitaire arbeiders die hun middelbare school niet hadden afgemaakt maar een praktisch technisch vernuft hadden waar hoogopgeleide ingenieurs een puntje kunnen aan zuigen. Het is niet omdat je goed bent in de teorie dat je ook goed bent in de praktijk. Een diploma is slechts een papiertje waar volgens mij teveel waarde aan wordt gegeven. Eén van de redenen waarom onze maatschappij vastroest is de diktatuur van de "diplomitis", waarbij teveel waarde aan diploma en te weinig waarde aan werkelijke vaardigheden wordt gegeven.
Allee, kzal mijn diploma's gebruiken om gat af te vegen dan zeker? Zijde soms gefrustreerd omdat er anderen bestaan die het beter hebben ofzo, want ik snap de oorzaak van uw frustraties niet :/
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 17 mei 2010 om 19:51.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:44   #24
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In politiek k�*n je enkel via het woord verdienste hebben.

Citaat:
Juist, dus moet je je wel moeien ... met woorden.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 17 mei 2010 om 20:44.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:57   #25
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien omdat ze tijdens verkiezingen altijd doen alsof ze zelf alles hebben aangelegd? ("IK heb als minister deze brug gelegd", "IK heb als burgemeester deze fabriek in onze gemeente gezet", "IK heb als als schepen van ruimtelijke ordening dat park aangelegd",...)
Vind jij dan dat zij zélf die brug moeten aanleggen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 20:11   #26
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Allee, kzal mijn diploma's gebruiken om gat af te vegen dan zeker?
Met je diploma's doe je wat je wil.

Citaat:
Zijde soms gefrustreerd omdat er anderen bestaan die het beter hebben ofzo,
Als je door écht talent en/of eerlijke inzet op een eerlijke manier je brood verdient gun ik het je dat je een stuk meer verdient dan mij. Ik ben heus niet jaloers van wat een ander heeft.

Citaat:
want ik snap de oorzaak van uw frustraties niet :/
Maar waar ik echt niks van moet hebben zijn die praatjesmakers die met al hun mooie praatjes kapotmaken wat anderen met heel veel moeite hebben opgebouwd. Ik heb er het laatste decennium al teveel zien passeren in het plaatselijke vereniging- en bedrijfsleven (L&H en Jan Coene in Picanol), in de politiek (een rapport dat vandaag in "De Standaard" verscheen bevestigd dat veel "volks"vertegenwoordigers onze stem niet waard zijn), in de financiële wereld (de bankenkrisis). Ik heb het gehad met deze blasé parasieten. Hun veel te groot ego, hun hebzucht, hun eerzucht maken onze welvaart, onze ekonomie, onze bedrijven, onze verenigingen, onze streken,... kapot. Het kost ons heel veel talent en welvaart. Het moet maar eens gedaan zijn met die bewondering en veel te grote tolerantie tegenover deze parasieten die het allemaal zo goed kunnen uitleggen. Niet woorden maar inzet moeten terug belangrijk worden.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 19 mei 2010, 20:13   #27
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In politiek k�*n je enkel via het woord verdienste hebben.

Juist, dus moet je je wel moeien ... met woorden.
Klopt niet. Woorden zonder daden blijven lucht en dode letter. Iemand moet uitvoeren wat de politiek beslist. Met woorden alleen kom je niet ver.

westhoek.jpg
Oud 19 mei 2010, 20:16   #28
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Vind jij dan dat zij zélf die brug moeten aanleggen?
Nee, maar ze moeten wel niet doen alsof ze die brug zelf hebben aangelegd. Een beetje eerlijkheid zou hen sieren.

westhoek.jpg
Oud 19 mei 2010, 20:45   #29
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuke strips, hé? Mijn favorieten zijn "De Dulle Griet" en "De charmante koffiepot". Al kan ik goede manga's en volwassenenstrips ook wel smaken. Stripverhalen zijn kunst!

westhoek.jpg
Oud 21 mei 2010, 13:59   #30
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ne sos met heimwee naar de grote rooie tijd?

het is logisch dat diegene die het het best kunnen uitleggen de frontmannen zijn... verkiezingen draaien om charisma, welsprekendheid, uitstraling... backbenchers zijn zeer noodzakelijk voor elke partij, maar kunnen nooit de kop trekken... lijkt me logisch niet? Tenzij je - als partij - jezelf in de voet wilt schieten?

in deze maatschappij geleid door holle mensen is dat idd logisch dat verkiezingen draaien rond luchtledige eigenschappen. Het is zelfs niet meer dan normaal met het vlees dat momenteel in de kuip zit.
Wie een halt wil toeroepen aan dit profitariaat zal toch ooit eens naar de verkiezingen moeten trekken en letten op de inhoud van de standpunten, dat is onze enige hoop op verandering.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 14:43   #31
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, maar ze moeten wel niet doen alsof ze die brug zelf hebben aangelegd. Een beetje eerlijkheid zou hen sieren.
Om te denken dat die politicus zélf met zijn camion beton komen storten is, moet je wel een eerste klasse oen zijn.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 16:46   #32
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
in deze maatschappij geleid door holle mensen is dat idd logisch dat verkiezingen draaien rond luchtledige eigenschappen. Het is zelfs niet meer dan normaal met het vlees dat momenteel in de kuip zit.
Wie een halt wil toeroepen aan dit profitariaat zal toch ooit eens naar de verkiezingen moeten trekken en letten op de inhoud van de standpunten, dat is onze enige hoop op verandering.
2

westhoek.jpg
Oud 22 mei 2010, 16:48   #33
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Om te denken dat die politicus zélf met zijn camion beton komen storten is, moet je wel een eerste klasse oen zijn.
Of men hen nu wel of niet gelooft is naast de kwestie. De kwestie is dat politici eerlijker moeten zijn, minder de verdiensten van anderen moeten proberen weg te moffelen, en minder de grote Meneer met andermans werk moeten uithangen. Hetzelfde geldt trouwens ook voor veel managers in de bedrijfswereld.

westhoek.jpg
Oud 9 september 2010, 13:17   #34
Discobitch
Banneling

Standaard

De taak van de huidige politicus is om verkozen te worden.

Wat daarna gebeurt ligt buiten zijn bevoegdheid.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 21:24   #35
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politici die het goed kunnen uitleggen worden bewonderend als "retorische talenten" omschreven. Volgens mij is dit gewoon een ander woord voor "praatjesmakers" (in het Westvlaams "blagoajmoakers"). Deze praatjesmakers kunnen het allemaal zo goed uitleggen en zeggen. Maar wat kunnen ze écht? Kunnen ze een hamer in hun hand houden? Kunnen ze een nagel in een plank slaan? Kunnen ze elektrische leidingen leggen? Kunnen ze waterleidingen leggen? Kunnen ze hun eigen voedsel in een moestuintje kweken?

Ik kan het wel allemaal. Moet ik dan mijn lot aan deze praatjesmakers verbinden? Ik dacht het niet. Ik zou het onderhoud van mijn huis niet toevertrouwen aan hen, maar aan échte vakmannen. Onze maatschappij hecht teveel belang aan het woord, en te weinig aan de praktijk. Daarom krijgen we dan ook de politici die we verdienen. En daarom krijgen échte vakmannen maar een tweederangsrol in onze maatschappij.
Je kan natuurlijk altijd bij 'The Amish' gaan wonen, maar in onze maatschappij hebben mensen zoals ik en de meesten op dit forum even goed nood aan politici als aan bouwvakkers.
Oud 11 september 2010, 00:27   #36
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Je kan natuurlijk altijd bij 'The Amish' gaan wonen, maar in onze maatschappij hebben mensen zoals ik en de meesten op dit forum even goed nood aan politici als aan bouwvakkers.
Wat hebben we aan politici?
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 09:46   #37
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Wat hebben we aan politici?
Buiten dat ze onze belangen en maatschappij proberen veilig te stellen?
Oud 11 september 2010, 09:47   #38
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Buiten dat ze onze belangen en maatschappij proberen veilig te stellen?
*lachband*
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 17:17   #39
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
*lachband*
Weet je wat, laten we naar Brussel marcheren (of liever als een dolle bende erheen stormen, als het dan toch zonder autoriteiten moet) en de regering omver werpen. Eens kijken hoe lang het duurt voor we een land als Somalië zijn.

Dat mensen hier nog in een anarchistische utopie kunnen geloven, alsjeblieft!
Oud 19 september 2010, 15:41   #40
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Oder?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be