Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2010, 05:46   #681
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vind dat met wat we nu weten over alcoholgebruik en de gevolgen ervan, zeker voor verslaafden, we best deze drug ook verbieden. Dat is ook conform de discriminatiewet.

Ik kan dus onmogelijk de denkpiste volgen dat we andere drugs ook moeten toelaten omdat alcohol toegelaten is. Het is al erg genoeg zo.

Buiten die handel. Er zijn al genoeg slachtoffers gemaakt.

Paulus.
Ik ben blij dat je wil toegeven dat er sprake is van discriminatie.

Misschien kan je alvast de politici van je favoriete partij warm maken voor je idee.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 06:19   #682
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik ben blij dat je wil toegeven dat er sprake is van discriminatie.

Misschien kan je alvast de politici van je favoriete partij warm maken voor je idee.
Hola, ik heb niet gezegd dat er sprake is van discriminatie hé?!

Op dit moment is het zo dat iedereen vanaf een bepaalde leeftijd alcohol mag gebruiken, en niemand canabis. En dat is nog altijd voor iedereen gelijk dus.

Waar jij het over hebt, dat zijn de gebruikers zelf. Zij die verboden middelen gebuiken zouden door dat verbod gediscrimineerd worden bij zij die legale drugs gebruiken.

Maar dat is natuurlijk iets helemaal anders. Want als men dan al softdrugs (die helemaal zo soft niet zijn) zou toelaten, zal al snel een volgende groep gebruikers zich gediscrimineerd gaan voelen en met dezelfde argumenten gaan strijden voor zogezegde gelijkwaardigheid.

En waar moet dat dan eindigen?

Ik vind het beter om geen drugs te gebruiken. Iemand die dat wel wil moet de wet van het land respecteren ofwel verhuizen.

Het argument "discriminatie" is niet sterk genoeg te onderbouwen om de wetgeving ter zake te gaan veranderen vrees ik.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 18:56   #683
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Op dit moment is het zo dat iedereen vanaf een bepaalde leeftijd alcohol mag gebruiken, en niemand canabis. En dat is nog altijd voor iedereen gelijk dus.

Waar jij het over hebt, dat zijn de gebruikers zelf. Zij die verboden middelen gebuiken zouden door dat verbod gediscrimineerd worden bij zij die legale drugs gebruiken.

Maar dat is natuurlijk iets helemaal anders. Want als men dan al softdrugs (die helemaal zo soft niet zijn) zou toelaten, zal al snel een volgende groep gebruikers zich gediscrimineerd gaan voelen en met dezelfde argumenten gaan strijden voor zogezegde gelijkwaardigheid.

Ik vind het beter om geen drugs te gebruiken. Iemand die dat wel wil moet de wet van het land respecteren ofwel verhuizen.

Het argument "discriminatie" is niet sterk genoeg te onderbouwen om de wetgeving ter zake te gaan veranderen vrees ik.

Paulus.
Uiteraard gaat het over de gebruikers en niet de drugs die gediscrimineerd worden.

Dat er andere gebruikers van andere drugs hetzelfde argument zouden kunnen gebruiken; is geen argumentatie om te duiden of het al dan niet over discriminatie gaat.

Het gaat om discriminatie omdat gebruikers van cannabis anders behandeld worden terwijl er daarvoor geen redelijke verantwoording is.
Oud 28 september 2010, 19:10   #684
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard gaat het over de gebruikers en niet de drugs die gediscrimineerd worden.
Wel zoals ik zei is dat dus niet zo. Op dit moment is het zo dat iedereen vanaf een bepaalde leeftijd alcohol mag gebruiken, en niemand canabis. En dat is nog altijd voor iedereen gelijk dus.

Citaat:
Dat er andere gebruikers van andere drugs hetzelfde argument zouden kunnen gebruiken; is geen argumentatie om te duiden of het al dan niet over discriminatie gaat.
Natuurlijk wel. Er zijn wel meer verboden drugs die minder schadelijk zijn dan alcohol en ook verboden zijn.

Citaat:
Het gaat om discriminatie omdat gebruikers van cannabis anders behandeld worden terwijl er daarvoor geen redelijke verantwoording is.
Daar is zeker een redelijke verantwoording voor. Net zoals voor alle drugs.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 september 2010 om 19:11.
Oud 28 september 2010, 19:13   #685
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel zoals ik zei is dat dus niet zo. Op dit moment is het zo dat iedereen vanaf een bepaalde leeftijd alcohol mag gebruiken, en niemand canabis. En dat is nog altijd voor iedereen gelijk dus.

Natuurlijk wel. Er zijn wel meer verboden drugs die minder schadelijk zijn dan alcohol en ook verboden zijn.

Daar is zeker een redelijke verantwoording voor. Net zoals voor alle drugs.

Paulus.
Vertel dan wat die redelijke verantwoording is.
Oud 28 september 2010, 19:26   #686
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

Ik heb deze hele draad niet gelezen dus weet niet of het thema al aangeraakt is maar:

tot rond de Eerste Wereldoorlog waren opium, zijn derivaten, cocaïne en cannabis volledig legaal. Men kon het zo verkrijgen bij de apotheek, hoewel meestal het gifregister moest getekend worden. De uitvinding van aspirine als niet-narcotische pijnstiller en van heroïne, welke aanvankelijk als panaceum gezien werd, maar al snel herkend werd als nog problematischer zijnde dan opium en zuivere morfine, hebben de baan geruimd voor de eerste wetgeving tegen de verkoop en het bezit van narcotica in het Westen. Natuurlijk speelde het puritanisme van die tijd ook een grote rol (zie drooglegging van Amerika).

Ik vraag me echter af op welke schaal er toen misbruik werd gepleegd en hoe dat in vergelijking staat met de situatie vandaag?

Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 28 september 2010 om 19:27.
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 19:37   #687
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Paulus,

Wie zegt dat een bepaalde wetgeving niet discriminerend kan zijn ?

Zoals ik lees ben je voor het verbod op canabis. Inderdaad, de wet verbiedt canabis, te kweken, te verhandelen, en te consumeren.

Maar vanwaar die tolerantie tegenover alcohol. Ondanks de gebakkenheid van de alcohol in onze cultuur, weet je toch ook welke schade deze aanricht, of kan aanrichten. Vraag het eens aan de vrouwen die er een blauw oog aan overhouden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 19:38   #688
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet toch iedereen. Voor een gevoel afhankelijk zijn van een middel... wat kan daar nu goed aan zijn?

Paulus.
Oud 28 september 2010, 19:40   #689
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die bestaat niet A. Alcohol is nu eenmaal een bron van legitieme inkomsten voor de overheid, hoe verslavend alcohol ook kan zijn, en ondanks de schade.
Oud 28 september 2010, 19:41   #690
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet toch iedereen. Voor een gevoel afhankelijk zijn van een middel... wat kan daar nu goed aan zijn?

Paulus.
Gezien alcohol ook een gevoel van afhankelijkheid kan te weeg brengen kan dit toch niet de redelijke verantwoording zijn om de gebruikers van cannabis anders te behandelen dan de gebruikers van alcohol.
Oud 28 september 2010, 19:44   #691
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Paulus,

Wie zegt dat een bepaalde wetgeving niet discriminerend kan zijn ?
Als ze gelijk is voor iedereen discrimineert ze toch niet dacht ik.

Citaat:
Zoals ik lees ben je voor het verbod op canabis. Inderdaad, de wet verbiedt canabis, te kweken, te verhandelen, en te consumeren.

Maar vanwaar die tolerantie tegenover alcohol. Ondanks de gebakkenheid van de alcohol in onze cultuur, weet je toch ook welke schade deze aanricht, of kan aanrichten. Vraag het eens aan de vrouwen die er een blauw oog aan overhouden.
Ik ben niet tolerant tegenover alcohol. Men zou deze drug ook moeten verbieden vind ik.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=680

Paulus.
Oud 28 september 2010, 19:44   #692
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien alcohol ook een gevoel van afhankelijkheid kan te weeg brengen kan dit toch niet de redelijke verantwoording zijn om de gebruikers van cannabis anders te behandelen dan de gebruikers van alcohol.
A. Er is ooit iemand geweest die water kon veranderen in wijn. Van canabis is in de bijbel geen sprake.
Oud 28 september 2010, 19:46   #693
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben je weer met je alcohol.

Afhankelijk zijn van alcohol is ook verkeerd. We moeten dan niet nog meer verkeerde dingen gaan toelaten. Het is zo al erg genoeg.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 september 2010 om 19:47.
Oud 28 september 2010, 19:50   #694
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben je weer met je alcohol.

Afhankelijk zijn van alcohol is ook verkeerd. We moeten dan niet nog meer verkeerde dingen gaan toelaten.

Paulus.
Uiteraard; we zijn immers op zoek naar de redelijke verantwoording voor een verschillende behandeling.

Jij stelde
"Daar is zeker een redelijke verantwoording voor. Net zoals voor alle drugs."

Die afhankelijkheid kan het alvast niet zijn. Wat dan wel?

Laatst gewijzigd door artisjok : 28 september 2010 om 19:50.
Oud 28 september 2010, 19:54   #695
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze gelijk is voor iedereen discrimineert ze toch niet dacht ik.
(...)
Paulus.
Jawel Paulus. Alcoholgebruikers worden niet gestraft. Canabisgebruikers juist wel. En geen rationele kat die echt begrijpt waarom. En de wet is voor iedereen gelijk. Maar inderdaad, het bloed van Christus is miswijn. Spijtig dat wierook niet van de canabis komt.
Oud 28 september 2010, 21:33   #696
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard; we zijn immers op zoek naar de redelijke verantwoording voor een verschillende behandeling.
In dat geval pas ik. Mij leek het alsof jij op zoek was naar een manier om softdrugs te legaliseren, om wat voor reden dan ook, en daarbij misbruik maakt van het feit dat alcohol legaal is, maar dat is uiteraard ook niet goed.

Citaat:
Jij stelde
"Daar is zeker een redelijke verantwoording voor. Net zoals voor alle drugs."

Die afhankelijkheid kan het alvast niet zijn. Wat dan wel?
Toch wel. Afhankelijk zijn van alcohol is ook verkeerd. We moeten dan niet nog meer verkeerde dingen gaan toelaten.

Waarom denk jij dat de afhankelijkheid voor een gevoel, geen goede reden is om van de drugs afte blijven?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 september 2010 om 21:38.
Oud 28 september 2010, 21:36   #697
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Jawel Paulus. Alcoholgebruikers worden niet gestraft. Canabisgebruikers juist wel. En geen rationele kat die echt begrijpt waarom. En de wet is voor iedereen gelijk. Maar inderdaad, het bloed van Christus is miswijn. Spijtig dat wierook niet van de canabis komt.
Alcoholgebruikers worden ook gestraft als zij canabis gebruiken. En cannabisgevbruikers niet, als zij alcohol gebruiken. Zo zie je maar dat de wet gelijk is voor iedereen.

De reden is vrij eenvoudig. Alcohol is legaal en cannabis niet.

En daar heeft Christus niks mee te maken. Ik ben trouwens agnosticus.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 september 2010 om 21:38.
Oud 29 september 2010, 05:31   #698
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In dat geval pas ik. Mij leek het alsof jij op zoek was naar een manier om softdrugs te legaliseren, om wat voor reden dan ook, en daarbij misbruik maakt van het feit dat alcohol legaal is, maar dat is uiteraard ook niet goed.

Toch wel. Afhankelijk zijn van alcohol is ook verkeerd. We moeten dan niet nog meer verkeerde dingen gaan toelaten.

Waarom denk jij dat de afhankelijkheid voor een gevoel, geen goede reden is om van de drugs afte blijven?

Paulus.
Jij kan dus ook niet die redelijke verantwoording geven voor een verschillende behandeling.
Jij was nochtans zeker dat ze bestond.
Oud 29 september 2010, 05:32   #699
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Alcoholgebruikers worden ook gestraft als zij canabis gebruiken. En cannabisgevbruikers niet, als zij alcohol gebruiken. Zo zie je maar dat de wet gelijk is voor iedereen.

De reden is vrij eenvoudig. Alcohol is legaal en cannabis niet.

En daar heeft Christus niks mee te maken. Ik ben trouwens agnosticus.

Paulus.
Waarom is die alcohol legaal en cannabis niet?
Oud 29 september 2010, 08:14   #700
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij kan dus ook niet die redelijke verantwoording geven voor een verschillende behandeling.
Jij was nochtans zeker dat ze bestond.
Natuurlijk wel. Dat alcohol toegelaten is, is verkeerd; want de gevolgen zijn bekend. Maar ja, 't is nu zo.

Maar om, daarom nu ook nog andere drugs te legaliseren lijkt me totaal uit den boze. Het is al erg genoeg zo.

Waarom denk jij dat het afhankelijkheid zijn van een middel voor een gevoel, geen goede reden is om van de drugs af te blijven? (ik vraag het al voor de tweede keer)

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 29 september 2010 om 08:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be