![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#861 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik dacht in een dwangmatig repetitief gebruik van drogredenen in een discussie |
|
|
|
|
|
|
#862 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zegt dat je de openingspost gelezen hebt en zegt 'ik vind van niet' Dat wordt dan ergens verantwoord door een combinatie van : - het ontraden van drugs omdat het niet zo gezond zou zijn... alhoewel een glaasje rode per dag is okay - het er op wijzen dat als men teveel drinkt dit helemaal niet meer gezond is en je dan best ook niet dronken achter het stuur zit.... want men zal je vanachter dat stuur weghalen - het erop wijzen dat openbare dronkenschap eveneens strafbaar is met flinke boetes |
|
|
|
|
|
|
#863 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar wij kappen bos voor fabrieken. Een dier doet dat niet. Een dier past zich aan de omgeving aan, wij passen de omgeving naar ons aan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welja Praha, ik geloof dat dus wel degelijk. Ik ga nu niet zeggen persé door een paddenstoel. Maar iets psychedelisch heeft ons tot "inzicht" gebracht dat er meer is dan onze Aardse belevenis. Het hogere, The other, whatever you wanna call it. Als het volgens jou een bijdrage is geweest, dan is het voor mij de DOORSLAGGEVENDE bijdrage geweest. Jawel, religie is ontstaan door te trippen in mijn geloof. Trippen vind ik trouwens zo'n misplaatst woord, maarja het is wat het is he. Zelfs Mozes zijn brandend braamstruikje zal wel niet voor iedereen zichtbaar zijn geweest. Volgens mij moeten we dat metaforisch nemen dat het vuur, kundalini, zich uitte in de natuur. En zo de natuur tegen Mozes sprak. Nature on fire . En de beste manier (in mijn mening) om de natuur tot u te laten spreken, is door ze te laten inspelen op uw geest.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 5 oktober 2010 om 00:50. |
||||
|
|
|
|
|
#864 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat geldt meer voor politici dan gebruikers.
|
|
|
#865 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Volgens mij komt dat besef, of betere die drang, automatisch van zodra we zijn beginnen denken over van alles en nog wat Citaat:
Citaat:
wat was er nu weer eerst ? Citaat:
Je gaat uit van de premisse ( net gelijk mozes en zowat al zijn tijdsgenoten ) en komt dan te stellen dat hij een brandend braamstuikje heeft gezien waar ge van verondersteld ( misschien terecht) dat niet iedereen dat kon zien. En om dat brandend braamstruikje, of wat dan ook, te kunnen zien moet ge de natuur laten inspelen op uw geest. En dat inspelen, uitgaande van je vorige post(s), doe je bv aan de hand van bepaalde drugs op een enkeling na die dat kan oproepen ? En omdat we onder invloed zo een braamstruikje kunnen waarnemen dat er in werkelijkheid niet is ( naderen zien het niet ) moet er wel zoiets als een spirituele kracht in mensen bestaan ? 't Is maar hoe ge het kind een naam geeft, niet ? Heb ik het zowat goed begrepen ? Laatst gewijzigd door praha : 5 oktober 2010 om 01:25. |
|||||
|
|
|
|
|
#866 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ach mijn impulsiviteit speelt zich meermaals tegen mij.
Wat niet wegneemt dat ik het meende. Mozes' brandend braamstruikje was misschien een slecht voorbeeld. Hoewel dat in veelal mythologische aspecten zeer gegrond is. Nonetheless, IEDER gnosis schrift begint met twee mensen. Mannelijk en vrouwelijk. Die eten van een vrucht die hen "slimmer" maakt. Kent gij vruchten die U het verschil tussen goed en kwaad weerleggen? Ik wel, tzijn psychedelische. De geschriften beginnen met een vrucht waarop een heel religie begint... Doet dat geen bel rinkelen? Is de link met iets psychedelisch dan zo ver gezocht? Ik vind van niet. Tbegon bij de "boom van kennis". Met wat anders dan iets psychedelisch kan ik die boom linken??? Adam en Eva zijn er voor uit het "hof van eden" geshot. De mens kroop dus letterlijk uit zijnen boom om in een nieuw tijdperk te stappen. De impact van diens vrucht heeft blijkbaar veel verandering gebracht. Zo stonden Adam en Eva er plots alleen voor. Hun denken over God kreeg plots vorm. God helpt hen niet. God gunt hen de zelfstandigheid door ze uit zijne nof/bos te shotten. De boom van kennis mijn beste, was psychedelisch. Mozes' brandend braamstruikje is een verborgen boodschap. De metaforen liggen natuurlijk naar ieders interpretatie te hervormen. Doch vraag ik u, wat uit meer logica dan dat de boom van kennis psychedelisch is? En onthoud goed, zo begint het. Het hele spel begint pas NADAT er van die vrucht gegeten is. Religie krijgt pas zijn vorm nadat ze van de vrucht aten. Ervoor is er helemaal geen sprake van religieuze regels etc, helemaal niet. Alles mocht behalve "de ware" kennis bemachtigen. Ik kan de metafoor niet anders linken. Ik kan het gewoonweg niet, maar misschien kan jij mij nieuw inzicht geven.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 5 oktober 2010 om 02:11. |
|
|
|
|
|
#867 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Straffen toebak heeft de beste nasmaak.
|
|
|
#868 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij noemt gewoon een aantal zaken op die mogelijks schadelijk zijn; ttz indien een wet wordt overtreden. Anders zijn de zaken die u opsomt niet van toepassing en slaan ze nergens op. Ik leg de verantwoordlijkheid (lees: oorzaak) daarvoor bij de gebruiker die alle ellende financiert en in stand houdt. Jij legt de oorzaak (lees:verantwoordelijkheid) -ook al zeg je het niet met zoveel woorden- bij het mogelijks invoeren/bestaan van een verbod. Als er niemand van ons twee over de brug komt blijven we steken op het welles-nietes-niveau en daar hou ik niet zo van. Maar ik weet wel dat er nog nooit een overheid werd veroordeeld omdat hij bepaalde drugs wild verbieden op een democratische wijze. De gebruikers daarentegen, worden veroordeeld bij de vleet. Daarom ga ik er van uit dat een rechter veel eerder mij gelijk zal geven dat jou in deze kwestie. Aan jou om over de brug te komen of wel aantonen met redelijke argumentatie waarom ik dat zou moeten doen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 oktober 2010 om 11:41. |
|
|
|
|
|
|
#869 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het verbod is schadelijk voor de maatschappij. |
|
|
|
|
|
|
#870 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens dat zeg ik niet. Ik zeg indien de wet wordt overtreden. Mocht ze niet overtreden worden, zijn al uw zogenaamde bewijzen, slagen in lucht en water en dat weet je best. Weet u, in sommige landen is alcohol verboden en daar is echt niet meer schade hoor. Ook niks te zien van uw zogenaamde bewijzen daar. Enkele pagina's terugscrollen zou ik zeggen, waar je zelf zegt hoe gevaarlijk alcohol wel is en hoe ongevaarlijk cannabis.... Bovendien geef ik niks toe. Het is nog steeds zo dat de gebruikers verantwoordelijk zijn voor de ellende. Zowel bij verbod als bij legalisering. Als een verbod minder mensen tot gebruiken aanzet, (wat jij straal negeert), is er ook minder schade. Bovendien ging het er niet om of het schadelijk was (welke onverlaat zou dat nu ontkennen?), maar schadelijker. En jij ging dat aantonen. Helaas verval je in welles-nietes gedoe over wat nu de werkelijke oorzaak zou zijn van de schadepunten die jij opsomt. Een verbod, of zij die een verbod aan hun laars lappen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 oktober 2010 om 18:09. |
|
|
|
|
|
|
#871 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Verbazingwekkend hoe er kan worden gediscussieerd over wat de wet nu eenmaal voorschrijft. Waarom dan niet ineens de wet aanvechten. En juist ja, alcohol is nu eenmaal geen drug, volgens de wet.
|
|
|
|
|
|
#872 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit is toch een discussieforum! Hoezo alcohol is geen drug volgens de wet? Waar staat dit in de wet? |
|
|
|
|
|
|
#873 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De wetgever is verantwoordelijk voor de wetten die hij maakt; en de gevolgen van die wetten. Ik heb toch wel duidelijk aangetoond dat een verbod schadelijker is. Hier hoor je het nog eens van een ander. http://forum.politics.be/showthread.php?t=139009 |
|
|
|
|
|
|
#874 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Je kunt de wetgever niet verantwoordelijk stellen als iemand door het rood licht rijdt bijvoorbeeld. De verantwoordelijkheid ligt volledig bij de overtreder. Dat zal elke jurist al lachtend bevestigen. Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#875 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar de wetgever is verantwoordelijk voor de wetten die hij maakt. Wat is de bedoeling van de wetgeving? Mensen pesten? Dan kunnen we misschien voetbal verbieden. De beveiliging kost toch veel te veel geld |
|
|
|
|
|
|
#876 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet alleen juridisch, maar daadwerkelijk.
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#877 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik dacht dat je het beter begreep a.d.h.v. voorbeelden met voetbal. |
|
|
|
|
|
|
#878 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#879 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#880 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar hij is niet verantwoordelijk voor de overtreding van die wetten. Die verantwoordelijkheid ligt volledig bij de overtreders zelf. En alle maatschappelijke schadelijke gevolgen die jij aan het bestaan van, -in dit geval 'drugswetten'-, toeschrijft, zijn geen gevolg van het bestaan van de wet, maar een gevolg van de overtreding van die wetten. Er zijn diverse moslimlanden waar alcohol verboden Bij wet verboden is. Uitzonderingen daar gelaten, meestal om religieuse redenen, ook goed opgevolgd wordt door de bevolking. En daar is niks van al die schadelijke gevolgens die jij opsomt te merken. Wat bewijst dat niet het bestaan van die wet de oorzaak is van mogelijke schadelijk crimineel gesjoemel op welke schaal dan ook. Maar wel zij die de wet aan hun laars lappen. Gebruikers van illegale drugs staan aan de basis en zijn de oorzaak van alle mogelijke criminaliteit die uiteindelijk ontstaat om aan hun vraag te voldoen. Zij financieren het en houden het in stand. Denk daar aan als je zelf illegaal zou gebruiken. Jou centen worden niet alleen maar gebruikt om te kweken. Ook de levering, het loon, en heel wat vuile zaakjes worden ondermeer met jou centen gefinanciert. Inderdaad, zoals je zelf zegt, soms tot bloedens, moordens toe. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 oktober 2010 om 20:21. |
|
|
|
|