![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
| Bekijk resultaten enquête: Zal de NVA mee BHV stemmen? | |||
| Ja, zeker wel. |
|
24 | 44,44% |
| Neen, ze onthouden zich. |
|
30 | 55,56% |
| Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Minister-President
|
Idd, volgens onze media is het niet genoeg tot de broek omlaag gaat en voor de Franstalige media is het nooit genoeg tenzij ze alle macht in handen te krijgen maar dit signaal is toch duidelijk, dat kunen ze moeilijk (niet dat ze het daarom niet zullen proberen) omdraaien als de onwillige BDW. De zelfkritiek van de VL media is op zich niet slecht, begrijp me niet verkeerd, VL kan op veel vlakken verbeteren maar als je dat koppelt met de FR pers die de VL als de schuld van alles bestempelt...
|
|
|
|
|
#322 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Eenmaal alles in kannen en kruiken kan er goodwill betoond worden. |
|
|
|
|
|
#323 |
|
Minister-President
|
Fcal op zich ben ik het met je eens, in een ideale wereld heb je 100% gelijk maar we weten beide dat dit weinig realistisch is, toch met de momentele machtsverhoudingen vrees it
|
|
|
|
|
#324 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#325 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waar ligt de grens tussen ultra-subtiele (en blijkbaar zeer geheime) onderhandelingstactiek en niet losraken uit de Belgische logica?
|
|
#326 | |
|
Parlementslid
|
Ik vraag mij af wanneer een Vlaamse krant eens eindelijk een kritisch stuk over de Waalse politici gaan schrijven...
Als varkens vliegen? Heel het circus rond de NV-A en BHV is er maar weer eens bewijs van hoe de media de politiek situatie in ons land wil voorstellen: De Walen zijn verdraagzame, redelijk mensen en Vlamingen zijn allemaal racisten. En daar zit een cordon rond.
Laatst gewijzigd door Nexer : 11 oktober 2010 om 16:14. |
|
|
|
|
|
#327 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als er een Vlaamse krant wordt opgericht, dat lijkt me de eerste vereiste tezijn.
|
|
|
|
#328 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
- tot heden heeft Bart het spel uiterst correct gespeeld. Zeer discreet maar dit hoort zo - - hetgeen nu voorligt is totaal zinloos - - wat ik BDW wel verwijt is zijn nutteloos streven naar een eerbaar compromis. Dit land valt niet te redden. Dus de stekker eruit. En eindelijk onafhankelijkheid. |
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Eigenlijk indien het VB en LDD menens is met de Vlaamse zaak, activeren ze hun verloren stem bij N-VA. Dan komen we zeer dicht tegen de 50% |
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat wil dit eigenlijk zeggen?
|
|
|
|
#332 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Een kartel met LDD zou iets kunnen betekenen. Met het VB??? Nee, dat zal niet gebeuren. En ik zie het VB nog niet oproepen om NVA te stemmen. Is ook niet onmiddellijk nodig. In hun gedachten plakken ze het VB toch zowiezo bij de NVA.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
#333 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
De taal is hier louter een middel om groepen te creëren. De Nederlandstaligen worden vergrendeld en de Walen koopt men af met het geld van de Vlamingen. Ondertussen zijn er bij de niet-bourgeoisie en de Walen enkelen die echt geloven dat het feit dat ze Frans spreken hen tot meer maakt (ze moesten eens weten wat de bourgeoisie van hen denkt...) |
|
|
|
|
|
#334 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 11 oktober 2010 om 20:02. |
|
|
|
|
|
#335 |
|
Minister-President
|
Best maar zo snel mogelijk beginnen met het bewandelen van die parlementaire weg dus! Je weet maar nooit hoe snel we terug moete gaan kiezen, en dat gaan we toch niet weer kunnen doen voor iets dat niet grondwettelijk is?
|
|
#336 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Trouwens, Stab, wij moeten toch niet bang zijn van onze eigen schaduw? BDW geniet momenteel de absolute genade van het merendeel der Vlaamse kiezers. Je merkt toch ook dat hij met alles weggeraakt tegenwoordig? Hij wilde geld voor Brussel geven maar de voorwaarden zinden hem niet, en wat doet Vlaanderen? Prijst hem de hemel in omdat hij voet bij stuk hield op iets waar het eigenlijk al schandalig is dat je mee wil stappen in de oeroude Belgische logica van 'de Vlamingen betaalt voor zijn rechten'. Als de nva mee voor de agendering stemt geeft ze blijk van verantwoordelijkheids zin tov de grondwet. Dat de franstaligen op hun paard gaan zitten ervan ... dat is al zo mocht je't nog niet doorhebben. En om de haverklap zelfs. Het zal Bart niet minder sympatie opleveren maar meteen wel de mond van VB & LDD snoeren. Neen, ik geloof er niks van dat iemand die op zo een hoge piek van populariteit surft daarvan af kan vallen omdat hij rechtlijnig de werkzaamheden van het parlement toestaat. En die Franstaligen? Daar moeten we juist vanaf geraken, en dat gaat niet lukken door hen te blijven paaien of je te laten imponeren door hun 'groot lawaai' (cfr- Di Rupo's kolonisatiedrang van Brussel & de Vlaamse rand). Ik zou zelfs zeggen, een beetje meer ambras in de praatbarak kan de zaken alleen maar versnellen. En dat kan geen kwaad.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 11 oktober 2010 om 20:14. |
|
|
|
|
|
#337 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Vertrouwen in de nva is goed, maar controle is veel beter. Ik wil U geloven dat BDW het einde van België aan het inluiden is, maar het kan ook goed zijn dat we morgen ontwaken in een nieuw België. Een België waar velen blij gaan zijn dat er nog zoiets bestaat als het VB.
|
|
|
#338 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wil even realistisch zijn : • wat valt er nu nog te verduidelijken wat niet iedereen sinds weken weet ? • welke vragen kan De Wever aan wie dan ook stellen die uw roi niet even goed zelf kan stellen ? • waarom precies 10 dagen ? Ik lees dat De Wever twee uren per partij zal uittrekken. Zeven maal twee = veertien uren, zegge nog niet eens een volle werkdag voor eender welke huisvrouw. Waarom dan 10 dagen ? • hebt u inmiddels een aantal overduidelijke artikels gelezen in zowel de Vlaamse als de Belgische Franstalige pers ? Ziet u daarin tekenen van meegaandheid vanwege de Franstaligen ? U weet het antwoord op deze vragen, mijnheer Robert. U weet dat De Wever zich domweg heeft laten inpakken door het Belgisch Franstalig regime. U weet dat hij nu aan iedereen in politiek België heeft getoond dat de Vlaams-nationalisten, waarvan hij aan Franstalige zijde en in Laeken als de voorman wordt gezien, niets méér zijn dan lammeren die je uiteindelijk makkelijk in de Belgische pas kunt doen lopen. Verwacht u nu van ons dat wij ook tien dagen zullen wachten om De Wever’s onaanvaardbare stommiteit aan te klagen, kwestie van de koffiemadam niet voor het hoofd te stoten ? Of is het plots bon ton in Vlaanderen om evenzeer de zwakkeling uit te hangen dan de voorgehouden Grote Leider ? Kunt u aanvaarden dat zwakheid niet overal en bij iedereen de regel hoeft te zijn ? Wil mij bij voorbaat dit taalgebruik vergeven, maar voor één keer geef ik er – ter clarificatie – aan toe : Als ik een stront zie liggen, wijs ik anderen daar op. Willen die anderen dan toch blindelings in de caca stappen, nou voor mij niet gelaten. Maar ik ga geen tien dagen wachten om op de stront te wijzen, om dan achteraf – als velen er al in getrapt hebben – lafweg te zeggen “ja, ik had hem al meteen zien liggen, maar ik heb gezwegen opdat niemand mij zou verwijten dat ik een stront een stront durfde te noemen”. |
|
|
|
|
|
#339 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het antwoord schijnt te zijn: niet iedereen is zo slim als Ik, of Gij, of de Xeno, of den Egidius. Hopelijk zijn er wat van die minder slimme mensen ook wat wijzer geworden na het optreden van Moeroo op Canvas. http://forum.politics.be/showthread.php?t=144777 Swat. De silver lining schijnt te zijn: zowel theater verzekerd morgen den 12e als volgende week den 18e.
|
|
|
#340 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|