Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2010, 18:49   #361
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Achter de / stond nog leerproblemen,ik denk dat je daar moet gaan zoeken
Ik heb nochtans enkel dec stukken over LEESproblemen gehighlight
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 18:51   #362
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik heb nochtans enkel dec stukken over LEESproblemen gehighlight
Ja ik weet het wel,was een verspreking van mij

Ik zoek het wel op,heb even geduld nu
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 23:01   #363
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euhm ...hoe lezen die dan verkeersborden?
Heel traag zeker?

Nee echt er bestaan aangepaste rij examens voor mensen die problemen hebben.

Men krijgt meer tijd om te antwoorden en legt het wat beter uit of zo, of wat trager.

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 oktober 2010 om 23:03.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 08:12   #364
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euhm ...hoe lezen die dan verkeersborden?
een verkeersbod is een teken/een symbool/tekening..Dat zie je, en weet wat het betekent. De cijfers van 70 of 50 zullen ze ook wel begrijpen, net als de steden.
Oud 13 oktober 2010, 12:27   #365
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Jullie zijn echt zielig , dus maw is ons slecht onderwijs te danken aan de allochtonen
Voor een deel wel ja.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 17:56   #366
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor een deel wel ja.

BS ...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 18:08   #367
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Wel; de resultaten van ons onderwijs in internationale statistieken worden wel omlaag gehaald door de grote groep allochtonen. Da's ook logisch: ons onderwijs is daar helemaal niet voor aangepast, maar we hebben daar - zeker in steden zoals Antwerpen - wel grote groepen van, waardoor het gemiddelde zeker omlaag wordt gehaald. Enfin; de kwantiteit van die impact weet ik niet, maar dat het een impact heeft, lijkt me zeker.

'k ken te weinig van de internationale school-benadering om een goede vergelijking te maken, dus daar ga ik ook geen commentaar op geven.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 18:48   #368
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wel; de resultaten van ons onderwijs in internationale statistieken worden wel omlaag gehaald door de grote groep allochtonen. Da's ook logisch: ons onderwijs is daar helemaal niet voor aangepast, maar we hebben daar - zeker in steden zoals Antwerpen - wel grote groepen van, waardoor het gemiddelde zeker omlaag wordt gehaald. Enfin; de kwantiteit van die impact weet ik niet, maar dat het een impact heeft, lijkt me zeker.

'k ken te weinig van de internationale school-benadering om een goede vergelijking te maken, dus daar ga ik ook geen commentaar op geven.
Die impact is er natuurlijk. Raar dat men daar zelfs aan twijfelt.
Mensen die al wat ouder zijn hebben de scholen zien dichtslibben met allochtonen die nauwelijks Nederlands konden spreken, laat staan lezen of schrijven. En omdat men 10 of 14 jarigen nu eenmaal niet in het kleuteronderwijs kon plaatsen....haalde men het niveau naar beneden zodat iedereen een beetje mee was.
Zonder dat er officieel ooit een standpunt is ingenomen daarover, want in eerste aanvang wilde men die groep allochtonen afzonderen in aangepast onderwijs zodat ze konden inlopen, maar dat mocht niet. Dat was officieel discriminatie en met name de allochtonen riepen het hardst.
Ze moesten bij de rest zitten en men mocht hun niet zomaar jaartjes laten overdoen. Ze moesten mee met de rest en na een aantal jaartjes werden ze doorgesluisd naar over het algemeen technisch onderwijs en beroeps. Welke bij deze ook meteen om zeep was daarmee en sindsdien de vuilbak van het onderwijs is geworden. Onverbiddelijk maakten de autochtonen en allochtonen hier een splitsing. Autochtonen wilden niet dat hun kinderen naar dezelfde scholen gingen en zonderden hun kinderen af. Maar het hoger onderwijs kan ook alleen maar de krijtlijn van het lager onderwijs volgen. En zodoende zakte gans het niveau.

Met name daarom doet iedereen heden ten dage zo denigrerend naar alles wat technisch is.
Zovele jaren later en nog veel meer allochtonen sindsdien is het allesbehalve beter geworden.
Maar de jeugd is er mee opgegroeid en ziet dat niet meer.

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 oktober 2010 om 18:57.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 19:38   #369
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overigens; ik verwijt hier het onderwijssysteem, niet de allochtonen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 13 oktober 2010, 20:24   #370
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mambo, ik vindt dat U er te ruw overgaat.
De groep allochtonen is wel groot in de scholen, maar de grootste hoop nationaliteiten hebben helemaal geen probleem met 1 van de landstalen.

Helaas is een bruikbare kennis van 1 landstaal in het andere landsdeel niet echt bevorderlijk voor de communicatie nietwaar.
Oud 13 oktober 2010, 20:25   #371
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens; ik verwijt hier het onderwijssysteem, niet de allochtonen.
Ge hebt gelijk, speel op de bal en niet op de man. Zo ben je er zeker van dat er geen eind kan aan komen.
Oud 13 oktober 2010, 20:28   #372
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mambo, ik vindt dat U er te ruw overgaat.
De groep allochtonen is wel groot in de scholen, maar de grootste hoop nationaliteiten hebben helemaal geen probleem met 1 van de landstalen.

Helaas is een bruikbare kennis van 1 landstaal in het andere landsdeel niet echt bevorderlijk voor de communicatie nietwaar.
We zijn inmiddels een jaar of dertig verder, jongeren zijn hier nu opgegroeid met een allochtoon als vriend en zien dat als een deel van de maatschappij inmiddels.
Dat is normaal.
Maar dat niveau van het onderwijs is nog lang niet opnieuw opgekrikt hoor.
Oud 14 oktober 2010, 06:19   #373
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar dat niveau van het onderwijs is nog lang niet opnieuw opgekrikt hoor.

En hoe zou dat nu komen ??... Zou de schoolmoeheid daar niets mee te maken hebben ?
Oud 14 oktober 2010, 06:20   #374
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
mensen willen samenwerken, onbewust. Onze school is gericht op het aanleren van competiviteit, de beste moeten zijn (niet opnemen van kennis is belangrijk doch het scoren van punten), ons onderwijs zet kinderen tegen elkaar op (niet vanwege de individuele leerkracht doch vanuit het systeem). Het huidig systeem is een aanval op creativiteit, een aanval op uw hersenen de vrije loop laten, op beperkingen aanvaarden zonder dit afbreuk doet aan uw wezen;
het sterkt daarentegen afgunst, individualisme, bedrog (punten scoren is belangrijker dan kennis vergaren of leren omgaan met de omgeving en de ander (binnen als buiten uwzelf)).

Elke gezonde mens kan niet anders dan zo'n systeem beu worden, het kan gewoon niet anders. Nog een paar decennia deze kant op en we zullen geen kant meer op kunnen.

2
Oud 14 oktober 2010, 09:50   #375
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
BS ...
Heel die zever van dat ons onderwijssysteem niet is aangepast aan allochtonen is bullshit ja.

Zij moeten maar leren dat als ze hier school lopen dat dat moet volgens de regels van de maatschappij hier. Dat betekent niet dat allochtone ouders naar school kunnen gaan om de leerkracht af te blaffen. Dat betekent ook niet dat meisjes thuis zouden moeten blijven.

Een goede scholing is de eerste stap naar een goede inburgering. Maar het is enorm moeilijk om zo een school les te geven. Hoe zou dat komen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 10:41   #376
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heel die zever van dat ons onderwijssysteem niet is aangepast aan allochtonen is bullshit ja.

Zij moeten maar leren dat als ze hier school lopen dat dat moet volgens de regels van de maatschappij hier. Dat betekent niet dat allochtone ouders naar school kunnen gaan om de leerkracht af te blaffen. Dat betekent ook niet dat meisjes thuis zouden moeten blijven.

Een goede scholing is de eerste stap naar een goede inburgering. Maar het is enorm moeilijk om zo een school les te geven. Hoe zou dat komen ?
Onderwijs is nog steeds een consumptiegoed, dat aangepast moet worden aan de mensen die het gebruiken en niet opgedrongen moet worden aan mensen.
Oud 14 oktober 2010, 10:54   #377
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...r-school.dhtml

Dat er iets grondig fout zit binnen ons onderwijs is reeds langer bekend, maar dat het zo erg is had ik niet verwacht.

CVO's opgericht om oudere op latere leeftijd aan een diploma te helpen en om werkende te laten bijstuderen, zitten nu al vol met jonge schoolverlaters die via dit onderwijssysteem hun diploma gaan halen.
Een systeem waarbij jongeren die zelfs vak niet verder geraakten dat het 4de jaar BSO op hun 18de, op 1 of 2 jaar niet enkel toch hun diploma behalen, maar zelfs een TSO of ASO diploma behalen met onderscheiding.
En daarna succesvol hogere opleidingen afwerken.

Wanneer gaat en dit inzien in het regulaire onderwijs?

Misschien is de school nog de enige plek op deze aardkloot waar kinderen effectief moeten luisteren en doen wat hen opgelegd wordt.
ik zou dat ook beu worden dan
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 10:56   #378
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Onderwijs is nog steeds een consumptiegoed, dat aangepast moet worden aan de mensen die het gebruiken en niet opgedrongen moet worden aan mensen.
het onderwijs wordt aangepast aan mensen en wat zie je?
iedereen moet maar een master en bachelor kunnen halen en als ze dan 20j nodig hebben voor een bachelor van 3j dan kan het nog.

iedereen moet slagen, alles op kosten vd belastingbetaler en als er ene buist dan laat ge het niveau gewoon zakken.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 17:44   #379
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
iedereen moet maar een master en bachelor kunnen halen en als ze dan 20j nodig hebben voor een bachelor van 3j dan kan het nog.

iedereen moet slagen, alles op kosten vd belastingbetaler en als er ene buist dan laat ge het niveau gewoon zakken.
Moest de maatschappij niet zo prestatiegericht zijn, zou het al eens niet zo nodig zijn.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 14 oktober 2010 om 17:46.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 17:48   #380
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

Dat is niet wat ik zei. Ik zei 'het onderwijs moet aangepast worden aan de consumenten', ik zei niet 'iedereen moet een diploma halen'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be