![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#441 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Eén ervan is een Rus die een groot deel van zijn middelbaar in de Sovjetunie heeft afgelegd en de hoogste vorm van onderwijs volgde. Hij spreekt een getaande versie van het Sovjet-Russisch van voor het kapitalisme en wordt in zijn thuisland 'als vreemde' aanzien en verstaat sommige nieuwe uitdrukkingen niet zo goed meer, maar maakt geen fouten (naar wat hij beweert). Een andere is een Mexicaanse die op volwassen leeftijd trouwde met een Belg en sindsdien in Leuven woont (het grootste deel van haar leven woonde ze in Mexico). Haar Spaans is erop achteruit gegaan. Ze maakt geen fouten, maar moet vaker nadenken om gepunt te antwoorden wanneer ze haar familie in Mexico bezoekt.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 oktober 2010 om 16:23. |
|
|
|
|
|
#442 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#443 |
|
Europees Commissaris
|
Ik herinner u nog opperen op dit forum dat indien Vlaanderen onafhankelijk wordt de Vlamingen in Brussel een vergelijkbaar statuut zouden krijgen als de Joden in Duitsland in de jaren '30. Uw favoriet onderwerp ?
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 oktober 2010 om 16:23. |
|
|
|
|
#444 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#445 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vakbonden betalen zelfs geen cent uit voor ze de dossiers terug hebben van de vakbonden. De syndicale pot is trouwens volledig opgebouwd met belastinggeld. Om het grof te zeggen, de vakbondsmensen zijn in werkelijkheid nog beter betaalde en beschermde ambtenaren dat deze die voor de overheid zelf werken. En de vakbonden zijn een spaarpot van de partijen en politici. Waar ze uit putten als de uitslagen van de verkiezingen hen niet aanstaan, of als er beslissingen genomen worden die hun macht indijken. |
|
|
|
|
|
#446 |
|
Minister-President
|
Je maakt toch een grapje, hoop ik? De linkerzijde zou kunnen meewerken aan een onafhankelijk Vlaanderen om zo een beter imago te krijgen en goede rechten voor de FR te garanderen (indien dit nodig zou blijken). Ikzelf ben voor een goede SZ maar zou zoals het nu staat nooit links stemmen doordat links nu eerder reactionair en imobilistisch is.
|
|
|
|
|
#447 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
onderwerkloosheid valt? ja. Citaat:
Maar waar de bedrijven toch niet meer dan 75€ per uur voor de geleverde diensten kunnen vragen of hun klanten gaan ergens anders naar toe. Citaat:
Citaat:
En nee, de OCMW's hebben geen toegang tot de datakanken om misbruik te kunnen voorkomen. Citaat:
De afdelingen voor uitbetalingen zijn inderdaad rechtspersonen, of om juister te zijn, zij zijn gedeeltelijke rechtspersonen. En het stakingsrecht van het personeel van een bedrijf heeft ook een tegenhanger, één die zelfs vaak door de vakbonden word gebruikt om stakingen te verantwoorden, namelijk het recht op arbeid en de mogelijkheden om die arbeid uit te voeren. |
||||||
|
|
|
|
#448 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het is het veschil tussen "NEEN VERDOMME" roepen, en alle duivels laten ontketenen en "JA, MAAR.." Een hemelsbreed verschil, zowel in de realiteit om iets te bekomen, als electoraal.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#449 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Het doet me wat denken aan het Vlaams Belang en het cordon: "die mensen beseffen niet goed wat ze gedaan hebben met hun stem, laten wij dan maar bepalen wat de kiezer wil." Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 24 oktober 2010 om 17:19. |
|
|
|
|
|
#450 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ho, maar ik ben geen boekenverbrander hoor, in tegendeel. Ik ga ook graag naar musea, ik leer ook graag bij over de geschiedenis en zo. Ik wens geen vermalen van een cultuur, helemaal niet. Maar als die op natuurlijke wijze verdwijnt *in het dagelijkse leven* door een of andere sociologische dynamiek, dan beschouw ik dat als een natuurlijke evolutie en ga die niet proberen specifiek tegen te houden.
|
|
#451 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is net wat de walen niet willen.
|
|
|
#452 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In Luxemburg heb je geen groep die de andere wil onderdrukken.
|
|
|
#453 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De oorsprong van het probleem is toch wel iets heel anders hoor.
|
|
#454 |
|
Europees Commissaris
|
Zeker dat iedereen Luxemburg goed kent ? Volgens mij zijn daar wel taalkundige problemen tussen Frans- en Duitstaligen. Hoe dan ook, het is volgens mij niet gemakkelijk ons land naar Luxemburgse standaarden te verheffen. Ik zie het ook niet zitten om geheel het middelbaar hier in het Frans te laten verlopen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 24 oktober 2010 om 17:32. |
|
|
|
|
#455 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan ik niet.
|
|
#456 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#457 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#458 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#459 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
- Zweeds - Fins - Engels
|
|
|
#460 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nogmaals. Leg maar eens aan de rest van de wereld uit dat een arme minderheid een rijke meerderheid aan het onderdrukken is. We maken ons daarmee volstrekt belachelijk.
|
|
|