![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
|
![]() Maar wel de waarheid. Ik ga hier ook geen bijbel neerpennen.
Ik geef gewoon mijn rijtijden. Natuurlijk zijn er wslk nog andere parameters zoals 2-3 extra onwettige verkeersdrempels, het extra verkeer dat door meer verkeersdrempels op de hoofdweg (was zelfs een N-weg) verdreven wordt, ik had zelfs de indruk dat als het seizoen was zelfs meer traktors meerdere kms de hoofdweg namen om die onwettige verkeersdrempels en plateaus te vermijden in de bbk. Het kan ook dat er enkele sluipwegen afgesloten werden (enkel plaatselijk verkeer) enz... de hele NIMBY-tralala zeg maar.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
|
![]() Citaat:
Dat gij het niemand gunt wat vlotter én nog veilig te rijden heb ik ondertussen wel begrepen. Ik vraag me af wat die mensen U misdaan hebben. Jij bent het bewijs voor de typische ikke-ikke mentaliteit: "als ik dat kan moeten anderen dat ook maar moeten ". Gelieve dus te nuanceren.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2010 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
In Nederland bestaat dit reeds. Ik vind niets uit. Een weg van meer dan 30 km. Eens je op de weg bent moet je de snelheid rijden die aangegeven is en je hebt steeds groen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Bij dit alles blijft men trouwens steken in het eenheidsdenken: snelheid in combinatie met de auto als ultiem en uniek vervoermiddel. Andere steden in Europa hebben het echter al aangetoond: er zijn andere keuzes te maken waardoor het mobiliteitsprobleem en het toenemend verkeersinfarct op een andere manier kan worden opgelost dan de platgetreden paden van "meer beton" en "hogere snelheid" te volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() In België bestaat/bestond dit ook. Op de ringweg in Brugge heeft men dat jaren toegepast (daar aangekondigd onder de naam "groene golf"). Uiteindelijk heeft men de hele handel weer afgeschaft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Uw misvatting is dat u "vlot" gelijkstelt met "snel". In alle bescheidenheid mag ik stellen dat ik vlot rij, ook al omdat mijn opvolgen van de maximumsnelheden daartoe bijdraagt. 70 is 70, 90 is 90, 50 is 50, enz. Die vlotheid vertaalt zich ook in een heel zuinig verbruik en rust in het autorijden. Ik kan gerust vergelijken: in mijn wilde jaren heb ik heel hard gereden en ontelbare malen ferm over de aangegeven limiet gereden. Met de jaren is het besef gekomen dat het allemaal heel weinig heeft opgeleverd en maar weinig bijdraagt in wat we daarin zoeken te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Maar zoals steeds slechts een deel.
Citaat:
Micele, the minister of misinformation.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.671
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() idd
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.671
|
![]() Citaat:
En nu ivm het afschaffen van die handel, ze hebben gewoon alles ondertunneld hé. EN moesten ze eens eerlijk zijn over al die dingen moeten ze toegeven dat lichten absoluut niet gesynchroniseerd werken en integendeel mensen dwingen om te snel te rijden, of de flow gewoon castreren
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 december 2011 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
|
![]() Citaat:
Naja in Belziek weet men nooit als men het verbruik maar in de hoogte kan jagen, alle beetjes zijn dan goed voor de staatskas. Natuurlijk is de groene golf daar het veel betere alternatief als flitspalen. De groene golf die ik ken - en nog altijd bestaat - op een stukje N74 in Limburg is trouwens op 80 kmh gelijkmatig gemiddelde snelheid afgestemd voor een 2+2-90 kmh weg. Iedere bomma op haar oude 125 cc-vespa kan daar mee. ![]() ´T word dan hoog tijd dat ze die prutsmoteurtjes van die lijnbussen gaan vervangen door echte busmotoren die vlotjes 100 kmh halen en zelfs meer als het veilig kan Citaat:
Natuurlijk kan men de groene golf ook zo afstemmen dat men voordurend de limiet met 20 kmh moet overschrijden om vlot erdoor te geraken, jaja daarvoor die mobiele snelheidscontroles... in Hasselt op de Grote Ring. Citaat:
Orignele bron met tekeninkjes voor onze Belziekprutsers: Citaat:
![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2011 om 14:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
|
![]() Citaat:
Om de hoeveel km staan er gemiddeld lichten op gewestwegen? Ik schat elke drie-vier kilometer van degene waar ik vaak op rijd. Aan 70km/u: +- 3 minuten Aan 90km/u: 2 minuten 20 seconden Aan 110km/u: 1 minuut 55 seconden Lijkt mij dus wel straf dat 70 en 90 op één hoop gegooid wordt en 110 een groot verschil geeft. Ik zou wel eens die snelheids-groenekans-distributie willen zien :S
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
|
![]() Citaat:
![]() Het is tot 110 kmh rijden op wegen met 70-beperking ofwel tot 110 kmh rijden op wegen met 90-beperking; naargelang het geval gaan de verkeerslichten natuurlijk verder/korter van mekaar staan om groen te kunnen halen als men tot 110 kmh snel moet rijden. De R71 van Hasselt is in dat laatste geval van 90 kmh (2+2-middenberm): http://maps.google.be/maps?q=R71,+Ha...ewest&t=h&z=13 Citaat:
Hier een idee van de ruimtelijke afstanden tussen de 5 drukke verkeersknooppunten en dus verkeerslichten; het knooppunt naar Tongeren is wat minder druk als de andere 4. De Westzijde van de Ring (N-Z, N-W en omgekeerd) moet zeer goed te doen zijn. Die kant heeft ook het meeste verkeer, leidend naar de drukke verkeersader E313 (Antwerpen<>Luik), en ook naar de N80 naar het zuiden (richting St-Truiden) ![]() Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2011 om 17:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.671
|
![]() Citaat:
Nu je weet perfect dat in Belgie dat nergens het geval is. Dus het evolg van een groene golf is gewoon dat er in één richting een groene golf is en in de andere richting een niet werkzame groene golf. Dus nogmaals, een groene golf werkt eigenlijk maar bij een richtingsverkeer volgens mij... of anders moet je keuzes maken voor dominante verkeersrichting... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.826
|
![]() Citaat:
Men kan ook de groene Golf voortdurend variëren van verkeerslicht tot verkeerslicht, ttz naargelang de drukte in de zijweg, staat er daar geen voertuig of maar eentje net aangekomen, aan die zijweg (gemeten door inductielus op die zijweg) is dat licht permanent of wat langer rood, logisch toch. Zo kan men de verkeerstroom op hoofdbaan ook nog wat langer groen geven als het daar nog drukker is (in de spits, men telt de auto´s per tijdseenheid met elke standaardinductielus aan elk verkeerslicht). Citaat:
Maar in Nederland en Duitsland heeft men daar ook wat kleingeld voor over. Alhoewel men op stadsringen altijd de prioriteit geeft aan het openbaar vervoer, ttz de (tragere) stadsbussen moeten er vooral voordeel bij halen, daarom zet men de V-groene golf op zulke stadsringwegen 10-20 kmh lager als ontworpen voor de auto´s. Anders is het dan op snellere 2+2 wegen in Nederland/D waar de 100 kmh snelle snelbussen rijden daar kan men de Golf op 80 of zelfs 90 kmh houden. Citaat:
Zoek je ook excuses Paul die geen steek houden ? Als men er geen prioriteit van maakt, lees geen geld in Belziek, werkt het niet zeker en zoekt men excuses ? ![]() Citaat:
Of dacht je dat één persoon met zijn brommertje uit de zijweg net voor de aanstormende hoofdpulk plots voorrang krijgt op een 200-tal mobilisten ? Neen Paul net achter de hoofdpulk als er nog een taffelaar aankomt mag net dat ene brommertje snel oversteken (heel kort groen vanuit de zijweg) Of lees dit gewoon, Crevits wil natuurlijk de goedkoopste spulletjes. Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Groene_golf http://de.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%BCne_Welle http://en.wikipedia.org/wiki/Green_wave Ik citeer Groenfase extra voor Groene golf Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2011 om 21:11. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.671
|
![]() in New York zie je zo mooi die cascade op de avenue's, maar die zijn dan ook eenrichtingsverkeer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Citaat:
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
en 's avonds staduitwaarts. Maar de twee tesamen: dat zou straffe boel zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() Welke richting op een stadsring rijdt stadin- of -uitwaarts?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
![]() |
![]() |