Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 1 november 2010, 22:14   #341
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Oke , ik zal het in plat vlaams uitleggen misschien snap je het dan:
de bijbel/koran kan nuttig zijn als wc papier als ge het vliegend schijt hebt of zonder maandverband zit.
Ik ben atheiste en heb geen respect voor kruisbeelden, hoofddoeken, keppeltjes, en dergelijke rommel.
Ik zal het met een voorbeledje uitleggen. Mijn collega Naghmeh is een Iraanse, een alleenstaande mama.Zij is naar eigen zeggen moslima. Maar zij draagt geen hoofddoek en haar garderobe is om jaloers op te zijn. Op de jaarlijkse BBQ eet zij net als iedereen spare-ribs en een glas wijn of frisse pint slaat ze niet af. Ze heeft een losvaste relatie met een knappe vent, zij noemt hem een fuckbuddy. Haar Nederlands is soms hilarisch, maar ze doet op z'n minst een poging.
Zij bid en heeft zo haar rituelen, ze doet ook mee met de rammadan, maar niemand die deze zaken echt opmerkt, ze valt er niemand mee lastig.

Wel, voor haar heb ik een immens respect en bewondering. Dat noem ik nu eens echt integreren.

Artisjok, ik hoop dat je nu snapt met wat ik bedoel als ik zeg dat ik kost op religie. Ik kots niet op de mensen die in het fabeltje willen geloven, wel op het fabeltje op zich, omdat het zoveel leed en misverstanden teweegbrengt.
Hewel, zoals jij het uitlegt vind ik het nog onduidelijker.
Je kotst dus op religieuze symbolen en op religieuze regels.
En op het verhaal.

Citaat:
Ik leg het je nu uit op het niveau voor een 7 jarige, ik hoop dat je hersencel(len) het aankunnen en dat je niet zoals in dat andere topic tot in den treure toe je vraag zal blijven herhalen zoals een grijsgedraaid plaatje van Elvis.
Waar is dit goed voor?
Moet dit nog iets verduidelijken? Moet dit bijdragen tot de discussie?

Laatst gewijzigd door artisjok : 1 november 2010 om 22:14.
artisjok is offline  
Oud 1 november 2010, 22:16   #342
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een atheïste die haar dochter vrijzinnig opvoedt maar haar dochter draagt een hoofddoek .... ik kan dus echt niet meer volgen hé.
Mijn dochter draagt geen hoofddoek.
Waar haal jij dat vandaan?

Toch niet vanwege hetgeen sunny vertelt.
Van hetgeen sunny over anderen vertelt moet je niets geloven.
artisjok is offline  
Oud 1 november 2010, 22:17   #343
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Smiley weet niet wat de islamitische bronteksten zijn. Maar geen nood, hij heeft zijn wahabitische "geleerden" om het hem allemaal uit te leggen.

De Wahabitische beweging, die momenteel de plak zwaait in Saoedi-Arabië was van in het begin een operatie van het Britse imperialisme, later overgenomen door de VS. In het kader van "the great game" kwam het erop aan, verdeeldheid te zaaien onder de moslims, het Ottomaanse kalifaat te vernietigen, en de Ottomaanse gebieden onder Britse koloniale heerschappij te brengen, eventueel met wat brokstukken voor junior partner / concurrent Frankrijk.

Sindsdien hebben de Wahabieten hun Angelsaksische meesters steeds loyaal gediend. Ze hebben de leerstellingen van de islam vervalst en verminkt, ze hebben hun best gedaan om spirituele en bevrijdende stromingen in de islam de nek om te wringen, zij hebben de bevolking murw geslagen en Amerikaanse en Europese bezettingstroepen in de islamitische landen gebracht.
Die Wahabieten waren toch zo praktisch toen Kitchener problemen had met de Mahdi. Rond 1915 bleken ze 't nog goed te kunnen vinden met Lawrence ook.
Citaat:

Wat de profeet (salla allahu 3alayhi wa salam) en 3A2isha (radhi allahu 3anha) betreft, er is helemaal geen consensus over welke leeftijd 3A2isha had bij haar huwelijk. Feit is dat hij een zeer diepe waardering voor haar had, en dat zij een heel sterke vrouw was die heel veel gezag en invloed onder de moslims had.

De geschiedenis van de islam is een geschiedenis van heel sterke vrouwen, een geschiedenis die heel mooi wordt beschreven in het ontroerend mooie boek "Loin de Médine" van Assia Djebar.
Onder moslimbashers bestaat daar al lang een consensus over. Wie durft er nu aan de autoriteit van moslimbashers twijfelen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2010 om 22:18.
filosoof is offline  
Oud 1 november 2010, 22:17   #344
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Hoe kan ik in hemelsnaam weten wat daar geschreven staat? Als ik wil weten wat Livius schreef in een bepaalde passage, dan leg ik een vertaling naast de oorspronkelijke brontekst. Als ik dan specifieke termen tegenkom, dan tracht ik die op te zoeken en na te gaan welke concrete betekenis die hebben. Of beter: dat zou ik toch moeten doen. Vaak ontbreekt de tijd me daarvoor. Als ik met grote zekerheid iets zou willen weten, dan dien ik verschillende boeken of zelfs edities naast elkaar te leggen.

Hier heb ik geen oorspronkelijke brontekst, geen kennis van het Arabisch en een vertaling in het Nederlands waarvan ik geeneens weet wie ze opstelde. Afgaande op Kallikles posts lijkt de interpretatie/vertaling van die tekst me zelfs hoogst dubieus. Maar om daar absoluut zeker van te zijn, en dus om daarover een eigen mening te kunnen geven, zou ik het Arabisch en de Koran moeten beheersen. En wellicht nog een resem aan hadith, specifieke verhalen, uitdrukkingen,... Sta me toe op te merken dat ik niet over die kennis beschik en ook niet van plan ben die te verwerven. Zoals ik je al eerder zei: de islam interesseert me (helaas) niet. De kennis die die interesse zou kunnen ontsteken ontbreekt. Wat ik wel lees in uw posts, is dat die kennis en diepere interesse ook bij u, Sunny en een resem zelfverklaarde islamologen ontbreekt. Dat is niet erg. Hou er gewoon rekening mee.
Als je Andy moet geloven moeten alle moslims Arabisch en islamologie studeren alvorens ze iets van hun koranneke kunnen snappen. Ik vraag mij af of hij hetzelfde zou zeggen aan die fundies die de Antwerpse athenea omwille van Allah's eisen op stelten zetten. Ik vermoed van niet.
Sunny is offline  
Oud 1 november 2010, 22:18   #345
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die Wahabieten waren toch zo praktisch toen Kitchener problemen had met de Mahdi. Rond 1915 bleken ze 't nog goed te kunnen vinden met Lawrence ook. Onder moslimbashers bestaat daar al lang een consensus over. Wie durft er nu aan de autoriteit van moslimbashers twijfelen?
De Amerikanenbashers, de jodenbashers, de VB-bashers, de NVA-bashers natuurlijk!
Sunny is offline  
Oud 1 november 2010, 22:19   #346
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Kijk sie, de ware aard komt boven.
Artisjok, Filsoof en Andy zullen uw laatste opmerking ongetwijfeld heel erg apprecieren.
Wat is er mis met suqars mensenkennis? Ik zie in u slechts een klein, verkromd, asociaal dik mannetje achter een pc. Iemand met een te hoge cholesterol en beginnende arterosclerose ook. Ik denk niet dat u een biseksueel bent. Daarmee zou u immers sneller van de grond geraken dan nu het geval is. En tussen ons gezegd: dat kan nooit de oorzaak van uw probleem zijn.

Maar uiteindelijk weet enkel u of mijn mensenkennis hiermee even sterk is als die van suqar.

mvg,

Andy
Oud 1 november 2010, 22:21   #347
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mijn dochter draagt geen hoofddoek.

Toch niet vanwege hetgeen sunny vertelt.
Van hetgeen sunny over anderen vertelt moet je niets geloven.
We ziten in een ander topic te argumenteren over JOUW dochter die met HOOFDDOEK op naar de chiro gaat en je reactie is: wat primeert ,een hoofddoek of samenspelen.
Het kwam dus niet bij je op om in dat betreffende topic te reageren met: Mijn dochter draagt geen hoofddoek.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 1 november 2010, 22:21   #348
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je Andy moet geloven moeten alle moslims Arabisch en islamologie studeren alvorens ze iets van hun koranneke kunnen snappen. Ik vraag mij af of hij hetzelfde zou zeggen aan die fundies die de Antwerpse athenea omwille van Allah's eisen op stelten zetten. Ik vermoed van niet.
Als ze die athenea op stelten zetten omwille van een koranvers: ja. Als ze die op stelten zetten omwille van politieke opvattingen of omdat ze goesting hebben in herrieschoppen: neen.
Oud 1 november 2010, 22:21   #349
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan ik in hemelsnaam weten wat daar geschreven staat? Als ik wil weten wat Livius schreef in een bepaalde passage, dan leg ik een vertaling naast de oorspronkelijke brontekst. Als ik dan specifieke termen tegenkom, dan tracht ik die op te zoeken en na te gaan welke concrete betekenis die hebben. Of beter: dat zou ik toch moeten doen. Vaak ontbreekt de tijd me daarvoor. Als ik met grote zekerheid iets zou willen weten, dan dien ik verschillende boeken of zelfs edities naast elkaar te leggen.

Hier heb ik geen oorspronkelijke brontekst, geen kennis van het Arabisch en een vertaling in het Nederlands waarvan ik geeneens weet wie ze opstelde. Afgaande op Kallikles posts lijkt de interpretatie/vertaling van die tekst me zelfs hoogst dubieus. Maar om daar absoluut zeker van te zijn, en dus om daarover een eigen mening te kunnen geven, zou ik het Arabisch en de Koran moeten beheersen. En wellicht nog een resem aan hadith, specifieke verhalen, uitdrukkingen,... Sta me toe op te merken dat ik niet over die kennis beschik en ook niet van plan ben die te verwerven. Zoals ik je al eerder zei: de islam interesseert me (helaas) niet. De kennis die die interesse zou kunnen ontsteken ontbreekt. Wat ik wel lees in uw posts, is dat die kennis en diepere interesse ook bij u, Sunny en een resem zelfverklaarde islamologen ontbreekt. Dat is niet erg. Hou er gewoon rekening mee.
Smiley citeerde eerst een Wahabiet die een hadith citeerde over de leeftijd van 3A2isha. Deze hadith wordt echter door andere geleerden verworpen, onder meer omwille van inconsistentie met andere ahadith (ahadith is het meervoud van hadith). De meningen omtrent de leeftijd van 3A2isha bij haar huwelijk lopen dus uiteen (van 6 tot 24 jaar) en meer valt er ook niet over te zeggen.

Dan kwam Smiley plots met een vers uit de Koran dat gaat over echtscheiding en de wachtperiode tussen echtscheiding en een nieuw huwelijk, meer bepaald na de menopauze!

Het wordt extra verwarrend omdat Smiley niet echt weet waarover het gaat, maar copy-paste doet vanuit neoconservatieve websites als wikiislam. Soms is zijn copy-paste zo selectief dat niet meer duidelijk is wat onze neoconservatieve vrienden eigenlijk bedoelden.

Het is dus veel beter om Smiley's posts niet te lezen maar zijn neoconservatieve bronnen te bekijken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 1 november 2010, 22:21   #350
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met suqars mensenkennis? Ik zie in u slechts een klein, verkromd, asociaal dik mannetje achter een pc. Iemand met een te hoge cholesterol en beginnende arterosclerose ook. Ik denk niet dat u een biseksueel bent. Daarmee zou u immers sneller van de grond geraken dan nu het geval is. En tussen ons gezegd: dat kan nooit de oorzaak van uw probleem zijn.

Maar uiteindelijk weet enkel u of mijn mensenkennis hiermee even sterk is als die van suqar.

mvg,

Andy
Zie je wel? Andy kon het zeker appreciëren.Hij komt er waarschijnlijk (voor een keer) van de grond van. T'is hem gegund. Het moet zo al moeilijk genoeg leven zijn met al die zuur- en galoprispingen.
Sunny is offline  
Oud 1 november 2010, 22:23   #351
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
We ziten in een ander topic te argumenteren over JOUW dochter die met HOOFDDOEK op naar de chiro gaat en je reactie is: wat primeert ,een hoofddoek of samenspelen.
Het kwam dus niet bij je op om in dat betreffende topic te reageren met: Mijn dochter draagt geen hoofddoek.

Haar niqaabverslaving.
Sunny is offline  
Oud 1 november 2010, 22:24   #352
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Smiley citeerde eerst een Wahabiet die een hadith citeerde over de leeftijd van 3A2isha. Deze hadith wordt echter door andere geleerden verworpen, onder meer omwille van inconsistentie met andere ahadith (ahadith is het meervoud van hadith). De meningen omtrent de leeftijd van 3A2isha bij haar huwelijk lopen dus uiteen (van 6 tot 24 jaar) en meer valt er ook niet over te zeggen.

Dan kwam Smiley plots met een vers uit de Koran dat gaat over echtscheiding en de wachtperiode tussen echtscheiding en een nieuw huwelijk, meer bepaald na de menopauze!

Het wordt extra verwarrend omdat Smiley niet echt weet waarover het gaat, maar copy-paste doet vanuit neoconservatieve websites als wikiislam. Soms is zijn copy-paste zo selectief dat niet meer duidelijk is wat onze neoconservatieve vrienden eigenlijk bedoelden.

Het is dus veel beter om Smiley's posts niet te lezen maar zijn neoconservatieve bronnen te bekijken.
Aha, dat verduidelijkt al een en ander. Bedankt voor de toelichting,

mvg,

Andy
Oud 1 november 2010, 22:25   #353
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik zoek daar helemaal niks achter. Denk er misschien zelf eens overna.

Dan hoeft mijn bisexualiteit in dit topic ook niet ter sprake te komen , kan je ook eens over nadenken.

Nogmaals, u hebt het recht niet om over haar of haar dochter te oordelen.

Inderdad, daar heb je gelijk in, maar jullie hebben ook niet het recht om te oordelen over mensen die eens goed lachen met moslims en consoorten.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 1 november 2010, 22:26   #354
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk sie, de ware aard komt boven.
Artisjok, Filsoof en Andy zullen uw laatste opmerking ongetwijfeld heel erg apprecieren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het staat Andy, filo en Artisjok vrij om op die reactie in te gaan hoor.

Verder, u vergat het vraagteken te lezen.
Ik voel me daardoor absoluut niet geraakt. Zou ik moeten?
filosoof is offline  
Oud 1 november 2010, 22:26   #355
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan hoeft mijn bisexualiteit in dit topic ook niet ter sprake te komen , kan je ook eens over nadenken.
Daar heb je gelijk in. Maar als je anderen op hun kinderen probeert te pakken, tja, dan moet je maar op de blaren zitten.

Citaat:
Inderdad, daar heb je gelijk in, maar jullie hebben ook niet het recht om te oordelen over mensen die eens goed lachen met moslims en consoorten.
Klopt, maar we mogen er wel eens goed mee lachen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 november 2010 om 22:31.
Kallikles is offline  
Oud 1 november 2010, 22:27   #356
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik deed geen copy/paste, ik interpreteerde de tekst. Iets dat jij niet durft omdat je je liever anderen voor jou laat denken en dus maar een school uitpikt die het vers het minst embarrassing interpreteert.
Sunny is offline  
Oud 1 november 2010, 22:28   #357
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok hier zijn 3 verschillende Engelse vertalingen. Ik kan er franstalige vertalingen ook bij leggen als je wil. Je moet daar echt niet moeilijk over doen tenzij je tracht te ontkennen wat er klaar en duidelijk geschreven staat ook in de Arabische versie van de koran.

065.004
YUSUFALI: Such of your women as have passed the age of monthly courses, for them the prescribed period, if ye have any doubts, is three months, and for those who have no courses (it is the same): for those who carry (life within their wombs), their period is until they deliver their burdens: and for those who fear Allah, He will make their path easy.

PICKTHAL: And for such of your women as despair of menstruation, if ye doubt, their period (of waiting) shall be three months, along with those who have it not. And for those with child, their period shall be till they bring forth their burden. And whosoever keepeth his duty to Allah, He maketh his course easy for him.

SHAKIR: And (as for) those of your women who have despaired of menstruation, if you have a doubt, their prescribed time shall be three months, and of those too who have not had their courses; and (as for) the pregnant women, their prescribed time is that they lay down their burden; and whoever is careful of (his duty to) Allah He will make easy for him his affair.

http://www.usc.edu/schools/college/c...n/065.qmt.html

Citaat:
Je hoeft echt geen arabisch te kennen om te weten wat er in de koran staat. De koran is echt niet onvertaalbaar. Dit zijn enkel uitvluchten van mensen die de islam wensen te beschermen en de nare waarheid over de iSSlam en de 'profeet' trachten te ontkennen of te vergoeilijken.

Laatst gewijzigd door smiley : 1 november 2010 om 22:31.
smiley is offline  
Oud 1 november 2010, 22:28   #358
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

@ Vlaamse leeuwin

Zoals Sunny al eens heeft getypt, men typt wat men wilt. Dat doet u toch ook?

Als uw geaardheid niets met de topic heeft te zien, dan mag u mij eens uitleggen wat de leeftijd van Aicha met deze topic heeft te zien, of de verzinsels over Artisjok's dochter of een koranisch vers (wat betreft de echtscheiding) dat volledig uit zn context is gehaald door onze moeftie Smiley.

Wat uw 2e uitspraak betreft, lach tot je erbij neervalt. Niemand belet u toch van niet te lachen?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 1 november 2010 om 22:29.
suqar_7loe is offline  
Oud 1 november 2010, 22:29   #359
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik deed geen copy/paste, ik interpreteerde de tekst. Iets dat jij niet durft omdat je je liever anderen voor jou laat denken en dus maar een school uitpikt die het vers het minst embarrassing interpreteert.
Je begrijpt het echt niet hé. Er staat helemaal niets in de Koran over de leeftijd van 3A2isha!

Ken jij eigenlijk het verschil tussen een hadith en een Koranvers?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 1 november 2010, 22:29   #360
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Neen, ik heb nergens geschreven over mijn dochter die met hoofddoek op naar de Chiro gaat.
Sunny heeft dit wel geschreven.

Als ik op alles wat sunny schrijft; dat kant nog wal raakt moet reageren met "dit is niet correct, Waar haal je dit vandaan" kan ik niets anders meer posten.

Je weet het nu. Wat sunny post over anderen is met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet correct.
artisjok is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be