![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een vacature voor de woordvoerderspositie..zegt u dat niks ? Kronkelen als een aal, om politiek incorrecte meningen toch verkoopbaar te maken.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 3 november 2010 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neen, die niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, u wilt overduidelijk niet echt weten wat mgr. Léonard echt heeft gezegd. U drijft liever mee op de hetze tegen wat men mgr. Léonard toeschrijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luister eens aandachtig naar zijn woorden: http://www.kewego.nl/video/iLyROoafZIIP.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik verwerp alles uit heel dat boekske wat niet expliciet gezegd is door Christus, want zelfs Christus heeft bepaalde opvattingen uit het Oude Testament in een ander daglicht geplaatst. Kijk maar naar het verhaal van de barmhartige Samaritaan. Het Oude testament staat vol van zogenaamde vreselijke zondes tegen God. In Deuteronomium mogen ongetrouwde vrouwen zelfs hun haar niet afknippen. En in Gn 19,30-38 verwekte Lot kinderen bij zijn eigen dochters. Er zit een hele waslijst in dat boekske van bepaalde praktijken waar je vragen kunt bij stellen. Dus ik hou het gewoon bij het veilige, de woorden van Christus. En die heeft NOOIT gezegd dat je voor God moet spelen en moet oordelen over je broeder en zuster. Laat dat maar aan God over. En wat geboden betreft heeft Christus klaar en duidelijk dit gesteld: Matteüs 22 36 Meester! welk is het grote gebod in de wet? 37 En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand. 38 Dit is het eerste en het grote gebod. 39 En het tweede aan dit gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. 40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten. Dus al de rest van geboden dat de Bijbel stelt, is wat mij betreft larie en apekool. Volgens mij, is God er echt gerust in, welke seksuele geaardheid je hebt. En daar gaan die wetteksten uit de Bijbel (vaak veranderd door kerk of foutieve interpretaties, vertalingen enz) niets aan veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De dag dat de pietjes van de pedofielen in de kerk verschrompelen, spreek ik van een 'immanante justice' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() Ik snap het niet. Wat Leonard zegt kan je misschien wel anders interpreteren, waarom dan zo'n negatieve interpretatie geven. Jullie doen dat voor het plezier? of zijn jullie gewoon blind?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Zwart-Afrika hebben heel veel mannen meerdere sekspartners, iets wat ze normaal vinden, ook al omdat ze dat beschouwen als een deel van hun ancestrale cultuur. Ze hebben daar niet het minste (morele) probleem mee. Ik zie dan ook niet in dat ze plotseling uit morele overwegingen aan het pauselijk voorschrift over het condoom zouden denken. Als ze al katholiek zijn trouwens, daar een groot deel van Zwart-Afrika protestants en zelfs nog animistisch is. Er is immers geen gewetensnood over het eerste, waarom dan plotseling over het tweede. Ik zie geen enkele reden daartoe, daar het eerste een veel grotere inbreuk is op de katholieke/christelijke moraal dan het tweede. Uw buurvrouw wou de pil nemen, niet om van meerdere sekspartners te kunnen genieten, maar omdat ze met het risico liep dat een volgende zwangerschap een gevaarlijke wending zou nemen. Zelfs met dit voor ogen worstelde ze nog steeds met een gewetensnood. Heel wat anders dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Is dat een orakel Leonard, moet dat vertaald worden ? of moet dat aangepast worden aan de reacties ? en die woordvoerder heeft die het ook allemaal verkeerd geinterpreteerd ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Inderdaad het moet niet geinterpreteerd worden, dus accepteer dan wat hij echt heeft gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef mijn portie maar aan de hond. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 3 november 2010 om 01:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo leert de bijbel. Zo leren de eerste christenen. Zo leren de kerkvaders. Zo leren alle traditionele Kerken (katholiek, orthodox, oud-oosters, bijbelgetrouwe protestant). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoorde zojuist voor de 3° maal zijn gekronkel en ben nog even verontwaardigd. Laatst gewijzigd door filosoof : 3 november 2010 om 01:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Katholieke Kerk is één van de vele onderaannemers van Christus en Leonard happens to be zijn lokale vertegenwoordiger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De fundi's rukken op , op alle religieuze fronten..mooi zo.. Dat geminimaliseer van de criminele feiten van het pedovoetvolk zal ook wel een 'slechte' vertaling zijn zeker |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 3 november 2010 om 01:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.kewego.nl/video/iLyROoafZIIP.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik minimaliseer helemaal die criminele feiten. Pedofelie is het ergste dat men kan doen en daarop horen zware straffen. Dat is mijn mening. Vind jij Rik Torfs dan een goede kerel mss? Met uitzondering van zijn tussenkomsten in de slimste mens ![]() |
|
![]() |
![]() |