Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2010, 17:27   #681
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Voor mensen die bij deze kwestie niets te winnen of te verliezen hebben, (buiten mms. enkele tijdelijke sympatiën) is het roemloos te schrijven en met anderen te delen wat men ervan denkt.

Het zou mij ook wel plezier doen, bepaalde forummers (wegens hun extreme haatzuchtige en strijdlustige houding) manu-militari terug naar hun feitelijke plaats te brengen,indien ik niet zo gesteld zou zijn op de eerbiedige toepassing van dit Forumreglement. (en diens waakhonden)

Daar ik evenmin graag zou hebben dat, eerbiedwaardige confraters het thema - en meer bepaalt, de omstreden meningsuiting van Mrg. Léonard niet zouden kunnen verwerken om er mss. uiteindelijk wegens hartinfarct aan te bezwijken.

Nogmaals wil ik er op drukken dat Homo's, Pedo's en alle andere vormen van psychologische afwijkingen, welke in veel gevallen nadelige en schadelijke gevolgen vertonen, geenszins als boosdoeners dienen behandeld te worden maar wel als geestesgestoorden.

Zieke mensen die zich waarschijnlijk lange jaren van de afkeurende menigte verstopt hebben gehouden en allerlei trucjes en combientjes hebben moeten bedenken om hun natuurlijke passie en drang te kunnen botvieren.

Daarnaast, begripvolle en barmhartige oversten, die dag na dag baden opdat er mirakels zouden geschieden. (alhoewel de meeste terecht niet in mirakels geloven)

Blijft: het huis van God ‘De Kerk’. Dat eveneens het huis is van iedere gelovige en meer zelfs van deze die lijden en geen gelukkige levensweg kunnen en mogen kennen. Nognmaals: wie zou deze lijdende mensen durven stenigen. Wie zou hun, de eerste steen; deze toehorend aan de zuiverste onschuldige, durven toewerpen.

Jonge mensen, waren en zijn onrechtstreekse slachtoffers van een ziekte, op de zelfde natuurlijke manier dan kleine knaagdieren, het slachtoffer zijn van Nachtuilen. (of verkiest U soms Kerkuilen...)

U zou rustig moeten bedenken dat het menselijk geweten, heel wat van onze handelingen en daden beheerd maar, een fiks deel van onze persoonlijkheid blijft het domein van onze dierlijke instincten.

Beste Wisord, hopelijk kun je dit begrijpen zo niet, zou ik U ten stelligste aanraden, in uw best wil, U niet meer in te laten met zulke kopbrekende ingewikkelde materie!!!
Homos en pedosexuelen op één hoopje gooien getuigt van grove homohaat en onwetendheid.
Beste Bruggeman, hopelijk kun je dit begrijpen zo niet zou ik je ten stelligste aanraden -voor je eigen reputatie- je niet meer in te laten met zulke kopbrekende ingewikkelde materie!!!
Heb je nog méér van die onzekerheden ?? Hoort die haat ook tot de dierlijke instincten?

Ach j�*, kun je ons ook vertellen in welke eeuw je je diploma psychiatrie behaalde zodat we niet moeten aarzelen tussen middeleeuwen en negentiende eeuw.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 17:40   #682
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Homos en pedosexuelen op één hoopje gooien getuigt van grove homohaat en onwetendheid.
Beste Bruggeman, hopelijk kun je dit begrijpen zo niet zou ik je ten stelligste aanraden -voor je eigen reputatie- je niet meer in te laten met zulke kopbrekende ingewikkelde materie!!!
Heb je nog méér van die onzekerheden ?? Hoort die haat ook tot de dierlijke instincten?

Ach j�*, kun je ons ook vertellen in welke eeuw je je diploma psychiatrie behaalde zodat we niet moeten aarzelen tussen middeleeuwen en negentiende eeuw.
Maak je toch zo kwaad niet fil. Ik zou denken dat je jezelf zou kunnen inleven.

Tenslotte haat je toch zelf hartsgrondig alles wat Vlaams is...
Oud 3 november 2010, 18:29   #683
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Ik beklaag U oprecht en in het openbaar en wens U alsnog, een spoedig herstel.
De dag van het laatste oordeel, zal God in ieder geval de zijnen herkennen!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 18:41   #684
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beklaag U oprecht en in het openbaar en wens U alsnog, een spoedig herstel.
De dag van het laatste oordeel, zal God in ieder geval de zijnen herkennen!
En daar hoor jij uiteraard bij? Oh My God! Als je dit laatste meent ben je zelf wel ongeneeslijk ziek.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:11   #685
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
En daar hoor jij uiteraard bij? Oh My God! Als je dit laatste meent ben je zelf wel ongeneeslijk ziek.
Jawel, ik meen dit oprecht en in het aanzien van vele anders denkenden. (niet alleen op dit forum trouwens)

Het heeft wel één iets meer tijd gevergd maar uiteindelijk, heb ik de vrij algemene kuddegeest weten te overwinnen.

Het enige dat uiteindelijk waarde heeft is hoe men zich zelf voelt en niettemin hoe anderen over U denken.

Hoogmoedige enkelingen die er niet op terug zien, Hoogst Eerbiedwaardige figuren aan de schandpaal te knopen, verban ik gewoon uit mijn geest en ziel.

Moge onze schepper uw hatelijke houding vergeven.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:21   #686
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel, ik meen dit oprecht en in het aanzien van vele anders denkenden. (niet alleen op dit forum trouwens)

Het heeft wel één iets meer tijd gevergd maar uiteindelijk, heb ik de vrij algemene kuddegeest weten te overwinnen.

Het enige dat uiteindelijk waarde heeft is hoe men zich zelf voelt en niettemin hoe anderen over U denken.

Hoogmoedige enkelingen die er niet op terug zien, Hoogst Eerbiedwaardige figuren aan de schandpaal te knopen, verban ik gewoon uit mijn geest en ziel.

Bruggeman opletten:

Twee mensen gingen op in den tempel om te bidden, de een was een Farizeër, en de ander een tollenaar.
De Farizeër, staande, bad dit bij zichzelven: O God! ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, overspelers; of ook gelijk deze tollenaar.
Ik vast tweemaal per week; ik geef tienden van alles, wat ik bezit.
En de tollenaar, van verre staande, wilde ook zelfs de ogen niet opheffen naar den hemel, maar sloeg op zijn borst, zeggende: O God! wees mij zondaar genadig!
Ik zeg ulieden: Deze ging af gerechtvaardigd in zijn huis, meer dan die; want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:30   #687
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Jij bent knettergek. Je plaatst jezelf bij de uitverkorenen van God op de Dag des Oordeels. Stel dat er zoiets zou bestaan, waarom zou jij er dan bijhoren? Alleen al jouw onvoorstelbare arrogantie om daarin te geloven geeft je een ticket naar de Hel want: hoogmoed komt voor de val. Veel plezier met Satan, Lucifer en Belzebuub, het zal er HOT zijn!

Hot Marijke

Oud 3 november 2010, 19:36   #688
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Er zijn ook godsdienst extremisten ( zoals gij ) die in hun hoogmoed menen dat ze namens god spreken.
Waar en wanneer heb ik namens God gesproken? Kunt u mij desbetreffend bericht eens citeren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:39   #689
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het gaat nog steeds over de relatie VB hier volgens mij.

Leonard zegt wat veel Katholieken waarschijnlijk denken. Prima. Het pleit voor hem dat hij helderheid schept over zijn denkwereld en die van een deel vd katholieken.

Maar waarom gaat het VB met kinderverkrachting goedpraters in zee?
Heeft mgr. Léonard dan "kinderverkrachtig goedgepraat"? Indien ja, kunt u mij dan eens aangeven wat mgr. Léonards woorden zijn?
Oud 3 november 2010, 19:40   #690
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Léonard (ging hij niet tot Kerstmis zwijgen?) heeft een brief geschreven. Hier de link: http://www.catho.be/fileadmin/user_u...rd__9923-1.doc

Veel plezier ermee en tot morgen!

Hot Marijke

Oud 3 november 2010, 19:46   #691
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Léonard (ging hij niet tot Kerstmis zwijgen?) heeft een brief geschreven. Hier de link: http://www.catho.be/fileadmin/user_u...rd__9923-1.doc

Veel plezier ermee en tot morgen!
De zoveelste brief om zichzelf nog maar eens op het voorplan te zetten.
Hij denkt echt dat de Nul-Meridiaan door zijn gat loopt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 20:00   #692
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hoop nu nog één ding, en dat is dat de uitspraken van Leonard nu aanleiding geven tot een parlementaire discussie over scheiding van kerk en staat, met als gevolg dat die "bedienaars van erediensten" niet langer betaald zullen worden met overheidsgeld, en hun gebouwen niet langer onderhouden met onze belastingen.
Of hoe de onwetendheid alweer regeert... 't Allergrootste deel van de kerkgebouwen is geen eigendom van de Kerk, maar behoren toe aan de Belgische staat. In navolging van het concordaat worden de kerkgebouwen in een aantal categorieën onderverdeeld.

Er zijn vooreerst de kathedrale kerken. Deze zijn volgens de vigerende wetgeving eigendom van de Belgische provincies. Daarbij begrepen zijn ook bepaalde kerken en zelfs gebouwen die te maken hebben met de opleiding van de diocesane geestelijkheid. De provincie is eigenaar en stelt, overeenkomstig de bepalingen in het concordaat, deze gebouwen ter beschikking.

Daarnaast zijn er de parochiekerken. Alle kerken die gebouwd werden voor het concordaat zijn vandaag de dag volledig eigendom van de Belgische staat, maar werden overgedragen aan de gemeenten. Wat later gebouwd werd en tot parochiekerk werd verklaard, werd evenwel ook aan deze lijst gevoegd. De toren van deze parochiekerken staan echter, bij speciale clausule, onder het toezicht van de generale staf van het leger.

Daar het volle eigendom van al deze kerken en gebouwen bij een geleding van de Belgische staat berust, is deze laatste ook verantwoordelijk voor het onderhoud ervan.

Dit geldt niet voor die kerken die geen parochiekerk zijn en op private grond staan. De meeste kloosterkerken, kapellen van congregaties, rusthuizen, scholen e.d. behoren toe aan een van de geledingen van de katholieke Kerk. In die gevallen is de Kerk volledig verantwoordelijk voor het gebouw. Het onderhoud kost volledig ten laste van de Kerk, en niet van de overheid.
Oud 3 november 2010, 20:04   #693
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar krijgt Leonard er meer van langs dan de kinderverkrachter zelf: Roger Vangheluwe.

Daar kan ik echt niet bij.

Als ik het forum van het HLN en zo lees, dan moet ik vaststellen dat heel wat Vlamingen debiel volk is. Anders kan ik het niet zeggen. Altijd maar meepraten met den hoop, nooit eens zelf nadenken

Bitter weinig verwantschap voel ik met dat volk. Klein Vlaanderen ! Bah

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 20:04   #694
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of hoe de onwetendheid alweer regeert...
Gij zegt exact het zelfde als dat wat ge wilt tegen spreken.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 20:06   #695
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Léonard (ging hij niet tot Kerstmis zwijgen?) ...
Neen, mgr. Léonard heeft dat niet gezegd. Het was Mettepenningen die dat uit z'n hoed toverde tijdens een VTM-journaal. Blijkbaar heeft Mettepenningen toen zijn boekje te buiten gegaan.
Oud 3 november 2010, 20:06   #696
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat gij een "allochtoon" geworden zijt in uw eigen maatschappij, in ons gezamenlijk Vlaanderen.

Ge verschuilt u achter het formele van de strafvorderingsprincipes, terwijl het er in feit op neerkomt dat die 'hoge onnozelaar' maar blijft de trauma's van de slachtoffers negeren, verergeren, ontkennen ...

we zullen in ieder geval wel merken hoezeer de Vlaming dit kan smaken.

En het eerste feit hoe we dat gemerkt hebben, is de ongeziene afkeuring van zijn woordvoerder.
Is er ooit in Vlaanderen een naaste medewerker geweest die zijn baas zo uitgespuwd heeft ?
Hier een reactie van een typisch Vlaamse ketter, die mijn bovenstaande tekst duidelijk maakt.

Oud 3 november 2010, 20:06   #697
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Gij zegt exact het zelfde als dat wat ge wilt tegen spreken.
Voel u gerust vrij op die punten te reageren waar ik het in onderstaand bericht fout zou hebben. Ik lees het heel graag van u!

Citaat:
Of hoe de onwetendheid alweer regeert... 't Allergrootste deel van de kerkgebouwen is geen eigendom van de Kerk, maar behoren toe aan de Belgische staat. In navolging van het concordaat worden de kerkgebouwen in een aantal categorieën onderverdeeld.

Er zijn vooreerst de kathedrale kerken. Deze zijn volgens de vigerende wetgeving eigendom van de Belgische provincies. Daarbij begrepen zijn ook bepaalde kerken en zelfs gebouwen die te maken hebben met de opleiding van de diocesane geestelijkheid. De provincie is eigenaar en stelt, overeenkomstig de bepalingen in het concordaat, deze gebouwen ter beschikking.

Daarnaast zijn er de parochiekerken. Alle kerken die gebouwd werden voor het concordaat zijn vandaag de dag volledig eigendom van de Belgische staat, maar werden overgedragen aan de gemeenten. Wat later gebouwd werd en tot parochiekerk werd verklaard, werd evenwel ook aan deze lijst gevoegd. De toren van deze parochiekerken staan echter, bij speciale clausule, onder het toezicht van de generale staf van het leger.

Daar het volle eigendom van al deze kerken en gebouwen bij een geleding van de Belgische staat berust, is deze laatste ook verantwoordelijk voor het onderhoud ervan.

Dit geldt niet voor die kerken die geen parochiekerk zijn en op private grond staan. De meeste kloosterkerken, kapellen van congregaties, rusthuizen, scholen e.d. behoren toe aan een van de geledingen van de katholieke Kerk. In die gevallen is de Kerk volledig verantwoordelijk voor het gebouw. Het onderhoud kost volledig ten laste van de Kerk, en niet van de overheid.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 3 november 2010 om 20:07.
Oud 3 november 2010, 20:09   #698
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welneen, in de grond gaat het in beide gevallen immers om een psychische afwijking. Pedoseksualiteit is natuurlijk nog een stap erger, want daarbij worden minderjarigen het slachtoffer.
Oud 3 november 2010, 20:10   #699
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Shocking is niet de juiste term, ik noem het achterlijk.
Neen, uw beschuldigingen naar Monsigneur Leonard toe zijn achterlijk.

Oud 3 november 2010, 20:13   #700
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Neen, uw beschuldigingen naar Monsigneur Leonard toe zijn achterlijk.
Vooral omdat er geen enkele inhoudelijke kanttekening komt. Wel gebral van een gek die een beetje links en rechts begint te slaan, maar hoegenaamd niet weet waarover het juist gaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be