Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2010, 18:11   #1321
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Katholieken zijn eigenlijk te braaf. Moest er een imam een taart in zijn gezicht krijgen tijdens een viering. De gooier mocht direct vrezen voor zijn leven. Nu zo extreem als binnen de islam hoeft zeker nu ook niet, maar het wordt toch tijd dat de katholieken tegenacties geven.

Heel die sfeer van spot en zelfs vervolging (zie klacht door die homofilie idioot) doet mij denken aan de Christenen vervolging in de eerste eeuwen...

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 18:50   #1322
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

ahja 't is allemaal weer de fout van den islam.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 18:56   #1323
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Correctie: IK heb dit debat geopend, dat nu gedegeneerd is tot een theekransje onder hypocriete oerconservatieven die absoluut niets kunnen weerleggen. Ze blijven simpelweg met zalvende nonsens de essentie van de feiten ontkennen. Er is geen enkele taboe doorbroken, alle taboes zijn gebleven en worden tot in den treure bevestigd.
Best wel grappig te zien met welke enorme oogkleppen u rondloopt. Als er immers één iemand is die hier "absoluut niets heeft kunnen weerleggen", was u dat wel. Van al uw beweringen heeft u tot op heden geen enkele kunnen hard maken, want, ondanks mijn herhaald gestelde vraag, heeft u geen enkel citaat kunnen aandragen uit de door mij in extenso weergegeven teksten van mgr. Léonard die ook maar enigszins een aanduiding waren voor wat u hier allemaal heeft beweerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 19:00   #1324
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Wat was eerst IN DE GESCHIEDENIS. Ik dacht dat dit al duidelijk was iut mijn antwoord...
Wat er eerst was in de geattesteerde geschiedenis? Geen mens die het weet. Was de huwelijkssluiting van in het begin een sacraal gebeuren of had het eerst iets van een door de gemeenschap bekrachtigde band met dan later een religieuze duiding?

Feit is dat in het christelijke Europa het huwelijk voor de Kerk werd gesloten zonder dat de staat zich daar verder mee moeide. Pas met de Franse Revolutie wordt dit gewijzigd en treedt de overheid ook op het voorplan.
Oud 6 november 2010, 19:02   #1325
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Heel zeker niet, heb ik dat gezegd ?

De katholieke kerk kan op sommige vlakken misschien nog iets leren van de Islam, omdat die zich niet zomaar laten doen.

Oud 6 november 2010, 19:03   #1326
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
En Danneels had daarme dik gelijk. Of komen diegenen die die brief niet volgen, NIET in de "hemel" misschien?? Wat een belachelijke stoerdoenerij.
Danneels had gelijk...

Louter gezien vanuit een wereldlijke stelling heeft Danneels al ongelijk. Stel je eens voor dat een werknemer de instructie van zijn werkgever naast zich neerlegt. Stel je eens voor dat een timmerman de deuren anders uitwerkt dan op het plan staat aangeduid, een plan dat hij ontvangen heeft van zijn werknemer. In de private sector leidt dit tot een serieus uitbrander, en misschien zelfs tot ontslag.

Danneels heeft gewoon te doen wat zijn baas hem vraagt te doen. Als hij het daar niet mee eens is, moet Danneels dan maar de conclusies trekken. Net zoals een werknever die niet akkoord gaat met bepaalde visies, plannen, opdrachten... van zijn werkgever.
Oud 6 november 2010, 19:09   #1327
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Neen, Max vraagt zich terecht af waarom dergelijke opposanten die zich nu tegen mgr. Léonard keren, dat niet veel eerder gedaan hebben tegen die imams die gelijkaardige standpunten innemen of zelfs nog veel verder gaan?

Juist, omdat ze maar al te goed weten dat christenen over het algemeen wat lankmoediger zijn dan moslims. Gooi een taart naar een imam, en ik verzeker je dat je nauwlijks levend uit die moskee komt.

Bijgevolg vind ik die taartengooier eerder een zwak mannetje behept met een lafheid die kan tellen.
Oud 6 november 2010, 19:13   #1328
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, Max vraagt zich terecht af waarom dergelijke opposanten die zich nu tegen mgr. Léonard keren, dat niet veel eerder gedaan hebben tegen die imams die gelijkaardige standpunten innemen of zelfs nog veel verder gaan?

Juist, omdat ze maar al te goed weten dat christenen over het algemeen wat lankmoediger zijn dan moslims. Gooi een taart naar een imam, en ik verzeker je dat je nauwlijks levend uit die moskee komt.

Bijgevolg vind ik die taartengooier eerder een zwak mannetje behept met een lafheid die kan tellen.

Wat voor straf moet die taartengooier krijgen volgens u ??...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 19:15   #1329
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Heel zeker niet, heb ik dat gezegd ?

De katholieke kerk kan op sommige vlakken misschien nog iets leren van de Islam, omdat die zich niet zomaar laten doen.

Dus de gruwelijke toestanden moeten dan toch geimporteerd worden ???.. Of wat zou je willen overnemen m.a.w wat kunnen ze uw kindervrienden leren .
Oud 6 november 2010, 19:17   #1330
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Katholieken zijn eigenlijk te braaf. Moest er een imam een taart in zijn gezicht krijgen tijdens een viering. De gooier mocht direct vrezen voor zijn leven. Nu zo extreem als binnen de islam hoeft zeker nu ook niet, maar het wordt toch tijd dat de katholieken tegenacties geven.

Heel die sfeer van spot en zelfs vervolging (zie klacht door die homofilie idioot) doet mij denken aan de Christenen vervolging in de eerste eeuwen...

Stenigen die taartengooier ??? , moest ik hem tegenkomen geef ik hem een 10tal slagroombiscuits voor de volgende eucharistieviering .
Oud 6 november 2010, 19:21   #1331
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dus de gruwelijke toestanden moeten dan toch geimporteerd worden ???.. Of wat zou je willen overnemen m.a.w wat kunnen ze uw kindervrienden leren .
Niet in die mate zoals binnen de islam misschien, maar de weerbaarheid van de katholieken moet naar omhoog. Er is momenteel niets van respect voor de eucharistieviering, als er niets daartegen gebeurd wordt het als maar erger. Het is niet omdat een kleinere groep mensen naar de mis gaat, dat je als ongelovige geen respect moet opbrengen.

Nu op justitie moeten we ook niet rekenen. Die taartgooier had gewoon een pak rammel verdiend van de aanwezige gelovigen.

Oud 6 november 2010, 19:24   #1332
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat voor straf moet die taartengooier krijgen volgens u ??...
Zelf taart in het gezicht krijgen tijdens een moment dat ook voor hem belangrijk is.
Oud 6 november 2010, 19:30   #1333
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelf taart in het gezicht krijgen tijdens een moment dat ook voor hem belangrijk is.

Ik ga taarten verkopen aan de kerkdeuren denk ik , het is een win win situatie dan volgens mij ... meer bezoekers en meer werk voor bakkers .
Oud 6 november 2010, 19:31   #1334
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet in die mate zoals binnen de islam misschien, maar de weerbaarheid van de katholieken moet naar omhoog. Er is momenteel niets van respect voor de eucharistieviering, als er niets daartegen gebeurd wordt het als maar erger. Het is niet omdat een kleinere groep mensen naar de mis gaat, dat je als ongelovige geen respect moet opbrengen.

Nu op justitie moeten we ook niet rekenen. Die taartgooier had gewoon een pak rammel verdiend van de aanwezige gelovigen.

Ik respecteer gelovigen 'zij zijn in mijn ogen slachtoffers' maar niet het geloof .
Oud 6 november 2010, 19:34   #1335
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Want alles moet een DOEL hebben.
De Aristotelische dwaasheid die het christendom al eeuwen meezeult...
Zo is dat.

Paleokatholiek Jan kan hier duidelijk niet mee omgaan. Hij denkt dat dit meer is dan Aristotelische dwaasheid omdat het in de kerkleer is opgenomen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 19:38   #1336
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga taarten verkopen aan de kerkdeuren denk ik , het is een win win situatie dan volgens mij ... meer bezoekers en meer werk voor bakkers .
Wanneer verkoop je ook taarten aan de moskeedeuren?
Oud 6 november 2010, 20:24   #1337
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer verkoop je ook taarten aan de moskeedeuren?

Ja ik ken wel iemand die dat weet dan moet je de straat uit links en naar Yusuf vragen!
Oud 6 november 2010, 20:26   #1338
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Zo is dat.

Paleokatholiek Jan kan hier duidelijk niet mee omgaan. Hij denkt dat dit meer is dan Aristotelische dwaasheid omdat het in de kerkleer is opgenomen.
Hoe lang ga je dat misvormd woord nog gebruiken?
Citaat:
Pfff. Zoals nog eens blijkt: als je jullie iets niet kunnen weerleggen (omdat het niet te weerleggen valt) worden jullie persoonlijk. Zielige types.
Uh, dit is net jouw "tactiek" sinds het eerste bericht.

Hieronder jouw eerste "bericht, met enkele dingen in het rood.
Citaat:
Toen ik deze ochtend het bijgaand artikel in Het Laatste Nieuws las, viel ik van mijn stoel.

Alexandra Colen en Philippe Vander Sande steunen de middeleeuwse seniel Léonard?

Je weet nog dat ik me druk maakte toen Alexandra kranten ging verbranden vanwege de link met de nazi-boekenverbranding. Ze heeft ze uiteindelijk verscheurd, maar het blijft dégoutant en negatief.

Heel de (katholieke) wereld keert zich tegen Léonard, en terecht, maar het Vlaams Belang vindt het bij monde van Alexandra en Philippe een toffe gast ? Gekker kan toch niet!

Als je een losbandig sexleven lijdt, ben je het dus waard bent om te kreperen? Ikzelf vrij altijd veilig met condoom, mensen die dat niet doen zijn uitermate dom, akkoord. Maar als alle domme mensen door hun domheid moesten sterven zou het uitermate stil worden op onze aardbol.

Om verder te gaan: homo's zijn abnormaal en moeten bestreden worden, bejaarde pedofiele klootzakken-priesters moeten niet gestraft worden, échte gelovigen houden van kinderverkrachters, enzoverder! Hallo? Is dit een nachtmerrie? Nee, het VB is akkoord met deze walgelijke nonsens!

Een gouden raad Filip. Als je niet wil dat �*lle VB-ers overlopen naar de N-VA en het VB onder de kiesdrempel zakt, smijt dan onmiddellijk Alexandra en Philippe uit de partij! Dat is het enige signaal dat je kan geven om het VB te redden, neem het van mij aan. Deze extreem-conservatieve krankzinnige koers k�*n niet. Je houdt de foute figuren bij en smijt de juiste (Morel en van Hecke) buiten.

Kan iemand mijn zienswijze weerleggen met een gefundeerde argumentatie?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 20:40   #1339
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Tot ik een ander woord verzin dat ik geweldig grappig vind.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 20:58   #1340
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Uh, dit is net jouw "tactiek" sinds het eerste bericht.
Ach, gun hem dat pleziertje. Ik stoor er mij echt niet aan. Hij doet maar. Of zoals al gezegd: ieder diertje, zijn pleziertje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be