Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2010, 19:34   #2361
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan moet ik hier weer quotes gaan opzoeken.
OK, als ik het doe wanneer ik meer tijd heb?
Laat maar zo, ik ben geen onmens dat ik je dat wil aandoen... Ons forum moet leuk blijven. Voormij is dit in de eerste plaats nog altijd amusement en ontspanning. Naar k hoop voor u ook.

Citaat:
Alice was de eerste om toe te geven dat de scholen verantwoordelijk zijn voor wat zij aan reglementen opleggen.
Anderen draaien rond de hete brei.
Denk maar aan de vraag wat belangrijker is, studeren en werken of (een verbod van) de hoofddoek.
Volgens mij is iedereen altijd verantwoordelijk voor de wetten en regels die zij opleggen.

In ons geval is de school verantwoordelijk voor haar schoolreglement en de leerlingen samen met hun ouders, verantwoordelijk voor het opvolgen ervan.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 november 2010 om 19:34.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:35   #2362
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
daar ben ik helemaal geen voorstander van.

ik wil best wel zèlf nog kunnen kiezen uit een brede waaier aan scholen met ieder hun eigen pedagogisch project of waardenschalen.

Ik vind vooral niet dat de staat (buiten het staatsonderwijs) zich daar in mag moeien. Ze kunnen de eindtermen bepalen in ruil voor hun subsidies.
Maar verder wil ik toch wel dat de schoolnetten hun eigen zelfstandige keuzes kunnen blijven maken;
Uiteraard ben jij daar geen voorstander voor.
Dan kunnen de elitaire scholen geen uniform meer opleggen.
Dan kan je die kinderen niet meer onderscheiden van het gepeupel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:36   #2363
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Daar kan ik mee leven,op voorwaarde uiteraard dat het ook verboden wordt om op school zogezegd godsdienst te gaan belijden met de hoofddoek. Dat kunnen ze thuis doen. De school dient daar niet voor.
Een algemeen hoofddoekverbod op school in Belgie zoals in Frankrijk is de beste keuze.

Nog eens wie ga je daar mee straffen ??.. Wees nu eens volwassen en vooral intelligent genoeg om te begrijpen dat je hier enkel de kinderen die het moeten dragen mee straft en mee hun leven verkloot . Je speelt alleen in het voordeel van fanatieke zotten door het verbod op te leggen . Als iemand een kruisje , hoofddoek enz... wil dragen heb ik daar eerder medelijden dan dat ik het zogezegd storend zou vinden .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:36   #2364
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
En onze religieuze schoolregels staan boven deze wet ? Laat me niet lachen ....
Wie zegt dat?

Citaat:
Geen moslimscholen AUB en zeker geen onderwijs thuis , kinderen moeten bescherming krijgen tegen de godsdienstwaanzin en de racistische zwijnen .
Dan heeft u vast een beter alternatief voor diegenen die het schoolreglement aan hun laars lappen.

Ik luister....

Paulus.
Oud 7 november 2010, 19:38   #2365
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Precies. Zolang de wetten en regels van onze maatschappij maar gerespecteerd blijven in ons land.

Dan heeft u vast een beter alternatief voor diegenen die het schoolreglement aan hun laars lappen.

Ik luister....

Paulus.
Paulus, heeft het voor jou nog enig belang wat er in die wetten en regels staat?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:40   #2366
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog eens wie ga je daar mee straffen ??.. Wees nu eens volwassen en vooral intelligent genoeg om te begrijpen dat je hier enkel de kinderen die het moeten dragen mee straft en mee hun leven verkloot . Je speelt alleen in het voordeel van fanatieke zotten door het verbod op te leggen . Als iemand een kruisje , hoofddoek enz... wil dragen heb ik daar eerder medelijden dan dat ik het zogezegd storend zou vinden .
Ik straf niemand. De sociale diensten moeten de moslimouders aanpakken die het leven van hun dochters verkloten met hun hoofddoekdwang. Dat valt nl onder kindermishandeling.
M.i. speel in je in het voordeel van religieuze fanatieke zotten door hen naar de mond te praten. Zo los je natuurlijk niets op.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:42   #2367
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat het zo'n vaart zal lopen?

Waarom loopt het dan niet zo'n vaart in Frankrijk? Of zelfs in Turkije?

Bovendien, zou ik me niet laten chanteren door dreigementen als "mijn kind gaat dan maar niet meer naar school"

Als zij dat zouden doen: onmiddellijk kinderbijslag blokkeren en als dat nog niet helpt strengere maatregelen tot kinderen afpakken en in een instelling stoppen omdat de ouders onderwijs weigeren.

Net zoals dat met ons zou gebeuren als wij onderwijs zouden weigeren aan onze kinderen.

Paulus.
Oud 7 november 2010, 19:43   #2368
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat?

Ik luister....

Paulus.

Welk schoolreglement ??... Wie verandert het en legt er een verbod op , en wat is het nut ? Wat is het nut van godsdienstlessen op school ?

Laatst gewijzigd door Wisord : 7 november 2010 om 19:44.
Oud 7 november 2010, 19:43   #2369
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dienares van Kallikles.
Zie ze kruipen...

Wat is het, jaloers?

Het probleem is dat je het niet goed begrepen hebt: de zuster in kwestie is dienares van de Barmhartige, de Genadevolle, niet van Kallikles. Dat zou nl. shirk zijn.

Ik verwijs overigens naar mijn draad hierover:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=145637
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:44   #2370
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat het zo'n vaart zal lopen?

Waarom loopt het dan niet zo'n vaart in Frankrijk? Of zelfs in Turkije?

Bovendien, zou ik me niet laten chanteren door dreigementen als "mijn kind gaat dan maar niet meer naar school"

Als zij dat zouden doen: onmiddellijk kinderbijslag blokkeren en als dat nog niet helpt strengere maatregelen tot kinderen afpakken en in een instelling stoppen omdat de ouders onderwijs weigeren.

Net zoals dat met ons zou gebeuren als wij onderwijs zouden weigeren aan onze kinderen.

Paulus.
Thuisonderwijs mag in belgie .
Oud 7 november 2010, 19:44   #2371
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Paulus, heeft het voor jou nog enig belang wat er in die wetten en regels staat?
Ja, en naar de inhoud ervan ga ik een school zoeken waarvan ik denk dat deze het beste is voor mijn kind.

U niet?

Paulus.
Oud 7 november 2010, 19:45   #2372
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Thuisonderwijs mag in belgie .
Inderdaad, en dat werd ook al een paar keer gezegd. Zolang zij de eindtermen halen zie ik geen enkel probleem.

Paulus.
Oud 7 november 2010, 19:46   #2373
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en naar de inhoud ervan ga ik een school zoeken waarvan ik denk dat deze het beste is voor mijn kind.

U niet?

Paulus.

Ik ook , zijn we het daar toch over eens .
Oud 7 november 2010, 19:46   #2374
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom medelijden?

Staat iemand er soms ook bij stil dat bepaalden niet uw normen en waarden delen? Het kan goed zijn dat wat bij u medelijden opwekt, bij een ander een soort van voldoening opwekt. Het gaat niet om wat jij of ik vinden. Het gaat om hetgeen een individu prefereert. Voor de ene is godsdienst een soort van waanzin, voor een ander is net het atheïsme een soort van waanzin en is godsdienst een bevrijding. Het is maar hoe je het zelf beleeft allemaal.

Verder ken ik geen moslima's die verplicht de hidjaab moeten dragen. Sterker nog, ik ken vooral moslima's die vrijwillig ervoor gevochten hebben om de hidjaab te dragen ondanks alle kritiek van thuis uit/buitenaf. Degene die dus beweert dat er veel vrouwen verplicht worden om de hidjaab te dragen is gewoon een leugenaar.

Edit: Ik heb het niet op u persoonlijk, wel in het algemeen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 november 2010 om 19:48.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:47   #2375
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en dat werd ook al een paar keer gezegd. Zolang zij de eindtermen halen zie ik geen enkel probleem.

Paulus.

Ik wel , een kind moet een kind kunnen zijn ....daar gelden geen regels tegen .
Oud 7 november 2010, 19:48   #2376
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk schoolreglement ??...
...het reglement van elke school die elke ouder moet ondertekenen...

Brand er een lampje?

Citaat:
Wie verandert het en legt er een verbod op , en wat is het nut ? Wat is het nut van godsdienstlessen op school ?
De school verandert deze als zij dat nodig acht, naar eigen nut en visie die zij als school wil uitdragen.

Voor het nut van godsdienstlessen moet u bij het ministerie van onderwijs zijn.

Paulus.
Oud 7 november 2010, 19:48   #2377
Arbiter
Global Moderator

Arbiter's schermafbeelding

Standaard

Dames en heren forummers,

Wij ontvangen nogal wat meldingen over deze draad. Hierover het volgende:

De multiculturele samenleving is een zwaar beladen onderwerp met heftige voor- en tegenstanders. Over het algemeen lukt het jullie aardig hierover op een deftige manier met elkaar te discussiëren, zoals het volwassen mensen betaamd.

Maar de ene persoonlijke opmerking lokt de andere uit. Gelieve u voortaan te onthouden van persoonlijk bedoelde opmerkingen over elkaars moeder, drinkgedrag, opleidingsniveau en bevattingsvermogen.

Referenties naar medeforummers als 'dat ding', naar moslims als 'die aandoening' alsook het voortdurend op reis sturen van medeforummers naar 'landen van herkomst' maar ook het schelden in het Arabisch worden niet op prijs gesteld. Ik geloof dat u wel begrijpt waar ik naartoe wil.

Als u deze discussie op een fatsoenlijke wijze wilt voorzetten dient u zich verre te houden van persoonlijke aanvallen en beledigende opmerkingen. Zo niet wordt deze draad gesloten en de hardnekkigen bestraft.

In het vertrouwen in een prettige voortzetting van onze forumrelatie,

Met vriendelijke groeten,
Arbiter

Laatst gewijzigd door Arbiter : 7 november 2010 om 19:49.
Arbiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:49   #2378
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wel , een kind moet een kind kunnen zijn ....daar gelden geen regels tegen .
Kunnen kinderen thuis geen kinderen zijn misschien?

Paulus.
Oud 7 november 2010, 19:50   #2379
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom medelijden?

Staat iemand er soms ook bij stil dat bepaalden niet uw normen en waarden delen? Het kan goed zijn dat wat bij u medelijden opwekt, bij een ander een soort van voldoening opwekt. Het gaat niet om wat jij of ik vinden. Het gaat om hetgeen een individu prefereert. Voor de ene is godsdienst een soort van waanzin, voor ander is net het atheïsme een soort van waanzin en is godsdienst een bevrijding. Het is maar hoe je het zelf beleeft allemaal.

Verder ken ik geen moslima's die verplicht de hidjaab moeten dragen. Sterker nog, ik ken vooral moslima's die vrijwillig ervoor gevochten hebben om de hidjaab te dragen ondanks alle kritiek van thuis uit/buitenaf. Degene die dus beweert dat er veel vrouwen verplicht worden om de hidjaab te dragen is gewoon een leugenaar.

Edit: Ik heb het niet op u persoonlijk, wel in het algemeen.

Ik heb medelijden gebruikt omdat ik ervan overtuigd ben dat iemand een bepaalde religie krijgt aangeleerd en dit niet aangeboren is , wat wel aangeboren is dat is vrije keuze . En net dit is wat voor mij belangrijk is , dat is laat kinderen met rust en laat ze is godsnaam zelf kiezen .
Oud 7 november 2010, 19:51   #2380
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Dames en heren forummers,

Wij ontvangen nogal wat meldingen over deze draad. Hierover het volgende:

De multiculturele samenleving is een zwaar beladen onderwerp met heftige voor- en tegenstanders. Over het algemeen lukt het jullie aardig hierover op een deftige manier met elkaar te discussiëren, zoals het volwassen mensen betaamd.

Maar de ene persoonlijke opmerking lokt de andere uit. Gelieve u voortaan te onthouden van persoonlijk bedoelde opmerkingen over elkaars moeder, drinkgedrag, opleidingsniveau en bevattingsvermogen.

Referenties naar medeforummers als 'dat ding', naar moslims als 'die aandoening' alsook het voortdurend op reis sturen van medeforummers naar 'landen van herkomst' maar ook het schelden in het Arabisch worden niet op prijs gesteld. Ik geloof dat u wel begrijpt waar ik naartoe wil.

Als u deze discussie op een fatsoenlijke wijze wilt voorzetten dient u zich verre te houden van persoonlijke aanvallen en beledigende opmerkingen. Zo niet wordt deze draad gesloten en de hardnekkigen bestraft.

In het vertrouwen in een prettige voortzetting van onze forumrelatie,

Met vriendelijke groeten,
Arbiter
Gelezen en goedgekeurd.

Goede actie!

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be