Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2010, 18:49   #1421
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ga wat stout zijn.
Dat was uit de dolle jaren...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 18:50   #1422
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nee, mijn bericht was dan ook geen aanval op jou. Ik vind nl. dat HM een beetje in hetzelfde bedje ziek is als wat zij jullie verwijt.
Dat eerste weet ik, hoor. En ja, HM draaft zelfs flink door op een wijze waarvan men ons zelfs niet eens van kan beschuldigen.
Oud 7 november 2010, 18:51   #1423
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is er dan zo enorm problematisch aan het ideaal na te streven om intieme betrekkingen te houden binnen het huwelijk? De Kerk ziet seksualiteit dus al een bijzonder goed dat niet gebagatelliseerd hoort te worden.
seksualiteit wordt niet gebagatelliseerd door contraceptiva te gebruiken (de pil, condoom of andere). T'is pas sinds het in voege treden van "de pil", dat vrouwen ook echt van seksualiteit zijn kunnen gaan genieten.
Ik denk niet dat mijn grootmoeder ooit geweten heeft wat een orgasme was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 18:55   #1424
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Daarom plaats ik maar zelf de tekst en de verwijzing. Hieruit blijkt ook dat het ene stukje dat door onze media werd geciteerd in een veel langere zin staat die het geheel veel beter duidt. Of hoe de media weer eens heel tendentieus bezig is en, als het om de Kerk, gaat schijnbaar iedere zin voor objectiviteit verliest.

http://www.rtbf.be/info/belgique/rel...leglise-269457

Uit het door u aangehaalde stukje, en een door u in het rood aangeduide zin, haal ik volgend fragment:

"... je ne sais pas si exercer une sorte de vengeance qui n'a plus aucun résultat concret, est une solution humaine..."

en uit dat fragment vervolgens dit:

"... exercer une sorte de vengeance..."

Dit kan volgens mij probleemloos worden geïnterpreteerd als een insinuatie en een slag onder de gordel.

Met dat 'onder de gordel' kunnen nog een paar gemakkelijke grappen worden gemaakt, maar dat is vandaag niet mijn ambitie.

Haar interpreteren als 'een soort van wraakoefening' lijkt mij in elk geval niet getuigen van veel begrip voor de essentie van de moderne rechtspraak.

Daarmee sluit ik nog lang niet uit dat sommige slachtoffers en/of hun medestanders niet dezelfde fout begaan.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 7 november 2010 om 18:55.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:04   #1425
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
seksualiteit wordt niet gebagatelliseerd door contraceptiva te gebruiken (de pil, condoom of andere). T'is pas sinds het in voege treden van "de pil", dat vrouwen ook echt van seksualiteit zijn kunnen gaan genieten.
Ik denk niet dat mijn grootmoeder ooit geweten heeft wat een orgasme was.
Ik denk niet dat de mensen vroeger dom en onwetend waren als het over seksualiteit ging en hoe ze daar ook een genoegen in konden vinden.

Dat seksualiteit gebagatelliseerd wordt, is geen veronderstelling maar een feit. Kijk maar eens goed hoe een deel van onze jeugd onnadenkend omgaat met het intiem zijn. "One night stand" wordt door velen als heel normaal gezien. Een soort consumptieseks op dezelfde wijze als "ik heb zin in een lekker biertje, dus ga ik een kroeg binnen".
Oud 7 november 2010, 19:08   #1426
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Uit het door u aangehaalde stukje, en een door u in het rood aangeduide zin, haal ik volgend fragment:

"... je ne sais pas si exercer une sorte de vengeance qui n'a plus aucun résultat concret, est une solution humaine..."

en uit dat fragment vervolgens dit:

"... exercer une sorte de vengeance..."

Dit kan volgens mij probleemloos worden geïnterpreteerd als een insinuatie en een slag onder de gordel.

Met dat 'onder de gordel' kunnen nog een paar gemakkelijke grappen worden gemaakt, maar dat is vandaag niet mijn ambitie.

Haar interpreteren als 'een soort van wraakoefening' lijkt mij in elk geval niet getuigen van veel begrip voor de essentie van de moderne rechtspraak.
Dat veronderstelt mgr. Léonard ook niet. In het licht van de gebeurtenissen heeft het over het nodeloos en nutteloos uitdiepen van dossiers waar het gerecht uiteindelijk toch niet meer mee kan doen door de verjaringstermijn. Wie willens nillens het gerecht toch wil inschakelen voor dergelijke zaken en dat dan aan de grote klok hangt, dan zoek je inderdaad geen gerechtigheid maar is het eerder te omschrijven als een soort goedkope wraakoefening.
Oud 7 november 2010, 19:31   #1427
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat eerste weet ik, hoor. En ja, HM draaft zelfs flink door op een wijze waarvan men ons zelfs niet eens van kan beschuldigen.
Er zijn drie soorten sexbeleving.

1 - Uit liefde, en dat is degene die jullie bedoelen en die ik zeker niét bagatelliseer: de combinatie liefde en sex is de meest intense beleving die er bestaat. Ik weet wat ik vertel, want ik maak dat ook mee met mijn man.

2 - Voor het plezier: sex is ook plezant, jaja, en kan ook zonder liefde een plezierige belevenis zijn. De varianten zijn enorm en als alle betrokkenen meerderjarig zijn en vrijwillig meedoen is daar niets fout aan. Integendeel!

3 - Voor het geld: er zijn talloze redenen waarom iemand betaalt voor sex. Ik ga hier nu niet dieper op in, maar het is een zegen voor de maatschappij dat deze diensten bestaan.

Ik beschuldig jullie van het opdringen van een moraal, erger nog, het is volgens jullie dé moraal. Jullie veroordelen punt 2 en punt 3 en hebben gewoon dat recht niet. Iedereen is vrij om zijn eigen leven te leiden volgens zijn eigen moraal, zolang er geen criminaliteit in het spel is.

Dat laatste kan ik spijtig genoeg niet zeggen van jullie kerk. Ik vind dat het getuigt van misplaatste lef en arrogantie om de moraalridder uit te hangen terwijl er horden van jullie schijnheilige geestelijken één der gruwelijkste misdrijven begaan die er bestaan: kinderverkrachting.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:34   #1428
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat de mensen vroeger dom en onwetend waren als het over seksualiteit ging en hoe ze daar ook een genoegen in konden vinden.
veel genoegen en genieten zal er niet bij geweest als ze wisten dat ze elke maand konden zwanger worden.

Citaat:
Dat seksualiteit gebagatelliseerd wordt, is geen veronderstelling maar een feit. Kijk maar eens goed hoe een deel van onze jeugd onnadenkend omgaat met het intiem zijn. "One night stand" wordt door velen als heel normaal gezien. Een soort consumptieseks op dezelfde wijze als "ik heb zin in een lekker biertje, dus ga ik een kroeg binnen".
je plaatst seks ook op een veel te hoog schavot, buiten kinderen verwekken is het bovenal ook een zeer leuke bezigheid. Seks is ook genieten, en moet ook in alle veiligheid kunnen beoefend worden, zonder de alomtegenwoordige schrik om zwanger te raken.
Ik ben nu 43, maar ik had ook al seks op mijn zeventiende, dus zoveel slechter is de jeugd van vandaag er ook niet aan toe.

Citaat:
Oud 7 november 2010, 20:16   #1429
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Ik beschuldig jullie van het opdringen van een moraal, erger nog, het is volgens jullie dé moraal. Jullie veroordelen punt 2 en punt 3 en hebben gewoon dat recht niet.
Natuurlijk hebben we het recht een bepaalde moraal als achtens- en nastrevenswaardig te beschouwen. Daarnaast ziet u toch een aantal zaken verkeerd: de Kerk verbiedt op geen enkele wijze dat echtgenoten tijdens het intiem gebeuren daaraan genoegen en plezier aan mogen bevelen. Dat is wel een heel zware misvatting van u.

Best wel jammer dat een heleboel spookverhalen in uw hoofd rondwanen, allemaal zaken die de toetsing met de werkelijkheid niet doorstaan.
Oud 7 november 2010, 20:18   #1430
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
veel genoegen en genieten zal er niet bij geweest als ze wisten dat ze elke maand konden zwanger worden.

je plaatst seks ook op een veel te hoog schavot, buiten kinderen verwekken is het bovenal ook een zeer leuke bezigheid. Seks is ook genieten, en moet ook in alle veiligheid kunnen beoefend worden, zonder de alomtegenwoordige schrik om zwanger te raken.
Schrik? Is zwanger worden iets om schrik voor te hebben? In ons katholiek denken, geenszins. In ieder geval zit ook u, net als HM, met eenzelfde waanidee opgescheept: de gedachte dat de katholieke Kerk het seksuele plezier aan de gehuwden zou ontzeggen, en dat het enkel een soort mechanische daad zou moeten zijn om kinderen te verwekken. Aan het intiem zijn met elkaar mogen we vanzelfsprekend genoeg en welbehagen vinden.
Oud 7 november 2010, 20:21   #1431
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat veronderstelt mgr. Léonard ook niet. In het licht van de gebeurtenissen heeft het over het nodeloos en nutteloos uitdiepen van dossiers waar het gerecht uiteindelijk toch niet meer mee kan doen door de verjaringstermijn. Wie willens nillens het gerecht toch wil inschakelen voor dergelijke zaken en dat dan aan de grote klok hangt, dan zoek je inderdaad geen gerechtigheid maar is het eerder te omschrijven als een soort goedkope wraakoefening.
Ik vind het tijd worden voor een "Truth & Reconciliation Commission".

Oud 7 november 2010, 20:24   #1432
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schrik? Is zwanger worden iets om schrik voor te hebben? In ons katholiek denken, geenszins. In ieder geval zit ook u, net als HM, met eenzelfde waanidee opgescheept: de gedachte dat de katholieke Kerk het seksuele plezier aan de gehuwden zou ontzeggen, en dat het enkel een soort mechanische daad zou moeten zijn om kinderen te verwekken. Aan het intiem zijn met elkaar mogen we vanzelfsprekend genoeg en welbehagen vinden.
Mogen niet-gehuwden ook seksueel plezier kennen?

En gelijk-geslachtelijk gehuwden?

Oud 7 november 2010, 20:25   #1433
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het tijd worden voor een "Truth & Reconciliation Commission".
Ik vind dat het tijd is voor een inquisitie die de Kerk eens van binnenuit bekijkt en tracht te herstellen. Iedere priester en bisschop die de Kerk verraad moet boete doen of vertrekken.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 20:26   #1434
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, indien de vrouw in kwestie er op dat moment niet klaar voor is, of omdat de komst van een baby beter wat uitgesteld wordt (wat ook de reden mag zijn)

En nogmaals, hoe kan er van plezier spraak zijn, (gesteld dat geen contraceptiva gebruikt worden) indien een ongewenste zwangerschap boven je hoofd hangt ??

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 7 november 2010 om 20:26.
Oud 7 november 2010, 20:33   #1435
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik vind dat het tijd is voor een inquisitie die de Kerk eens van binnenuit bekijkt en tracht te herstellen. Iedere priester en bisschop die de Kerk verraad moet boete doen of vertrekken.
Wat de Kerk intern al dan niet wil doen, moet de Kerk zelf maar weten.
Ik ga me daar niet mee bemoeien.

Ik wil me wél bemoeien met zaken die voor de samenleving als geheel van belang zijn.

Die door mij gewenste "Truth & Reconciliation Commission" hoeft zich trouwens écht niet te beperken tot het probleem van de pedofilie.

Oud 7 november 2010, 20:44   #1436
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk hebben we het recht een bepaalde moraal als achtens- en nastrevenswaardig te beschouwen. Daarnaast ziet u toch een aantal zaken verkeerd: de Kerk verbiedt op geen enkele wijze dat echtgenoten tijdens het intiem gebeuren daaraan genoegen en plezier aan mogen bevelen. Dat is wel een heel zware misvatting van u.

Best wel jammer dat een heleboel spookverhalen in uw hoofd rondwanen, allemaal zaken die de toetsing met de werkelijkheid niet doorstaan.
Freudiaanse felspouten.
Oud 7 november 2010, 21:01   #1437
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, volgens de H. Kerk.

Citaat:
Ze kennen geen geldig huwelijk.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 21:08   #1438
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uw intelligentie in achterhoofd houdend, denk ik dat u hier twee retorische vragen stelt.
Oud 7 november 2010, 21:10   #1439
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, indien de vrouw in kwestie er op dat moment niet klaar voor is, of omdat de komst van een baby beter wat uitgesteld wordt (wat ook de reden mag zijn)

En nogmaals, hoe kan er van plezier spraak zijn, (gesteld dat geen contraceptiva gebruikt worden) indien een ongewenste zwangerschap boven je hoofd hangt ??
Een vrouw is niet alle dagen van de maand vruchtbaar. Dat weten wij, mijn vrouw als ik, uit een jarenlang huwelijksleven.
Oud 7 november 2010, 21:18   #1440
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw intelligentie in achterhoofd houdend, denk ik dat u hier twee retorische vragen stelt.
Overschat mijn intelligentie niet, Jan, nooit.

Zo voorkomt u teleurstellingen.

Het staat u ten andere vrij ook retorische antwoorden te geven.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be