Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2010, 21:49   #2481
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik zou toch sneller van een gelovige verwachten dat hij/zij een andere school opzoekt waar hij zichzelf mag zijn. U twijfelt precies nog.
Ik wil een goede school voor mijn kinderen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 21:50   #2482
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Processies dan ook maar verbieden, zoals in NL tot niet zolang geleden? Geen kerkklokken meer, geen Sinterklaas, geen Kerst, geen Pasen?

Wat is 't nu? Privé of publiek, eieren of jong?
Waarom? Waarom zouden we ons cultureel erfgoed weggooien? Omdat sommige allochtonen weigeren om zich te integreren? We zijn hier in Europa, de islam maakt geen deel uit van onze geschiedenis en cultuur.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 21:51   #2483
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Processies dan ook maar verbieden, zoals in NL tot niet zolang geleden? Geen kerkklokken meer, geen Sinterklaas, geen Kerst, geen Pasen?

Wat is 't nu? Privé of publiek, eieren of jong?
Als er mensen zijn die bezwaar hebben tegen kerkklokken in hun buurt, moet daartegen actie ondernomen kunnen worden. Naar ik weet worden religieuze feesten nog steeds in de privésfeer gegeven (zoals Chanoeka en het Suikerfeest) en zijn Kerstmis en Sinterklaas verworden tot volksfeesten zonder religieuze inhoud.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 21:52   #2484
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik wil een goede school voor mijn kinderen.
Dat wilt iedereen. Hopelijk bestaan er genoeg goede scholen die u wel zouden accepteren ongeacht uw afkomst/religie.
Oud 7 november 2010, 21:54   #2485
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Lees het citaat waar je uit geknipt hebt nog eens, staan aantal voorbeelden in.
Zeg eens, waar is de sociale zekerheid voor burgers zo uitgebouwd als in het deel van het Westen waarin u leeft? Noem eens iets? Marokko? Egypte? Brazillie? Indonesie? Vertel eens....
Dat zijn je voorbeelden
We weten anders heel goed wat we willen, een samenleving waarbij er respect is voor de heersende normen en waarden, acceptatie van grondrechten zoals gelijkheid man en vrouw, holebirechten,scheiding kerk en staat en democratie.

Bovendien voorzien wij grote persoonlijke vrijheden,
Die worden toch helemaal niet afgewezen door de persoon die je er op aanspreekt.
Die worden toch ook niet afgewezen door een hoofddoek te dragen.
Die "grote persoonlijke vrijheden" en een verbod; dat gaat niet zo goed samen.

Je had het over "de solidariteit die ook een Westerse waarde is"
Alsof de solidariteit een exclusief westerse waarde is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 21:55   #2486
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het was geen scheldpartij. Echt niet. Ik vroeg enkel naar de discoursverandering.
Ik vraag ook naar een discoursverandering.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4845

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 november 2010 om 21:56.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 21:59   #2487
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als er mensen zijn die bezwaar hebben tegen kerkklokken in hun buurt, moet daartegen actie ondernomen kunnen worden. Naar ik weet worden religieuze feesten nog steeds in de privésfeer gegeven (zoals Chanoeka en het Suikerfeest) en zijn Kerstmis en Sinterklaas verworden tot volksfeesten zonder religieuze inhoud.
Zonder religieuze inhoud? Bisschoppen dragen meestal géén kruis op de mijter, bij Sinterklazen moet het precies, de zondagmis, de kerstmis, de paasmis op radio of teve , die moeten absoluut. Privé, zonder inhoud, zei je toch ?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:00   #2488
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder religieuze inhoud? Bisschoppen dragen meestal géén kruis op de mijter, bij Sinterklazen moet het precies, de zondagmis, de kerstmis, de paasmis op radio of teve , die moeten absoluut. Privé, zonder inhoud, zei je toch ?
Dat begrijpen ze toch niet.
Oud 7 november 2010, 22:00   #2489
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De grondwet ademt de normen en waarden die verankerd zijn in onze samenleving. Deze grondwet is gebaseerd op de Verlichtingsideologie van de 18e en 19e eeuw.

De normen en waarden die zijn afgewezen zijn dus o.m.:
  • De gelijkheid aller mensen
  • De democratische rechtsstaat wordt door een substantieel deel van de moslims afgewezen
  • De integriteit van het menselijk lichaam en menselijk leven (eerwraak en Jihad)
En dat is slechts het topje van de ijsberg.
Wie wijst dit af in onze liberale multiculturele samenleving?
Oud 7 november 2010, 22:00   #2490
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Jij bent erg verzuurd geworden sinds mijn eerste verschijning op dit forum.

Toen kende ik je als een van de meest open mensen van dit forum, en nu hanteer je een platvloerse, ondoordachte retoriek gestuwd door rancune.
wat is daar nu verzuurd aan?
ik ben altijd al van mening geweest dat scholen, werkgevers, clubs,... hun eigen reglement mogen kiezen. Zint het u niet, ga elders of doe het zelf. Een verbod op eigen reglementen lijkt me behoorlijk vrijheidsbeperkend.
Da's trouwens leuk, een reglement. Heb je tenminste iets om tegen te rebelleren. Anders zit je daar ook maar doelloos als tiener eh.
Oud 7 november 2010, 22:03   #2491
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat begrijpen ze toch niet.
Tunnelvisie is de term...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:06   #2492
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik ben altijd al van mening geweest dat scholen, werkgevers, clubs,... hun eigen reglement mogen kiezen. Zint het u niet, ga elders of doe het zelf. Een verbod op eigen reglementen lijkt me behoorlijk vrijheidsbeperkend.
Da's trouwens leuk, een reglement. Heb je tenminste iets om tegen te rebelleren. Anders zit je daar ook maar doelloos als tiener eh.
Die mening ben ik niet toegedaan.
Dat is immers nogal moeilijk; ik kan niet van deze wereldbol af.

Doe je dat in je huwelijk ook? Het staat me niet aan, ander en beter?
Ik hoop dat je je kinderen dit bespaart.

Als er iets is dat je niet aanstaat, probeer je dat toch te veranderen.
Oud 7 november 2010, 22:08   #2493
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tunnelvisie is de term...
Een tunnelvisie?

Is dat niet iets voor mensen die postings als deze straal negeren alsof ze er niet stonden....?

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2180

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 november 2010 om 22:09.
Oud 7 november 2010, 22:11   #2494
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Met het vetgedrukte ben ik eens.

De rest van je betoog, over "vrijheid", is veel te liberaal naar mijn zin.

Om een metafoor te gebruiken die ik vroeger eens toepaste op dit forum:

In de klas kan het zo zijn dat een leerkracht iedereens vrijheid wat inperkt. Maar als hij weg is, zullen de pestkoppen dan de klas inpalmen en de vrijheid van anderen nog meer inperken.

En van die reglementjes. Het zijn vaak kristallisaties van middenmoot-kleinburgerlijke slavenmoraal die op die manier verheven wordt tot deftigheid en geconserveerd blijft. Jouw vetgedrukte opmerking houdt steek voor een school, maar niet voor een arbeidsplaats.
Een stropdas is in essentie nog erger dan een hoofddoek: het is een symbool van onderwerping aan Mammon, de geldgod.
En dat wordt goedgekeurd, vaak door dezelfden die de hoofddoek afwijzen.

Vaak in dezelfde zin.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:11   #2495
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat zijn je voorbeelden
We weten anders heel goed wat we willen, een samenleving waarbij er respect is voor de heersende normen en waarden, acceptatie van grondrechten zoals gelijkheid man en vrouw, holebirechten,scheiding kerk en staat en democratie.

Bovendien voorzien wij grote persoonlijke vrijheden,
Die worden toch helemaal niet afgewezen door de persoon die je er op aanspreekt.
Die worden toch ook niet afgewezen door een hoofddoek te dragen.
Die "grote persoonlijke vrijheden" en een verbod; dat gaat niet zo goed samen.

Je had het over "de solidariteit die ook een Westerse waarde is"
Alsof de solidariteit een exclusief westerse waarde is.
Goed, hoofddoeken worden gedragen uit angst voor een verkoudheid of zomergriep, nietwaar Arti?
En grote persoonlijke vrijheden die misbruikt worden vragen om een verbod, en om niet nog meer "begrip" omdat het dan vanzelf " goedkomt" met die verkoudheid en zomergriep!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:14   #2496
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goed, hoofddoeken worden gedragen uit angst voor een verkoudheid of zomergriep, nietwaar Arti?
En grote persoonlijke vrijheden die misbruikt worden vragen om een verbod, en om niet nog meer "begrip" omdat het dan vanzelf " goedkomt" met die verkoudheid en zomergriep!
Bingo!

Paulus.
Oud 7 november 2010, 22:17   #2497
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Waarom? Waarom zouden we ons cultureel erfgoed weggooien? Omdat sommige allochtonen weigeren om zich te integreren? We zijn hier in Europa, de islam maakt geen deel uit van onze geschiedenis en cultuur.
Je draait de feiten om ...

Er is/was hier een cultureel erfgoed grotendeels op het christendom gebaseerd, fijn... Niemand die daar in wezen wat tegen had en het past perfect in een seculair systeempje.
Vervolgens kwamen er wat allochtonen met hun cultuur hun religie en die konden in dat systeem ook perfect hun ding doen.
Dat werd min of meer gedoogd tot het wat teveel werd waarop wat slimmeriken allerhande regeltjes en wetten wilden om dat in te dijken... en zelfs zover gingen in die opzet om zelfs de fundamenten neer te halen .... achteraf komen diezelfde slimmeriken dan wat klagen dat hun cultuur erfgoed in het gedrang komt.

Begrijpe wie begrijpe kan
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:21   #2498
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u het over mij persoonlijk of over de moslima in het algemeen?

U mag echter vinden van mijn mening wat u wilt. Hetzelfde geldt ook voor jouw mening.

U kent me beter dan wie dan ook, zo te zien. Wanneer heb ik geld geaccepteerd zonder er arbeid voor te verrichten?

Het staat een ander vrij of ze haar hoofddoek wilt afzetten of niet. U hebt niemand hier lessen te spellen. Over arrogantie gesproken.
Lees je eigen citaten Suqar. In het bijzonder die waar je beweert dat Vlamingen niet weten wat ze willen;
Wees ook een flink meiske en ga niet zielig doen, nergens beweer ik je te kennen maar wel lees ik wat je schrijft, de vijandigheid tegenover het Westen waar je jezelf blijkbaar superieur aan lijkt te vinden omdat je moslima bent ergert me.

Ik vind het best dat je denkt jezelf te moeten bedekken, maar eigenlijk heb ik geen boodschap aan je motivatie daarover in die zin dat ik dat als ongelovige een aanfluiting van vrouwenrechten vindt, daarin sta ik helemaal niet alleen, de wetgeving deelt mijn zienswijze.

Omdat ze onderdeel is van de cultuur waarin wij als vrouwen leven, jij met en ik zonder hoofddoek.
Jij draagt wat voor mij, binnen Westerse normgeving, niets minder is dan de guillotine van vrouwenrechten, dat mag je doen, maar verwacht niet dat dit gedachtengoed als gelijkwaardig kan worden behandeld.

Dat betekent niet dat jij ongelijkwaardig bent als mens, uiteraard niet. Maar wel je overtuigingen, dat die religieus zijn doet er voor mij niet toe. Voor mij is dat geen reden om minder kritisch te zijn, waarom zou ik? Ik geloof niet in allah..gelukkig mag dit nog!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:22   #2499
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
.... achteraf komen diezelfde slimmeriken dan wat klagen dat hun cultuur erfgoed in het gedrang komt.

..

Dezelfde slimmeriken die bedacht hebben dat hun tv 85 % Engels en hun radio 90+ % Engels moet zijn?

Of was dat op vraag van 'de moslims'?
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:29   #2500
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wie wijst dit af in onze liberale multiculturele samenleving?
Okee, nu is het genoeg. Ik ben uw ettelijke gedraai en uw opzettelijke ''voor de domme houden'' meer dan spuugzat. U weet best waar het over gaat, niemand is zóó dom!

Vanaf nu staat u op mijn negeerlijst. Vaarwel en veel wijsheid toegewenst.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be