![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2481 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2482 |
Banneling
|
![]() Waarom? Waarom zouden we ons cultureel erfgoed weggooien? Omdat sommige allochtonen weigeren om zich te integreren? We zijn hier in Europa, de islam maakt geen deel uit van onze geschiedenis en cultuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er mensen zijn die bezwaar hebben tegen kerkklokken in hun buurt, moet daartegen actie ondernomen kunnen worden. Naar ik weet worden religieuze feesten nog steeds in de privésfeer gegeven (zoals Chanoeka en het Suikerfeest) en zijn Kerstmis en Sinterklaas verworden tot volksfeesten zonder religieuze inhoud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2484 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat wilt iedereen. Hopelijk bestaan er genoeg goede scholen die u wel zouden accepteren ongeacht uw afkomst/religie.
![]() |
![]() |
![]() |
#2485 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We weten anders heel goed wat we willen, een samenleving waarbij er respect is voor de heersende normen en waarden, acceptatie van grondrechten zoals gelijkheid man en vrouw, holebirechten,scheiding kerk en staat en democratie.Die worden toch helemaal niet afgewezen door de persoon die je er op aanspreekt. Die worden toch ook niet afgewezen door een hoofddoek te dragen. Die "grote persoonlijke vrijheden" en een verbod; dat gaat niet zo goed samen. Je had het over "de solidariteit die ook een Westerse waarde is" Alsof de solidariteit een exclusief westerse waarde is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4845 Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 november 2010 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2487 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2488 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat begrijpen ze toch niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#2489 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben altijd al van mening geweest dat scholen, werkgevers, clubs,... hun eigen reglement mogen kiezen. Zint het u niet, ga elders of doe het zelf. Een verbod op eigen reglementen lijkt me behoorlijk vrijheidsbeperkend. Da's trouwens leuk, een reglement. Heb je tenminste iets om tegen te rebelleren. Anders zit je daar ook maar doelloos als tiener eh.
![]() |
![]() |
#2491 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is immers nogal moeilijk; ik kan niet van deze wereldbol af. Doe je dat in je huwelijk ook? Het staat me niet aan, ander en beter? Ik hoop dat je je kinderen dit bespaart. Als er iets is dat je niet aanstaat, probeer je dat toch te veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tunnelvisie?
Is dat niet iets voor mensen die postings als deze straal negeren alsof ze er niet stonden....? http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2180 Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 november 2010 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2494 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rest van je betoog, over "vrijheid", is veel te liberaal naar mijn zin. Om een metafoor te gebruiken die ik vroeger eens toepaste op dit forum: In de klas kan het zo zijn dat een leerkracht iedereens vrijheid wat inperkt. Maar als hij weg is, zullen de pestkoppen dan de klas inpalmen en de vrijheid van anderen nog meer inperken. En van die reglementjes. Het zijn vaak kristallisaties van middenmoot-kleinburgerlijke slavenmoraal die op die manier verheven wordt tot deftigheid en geconserveerd blijft. Jouw vetgedrukte opmerking houdt steek voor een school, maar niet voor een arbeidsplaats. Een stropdas is in essentie nog erger dan een hoofddoek: het is een symbool van onderwerping aan Mammon, de geldgod. En dat wordt goedgekeurd, vaak door dezelfden die de hoofddoek afwijzen. Vaak in dezelfde zin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En grote persoonlijke vrijheden die misbruikt worden vragen om een verbod, en om niet nog meer "begrip" omdat het dan vanzelf " goedkomt" met die verkoudheid en zomergriep! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is/was hier een cultureel erfgoed grotendeels op het christendom gebaseerd, fijn... Niemand die daar in wezen wat tegen had en het past perfect in een seculair systeempje. Vervolgens kwamen er wat allochtonen met hun cultuur hun religie en die konden in dat systeem ook perfect hun ding doen. Dat werd min of meer gedoogd tot het wat teveel werd waarop wat slimmeriken allerhande regeltjes en wetten wilden om dat in te dijken... en zelfs zover gingen in die opzet om zelfs de fundamenten neer te halen .... achteraf komen diezelfde slimmeriken dan wat klagen dat hun cultuur erfgoed in het gedrang komt. Begrijpe wie begrijpe kan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees ook een flink meiske en ga niet zielig doen, nergens beweer ik je te kennen maar wel lees ik wat je schrijft, de vijandigheid tegenover het Westen waar je jezelf blijkbaar superieur aan lijkt te vinden omdat je moslima bent ergert me. Ik vind het best dat je denkt jezelf te moeten bedekken, maar eigenlijk heb ik geen boodschap aan je motivatie daarover in die zin dat ik dat als ongelovige een aanfluiting van vrouwenrechten vindt, daarin sta ik helemaal niet alleen, de wetgeving deelt mijn zienswijze. Omdat ze onderdeel is van de cultuur waarin wij als vrouwen leven, jij met en ik zonder hoofddoek. Jij draagt wat voor mij, binnen Westerse normgeving, niets minder is dan de guillotine van vrouwenrechten, dat mag je doen, maar verwacht niet dat dit gedachtengoed als gelijkwaardig kan worden behandeld. Dat betekent niet dat jij ongelijkwaardig bent als mens, uiteraard niet. Maar wel je overtuigingen, dat die religieus zijn doet er voor mij niet toe. Voor mij is dat geen reden om minder kritisch te zijn, waarom zou ik? Ik geloof niet in allah..gelukkig mag dit nog! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2500 | |