Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2010, 22:42   #2521
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
We hadden het hier over de tv en radio van het eigen volk: 85 % Engels en hun radio 90+ % Engels.

En dan komen huilen over de aantasting van jouw 'culturele erfgoed'.

Hilarisch.
Alle cultuur waar jij het voortdurend over hebt is te herleiden tot TV en internet.
Je leeft in een cocon, kom eens wat buiten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:43   #2522
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Met het vetgedrukte ben ik eens.

De rest van je betoog, over "vrijheid", is veel te liberaal naar mijn zin.

Om een metafoor te gebruiken die ik vroeger eens toepaste op dit forum:

In de klas kan het zo zijn dat een leerkracht iedereens vrijheid wat inperkt. Maar als hij weg is, zullen de pestkoppen dan de klas inpalmen en de vrijheid van anderen nog meer inperken.

En van die reglementjes. Het zijn vaak kristallisaties van middenmoot-kleinburgerlijke slavenmoraal die op die manier verheven wordt tot deftigheid en geconserveerd blijft. Jouw vetgedrukte opmerking houdt steek voor een school, maar niet voor een arbeidsplaats.
Een stropdas is in essentie nog erger dan een hoofddoek: het is een symbool van onderwerping aan Mammon, de geldgod.
En dat wordt goedgekeurd, vaak door dezelfden die de hoofddoek afwijzen.

Vaak in dezelfde zin.
Als ik in m'n bananenpak ga werken, ga ik onder m'n voeten krijgen.
Als ik met een kruisje aan een kettingske op m'n stageplaats verschijn, ga ik een ferme opmerking krijgen. Geen plaats daar om juwelen te dragen, zeker niet rond je nek.
En ja, veel bedrijven willen een beeld van deftigheid ophangen. Dat is HUN zaak eh, ik zou me daar niet goed in voelen en er dan ook niet gaan werken.

waar wil je naartoe met je metafoor?
Oud 7 november 2010, 22:45   #2523
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als ik met een kruisje aan een kettingske op m'n stageplaats verschijn, ga ik een ferme opmerking krijgen. Geen plaats daar om juwelen te dragen, zeker niet rond je nek.
En ja, veel bedrijven willen een beeld van deftigheid ophangen. Dat is HUN zaak eh, ik zou me daar niet goed in voelen en er dan ook niet gaan werken.

Hoeveel moeite wil je dat ik doe om dingen uit te leggen?

Ik heb een hekel aan dingen uitleggen tegen vooringenomen mensen. Dus als je eerst en vooral je eigen visie gaat zitten aaien, dan pas ik wel.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:46   #2524
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
We hadden het hier over de tv en radio van het eigen volk: 85 % Engels en hun radio 90+ % Engels.

En dan komen huilen over de aantasting van jouw 'culturele erfgoed'.

Hilarisch.
Er is niks mis met Engelstalige films op tv in combinatie met Nederlandstalige ondertitels.
Oud 7 november 2010, 22:46   #2525
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel moeite wil je dat ik doe om dingen uit te leggen?

Ik heb een hekel aan dingen uitleggen tegen vooringenomen mensen. Dus als je eerst en vooral je eigen visie gaat zitten aaien, dan pas ik wel.
ik ga u niet verplichten eh.
't was een vraag.
Oud 7 november 2010, 22:50   #2526
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nyn,
Die stropdas is reëel, geen metafoor.
Nadat ik tweemaal op een backoffice job verscheen zonder dat ding (maandagochtendvergetelheid) en buitengestuurd werd "ga er dan een kopen!" heb ik er dus een stropdas in mijn lade gelegd en er jaren bewaard, in 't vooruitzicht van een eventuele volgende maandagochtendverstrooidheid.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2010 om 22:52.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:51   #2527
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Ik draai geen feiten om. Onze geschiedenis is gebaseerd op 2000 jaar christendom dat inmiddels redelijk uitgeblust is en geëvolueerd naar een seculair systeem dat zo door zowat iedereen aanvaard is behalve door moslims, getuige hun hoofddoek en halalopdringerigheid. net om de fundamenten van het seculier systeem te redden moeten we halt roepen aan islamitische praktijken die op de koop toe in wezen extreem neerbuigend zijn tav de vrouw. Islamisering is een bedreiginig van de seculiere staat, niet het halt toeroepen aan die islamisering. Ongelofelijk dat je dat niet begrijpt.
Ninelle .... ( ongeacht het debat of ze dat nu al dan niet aanvaarden ) Niemand hoeft dat te aanvaarden maar je moet je er wel bij neerleggen.

En verder kan je niet anders dan tot het besluit komen dat zij net dat seculiere systeem optimaal benutten ( misbruiken zal jij zeggen ) met die zaken die je hier komt te stellen.
Misschien ben je het daarmee oneens of zie je dat anders... dan had ik dat toch wel graag van jou vernomen.

Nu kan ik verder best met je vrees inkomen maar ik zie echt niet het nut in van dat seculiere systeem dan maar naar de vuilbak te verwijzen omdat je vreest dat de islam daar een bedreiging voor vormt.
Want tenslotte... dat is wat we stapsgewijs aan het doen zijn.
Kan je me dat uitleggen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:51   #2528
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ga u niet verplichten eh.
't was een vraag.
Overheid, bedrijf, ...

Woorden. Die eenzelfde fenomeen aanduiden.

Een machtsstructuur.

Een bedrijfsleider krijgt dus van jou toestemming om macht uit te oefenen over mensen. Zijn wil door te duwen om die van anderen in te perken.

Een andere, hogere machtsstructuur mag deze bedrijfsleiders dan niet bevelen om de mensen onder hun wel hun vrijheid te beoefenen.

Dus in feite pleit je hier in voordeel van een andere machtsstructuur, die om een of andere reden van jou legitimering krijgt om de vrijheid van anderen in te perken.
Oud 7 november 2010, 22:51   #2529
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nyn,
Nadat ik tweemaal op een backoffice job verscheen zonder dat ding (maandagochtendvergetelheid) en buitengestuurd werd "ga er dan een kopen!" heb iker dus een stropdas in mijn lade gelegd en er jaren bewaard, in 't vooruitzicht van een eventuele volgende maandagochtendverstrooidheid.
ik reageerde op dit: "Om een metafoor te gebruiken die ik vroeger eens toepaste op dit forum:"

wat een kloteforum is me dit hier toch geworden.
Oud 7 november 2010, 22:52   #2530
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nyn,
Nadat ik tweemaal op een backoffice job verscheen zonder dat ding (maandagochtendvergetelheid) en buitengestuurd werd "ga er dan een kopen!" heb iker dus een stropdas in mijn lade gelegd en er jaren bewaard, in 't vooruitzicht van een eventuele volgende maandagochtendverstrooidheid.
Dat is HUN ding [/Nynorsk]

Het staat je vrij om een ander bedrijf op te zoeken [/AdrianHealey]

Mensen hebben natuurrecht om te doen wat ze willen met hun eigendom, en een bedrijf is hun eigendom [/een of andere liberale goeroe]
Oud 7 november 2010, 22:53   #2531
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ninelle .... ( ongeacht het debat of ze dat nu al dan niet aanvaarden ) Niemand hoeft dat te aanvaarden maar je moet je er wel bij neerleggen.

En verder kan je niet anders dan tot het besluit komen dat zij net dat seculiere systeem optimaal benutten ( misbruiken zal jij zeggen ) met die zaken die je hier komt te stellen.
Misschien ben je het daarmee oneens of zie je dat anders... dan had ik dat toch wel graag van jou vernomen.

Nu kan ik verder best met je vrees inkomen maar ik zie echt niet het nut in van dat seculiere systeem dan maar naar de vuilbak te verwijzen omdat je vreest dat de islam daar een bedreiging voor vormt.
Want tenslotte... dat is wat we stapsgewijs aan het doen zijn.
Kan je me dat uitleggen ?
Natuurlijk misbruiken ze het. Het seculier syteem wordt niet naar de vuilbak verwezen door een hoofddoekverbod. In tegendeel, het wordt er door verstrekt!
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:53   #2532
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
ik reageerde op dit: "Om een metafoor te gebruiken die ik vroeger eens toepaste op dit forum:"

Om de metafoor nog helderder te schetsen:

Een hogere machtsstructuur beperkt in sommige gevallen het gezag van de lagere structuren opdat een maximum aan mensen met minder beperkingen leeft.
Oud 7 november 2010, 22:54   #2533
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ik met een kruisje aan een kettingske op m'n stageplaats verschijn, ga ik een ferme opmerking krijgen.
En die ga je schaapachtig accepteren, veronderstel ik?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:54   #2534
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent niet verplicht naar die zenders te kijken.Als je Arabisch verkiest, koop dan een schotelantenne en stem af op Télé Maroc.
Ik verkies Engels.
Ieder zijn keus dus...
...en onder dat motto kan je ook niks hebben tegen 't feit dat er morgen wat Arabische post verschijnen op het programma, wat halalvoeding op de rekken komt in de grootwarenhuizen en wat sjaaltjes naast de dameslingerie
Oud 7 november 2010, 22:54   #2535
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK
Citaat:

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2010 om 22:55.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:59   #2536
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Neen men heeft met de invoering van de aangepaste racismewet in eigen voet geschoten vandaar dat men niet anders kon dan een algemeen verbod op religieuze symbolen in te voeren.
Wat si dat voor kwatch ?
De invoering van die aangepaste wetgeving veranderde niks aan een case plaatselijk reglement versus vrijheid van wetgeving.... daar ging het tenslotte om.
Verder hoefde men helemaal niet te opteren voor één of andere 'oplossing' om die sjaaltjes te weren... dat was een keuze

Citaat:
Btw, all datgene is het resultaat van links wanbeleid. De bedenkers van die miskleun van een antiracismewet idem dito het daaropvolgende algemeen verbod op religieuze symbolen. Idem dito de snel belg wet. De strijd tegen de zogenaamde islamofobie (met schouderklopjes en dankjewels vanwege een erdogan en een osama bin laden daarvoor want dat speelt in hun kaart) De oprichting van een cgkr enz. enz. die slimmerikken.
de rest van je post is nog gekker voor woorden.
Oud 7 november 2010, 23:04   #2537
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wat si dat voor kwatch ?
De invoering van die aangepaste wetgeving veranderde niks aan een case plaatselijk reglement versus vrijheid van wetgeving.... daar ging het tenslotte om.
Verder hoefde men helemaal niet te opteren voor één of andere 'oplossing' om die sjaaltjes te weren... dat was een keuze

de rest van je post is nog gekker voor woorden.
Kan ik niet aan doen dat je het niet begrijpt. In Europa heeft men met allerlei regeltjes en wetten zichzelf gemuikorft, zodanig zelfs dat men zich nu niet meer kan verdedigen. Met de huidige door links ingevoerde wetten zou zelfs Churchil voor de rechter zijn gedaagd voor zijn uitspraken over iSSlam.
Oud 7 november 2010, 23:06   #2538
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk misbruiken ze het.
Ik kwam je nog net te zeggen dat niet uitmaakt
( daarbij misbruiken kan in principe niet... zie die reply op de post van circe van me )

Citaat:
Het seculier syteem wordt niet naar de vuilbak verwezen door een hoofddoekverbod. In tegendeel, het wordt er door verstrekt!
Vergeet het maar ... het is weer een stap(je) richting afbraak.

Weet je eigenlijk wel wat dat betekent een seculier systeem... want ik krijg de indruk dat je er wat anders onder verstaat.
Oud 7 november 2010, 23:14   #2539
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is HUN ding [/Nynorsk]

Het staat je vrij om een ander bedrijf op te zoeken [/AdrianHealey]

Mensen hebben natuurrecht om te doen wat ze willen met hun eigendom, en een bedrijf is hun eigendom [/een of andere liberale goeroe]
Wat is het alternatief?
Iets zodanig te kneden dat het naar IEDERS wens is? Lijkt me redelijk utopisch.
Oud 7 november 2010, 23:17   #2540
mamiemee
Burger

Standaard

Ik volg deze discussie nu al de hele avond en volgens mij is deze zinloos. Ik heb het intussen opgegeven om te reageren omdat het hier blijkbaar niet toegestaan is om een eigen mening te hebben. Enkel de mening van een kleine minderheid van de moslimgemeenschap heeft het hier op dit forum voor het zeggen. Bij deze wens ik nog veel moed aan Paulus, Marie vd koster, Grimbergen ... Proficiat voor hen dat ze niet opgeven om hun mening te verdedigen tot in den treure toe. Mijn respect alleszins voor deze mensen. Aan "de kleine minderheid van de moslimgemeenschap" die er hier alles aan doet om mensen tegen elkaar op te zetten: schaam u diep. Als het hier dan toch zo slecht is: niets weerhoudt u om andere en betere oorden op te zoeken. Niet dat ik zeg dat dit moet: het staat u wel vrij om dit te doen. Arm, arm Belgie...
mamiemee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be